Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6416

a Google ez esetben kicsit cserbenhagy, mert keletre az ott láthatónál már most szélesebben elterjeszkedett a város...

 

pedig kb. ugyanazt mutatja a gugli, mint a hivatalos várostérkép:

http://www.szegedvaros.hu/pic/Szeged-kicsi.jpg

 

vagy ez sem aktuális már?

(persze az M5-öt sem voltak képesek még berajzolni, az M43-ról, nyugati elkerülőről, délihídról nem is beszélve...)

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6414)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6415
Azért - ha jól értem, és a hipotetikus 4. körútról van szó, amit Laci a nyugati elkerülő sugarával építene - arra még most sincsenek panelek és egyhamar nem is lesznek!
Előzmény: ghosty9 (6411)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6414

ha elegendően sűrűn vannak a hidak, akkor a többségnél elég lehet a  2x1 sáv is...


Lehet, én mondjuk a déli nagykörútinál azért maradnék a kettőnél, mert ez egyben kiváltja a Belvárosi hidat is és azon egy sávon azért elég szoros ma a forgalom, az M43 sem baj szvsz hogy kétszer kétsávos lesz.


a lényeg az, hogy "arányaiban" nagyjából stimmel...

 

Az jó, mert akkor a két harmadik körúti híd nélkül is nagyjából jó az arány. :-)


miért? újszegeddel mi a problemma?
egy köpésre a belváros, és van egy rahedli szabad hely....


Relációanalízis B válasz: mindkét állítás igaz, de az összefüggés nem áll fenn! Ahol rahedli szabad hely van, onnan már nem egy köpés a belváros: a Google ez esetben kicsit cserbenhagy, mert keletre az ott láthatónál már most szélesebben elterjeszkedett a város, a szegedi körtöltés vonalán jóval túl. Délen még jobb a helyzet de ott lesz is híd (majd...).

Előzmény: Törölt nick (6400)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6413

jó, hát én nem tudtam, hogy szeged ilyen gyorsan fejlődik...

a gugli kb. 1-2 évvel le van maradva, így a szóbanforgó nyomvonalon még csak a nagy büdös pusztát ábrázolja...

majd ha felkerülnek a pusztai toronyházak, akkor áttervezem, úgy jó lesz?

Előzmény: ghosty9 (6411)
mestska Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6412
5* ;)
Előzmény: ghosty9 (6411)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6411
"én jobban szeretek térképről/műholdképről tájékozódni (kevésbé szubjektív...)"

Azzal nincs is baj, csak emellett mashonnan is kene, oszt akkor nem kacagnak ki, mikor paneltizesek tovebe almodsz egy 2x2 savost, es effektive kulteruleti elkerulo utnak nevezed. :-)
Előzmény: Törölt nick (6407)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6410
Hozzátenném, hogy az 1900-as években még inkább a vasúti árúszállítás dominált. Szerintem nagyon kevesen voltak olyanok, akik ilyen mértékű közúti fuvaroozást elképzeltek volna.
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6399)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6409

Ez a sávos számolás nem tökéletes:

 

- A buszsáv mellett ennyi erővel figyelembe veheted a villamospályákat. Erzsébet-híd effektív 2*2 sávos így.

- A Belváros forgalomcsillapítása hosszú távon a Szabadság- és Lánchíd kiesését jelenti majd, azokat levonhatod,

- ÉM0 nem 2*2 sáv? Vagy 2*3 sávra bővíthatő?

Előzmény: Törölt nick (6395)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6408

(az 1870-et én írtam rosszul, bár ebben az időtávlatban 10 év ide-oda nemosztszotroz...)

 

ez a kissé elhúzódó hídvita meg alapvetően nem arról szól, hogy most dózeroljunk be a 3.krt-at is a városba (amolyan made in usa stílusban) és építsünk további 2 hidat, hanem arról, hogy mennyivel jobb lenne (vagy nem lenne jobb) most a városnak, ha ezeket eleve kiszabályozzák, majd az igényekkel lépést tartva kiépítik... 

 

Másrészt újabb lakóövezetek kijelölése inkább a szegedi oldalon valószínű a továbbialban (Béketelep, Rókusi feketeföldek, Öthalom irányában).

 

miért? újszegeddel mi a problemma?

egy köpésre a belváros, és van egy rahedli szabad hely....

Előzmény: csanyiv (6404)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6407

én jobban szeretek térképről/műholdképről tájékozódni (kevésbé szubjektív...)

a saját környékemet is azóta látom át jobban, mióta a guglin hozzáférhető... :-)

Előzmény: ghosty9 (6403)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6406

annal kijjebb meg nem mehetsz, leven ott az (1870 utan epitett) Kortoltes...

a töltésig azért el lehet(tett volna) menni...

 

Előzmény: ghosty9 (6402)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6405
"Nem Szegedre gondoltam elsősorban, hanem pl. Budapest - Düsseldorf összehasonlítás."

