Keresés

Részletes keresés

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6529
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6528
"Pontosan azért, mert a szembejövőktől csak két fehér vona választ el, ami nem sok."

Asszem ott meg korlat is van.

Amugy egyetertunk, en is pont kb. 110-es korlatra, keresztezodesekben 70-es tablara + gyakori meresre gondoltam.
Előzmény: attus germanicus (6527)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6527

Pontosan azért, mert a szembejövőktől csak két fehér vona választ el, ami nem sok. persze táblák meg mérések helyett jobb ötlet volna a szalagkorlát, de ahhoz ész is kéne.

 

Szóval számomra az etalon az M0 mostani kiépítettsége volna (M1-M5 közt), de persze nem ide, hanem a közepes forgalmú (idehaza nagy forgalmúnak titulált) főutakra. "Autóút" tábla, a komolyabb kereszteződések szintben elválasztva, a kisebbek szintben, de 70-es táblával, amit gyakran ellenőriznek is.

Ami ennél karcsúbb, az balesetvezélyes.

Előzmény: ghosty9 (6526)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6526
Meg egyebkent ha a 90-ezo kamion/teherauto utoler egy 70-nel meno Ifat/Kispolszkit, jo esellyel par km-ig nem tud elozni. Szemelyautoval meg esetleg lehetne elozni, siman, aztan menni tovabb 90-nel.

"Ha viszont kiépítesz 2×2 sávot, az még inkább húzza az autósokat, és standard lesz a 120-140 km/h, miközben a szembejövőktől csak két fehér vonal választ el."

Egyebkent en azt sem ertem, hogy ha adott egy jo, 2x2-es ut, szintbeli balrakanyarodasok (es balrol kanyarodok) nelkul (Gyula-Csaba szakasz, a Veszely-csarda kivetelevel, de ott helyesen van tabla is), akko' minek 90-nel teletablazni, aztan ezt meg merni is?
Előzmény: attus germanicus (6524)
BA123 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6525
Tegnap bebicajoztam Szentendréről Pestre. Épp a "Megyeri" híd előtt jártam, gondoltam majd felteszem a kérdést hogy nincs-e valakinek infója arról hogy Szentendrei-ág acélszerkezetének következő elemét mikor emelik be. Amikor ezen morfondíroztam, megláttam egy hatamas uszályt a következő hídelemmel.
Úgyhogy a helyszíniről jelentem hogy tegnap megjött a következő elem, talán ma be is emelik
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6524

A valóság egy kicsit bonyolultabb. Képzeljünk el egy jó minőségű, 2×1 sávos főutat. Elvileg a maximális sebesség 90 km/h, és ezt a kamionok nagy többsége is tartja (bár számukra ez már sebességtúllépés ugyebár). Látszólag midnen rendben, lehet haladni. Bár autópályán kb. 50%-al gyorsabb haladás volna lehetséges, ráadásul a pályák általában (ha nem is mindig) egyenesebb vonalvezetésűek, mint a főutak, szóval még így is lényegesen lassabb a haladás a főutakon az autópályákhoz képest, de fogadjuk el, hogy ez az olcsóság velejárója.

Viszont jönnek az autósok. És nagy többségük nem óhajt 90 km/h sebességgel haladni. Én magam néhány kintfelejtett 20, meg idióta 30 kivételével mindig betartom a korlátozásokat, és bizony országúton 90-el haladva elég sokan megelőznek. Az előzés pedig, mint tudjuk, a közlekedés legmagasabb rizikófaktorú eseménye.

És ebben a záróvonal nem tényező. Hány baleset volt az M0-on a betonkorlát előtt, amiben szerepet játszott, hogy valaki a dupla záróvonalon át előzött? Pár hete engem is előztek egy a 6-os út dunaparti részén Nagytéténynél. Heccből betartottam a 60-at. Dudáltak, villogtak, mindenki megelőzött, egyszer az engem előző kocsit egy másik legalább 120-al a dupla záróvonalon át.

Ha viszont kiépítesz 2×2 sávot, az még inkább húzza az autósokat, és standard lesz a 120-140 km/h, miközben a szembejövőktől csak két fehér vonal választ el.

 

Szóval sehogyse nem van ez jól.

