Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5923

értem...

énmeg erre gondoltam 38-as korrekcióként, ill. továbbépítésként:

 

 

vagyis az új nyomvonal 3-37 között ugyanaz, mint amit felvázoltál, de utána visszakötve a 38-ba...

mi értelme tiszavasvári felé elvinni?

Előzmény: janoka419 (5920)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5922
igen, ezért vagyok hajlamos viaduktnak definiálni
Előzmény: attus germanicus (5921)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5921

Otthon a kapubejáró előtt áthidaltuk a vízelvezető árkot. Magasság 25 cm, hossz 40 cm. Ez a legkisebb, amit ismerek.

 

Ezzel a példával csak a kérdés abszurd mivoltára kívántam rámutatni, szerintem a legkisebb egyszerűen értelmezhetetlen.

 

Amúgy meg definiáljuk a völgyhidat. Az nem ér, aminek az alján elfolyik valami kis csermely? Mert azért lássuk be, hogy Milaunál sem a folyót kellett áthidalni azzal a szimpatikus kis szerkezettel ami most ott húzódik.

Előzmény: janoka419 (5918)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5920

csak most láttam a kérdést. a 39-es a 3-as út felől érkező forgalomra lett volna megoldás: Encsnél indult volna, Szerencstől keletre, Mezőzombor térségében keresztezte volna a 37-est, szóval nyugat felől kerülte volna el Tokajt, Tarcalt, és valahol Tiszalök és Tiszavasvári között lett volna egy Tisza-hídja; ennyire emlékszem abból, amit tavasszal mondtak Tokajban róla

Előzmény: Törölt nick (5862)
BA123 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5919
A népszabin megjelent egy cikk, egy új közop listával. Nézegettem a listát, van egy tétel benne amit nem fogalmaztak meg rendesen, egész pontosan a 8-as út fejlesztése Ajka és Márkó közt. Nem tudjátok hogy ez mit jelent? Négysávosítás, vagy csak egy sima felújítás, 11,5 t tengelyterhelésre

http://www.nol.hu/cikk/459591/
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5918

jah, a legnagyobbal kapcsolatos dilemmáimat én is elmondtam, azt mondták, kombinálva is jó, de ha találok leghosszabbat, legmagasabbat és legnagyobb fesztávolságút, az is.

A legkisebbnél, gondolom, a hosszúság lenne az elsődleges, de például az alacsonysági versenyben szerintem az éllovasok között lehetne a Zalalövő-Muraszombat vasútvonalon a Nagyrákos környékén lévő viadukt (de nem lesz, mert vasúti).

Előzmény: Törölt nick (5917)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5917

ez a "legnagyobb" nem igazán egzakt jellemző, mivel a "nagyság" 3 dolgot is jelenthet:

 

hosszúság, magasság, fesztáv...

 

külön-külön mindegyik kategóriában van a millaunál nagyobb...

 

viszont ha a hosszúságot a magassággal kombináljuk, és vagy simán a kettőt összeszorozva, vagy szofisztikáltabban a völgyszelvény és a hídpálya által bezárt területtel számolunk, akkor valszeg a millau viszi el a pálmát...

 

a "legkisebb" nem igazán értelmezhető, hisz nincs objektív alsóhatár a völgy méretére...

Előzmény: janoka419 (5915)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5916

Ha Pest-Pecs nem, akkor Csaba-Debrecken miert igen?

 

Nem ezt mondtam.

az M6-ra azt, hogy ráér később, a Bcsaba-Debrecenre meg azt, hogy kiemelt hálózati elemként kell kezelni, ha nincs nagy forgalmi igény, akkor csak 2x1 sávon...

 

 

jelentősen lehet növelni egy főút átlagsebességét településelkerülőkkel, kanyarodósávos csomópontokkal, szélesítéssel.

(meg a traktorok és egyéb szakadt csotrogányok letiltásával, akár egy párhuzamos mellékút építése árán...)

 

töredék összegből... (vagyha úgy tetszik: ua. összegből jóval nagyobb hosszon...) 

 

ezekkel az eszközökkel a 6osban még sok tartalék lett volna...

 

másrészt a prioritások:

JELENLEG van vagy 2-300km olyan nyomvonal, ahol jóval nagyobb kapacitás-hiány, mint a 6oson...

