Keresés

Részletes keresés

Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6028

A KMOP is említ valami M4 szakaszt...

Előzmény: radio100jozsi (6018)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6027

A térfigyelő kameránál van ezerszer olcsóbb megoldás. Főleg úgy, hogy hetente olvasok olyan bringalopásokról, ahol volt térfigyelő kamera. Sajnos a kamerák nem rögzítenek semmit, vagy nemes egyszerűséggel mire elérnéd hogy lásd a felvételt addigra "véletlen" törölték őket, mert nem szóltál időben...

 

Amíg az emberek 90%-a olyan zárat használ, amit egy jobb fogó elcsíp, addig nincs mit beszélnünk a biztonságról.

 

Ajánlott videó:

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070619/mennyit-er-sodronylakat-video

Előzmény: Törölt nick (6007)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6026

Az alaphelyzet, hogy több bringád van, a legegyszerűbb esetben kettő. Mindkettő egysebességes, tanyabike jellegű vagy olcsó "osztrák import" acélvázas országúti. A legfontosabb tartozék 2 db U-lakat, hogy mindig ott találd, ahova tetted... :)

 

Kb ilyen szintű bringára gondolok, kicsit igénytelenebb kivitelben.

http://www.olimpia.hu/kep.php?id=35&file=file

 

Az egyik bringával hazulról kitekersz a vasútállomásra, beutazol vonattal a város egy adott megállójába, ahol leakasztod a saját bringádat és tekersz tovább.

Lehet ezt továbbfejleszteni, hogy pl a város több pontján van bringád, így rugalmasabb vagy a vonaton.

 

Ezzel nem csak az infrastruktúra kéne, hanem az embereknek is egy kicsit máshogy kéne hozzáállni a dologhoz.

Előzmény: BA123 (6004)
BoGar Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6025
Mit tudtok az M49-ről? Honnan fog indulni? Szalkáról?
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6024
én nem tudom reálisan megitélni, mert én akár kerülő árán is az új út felé megyek, csak hogy kipróbáljam... :-)
Előzmény: Rooger Preed (6023)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6023

"szerinted a sofőrök többsége figyeli ezeket az útátadásokat és útvonalat vált, vagy inkább az a jellemző, hogy a "régi, jólbevált" útvonalon megy, akkor is, ha már van sokkal jobb??"

 

Nem egyik napról a másikra, de igen, figyelik. Van aki kipróbálja és bejön, van akinek azt tervezi az útvonaltervező, majd elkezdik egymásnak mondani az emberek, hogy ez az útvonal mennyivel jobb alternatíva. Kell neki akár 2-3 év, mire átrendeződik a helyzet, de sok függ a propagandától.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5989)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6022

hát így ha térképen ábrázolva nézem, nem sok minden van benne...

 

a 2 nagyfalat (M6,M3) az persze pöpöpö, ami közop meg kmop az csak incifinci darabkák...

(persze ez csak 2008-ig van, remélem utána begyorsítanak... :-)

 

 

Előzmény: _roadrunner_ (6016)
Fricy Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6021
Így van. Az új aluljáróban lesz tárolóhelyiség kialakítva.
Előzmény: BA123 (6006)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6020
Nem pontosan :)))
holnap ígérem kitérek rá, sajnos most nincs rá időm...
Előzmény: Törölt nick (6001)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6019
Bocs, ezt félreolvastam, és pont az ellenkezőjét fogtam...
Előzmény: Törölt nick (6017)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6018

Én is most nézem a tegnap elfogadott Közopot, és abban az M0-as M1-51 között 2 x 3 sávon szerepel, míg az 51-M5 közötti hiányzó részre szintén 2 x 3 sáv van beírva.

 

Az M2-es hiányzó felének a megépítése is benne van.

M8-asnak lesz végre értelme, mivel megépülne a Dunavecse-Kecskemét-Szolnok átkötés 2x2-ben Kecskemétig (így az M1-M5 tranzit mehet erre is majd valamikor), de a Kecskemét-Szolnok csak 2x1-ben, miért?

 

A 4-es útról annyit látok, hogy Szolnok-Püspökladány között 2x2 sávra bővítés, és Kenderes, Kisújszállás elkerülő.

 

Én most már a szolnoki M4-est sem látom, azaz az Északi elkerülőt.

De a kritikus Üllő-Albertirsa 4-es elkerülő sincs sehol, pedig ez nagyon zsúfolt forgalmilag. 

Előzmény: BA123 (6013)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6017

Szerinted hova kellene?

 

hogyhogy hova? mondom: MINDEN vasútállomásra MINDEN faluban...

 

Előzmény: BA123 (6009)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6016
Előzmény: BA123 (6013)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6015
Így tényleg nem olyan sok...
Előzmény: RadiX (6014)
RadiX Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6014
Itt a kisuji nyomvonal. Nem sok az a 11km.
Előzmény: BA123 (6013)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6013
Olvasgatom a Közopt...
A Kisújszállási elkerülőre egy 11 km hosszú szakaszt jelöltek meg.
Azt nem írták hogy ez 2, vagy 4 sávos, de szerintem kettő, mert az abonyi és a törökszentmiklósi is csak kétsávos volt, bár ennek ellentmond az, hogy a kormány 2013-ig a határig négysávosítani akarja a 4-est.
A 11 km elég hosszú szakasz. Ez vagy tartalmazza a kenderesi elkerülőt is, vagy nagyon hosszan halad a 4-es mellett párhuzamosan.
A szolnoki északi elkerülő pedig nem egyértelmű, mert a hídra tervezést ír, az elkerülőre meg útépítést. Lehet hogy meghosszabbítanák első ütemben az abonyi elkerülőt a 32-esig és később megépítenék a hidat? Nincs valakinek erről a hídról egy térképe?
Az Üllő-Albertirsa szakasz meg hiányzik, a ceglédi elkerülő négysévosításának maradék részével együtt.
Szóval van valakinek pontosabb infója a négyesről?
Előzmény: radio100jozsi (6012)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6012

De pl. Monor állomáson van egy elég nagy kerékpártároló, és állítólag őrzik is, akár száz bicikli is összegyűlik ott egy reggelen.