Előzmény: Törölt nick (6519)
csanyiv Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6523
Azért ez alapján én nagyon örülnék ha autópályaként épülne meg a határig az M43-as. Nem is értem, hogy miért pont Maroslele lehajtóig akarják autópályának és onnantól valami 2x1 sávosnak (még Makóig érteném, de emitt semmit nem látok, ami a forgalom csökkenését indukálná a további szakaszon). Ráadásul ezek igen nagy része átmenő teherforgalom, az a 6121j/nap az most inkább 10 fölött, mint alatt van (bár ezzel is lehet, hogy durván alulbecsülöm) mindenesetre szemre ennél sokkal durvább tavalyhoz képest. A jelenlegi formájában minden napra jut baleset, heti egy súlyosabb garantált.
Előzmény: Törölt nick (6513)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6522
ÉM0híd státusz riport (+déliszektor bővítés)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6521

Welcome to Pest county:

 

3as ktarcsa:        21e j/n

3as gödöllő:       18e j/n

31es sülysáp:     10e j/n

10es pvörösvár: 16e j/n

11es bkalász:     40e j/n  !!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Előzmény: radio100jozsi (6518)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6520

ez szép...

 

az a fő problémám, hogy erről nem találok cikkeket....

... amik OBJEKTÍVEN, SZAKSZERŰEN megelemzik, hogy ténylegesen mennyibe kerül, mi az előny/hátrány, megéri-e, vagy bohóczkodás az egész?

 

valami olyasmit, mint egy ÜZLETI TERV.

 

 

csak mindenütt a PR subiduma meg a hablaty, hogy milyen klassz, környzetvédelem, meg nincs útrongálás, meg milyen menő.

 

úgyhogy nincs más lehetőség, csak rakosgatom össze a mozaikdarabokat, aztán csodálkozok jó nagyokat.... (meg szentségelek)

 

 

 

JANÓ!

 

a roláról és anyagi vonzatairól nem akarsz cikket írni?

Előzmény: radio100jozsi (6516)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6519
tömör és velős vélemény... :-)
Előzmény: urál (6517)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6518

Közben meg a 4-esen Monornál a 2*1 sávos úton halad napi 15-20 ezer jármű (?).

 

Görbeházától már mindkét nagyváros felé csak max 2*1 sávot kellett volna építeni, vagy inkább a 35-36-os főutakat feltuningolni.

De ugyan ez az M7-es is Balatonkeresztúr után.

Egy településeket elkerülő, jó minőségú út, részben 2*2 sávval, adott esetben szintbeni csp-k, vagy körforgalmak beiktatásával sokkal olcsóbban, sokkal hasznosabban épülhetne hazánkban. Főleg, ha azt vesszük, hogy kis távolságok révén nem lehet akkora időnyereséget hozni egy autópályán 100-200 km-en, hogy megérné mindenhová azt építeni.

Előzmény: Törölt nick (6513)
urál Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6517
Nem éri meg.
Előzmény: Törölt nick (6514)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6516

Sőt még számold hozzá, hogy vasútilag mennyi plusz költsége van a Ro-La vonatoknak, mivel nagymértékben rongálják a kis kerekek a pályát, főleg a kitérőket, valamint ezért még nagyobb odafigyelést is igényeélnek a pályásoktól. Ismert, hogy volt jópár siklás váltókörzetekben Pesten Ro-La vonatokkal.

 

 

Előzmény: Törölt nick (6514)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6515

ezt meg el is felejtettem:

 

Számítások szerint ugyanis a Ro-La kiesésével a közutakra terhelődő kamionforgalom évente 4,6 milliárd kárt okozott volna az országnak.

 

tehát 30e kamion (20e*12/8) ha végigmegy az M5/M0/M1en az 4,6mrd kárt okoz...

ez elég érdekes...

ezeken az utakon évente megy vagy 300-500e kamion, ezexerint, csak ezen az útvonalon a kamionok okoznak úgy 46-77mrd Ft kárt...

 

akárhogy is nézem, ez sokkal közelebb áll a ki tud nagyobb hüjeséget mondani verseny valamely dobogós helyezéséhez, mint a valósághoz...

Előzmény: Törölt nick (6514)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6514

"minden" amit tudni akartál a RoLa-ról, de nem merted megkérdezni:

http://www.logsped.hu/sgrola.htm

 

szóval:

 

1. 2007.01.01 előtt a románbolgár kamionokkal 60.000 Ftos útvonalengedélysarcot  fizettetett állambácsi. (nemmondom, szép zsozsó...)

így a kamionnak olcsóbb volt rolázni...

 

2. miután felebarátaink úniós tagok lettek, ilyen csúnya sarcolást már nem lehet velük mívelni, így ezek inkább a pályát választják.

 

3. hogy mégse így legyen, állambácsi támogatja a rolacéget. kamiononként 74 euróval azaz kb. 20.000 ft-tal!

 

MEGÉR ez ENNYIT????

ahelyett, hogy a kamionos fizetne 2000Ft pályamatricát meg esetleg 20e Ft jövadót, ha itt tankol???

 

 

4. nézzük a mennyiségeket:

az esztendő eddig eltelt időszakában húszezer kamion vasúti szállítását bonyolította le a Hungarokombi Kft.