(ezek jól látszanak a KTIs forgalmi terhelési ábrákon, sajnos mindig le vannak maradva, így csak 3-4 évvel ezelőtti adatok láthatók rajtuk...)

http://www.kti.hu/downloads/trendek/uj/5-080__HU.jpg

 

aztán a horvátoktól is lehetne tanulni azügyben, hogy sokhelyen egyelőre elegendő lenne a félpálya...

(ha nem is 2x, de kb. 1,5x akkora hosszon lehetne építeni ua. pénzből...)

az M3, M7 új szakaszai konganak az ürességtől...

Előzmény: ghosty9 (5913)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5915
szakértők, segítsetek! kellene nekem a világ legnagyobb és legkisebb völgyhídja.  A legnagyobbra a gugli a Millaut dobja ki largest viaductként, de asszem, az valami folyó fölött ível át. a legkisebbre semmilyen érdemi találatot nem kaptam.
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5914
10-20 év azért durva lenne. A "sima" 2*2 sávos utakat nem tartom biztonságosnak (lásd 8-as), ha egy ap félpályája épül meg (lásd M0) az megoldás lenne, de az meg nem tudom, mennyivel lenne olcsóbb.

Abban igazad van, hogy van néhány jóval fontosabb projekt is, de ezt a térséget minél hamarabb be kell kapcsolni a gyorsforgalmi úthálózatba főleg ha építünk a Horvátország felé tartó turizmusra is.
Előzmény: Törölt nick (5910)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5913
Elmehetnenk ebbe az iranyba konnyeden (bagoly mondja, meg kulonbenis egyik fulem sos), de megis, inkabb valaszt varnek. Ha Pest-Pecs nem, akkor Csaba-Debrecken miert igen?
Előzmény: Törölt nick (5912)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5912

akkor gondolkozzál rajta...

bár 2lem, hogy rájössz, mert a fekete-fehér világképedbe egy összetettebb szempontrendszer nem nagyon passzol...

Előzmény: ghosty9 (5911)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5911
Nocsak, ilyen is van, hogy te szkeptikus vagy valamilyen utepitessel kapcsolatban? :-)

(Ja jo, tenyleg. Ami Pesttol messze van, az valoszinuleg kidobott penz, mar emlekszem. ;-) Csak akkor tudnam, miert eroskodtel a Bcsaba-Debrecken 2x2 sav mellett, amire tenyleg semmi igeny...)
Előzmény: Törölt nick (5904)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5910

hát én sem úgy gondoltam, hogy ELEVE rossz...

csak azt, hogy még ráérne 10-20 évet, ill. hogy van vagy 2-300km fontosabb útvonal...

 

a forgalmi adatokra én is kiváncsi lennék...

Előzmény: Rooger Preed (5907)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5909

helyi mellékút(ak)...

csak (feltételezem, hogy) itt a domborzat miatt nem volt lehetőség arra, hogy szép nagy ívben megnyomvonalkorrekciózzák, azért kuszálódik így össze a csp-i ágakkal...

Előzmény: BoGar (5906)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5908

A horvát brosúra szerint "2008 után" építik ki az A5 autópálya magyar határig tartó szakaszát. Erre mi azt mondhatjuk, hogy hivatalosan az M6 horvát határhoz vezető szakasz (Bóly- Ivándárda kb. 20 km) "2015 után" épül ki és valószínűleg mi is igazat mondunk.

Kivéve ha egy kétoldalú egyeztetés után a kettő közti időpont jön ki, de akkor viszont meg kell változtatni a magyar terveket, hogy előrehozzák ezt az utat.

Előzmény: Törölt nick (5904)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5907
Az M6 szerintem eleve nem egy rossz projekt, csak ki kell épülnie:

Egyszerre tehermentesíti a 6-os és az 51-es utat. Ha végig képül, akkor egy második lehetőség lesz Horvátország felé, így valamilyen szinten az M7 is tehermentesül.
Kíváncsi lennék egy forgalmi adatra, hogy az első szakasz átadása előtt mennyi volt az 51-es és a 6-os összeforgalma, majd a különböző fázisokban hogy alakul a forgalom ezeken az utakon.
Előzmény: Törölt nick (5904)
BoGar Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5906
Nem igazán értem, látom. Mi az a kis út, ami aluljáron megy át a pálya alatt?
Előzmény: Törölt nick (5884)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5905

st. petersbur is szépen halad a körgyűrűvel, pedig elég durván beépített területen viszik keresztül a nyomvonalat...

