Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6471
> Lentebb a 2*2 sávos rész most a Cegléd 311-es körforgali csp-tól egészen az abonyi elkerülőig tart?

Gyakorlatilag igen, van köztük 300m 2x1 sáv, hogy le lehessen lassulni :).

> Utána Szolnok kelet csp-től egészen Törökszentmiklós Nyugat csp, és utána merre van most kész 2*2 sávos még a 4-esen?

Azt hiszem, már átadták Törökszentmiklós Kelet csp-től Szapárfalu elejéig.
Előzmény: radio100jozsi (6464)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6470

szép.

és persze az ilyen helyeken bekövetkező balesetek nem úgy kerülnek a statisztikába, hogy "elbaszott csp. tervezés miatt bekövetkezett baleset", hanem megy az "elsőbbségadás meg nem adása" nevű fiókba...

Előzmény: attus germanicus (6467)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6469

mint írtam Csévharasztról mentünk Badacsonytördemicre...

mi meg Btomajon voltunk... :-)

 

a bp-(m6)-dújv-(híd odavissza)-(árkonbokron)-szántód-(komp)-tihany-(71)-Btomaj nyomvonalon mentünk...

 

M6:   ölég gyér forgalom, szomorú látvány.

dunaújhíd: méggyérebb, mégszomorúbb.

 

dúj és szántód között mindenféle mellékutakon és a 63,64,65 1-1 rövid szakaszán, kissé cikkcakkban:

 

meglepett, hogy nagyon jók az utak. a legszírszarabb mellék út is.

ha pest megyében ilyenek lennének, az baromi jó lenne.

 

tihany:

tájékoztatásul közlöm mindenkivel: megnéztem a helyszínt, így nem csak a gugliról ösmerem.

most méginkább meg vagyok győződve róla, hogy az idióta kőröshegy helyett ide kellett volna egy szép ferdekábeles híd...

a kompok folyamatosan jártak, tehát baromi nagy a forgalom, és lenne az sokkal nagyobb is, ha nem kellene 3000Ft-ot fizetni egy nyavajás átkelésért.

biztos, hogy nagyobb lenne, mint a dunaújvárosin...

 

Előzmény: radio100jozsi (6460)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6468
Remélem tovább fogják hosszabbítani azt a buszsávot. Legalább az Egér útig kéne...
Előzmény: attus germanicus (6467)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6467

>az elsőbbségadás táblát kirakják mindkét esetben, így az nem ad erre vonatkozóan infót

Na, erre van egy nagyon jó példa Budapestről is. Az M1-M7 bevezető utolsó párszáz méterére befelé csináltak buszsávot - nagyon helyesen. Ezt nem a forgalmi sávok elvételével, hanem szélesítéssel és a leállósáv megszüntetésével tették (ez a szakasz már nem autópálya jó tíz éve).

Azonban ezáltal a bevezető felől nem három, hanem már négy sávban jön a forgalom, és a Budaörsi út is négysávos. Ennek eredményeképpen a Balatoni út felől érkező forgalom, ami eddig külön sávba érkezett, mostantól elsőbbséget kell adjon a buszsávban érkező buszoknak.

Eddig sima ügy.

A probléma az, hogy eddig is kint volt a macisajt, meg most is kint van. Holott a forgalmi szituációk közt ég és fold a különbség. Azok az autósok, akik megszokásból közlekednek, csikorgó fékezéssel jelezték, mennyire meglepte őket a semmiből érkező autóbusz látványa. Valami csoda, hogy senkit nem tarolt ott még le egy csuklós.

 

Egyszerűen sosem értettem, minek kitenni a macisajtot oda is, ahol valójában nem kell elsőbsséget adni senkinek. (Ld. pl. Budaörsi út - Ajnácskő utca találkozása kifelé irányban).

Előzmény: Törölt nick (6466)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6466

én még szintbeninél is azt mondom hogy legyen gyorsító sáv.