Ennyi nehéz tehergépjármű egymás mögé állítva Szegedtől Hegyeshalomig összesen 366 kilométeres sort alkotna. A Ro-La szerelvények több mint félmillió tonnányi terheléstől mentesítették a hazai úthálózatot.

 

hatalmas számok. lenyűgöző, mint a gízai piramis...

 

de nézzük kicsit másképp:

8hónap alatt 20e kamion, azaz napi 83, óránként 3,5.... három.és.fél!!!

 

most őszintén: MI a túrót számít óránként 3,5 kamion egy autópályán???

megér évi 900millió forintot, hogy óránként 3,5 kamionnal kevesebb menjen az M5-ön és az M1-en?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6513

na, itt vannak a precíz, friss-ropogós forgalmi adatok:

http://web.kozut.hu/uploads/media/ALLANDO_MEROHELY_KIADVANY_2006.pdf

 

elég durva adatok vannak benne: (j/n)
M3 (Gh): 4800 j/n
M35:       2800 j/n
M5 OH:   3500 j/n

M6dújv:  4300 j/n
M8:         1500 j/n  (gondolom ez az M6-6 szakasz lehet)
M70:       2160 j/n

 

szóval pest megyén kívül sehova sem kell már fullpálya...

 

félpályákat lehet itt-ott építeni, főként, ahol ez nagyobb város elkerülését is megoldja, de főként a fűutakat kell megigazítani, meg elkerülőket építeni...

mestska Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6512
hát, tegnap du. nem tudtunk megegyezni ebben :))))
Előzmény: felucca (6509)
strangerr Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6511

Orosháza elkerülő III-IV. ütem készülget már egy ideje, ugy tudom idén át is adják. Így összesen 13,5 km -es elkerülése lesz Orosházának.

 

Hódmezővásárhelyen nem elkerülőt, hanem tehermentesítőt terveznek, a vasúttal párhuzamosan. Leghamarabb 2009-ben kezdödhet el az építése, a Közop listában szerepel.

Előzmény: radio100jozsi (6462)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6510
"2. ha jó az út, akkor a kamionok is nyomják, tehát lehet haladni..."

Egyenes uton.
Előzmény: Törölt nick (6504)
felucca Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6509
Én nem tudok róla, hogy valaha is lettek volna a hálózatfejlesztésnek irányelvei...így hát lassan valóban szükség lenne a tisztázásra.
Előzmény: Törölt nick (6508)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 6508

hát az.

talán annyiban mégsem, hogy annak megítéléséhez, hogy most mit és miért csinálunk rosszul, szükséges tisztázni az optimális hálózatfejlesztés irányelveit...

 

Előzmény: RadiX (6507)
RadiX Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6507
Ma már ez csak sírás a kifolyt tejbe, de tényleg jobb lett volna, ha a 70-es, 80-as évektől (a budapesti bevezető szakaszoktól és az M0-tól eltekintve) a kijelölt gyorsforgalmi nyomvonalakon félpálya szélességben, váltott előzősávos, településeket elkerülő főutakat építettek volna ki, csak a nagyobb csomópontokban különszinten kiépített kereszteződésekkel. Egy ilyen rendszert gyorsabban meg lehetett volna építeni, és utána a forgalom függvényében szakaszonként teljes autópályává fejleszteni.
Előzmény: Törölt nick (6504)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6506
Stimmel.
Előzmény: Törölt nick (6504)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6505
A 8-ason Csórtól Fehérvár felé az új szakasz szépen nyomvályús a szélső sávban.
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6504

jó. akkor összegezzük:

 

1. ha szar az út, akkor szar az út.

2. ha jó az út, akkor a kamionok is nyomják, tehát lehet haladni...

3. a településeken az elkerülők is segítenek.

 

ergo ap. csak akkor kell, ha télleg nagy a forgalom, mondjuk 10e felett van...

Előzmény: BoGar (6499)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6503

Ritkán szoktam. De Nagykátától használom Dormándig, onnan M3-ason megyek Mezőcsátra.

Szentmártonkáta-Nagykáta között jó.

Előzmény: Törölt nick (6501)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6502
Domránd-> Dormánd
Előzmény: radio100jozsi (6498)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6501

A 31-es is bene volt valami közopban. A Jászapáti-Domránd szakasz tényleg katasztrófális...

 

a bp-nagykáta szakaszon is jártál? na az is szépen néz ki... 

 

Előzmény: radio100jozsi (6498)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6500

Az autópályák minden ilyen falunak megváltást hoznak....

 

ez igaz.

csakhogy ez nem feltétlen indokol pályát. sok esetben elegendő egy elkerülő út is...

Előzmény: mzdude (6493)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!