A térfigyelő kameránál van ezerszer olcsóbb megoldás. Főleg úgy, hogy hetente olvasok olyan bringalopásokról, ahol volt térfigyelő kamera. Sajnos a kamerák nem rögzítenek semmit, vagy nemes egyszerűséggel mire elérnéd hogy lásd a felvételt addigra "véletlen" törölték őket, mert nem szóltál időben...
Amíg az emberek 90%-a olyan zárat használ, amit egy jobb fogó elcsíp, addig nincs mit beszélnünk a biztonságról.
Az alaphelyzet, hogy több bringád van, a legegyszerűbb esetben kettő. Mindkettő egysebességes, tanyabike jellegű vagy olcsó "osztrák import" acélvázas országúti. A legfontosabb tartozék 2 db U-lakat, hogy mindig ott találd, ahova tetted... :)
Kb ilyen szintű bringára gondolok, kicsit igénytelenebb kivitelben.
Az egyik bringával hazulról kitekersz a vasútállomásra, beutazol vonattal a város egy adott megállójába, ahol leakasztod a saját bringádat és tekersz tovább.
Lehet ezt továbbfejleszteni, hogy pl a város több pontján van bringád, így rugalmasabb vagy a vonaton.
Ezzel nem csak az infrastruktúra kéne, hanem az embereknek is egy kicsit máshogy kéne hozzáállni a dologhoz.
"szerinted a sofőrök többsége figyeli ezeket az útátadásokat és útvonalat vált, vagy inkább az a jellemző, hogy a "régi, jólbevált" útvonalon megy, akkor is, ha már van sokkal jobb??"
Nem egyik napról a másikra, de igen, figyelik. Van aki kipróbálja és bejön, van akinek azt tervezi az útvonaltervező, majd elkezdik egymásnak mondani az emberek, hogy ez az útvonal mennyivel jobb alternatíva. Kell neki akár 2-3 év, mire átrendeződik a helyzet, de sok függ a propagandától.
Én is most nézem a tegnap elfogadott Közopot, és abban az M0-as M1-51 között 2 x 3 sávon szerepel, míg az 51-M5 közötti hiányzó részre szintén 2 x 3 sáv van beírva.
Az M2-es hiányzó felének a megépítése is benne van.
M8-asnak lesz végre értelme, mivel megépülne a Dunavecse-Kecskemét-Szolnok átkötés 2x2-ben Kecskemétig (így az M1-M5 tranzit mehet erre is majd valamikor), de a Kecskemét-Szolnok csak 2x1-ben, miért?
A 4-es útról annyit látok, hogy Szolnok-Püspökladány között 2x2 sávra bővítés, és Kenderes, Kisújszállás elkerülő.
Én most már a szolnoki M4-est sem látom, azaz az Északi elkerülőt.
De a kritikus Üllő-Albertirsa 4-es elkerülő sincs sehol, pedig ez nagyon zsúfolt forgalmilag.
Olvasgatom a Közopt... A Kisújszállási elkerülőre egy 11 km hosszú szakaszt jelöltek meg. Azt nem írták hogy ez 2, vagy 4 sávos, de szerintem kettő, mert az abonyi és a törökszentmiklósi is csak kétsávos volt, bár ennek ellentmond az, hogy a kormány 2013-ig a határig négysávosítani akarja a 4-est. A 11 km elég hosszú szakasz. Ez vagy tartalmazza a kenderesi elkerülőt is, vagy nagyon hosszan halad a 4-es mellett párhuzamosan. A szolnoki északi elkerülő pedig nem egyértelmű, mert a hídra tervezést ír, az elkerülőre meg útépítést. Lehet hogy meghosszabbítanák első ütemben az abonyi elkerülőt a 32-esig és később megépítenék a hidat? Nincs valakinek erről a hídról egy térképe? Az Üllő-Albertirsa szakasz meg hiányzik, a ceglédi elkerülő négysévosításának maradék részével együtt. Szóval van valakinek pontosabb infója a négyesről?