 

Pontosabban ~300-330 kerékpár fér be, és ~250 kerékpárt tárolnak naponta átlagban.

Van itt Csévharaszton olyan ismerősőm, aki naponta kerékpárral jár Monorra a vonathoz (5 km táv egy irányba), és megy vonattal dolgozni Pestre. Anno én is használtam középiskolában nyári gyakszi alatt, mikor nem volt kolesz, és utána vonattal mentem Szolnokra suliba.

Előzmény: attus germanicus (6011)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6011
Eleve az, hogy sokkal kevesebben kerékpároznak, mint pl. Németországban. És aki nem biciklizik, annak a B+R sem adna sokat. Ha kint jársz, érdemes figyelni a városokban, egyszerűen elképesztő, mennyivel több a kerékpáros, mint itthon. Mondjuk a csúcs Dánia, Koppenhágában 2×2 sávos kerékpárutakat építenek, de láttam 2×3 sávosat is. Németország nagyvárosaiban is vannak 2×2 sávos kerékpárutak.
A másik, hogy nálunk a biciklit a tárolóból estére ellopják...

De pl. Monor állomáson van egy elég nagy kerékpártároló, és állítólag őrzik is, akár száz bicikli is összegyűlik ott egy reggelen.
Előzmény: BA123 (6004)
viscosai Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6010
ismeritek a legújabb térburkolási technológiát?  kivitelezve nyergesújfaluban egy közterületi gépkocsi parkoló felújításakor.  nos' vastagon salak, rá némi homok, zömítés semmi.  elsimítva és erre a térkő.  az önkormányzat tuti, hogy átveszi. szerintetek mikor jelennek meg az elsö tócsák egy esö után?
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6009
Szerinted hova kellene?
Előzmény: Törölt nick (6008)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6008

az klassz.

de ez MINDEN vasútállomásra kellene...

Előzmény: BA123 (6006)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6007

Van ennek valami oka azon kívül hogy nincsenek B+R parkolók, meg nincs B+R marketing?

 

szerintem az, hogy őrizni is kellene, legalább egy térfigyelő kamerával...

Előzmény: BA123 (6004)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6006
Kelenföldre a P+R mellé B+R-t is akarnak
Előzmény: Törölt nick (6005)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6005

Vagyis ha valaki bejön bicajjal, akkor itt átszállhat a vasútra....

 

ez vidéken nagyon jól működne...

(az állomás elég messze tud lenni, ha nem az állomás közelében lakik az ember...)

 

kérdés, hogy a máv akar-e ezzel foglalkozni?

 

Előzmény: BA123 (6000)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6004
Szentendrén a Hév végállomásán van egy hasonló, de ott dobozokba lehet zárni a bicókat.
Nálunk ez nem nagyon terjedt még el. Van ennek valami oka azon kívül hogy nincsenek B+R parkolók, meg nincs B+R marketing?
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6002)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6003

bár én inkább magammal vinném a bicajt a vonaton is, mert a belvárosban is szeretek bringázni

 

Jobb helyeken ez sem lehetetlen, bár inkább talán csak csúcsidőn kívül. A B+R inkább a kerékpár otthagyásáról szól.

Előzmény: BA123 (6000)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6002
Nem, hanem autó helyett bicikliről szállsz át a tömegközlekedésre, amivel brutálisan megnő a megállóhely vonzáskörzete (a pontos számot most nem találom) a gyalogláshoz képest.
Előzmény: BA123 (5996)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6001

ahogy a tervezett TATAi elkerülővel kapcsolatban kerestem anyagot, rábukkantam olyanokra is, amelyek TATBÁNYAi elkerülőt említettek...

 

erre már vannak nyomvonaltervek?

valami ilyesmiről lenne szó?

 

 


- a tatabánya-újváros csomóponttal mi a probléma?

a kanyarodósávok miatt kevés a kapacitása?

Az autópálya megint nem vehető igénybe, mert felesleges km-ek és időveszteségek indukálódnak, nem beszélve arról, hogy fizetős is és 10 km-ért csak a flancolók vesznek pályamatricát...

azért a komárom csp. - tata csp./tatabánya csp. között 18/24 km van, de még ez is valóban túl rövid távolság ahhoz, hogy matricát vegyen az autós...

 

(pont ez a hátránya a matricás rendszernek: az ilyen rövid használatot effektíve bünteti, ami miatt ez a forgalom átkelési szakaszon bonyolódik... :-(

Előzmény: Törölt nick (5991)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6000
Aha, most néztem meg a képet. Szóval ez egy bicikliparkoló. Vagyis ha valaki bejön bicajjal, akkor itt átszállhat a vasútra ha siet. Nem rosz, bár én inkább magammal vinném a bicajt a vonaton is, mert a belvárosban is szeretek bringázni. Vagy nem jól értem?
Előzmény: attus germanicus (5994)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5999

Azt mondták igen:

"Szeptemberben a schengeni információs rendszer központját összekötik a tagállamok központjaival, novemberben pedig megszülethet a politikai döntés a miniszterek tanácsában, és karácsonyra eltűnnek a szárazföldi és vízi határok. A légi határokra mindez csak jövő márciusban lesz érvényes."
http://nol.hu/cikk/458402/

Előzmény: BA123 (5997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!