és persze az ilyen helyeken bekövetkező balesetek nem úgy kerülnek a statisztikába, hogy "elbaszott csp. tervezés miatt bekövetkezett baleset", hanem megy az "elsőbbségadás meg nem adása" nevű fiókba...
>az elsőbbségadás táblát kirakják mindkét esetben, így az nem ad erre vonatkozóan infót
Na, erre van egy nagyon jó példa Budapestről is. Az M1-M7 bevezető utolsó párszáz méterére befelé csináltak buszsávot - nagyon helyesen. Ezt nem a forgalmi sávok elvételével, hanem szélesítéssel és a leállósáv megszüntetésével tették (ez a szakasz már nem autópálya jó tíz éve).
Azonban ezáltal a bevezető felől nem három, hanem már négy sávban jön a forgalom, és a Budaörsi út is négysávos. Ennek eredményeképpen a Balatoni út felől érkező forgalom, ami eddig külön sávba érkezett, mostantól elsőbbséget kell adjon a buszsávban érkező buszoknak.
Eddig sima ügy.
A probléma az, hogy eddig is kint volt a macisajt, meg most is kint van. Holott a forgalmi szituációk közt ég és fold a különbség. Azok az autósok, akik megszokásból közlekednek, csikorgó fékezéssel jelezték, mennyire meglepte őket a semmiből érkező autóbusz látványa. Valami csoda, hogy senkit nem tarolt ott még le egy csuklós.
Egyszerűen sosem értettem, minek kitenni a macisajtot oda is, ahol valójában nem kell elsőbsséget adni senkinek. (Ld. pl. Budaörsi út - Ajnácskő utca találkozása kifelé irányban).
"Az orosházinak meg az utolsó szakasza hiányzik Gyopárosfürdő mellett?"
Most hetfon mar volt rajta aszfalt. (Legalabbis mikor Vasarhely felol jove at kell menni a vasuton, ott lattam ilyesmit. Masik vege passz, ilyen csonka formajaban nem nagyon hasznalom.)
A 4-es út Ceglédbercel-Cegléd 2*2 sávra bővítése meg azért csak távlati, mert 3 külön szintű csp-t kell kialakítani, mivel az M4-esen nem lehet szinbeni csp. Így a ceglédberceli, a tápiószentmártoni, és a 311-es úti csp-t is külön szintüre kell átépíteni. De amúgy szerintem ez épp a nem annyira ontos szakasz, mivel 11,5 t-ás tengelyteherre át lett építve, az út jó széles, 3 autó elfér rajta ( sajnos ki is használják), és vonalvezetése lényegében egyenes, így jól belátható előzésre.
Ami a fontosabb, az az Üllő-Albertirsa szakasz megépítése.
Lentebb a 2*2 sávos rész most a Cegléd 311-es körforgali csp-tól egészen az abonyi elkerülőig tart?
Utána Szolnok kelet csp-től egészen Törökszentmiklós Nyugat csp, és utána merre van most kész 2*2 sávos még a 4-esen?
A nyíri bevezető az M3-tól is 2*2, ha jól láttam már.
Pedig a jászberényi elkerű így tényleg értelmetlen. Már legalább az első körben azt a 2 km-es szakaszt megépítették volna tovább a 31-esig, így a 31-es teljesen kikerülné a várost.
Iszonyat, hogy ennyire nincs pénz, akkor minek kezdenek bele. Nem hiszem, hogy az a jó, ha mindenhol belekezdünk egy elkerülőbe, és sehol nem fejeződik be, mint ha inkább kevesebbe kezdenénk, de azokat be is fejeznénk.
A hódmezővásárhelyi elkerülő hogy áll amúgy, tudja valaki? Az orosházinak meg az utolsó szakasza hiányzik Gyopárosfürdő mellett?
A legdúrvább majdnem baleseti szituáció Székesfehérvár északi elkerülőn volt ma hazafelé a 8-ason (vagy is már ez noname út). A szárazrtéi körforgalomból kilépve ismét nem lakott terület, lehet menni 90-el. Közben van a 81-es győri út felüljárója, itt győr felől kanyarodik be a felhajtó. Dönget felfelé az autó ezerrel, én meg megyek a szélsőben, és hopp majdnem csatt, ha nem rántom félre a kormányt az épp üres belső sávba, mivel itt nincs besoroló sáv a felhajtónak, így közvetlen elémbe a külső sávba kanyarodott be az autó. Nagyon dúrva volt, ő is meglepődött. Nem tudom, hogy itt a felhajtóknak milyen tábla van, de ha nem STOP, akkor nagyon kellene oda, mert egy nem szintbeni csp-n nem szokványos lakott területen kívül gyorsító sáv nélküli közvetlen becsatlakozást csinálni.