Oke, de az elozmenyben Szegedrol volt szo.
Előzmény: attus germanicus (6392)
csanyiv Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6404

Annyit azért hozzátennék itt az eszmefuttatáshoz, hogy ha már ilyen következetesen beszélünk az 40-50-70-100 évvel előre történő kiszabályozásról, akkor pontosítsuk: nem 1870-ben, hanem az 1879-es árvizet követően, az 1880-as években születtek az újjáépítés tervei.

Abban szegediként egyetértek, hogy az M43-as hídja és a Déli-híd megépítése megoldja a jelenlegi forgalmi helyzet problémáit, ennél több erőltetése pénzpocsékolás lenne; ha minden áron kell, akkor már inkább külön vasúti híd legyen, mint egy újabb közúti. 

Egyrészt Szeged városa lakosságszám szempontjából a legutóbbi időkig lassan csökkent, ez a tendencia nem régen állt meg. Másrészt újabb lakóövezetek kijelölése inkább a szegedi oldalon valószínű a továbbialban (Béketelep, Rókusi feketeföldek, Öthalom irányában). A súlyos probléma a tranzit, ami egyrészt a É-i és a K-i elkerülés hiányából adódik, másrészt ennek megoldása folyamatban van (viszont a belvárost jelenleg sem érinti). Nem utolsósorban egy további híd építésnek költségéből sokkal hasznosabb lenne Vásárhely és Makó irányába egy elővárosi közlekedési rendszer (és egységes bérletrendszer) uniós projektjének önrészét finanszírozni - könnyebb rá támogatást szerezni, nagyobb környezeti rehabilitációt jelentene és csökkenthetné a 43-as és a 47-es (főként a környezet) terhelését.

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6399)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6403
"a 4. effektíve már egy külterületi elkerülő út lenne..."

Te, tenyleg korul kene nezned egyszer a kornyeken...
Előzmény: Törölt nick (6401)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6402
"az elkerülő sem lenne olyan sürgős, és nem szenvedett volna a város az utóbbi 2-3 évtizedben a brutális átmenőforgalomtól, ha az 1870-es elveknek megfelelően következetesen újabb körutat szabályoznak (és építenek) ki, a beépítés és a forgalom megjelenése előtt..."

Mondjuk azert ez sem igy van, a Rokusi/Makkoshazi korut (es plane utana, Budapesti krt., Kereszttoltes u.) szepen beepult lakoovezetkent, annal kijjebb meg nem mehetsz, leven ott az (1870 utan epitett) Kortoltes. :-)

Megaztan az is lehet, hogy eleink nagyon elorelatoak voltak, igy mindent a lebego autokhoz terveztek, ezt a par ropke robbanomotoros evtizedet meg csak kibirjuk valahogy... ;-)
Előzmény: Törölt nick (6396)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6401

a 3.ra. (azért ez is baromi sokat segített volna az elmúlt 2-3 évtizedben...)

 

a 4. effektíve már egy külterületi elkerülő út lenne...

(kb. azzal a sugárral, ahol most az 5-ös átkötés (elkerülő) épül... )

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6399)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6400

ha elegendően sűrűn vannak a hidak, akkor a többségnél elég lehet a  2x1 sáv is...

 

ráadásul azért ezeket az arányokat nem lehet patikamérlegen számolgatni, a lényeg az, hogy "arányaiban" nagyjából stimmel...

 

(ráadásul a pesti 20 sávhoz érdemes a két metróalagutat is hozzáadni 2+2 sávnyi kapacitással. ez így már 24sáv/irány.)

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6398)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6399

ha az 1870-es elveknek megfelelően következetesen újabb körutat szabályoznak (és építenek) ki

 

Itt most a harmadikra gondolsz, vagy a negyedikre? :-)


Mert ha előbbi, akkor ugyanúgy szenvedne a város, csak egy kicsivel kijjebb. A nemszenvedéshez valódi elkerülő utat kellett volna kiszabályozni, ami tudatosan az ép ésszel előrelátható (igen hosszú időre előretekintve figyelembe véve a terjeszkedést is) városméreten kívül van.

Előzmény: Törölt nick (6396)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6398

Oké, legyen akkor a hármas szorzó, de még mindig nem győztél meg. Ez a 8 szegedi sáv például hogyan jön ki? mert nálam nem ennyi, kivéve, ha minden új híd kétszer

egysávos lenne...


Bertalan          2
Belvárosi         1
Nagykörút-Dél 2
3. krt.-Észak    1
3. krt.-Dél        2


M43                 2
Déli elkerülő    2
----------------------
össz:               12


Az arányosságot vizsgálva meg kettéválasztanám:


Elkerülő utak nélkül:
Szeged - 8
Budapest - 20


Elkerülő utakkal:
Szeged - 12
Budapest - 26


Tehát ha elkerülő utak nélkül nézzük és a tervezettekkel együtt a pesti mennyiséget jónak tartjuk, akkor 20/3=6,6 sáv kéne Szegedre irányonként, ami helyett te 8-at akarsz, én meg 5-öt (3 krt-i hidak nélkül a fenti lista). Félút, feléd billenve. :-)


Elkerülőkkel együtt meg ugyanez 26/3=8,6; nálad meg ez 12, nálam 7 (déli elkerülőt is kivenném). Itt én vagyok közelebb egy kicsivel. De itt te azt feltételezed az ugyanolyan arányossággal, hogy egy országos pókháló közepén ugyanakkora a tranzitforgalom, mint annak egy csücskében, ami azért szerintem nem egészen igaz...