 

soxor még fel sincs festve egyértelműen, hogy gyorsítóba érkezek, vagy már rögtön a forgalmi sávba...

(az elsőbbségadás táblát kirakják mindkét esetben, így az nem ad erre vonatkozóan infót)

 

ráadásul lapos szögben beállva a védett úthoz a legrosszabb megoldás:

a tükörből MÉG nem lácc, nyakatekerve MÁR nemlácc, nagyon tuti.

 

tehát:

- vagy merőleges becsatlakozás elsőbbségadással

- vagy gyorsítósávos rákanyarodás

 

minden ettől eltérő megoldás szerintem csp. tervezési hiba.

Előzmény: radio100jozsi (6461)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6465
"Az orosházinak meg az utolsó szakasza hiányzik Gyopárosfürdő mellett?"

Most hetfon mar volt rajta aszfalt. (Legalabbis mikor Vasarhely felol jove at kell menni a vasuton, ott lattam ilyesmit. Masik vege passz, ilyen csonka formajaban nem nagyon hasznalom.)
Előzmény: radio100jozsi (6462)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6464

A 4-es út Ceglédbercel-Cegléd 2*2 sávra bővítése meg azért csak távlati, mert 3 külön szintű csp-t kell kialakítani, mivel az M4-esen nem lehet szinbeni csp. Így a ceglédberceli, a tápiószentmártoni, és a 311-es úti csp-t is külön szintüre kell átépíteni. De amúgy szerintem ez épp a nem annyira ontos szakasz, mivel 11,5 t-ás tengelyteherre át lett építve, az út jó széles, 3 autó elfér rajta ( sajnos ki is használják), és vonalvezetése lényegében egyenes, így jól belátható előzésre.

Ami a fontosabb, az az Üllő-Albertirsa szakasz megépítése.

 

Lentebb a 2*2 sávos rész most a Cegléd 311-es körforgali csp-tól egészen az abonyi elkerülőig tart?

 

Utána Szolnok kelet csp-től egészen Törökszentmiklós Nyugat csp, és utána merre van most kész 2*2 sávos még a 4-esen?

A nyíri bevezető az M3-tól is 2*2, ha jól láttam már.

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6463

Az ok egyszerű: Nem engedte a XXII. kerület mondván, hogy így is kellően el vannak zárva...

ésha kaptak volna egy tucat felüljárót, meg szervízutakat?

Előzmény: Rooger Preed (6458)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6462

Pedig a jászberényi elkerű így tényleg értelmetlen. Már legalább az első körben azt a 2 km-es szakaszt megépítették volna tovább a 31-esig, így a 31-es teljesen kikerülné a várost.

 

Iszonyat, hogy ennyire nincs pénz, akkor minek kezdenek bele. Nem hiszem, hogy az a jó, ha mindenhol belekezdünk egy elkerülőbe, és sehol nem fejeződik be, mint ha inkább kevesebbe kezdenénk, de azokat be is fejeznénk.

 

A hódmezővásárhelyi elkerülő hogy áll amúgy, tudja valaki? Az orosházinak meg az utolsó szakasza hiányzik Gyopárosfürdő mellett?

Előzmény: mestska (6429)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6461

A legdúrvább majdnem baleseti szituáció Székesfehérvár északi elkerülőn volt ma hazafelé a 8-ason (vagy is már ez noname út). A szárazrtéi körforgalomból kilépve ismét nem lakott terület, lehet menni 90-el. Közben van a 81-es győri út felüljárója, itt győr felől kanyarodik be a felhajtó. Dönget felfelé az autó ezerrel, én meg megyek a szélsőben, és hopp majdnem csatt, ha nem rántom félre a kormányt az épp üres belső sávba, mivel itt nincs besoroló sáv a felhajtónak, így közvetlen elémbe a külső sávba kanyarodott be az autó. Nagyon dúrva volt, ő is meglepődött. Nem tudom, hogy itt a felhajtóknak milyen tábla van, de ha nem STOP, akkor nagyon kellene oda, mert egy nem szintbeni csp-n nem szokványos lakott területen kívül gyorsító sáv nélküli közvetlen becsatlakozást csinálni.