Pont akartam kérdezni, hogy mi ez a sehová nem vezető átkötés Badacsonytördemic és Nemesgulács között, de akkor most már értem.
Ha már témánál vagyunk, mint írtam Csévharasztról mentünk Badacsonytördemicre, poda szombaton 3 óra 45 perc alatt, vissza ma 3 óra 30 perc alatt, ami a 263 km-es útra 75 km/h átlag. Badacsonytördemic-Tapolca-Veszprém 1 óra, 8-ason tovább Székesfehérváron keresztül az M7-ig 30 perc, majd innen a 62-esen Dunaújváros 30 perc, itt át az M8-as Pentele hídon, majd az 51-esen fel Tassig, és tovább Kunszentmiklós-Kunpeszér-Tatárszentgyörgy-Örkény-5-ös út-Újhartyán-405-ös Nyáregyháza útvonalon 1 óra 30 perc volt az út.
Ami a lényeg, hogy mind oda, mind vissza totál üres volt az egész út. A 62-es főút meglepetésre nulla forgalom volt rajta.
A Veszprém-Székesfehérvár között a Várpalota egy nagy kérdés, hogy miért nincs elkerülő, sőt miért nem a No 1 útépítési programban van benne. Pont a 8-as út jellemzi jól a hazai kőzútfejlesztési stratégiát. Építgetünk csak, a pénz megy, de lényegében semmit nem haladunk előre, mert lasítók továbbra is vannak.
A 2x2 sávososn 100-al csak a régi szakaszon a 72-es úttól Várpalotáig lehet menni (MOL kútig!), Hajsmáskéri elág 80-as, Öskünél viszont nincs korlátozás. A Várpalota-Székesfehérvár szakaszon az inotai erőmű után a Csór nyugati csp-ig lehet csak 100-al menni. A csóri csp-k 70-esek, szintbeliek.
Székesfehérvárnál bosszantó a Feketehegyi lakott terület, ahol kerékpárút, és csak az egyik odalon vannak házak, így egy 60-70-es tábla nagyon dukálna ide, bár így ha van radar, lehet kaszálni, mert senki nem megy 50-el.
Az útviszonyok Dunántúlon katasztrófálisak. A 62-es nagyon rossz, a 84-es sem különb, a 87-es is ugyan úgy rossz, sőt a 87-es Rum-Szombathely között olyan mint az ökörhugyozás, a nagy síkvidéki részen.
De ami tetszett, hogy a 84-es a 71-es csptől a 8-as csp-ig nem falijárós, jó tempóban lehet haladni. A 8-as innen a 87-es csp-ig is jó, új burkolat majdnem a Kámig. Ami tetszett, hogy mindkét irányba van "kamion előző" szakasz, mert a lankák miatt nem igen mondanám kapaszkodó sávnak.
A szombathelyi körgyűrű meg nagyon káosz. Iszonyat tábladzsungel az egész, szintbeni csp-os körforgalommal. A 87-esen jöttünk be, és mentünk fel a 89-es felé a gencsapáti csp-ig, és ha jól számoltam 7 körforgalmon kell átmenni. Láttam olyat, aki a szembeforgalomba ment bele a 86-87/89 különszintű csp-ben, aztán ledudálták, és észbekapott.
Badacsonytördemicről Hévizre is mentünk pár alkalommal, a 71-es elkerülő Keszthelynél is elég kacifántos.
Összeségében nagyon jó tempóban tudtunk mindenfelé közlekedni, kellemesebb is volt, mint itt Budapest közelében.