 

itt meg egy szép példa arra, hogy lehet egész extrém kis helyre egy freeflow csp.-t beszuszakolni...
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5904

A horvátok nagyon nyomatják az A5-öt is (M6 folytatása BiH felé Eszék mellett)

mire mi megleszünk az M6-tal, ők simán kész lesznek azzal a síkvidéki 90km-rel...

 

ezekután lehet, hogy jelentősen felértékelődik ennek az útvonalnak a szerepe (a szlavónia, BiH felé kialakuló gazdasági kapcsolatok miatt), és tényleg szükség lesz az M6-ra???

(mert eddig elég szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban...)

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5903

Hát ez úgy néz ki, mint az ökörhugyozás! :D

 

pedig még fotóztál is a helyszínen, többek között a csp. műszaki rajzát is... :-)

http://www.freeweb.hu/friedlf/images/horvatap13.jpg

Előzmény: Fricy (5892)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5902

Az A1 zagreb-től dugopolje-ig végig van fotózva (hiánytalanul a teljes kb. 350km), kb. 10Mpixeles képekkel...

http://www.hac.hr/turisticka_karta/avio_pocetak_en.html

Előzmény: radio100jozsi (5899)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5901

ITT is egy sokágú körforgalommal van megoldva...

szituáció hasonló:

2 út keresztezi egymást az ap. csp. mellett.

különbség: itt az ap. szétágazik és a környék infrastruktúráját elnézve biztos, hogy jóval nagyobb a csp.-i forgalom...

Előzmény: mestska (5895)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5900
Amúgy ez a "nincs benzinkút" mítosz a Horvát pályákon onnan eredhet, hogy az átadás után tényleg nem voltak még nagyon kiépítve, de itthon nem így van? Akár az M5-ös, akár az M3-as, vagy az M7-es most, de az M6-os is ilyen volt, egyiknél sem voltak az átadásra készen a benzinkutak. Tehát ebben szerintem sincs semmi különös, hogy Horvátban sem voltak akkor megfelelő távolságban kutak az új pályákon. Tehát erre, meg a leállósávos dologra kár volt a médiának ráizmoznia, és ezzel hírdetni, hogy ott azért olcsóbb a pályépítés a hazaihoz képest.
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5899

Mint egy terepasztal, nekem tetszik:-)

Előzmény: Törölt nick (5884)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5898
köszönöm, javítom. hogy utálom, amikor valaminek nincs időm utánanézni. tuti, hogy akitől átvesszük, hagy benne két-három hibát (persze amikor magam írok, akkor néha én is, arról nem is beszélve, hogy néha a nifesek sem tudják, mennyi az annyi)
Előzmény: Törölt nick (5866)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5897

ott biztos, hogy tudna...

nézd meg a guglin, ez a bisko egy kis hegyifalu a semmi közepén...

itt a csp forgalma sem lehet túl nagy, meg a helyi utaké sem...

 

egyértelműen a kapuk egy pontban elhelyezése miatt lett így kialakítva...

Előzmény: mestska (5895)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5896

Az ilyen utólagos benzinkutakhoz kapcsolódó infrastruktúrát ki fizeti meg?

 

valószinű, hogy a kút építőjével csináltatják meg az egész pihenőhelyet...

a területért és a kizárólagos használati jogért cserébe nem is nagy ár...

Előzmény: Rooger Preed (5890)
mestska Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5895

pedig mennyivel 1xűbb lenne trombitálás nélkül

 

ja, csak kapacitásilag nem biztos, hogy képes lenne működni.

Előzmény: Törölt nick (5884)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5894

nekem igazából tetszik...

(lenyűgözőek ezek az első ránézésre áttekinthetetlen csp-ok...)

 

itt a probléma az, hogy a kapus rendszer által igényelt trombita kialakítás miatt volt szükség a bonyolításra, igen jelentős többletköltséget okozva...

Előzmény: Fricy (5892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!