Előzmény: radio100jozsi (6460)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6460

Pont akartam kérdezni, hogy mi ez a sehová nem vezető átkötés Badacsonytördemic és Nemesgulács között, de akkor most már értem.

 

Ha már témánál vagyunk, mint írtam Csévharasztról mentünk Badacsonytördemicre, poda szombaton 3 óra 45 perc alatt, vissza ma 3 óra 30 perc alatt, ami a 263 km-es útra 75 km/h átlag. Badacsonytördemic-Tapolca-Veszprém 1 óra, 8-ason tovább Székesfehérváron keresztül az M7-ig 30 perc, majd innen a 62-esen Dunaújváros 30 perc, itt át az M8-as Pentele hídon, majd az 51-esen fel Tassig, és tovább Kunszentmiklós-Kunpeszér-Tatárszentgyörgy-Örkény-5-ös út-Újhartyán-405-ös Nyáregyháza útvonalon 1 óra 30 perc volt az út.

 

Ami a lényeg, hogy mind oda, mind vissza totál üres volt az egész út. A 62-es főút meglepetésre nulla forgalom volt rajta.

 

A Veszprém-Székesfehérvár között a Várpalota egy nagy kérdés, hogy miért nincs elkerülő, sőt miért nem a No 1 útépítési programban van benne. Pont a 8-as út jellemzi jól a hazai kőzútfejlesztési stratégiát. Építgetünk csak, a pénz megy, de lényegében semmit nem haladunk előre, mert lasítók továbbra is vannak.

A 2x2 sávososn 100-al csak a régi szakaszon a 72-es úttól Várpalotáig lehet menni (MOL kútig!), Hajsmáskéri elág 80-as, Öskünél viszont nincs korlátozás. A Várpalota-Székesfehérvár szakaszon az inotai erőmű után a Csór nyugati csp-ig lehet csak 100-al menni. A csóri csp-k 70-esek, szintbeliek.

Székesfehérvárnál bosszantó a Feketehegyi lakott terület, ahol kerékpárút, és csak az egyik odalon vannak házak, így egy 60-70-es tábla nagyon dukálna ide, bár így ha van radar, lehet kaszálni, mert senki nem megy 50-el.

Az útviszonyok Dunántúlon katasztrófálisak. A 62-es nagyon rossz, a 84-es sem különb, a 87-es is ugyan úgy rossz, sőt a 87-es Rum-Szombathely között olyan mint az ökörhugyozás, a nagy síkvidéki részen.

De ami tetszett, hogy a 84-es a 71-es csptől a 8-as csp-ig nem falijárós, jó tempóban lehet haladni. A 8-as innen a 87-es csp-ig is jó, új burkolat majdnem a Kámig. Ami tetszett, hogy mindkét irányba van "kamion előző" szakasz, mert a lankák miatt nem igen mondanám kapaszkodó sávnak.

 

A szombathelyi körgyűrű meg nagyon káosz. Iszonyat tábladzsungel az egész, szintbeni csp-os körforgalommal. A 87-esen jöttünk be, és mentünk fel a 89-es felé a gencsapáti csp-ig, és ha jól számoltam 7 körforgalmon kell átmenni. Láttam olyat, aki a szembeforgalomba ment bele a 86-87/89 különszintű csp-ben, aztán ledudálták, és észbekapott.

Badacsonytördemicről Hévizre is mentünk pár alkalommal, a 71-es elkerülő Keszthelynél is elég kacifántos.

 

Összeségében nagyon jó tempóban tudtunk mindenfelé közlekedni, kellemesebb is volt, mint itt Budapest közelében.