Az ok egyszerű: Nem engedte a XXII. kerület mondván, hogy így is kellően el vannak zárva
Amúgy az M6 eléggé 22-es csapdája Budapestre bevezetés szempontjából. A mostani út nem szerencsés, mert túl alacsony kapacitású utakra visz be. Az M0-M6 csomópontból Budapest és Diósd felé tartó forgalom teljesen ki fogja nyírni a környéket. Továbbvezetésre nem igazán látok jó megoldást. A Párhuzamos utca-Nagytétényi út 2*2 sávossá fejlesztése nem sokat segítene a dolgon, és akkor még egy csomó problémával is kéne számolni (nem beszélve arról, hogy a Nagytétényira a Camponáig kéne egy villamosvonal). A 6-os autópályává fejlesztése az M0-ig igen érdekes lett volna. Megoldani a Harbour Park (tudtommal van oda egy távlati kikötő is tervezve) rákapcsolását, a Kolozsvári utcánál lévő lakórészt fel kéne számolni (vagy megoldani az átvezetését az autópályán), átalakítani a mostnai M0-6 csomópontot (ami amúgy is fontos lenne).
Harbour park végétúl az érdi elkerülőig kellett volna megépíteni a pályát...
egy időben sokat jártam dunaújba, és volt alkalmam szentségelni, lefelé jövet az érdiemelkedőn, ahonnan el lehet látni a harbor parkig, hogy miaf.szé nincs ott út egyenesen át a mezőn??? (a 97es atlaszom épülőnek jelölte!!!)
Lehet hogy ide Érd mellé terveznek egy nagy szennyvíztisztítót?
azt télleg oda tervezik, csak azt nem tudom, hogy a tyúk volt előbb vagy a tojás?
(vagyis, azért nem megy arra az út, mert az a tisztítónak van lefoglalva, vagy azért épül ott a tisztító, mert az utat másfelé vezetik...)
nyilván az ilyen tangenciális elvezetés melletti érv az, hogy ekkor a sofőr nem kever be a városba elbambulásilag, hisz nem kell egy csp.-ban jobbra/balra elkanyarodnia...
meg gondolom ez az M81 tervbe is így illeszkedik be...
már csak az M7-tel kellene valami épkézláb csp-ot kialakítani...
Ha jól sejtem akkor az az érdi elkerülő hídja... Én igazából az M0 és az Érd szakaszra gondoltam, ahol a töltésen megy az út, a vasút mellett. A Harbour park végétúl az érdi elkerülőig kellett volna megépíteni a pályát, ezt az érdi elkerülőt és az előbb említett Nagytétény melletti utat meg autópályává alakítani. De azt hiszem ezzel a szakasszal valami gáz volt, azért nem erre vitték az M0-t. Lehet hogy ide Érd mellé terveznek egy nagy szennyvíztisztítót? Mintha valami ilyesmire emlékeznék...
Az M6 épülő bevezetőjénél jártam ma. Azon gondolkodtam hogy vajon miért nem a meglévő kétsávos bevezető szakaszt tuningolták fel autópályává, ez így nagyon egyértelműnek tűnik.
énmeg a hétvégén:
szépen rendberakták... (vajon mikor fog így kinézni minden főutunk?)
eredetileg ap.-vá bővítést akartak...
az a felüljáró, amiről fotóztam, olyan szélességgel készült, hogy bővítés elférjen alatta.
így viszont nem fog ezért nemsokára lebontják...
sajnos az épülő M6-ról nem tudtam fotókat készíteni, mert a bozót betakar, pedig a bevágás szélén végigmenő földútról jó lenne a rálátás...
Majd elfelejtettem, ha van kedvetek a budapesti olimpiáról angolul fórumozni, akkor látogassátok meg ezt az oldalt: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=513471
Itt meg néhány autópályás fórumot találtok a világ minden részéről http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?forumid=813
Ezen meg a környékbeli országok infrastruktúrájáról lehet fórumozni, köztük a magyar autópályákról is: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=744
A 81-est rá fogják kötni a 8-asra. A Laci rajza majdnem jó a jelenlegi 8-as utat keresztező elkerülő északi ága lesz a 81-es. Ez azt jelenti hogy a 81-es felől egyenesen az elkerülőre érkeznek az autók, az út úgy vezet hogy nem is célszerű letérni az elkerülőről ha nem akarsz kacskaringózni a városban. A 62-est meg átkötném a hetesre a Velencei-tóhoz és négysávosítanám a közös szakaszt. Már csak a meglévő városi elkerülőt kellene kijebb tolni a város határára
Az út a 63-as, m7-escsomóponttól indul, és a 62-es, 7-es, 811-es, 8123-as, 81-est kötné össze lakott területen kívül. Elvileg egy kis faragással (7-es töltése) megoldható lenne nagyobb forgalom ráeresztése is. Kár hogy errefelé a terveknek kb 20 év átfutási ideje van.