Előzmény: Törölt nick (6395)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6397
Ecsernél az vasút felett még mindig nincs kész a M0 átjáró?

szerkezetileg kész van, nemsokára megszüntetik a terelést...
Előzmény: BoGar (6378)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6396

Te sem tudhatod, szaz ev mulva mifele igenyekre lesz szukseg...

azt valóban nem... (de jóeséllyel 3D-ben fognak utódaink közlekedni... :-)

 

elkerülő:

az elkerülő sem lenne olyan sürgős, és nem szenvedett volna a város az utóbbi 2-3 évtizedben a brutális átmenőforgalomtól, ha az 1870-es elveknek megfelelően következetesen újabb körutat szabályoznak (és építenek) ki, a beépítés és a forgalom megjelenése előtt...

 

(+#6377)

Előzmény: ghosty9 (6376)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6395

komolyra fordítva: a kiskörútra nem.
városi híd csak 5db lenne: 2x2 krt.+belvárosi.
valamint az elkerülő utakon további 2 híd (M43+déli).
ez összesen 7. (+ a vasúti hidak, amik nem feltétlen újabb hidak, hisz lehetnek közösek is a közútikkal)


Tényleg te Bp-re hány hidat tartanál ideálisnak? (Ez alapján hetvenet? :O )

mert 10x akkora város?

ez a számítás alapvetően hibás, hisz a lakosok száma a területtel arányos, így a város folyómenti hosszának aránya a lakosszám arányának kb. négyzetgyöke (körhöz közelítő városforma esetén), vagyis kb. 3x-os.

 

persze ez még így is 3x7=21 hidat jelentene...

azonban helyesebb a hidak db-ra összesítése helyett, a sávok számát összeadni, hisz 3db 2x1-es híd, kb. 1db 2x3-as híddal azonos kapacitású...

 

így számolva szegeden lenne 8 sáv irányonként...

 

a meglévő és tervezett hidak Budapesten:

HÍD               sávok száma irányonként         

ÉM0:             3

Aquincumi:   2

Árpád:           3

Margit:           2

lánchíd:         1

erzsébet:      3

szabadság.:  1

petőfi:           2

lágymányosi: 2

galvani:         2

albertfalvai:  2

DM0:              3

--------------------

össz:             26

 

így a sávok száma  kb. 3x-os (3x8=24)

 

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6375)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6394

ááá, az a sok baleset nem a felüljáró hiánya miatt van.

az mind a sok felelőtlen ámokfutó miatt... :-((

Előzmény: andras100 (6393)
andras100 Creative Commons License 2007.08.21 0 0 6393
Bizonyára sokatok előtt ismert az M3-as bevezető és a Szerencs utcánál lévő elmebeteg helyzet ( szintbeni kereszteződés ). Bárki hallott, illetve tud olyat, hogy ezt fel akarják számolni egy felüljáró építésével ? Nem tudom, ezt annak idején hogy lehetett engedélyezni. Az ott eddig történt millió balesetet már nem is említem.
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.19 0 0 6392
Nem Szegedre gondoltam elsősorban, hanem pl. Budapest - Düsseldorf összehasonlítás.
Előzmény: ghosty9 (6379)
kofy Creative Commons License 2007.08.18 0 0 6391

...és ha a fantáziánk elszáll? (Tudom, ez nem a bili topic).

Mit szóltok hozzá:

 

- Híd Megyer (Fóti u.) - Csillaghegy (Mátyás Király U.) között

- Bogdáni úti alagút folytatódna Pest felé, majd felszínen a Rákos patak két oldalán Kerepesi útig

- Alagút Kolosy tér - Dráva u.

- Kossuth híd (az alagút mellett)

- Gyaloghíd a várbazár vonalában

- Alagút Okt. 23. u. - Haller u.

 

szóval, mennyire őrült ötletek? :)

Előzmény: Rooger Preed (6381)
mestska Creative Commons License 2007.08.18 0 0 6390
ez szerintem is simán egy vádi....
Előzmény: erminavet (6389)
erminavet Creative Commons License 2007.08.17 0 0 6389

Sziasztok!

 

Nem lehet, hogy ez alatt víz van, amikor sokat esik? Vagy csak vicc volt, amelyet a szmájli ellenére se értek?

 

ti

Előzmény: urál (6388)
urál Creative Commons License 2007.08.17 0 0 6388

Völgyhíd Markokkóban:

 

Ehhez képest a Kőröshegyi sasbércek közt feszül! :)

urál Creative Commons License 2007.08.17 0 0 6387
Nem a Kossuth térre vezet, csak ott megy át a Duna alatt. A lejárat a Szilágyi Erzsébeten van, a kijárat meg Ferdinánd híd után.
Előzmény: mzdude (6386)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!