Előzmény: Törölt nick (6424)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6459
Ahogy nézem a térképeket tényleg nyílegyenes lehet. Valami városvezetési oka volt, de majd Fricy megmondja.

Amúgy a környéket teljesen át kéne szervezni, és kihagyni 1 csomópontot.
Előzmény: Törölt nick (6456)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6458
Az ok egyszerű:
Nem engedte a XXII. kerület mondván, hogy így is kellően el vannak zárva

Amúgy az M6 eléggé 22-es csapdája Budapestre bevezetés szempontjából. A mostani út nem szerencsés, mert túl alacsony kapacitású utakra visz be. Az M0-M6 csomópontból Budapest és Diósd felé tartó forgalom teljesen ki fogja nyírni a környéket. Továbbvezetésre nem igazán látok jó megoldást. A Párhuzamos utca-Nagytétényi út 2*2 sávossá fejlesztése nem sokat segítene a dolgon, és akkor még egy csomó problémával is kéne számolni (nem beszélve arról, hogy a Nagytétényira a Camponáig kéne egy villamosvonal).
A 6-os autópályává fejlesztése az M0-ig igen érdekes lett volna. Megoldani a Harbour Park (tudtommal van oda egy távlati kikötő is tervezve) rákapcsolását, a Kolozsvári utcánál lévő lakórészt fel kéne számolni (vagy megoldani az átvezetését az autópályán), átalakítani a mostnai M0-6 csomópontot (ami amúgy is fontos lenne).

Ugyanez sima 2*2 sávos változatban (lásd M3 bevezető) meg kész életveszély.
Előzmény: BA123 (6452)
DrShan Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6457
Miért nem?
Előzmény: ghosty9 (6451)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6456

Ha jól sejtem akkor az az érdi elkerülő hídja...

igen az, a 6os7es érdiemelkedő felett...

 

Harbour park végétúl az érdi elkerülőig kellett volna megépíteni a pályát...

 

egy időben sokat jártam dunaújba, és volt alkalmam szentségelni, lefelé jövet az érdiemelkedőn, ahonnan el lehet látni a harbor parkig, hogy miaf.szé nincs ott út egyenesen át a mezőn??? (a 97es atlaszom épülőnek jelölte!!!)

 

Lehet hogy ide Érd mellé terveznek egy nagy szennyvíztisztítót?

 

azt télleg oda tervezik, csak azt nem tudom, hogy a tyúk volt előbb  vagy a tojás?

(vagyis, azért nem megy arra az út, mert az a tisztítónak van lefoglalva, vagy azért épül ott a tisztító, mert az utat másfelé vezetik...)

Előzmény: BA123 (6452)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6455

igen, ezt ismerem...

azt sejtettem, hogy nem kapkodják el, végülis nem hajt a tatár...

Előzmény: DrShan (6444)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6454

pedig aztán az minden csak nem gyűrű...

 

távlatilag az.

viszont a táblákon csak az elkészült rész rajzolják be, a tervezettet nem... :-)

Előzmény: DrShan (6449)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6453

érdekes megoldás...

nyilván az ilyen tangenciális elvezetés melletti érv az, hogy ekkor a sofőr nem kever be a városba elbambulásilag, hisz nem kell egy csp.-ban jobbra/balra elkanyarodnia...

 

meg gondolom ez az M81 tervbe is így illeszkedik be...

már csak az M7-tel kellene valami épkézláb csp-ot kialakítani...