De pl. Monor állomáson van egy elég nagy kerékpártároló, és állítólag őrzik is, akár száz bicikli is összegyűlik ott egy reggelen.
Pontosabban ~300-330 kerékpár fér be, és ~250 kerékpárt tárolnak naponta átlagban.
Van itt Csévharaszton olyan ismerősőm, aki naponta kerékpárral jár Monorra a vonathoz (5 km táv egy irányba), és megy vonattal dolgozni Pestre. Anno én is használtam középiskolában nyári gyakszi alatt, mikor nem volt kolesz, és utána vonattal mentem Szolnokra suliba.
Eleve az, hogy sokkal kevesebben kerékpároznak, mint pl. Németországban. És aki nem biciklizik, annak a B+R sem adna sokat. Ha kint jársz, érdemes figyelni a városokban, egyszerűen elképesztő, mennyivel több a kerékpáros, mint itthon. Mondjuk a csúcs Dánia, Koppenhágában 2×2 sávos kerékpárutakat építenek, de láttam 2×3 sávosat is. Németország nagyvárosaiban is vannak 2×2 sávos kerékpárutak. A másik, hogy nálunk a biciklit a tárolóból estére ellopják...
De pl. Monor állomáson van egy elég nagy kerékpártároló, és állítólag őrzik is, akár száz bicikli is összegyűlik ott egy reggelen.
ismeritek a legújabb térburkolási technológiát? kivitelezve nyergesújfaluban egy közterületi gépkocsi parkoló felújításakor. nos' vastagon salak, rá némi homok, zömítés semmi. elsimítva és erre a térkő. az önkormányzat tuti, hogy átveszi. szerintetek mikor jelennek meg az elsö tócsák egy esö után?
Szentendrén a Hév végállomásán van egy hasonló, de ott dobozokba lehet zárni a bicókat. Nálunk ez nem nagyon terjedt még el. Van ennek valami oka azon kívül hogy nincsenek B+R parkolók, meg nincs B+R marketing?
Nem, hanem autó helyett bicikliről szállsz át a tömegközlekedésre, amivel brutálisan megnő a megállóhely vonzáskörzete (a pontos számot most nem találom) a gyalogláshoz képest.
ahogy a tervezett TATAi elkerülővel kapcsolatban kerestem anyagot, rábukkantam olyanokra is, amelyek TATBÁNYAi elkerülőt említettek...
erre már vannak nyomvonaltervek?
valami ilyesmiről lenne szó?
- a tatabánya-újváros csomóponttal mi a probléma?
a kanyarodósávok miatt kevés a kapacitása?
Az autópálya megint nem vehető igénybe, mert felesleges km-ek és időveszteségek indukálódnak, nem beszélve arról, hogy fizetős is és 10 km-ért csak a flancolók vesznek pályamatricát...
azért a komárom csp. - tata csp./tatabánya csp. között 18/24 km van, de még ez is valóban túl rövid távolság ahhoz, hogy matricát vegyen az autós...
(pont ez a hátránya a matricás rendszernek: az ilyen rövid használatot effektíve bünteti, ami miatt ez a forgalom átkelési szakaszon bonyolódik... :-(
Aha, most néztem meg a képet. Szóval ez egy bicikliparkoló. Vagyis ha valaki bejön bicajjal, akkor itt átszállhat a vasútra ha siet. Nem rosz, bár én inkább magammal vinném a bicajt a vonaton is, mert a belvárosban is szeretek bringázni. Vagy nem jól értem?
"Szeptemberben a schengeni információs rendszer központját összekötik a tagállamok központjaival, novemberben pedig megszülethet a politikai döntés a miniszterek tanácsában, és karácsonyra eltűnnek a szárazföldi és vízi határok. A légi határokra mindez csak jövő márciusban lesz érvényes." http://nol.hu/cikk/458402/