 

 

Előzmény: BA123 (6446)
BA123 Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6452
Ha jól sejtem akkor az az érdi elkerülő hídja...
Én igazából az M0 és az Érd szakaszra gondoltam, ahol a töltésen megy az út, a vasút mellett. A Harbour park végétúl az érdi elkerülőig kellett volna megépíteni a pályát, ezt az érdi elkerülőt és az előbb említett Nagytétény melletti utat meg autópályává alakítani. De azt hiszem ezzel a szakasszal valami gáz volt, azért nem erre vitték az M0-t.
Lehet hogy ide Érd mellé terveznek egy nagy szennyvíztisztítót? Mintha valami ilyesmire emlékeznék...
Előzmény: Törölt nick (6448)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6451
A jegygyuru meg gyuru, oszt megse hajthat ra kamion.
Előzmény: DrShan (6449)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6450
"közös bennük, hogy mindenütt sok a közlekedési probléma"

Hat igen, a Googlemapsbol sokminden kiderul...
Előzmény: Törölt nick (6445)
DrShan Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6449
Az m0-ást is gyűrűnek, sőt körgyűrűnek szokták hívni... pedig aztán az minden csak nem gyűrű
Előzmény: Törölt nick (6443)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6448

Az M6 épülő bevezetőjénél jártam ma. Azon gondolkodtam hogy vajon miért nem a meglévő kétsávos bevezető szakaszt tuningolták fel autópályává, ez így nagyon egyértelműnek tűnik.

 

énmeg a hétvégén:

 

 

szépen rendberakták... (vajon mikor fog így kinézni minden főutunk?)

eredetileg ap.-vá  bővítést akartak...

az a felüljáró, amiről fotóztam, olyan szélességgel készült, hogy bővítés elférjen alatta.

így viszont nem fog ezért nemsokára lebontják...

 

sajnos az épülő M6-ról nem tudtam fotókat készíteni, mert a bozót betakar, pedig a bevágás szélén végigmenő földútról jó lenne a rálátás...

Előzmény: BA123 (6441)
BA123 Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6447
Majd elfelejtettem, ha van kedvetek a budapesti olimpiáról angolul fórumozni, akkor látogassátok meg ezt az oldalt:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=513471

Itt meg néhány autópályás fórumot találtok a világ minden részéről
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?forumid=813

Ezen meg a környékbeli országok infrastruktúrájáról lehet fórumozni, köztük a magyar autópályákról is:
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=744
BA123 Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6446
A 81-est rá fogják kötni a 8-asra. A Laci rajza majdnem jó a jelenlegi 8-as utat keresztező elkerülő északi ága lesz a 81-es. Ez azt jelenti hogy a 81-es felől egyenesen az elkerülőre érkeznek az autók, az út úgy vezet hogy nem is célszerű letérni az elkerülőről ha nem akarsz kacskaringózni a városban.
A 62-est meg átkötném a hetesre a Velencei-tóhoz és négysávosítanám a közös szakaszt. Már csak a meglévő városi elkerülőt kellene kijebb tolni a város határára
Előzmény: Törölt nick (6442)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6445
közös bennük, hogy mindenütt sok a közlekedési probléma, nincs meg a teljes (esetleg semmilyen) elkerülési lehetőség...
Előzmény: felucca (6438)
DrShan Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6444
A távlati tervekben van is hasonló, igaz nem gyorsforgalmiként. Addig meg nyugodtan kerülhetnek;)

Szerkezeti terv

Az út a 63-as, m7-escsomóponttól indul, és a 62-es, 7-es, 811-es, 8123-as, 81-est kötné össze lakott területen kívül. Elvileg egy kis faragással (7-es töltése) megoldható lenne nagyobb forgalom ráeresztése is. Kár hogy errefelé a terveknek kb 20 év átfutási ideje van.
Előzmény: Törölt nick (6442)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6443

persze, ezt én is tudom...

 

de akkor ne nevezze már FEHÉRVÁR GYŰRŰ-nek...

Előzmény: felucca (6439)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6442

tudom, hogy benőtte...

(szar is az ábra, mert az a szakasz már nem is a gyűrű része, az sima városi főút...)

 

részemről nem a "kerüljön a sok tirpák jónagyot" a megoldás, hanem az, hogy kijjebb építenek egy másik kanyart...

 

valahogy így:

(erre már lehet azt mondani, hogy gyűrű)

Előzmény: DrShan (6440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!