ez a szakasz eredetileg az M5-M4 közöttivel egyidejűleg készült volna el, de a rákosborzasztóiak kötötték a zebet a karóhoz, hogy a 31 nem lehet szakaszhatár...
(persze lehet, hogy most már engednék, hisz csak fél évről van szó, hogy a folytatást is átadják...)
itt faluhelyen, a székesfővárostól úgy 30kmre többnyire olyan szarok az utak, hogy pilótásat kell játszani... (ha nem akarod a jobboldali futóművet 1000kmenként szervizeltetni)
így a zember megtanulja, hogy ne csak előre de hátra is elég gyakran nézelődjön, hátha valaki meg akarja előzni...
Ha te "ugy-ahogy normalisan mentel" (gondolom, a 110 mar annak szamit), azaz az ut kozepen, akkor hogyan huzott el melletted a Volvo 140-nel? Nem kerek ez, na, szerintem helyenkent tuloztal. :-)
örülök, hogy van rá igény, igyekszem mielőbb megcsinálni... :-)
és ősszel mindenképpen csinálok még egy bejárást, meghamán nem készül el év végére, akkor tavasszal is...
amúgy a nyomvonal nagyrésze szerkezetkész, csak a csömöri kanyonnal vannak nagyon megcsúszva, meg a 31esnél és a M3asnál van 1-1 0,5-1km-es szakasz 0%-os készültséggel (magyarán még a humuszt sem tolták le...)
(külön bosszantó, hogy a DigitalGlobnak vannak a teljes épülő nyomvonalról friss képei, de a gugli még csak az M5-4 közötti szakaszról készültet vette át és rakta be az adatbázisába...)
Az a baj, hgoy személygépkocsi-forgalommal számolsz csak. Nem veszed figyelembe, hogy vannak kamionok, traktorok, buszok, bringások és még gyalogosok is az utakon. Van még kikanyarodó- és keresztező forgalom is.
A 90-100 szerintem egy jó határ egy 2*1 sávos útra. De az autópályák sebessége szerintem túl engedékeny. Főleg, ha azt vesszük, hogy egy ap a teherforgalomnak épül.
Az M31-es ügyében még egy kapavágást sem tett senki, jól tudom? A gödöllői végénél semmit nem lehet észrevenni ez ügyben. Gödöllő déli elkerülőjéből is csak a kiágazásánál a körforgalom van készen és az elkerülő útból kb. 5 méter, egy lezárt kiágazás. De a táblákon már piros kereszttel áthúzva a használhatatlan útirány.
"A számok is alátámasztják, hogy Gyömrőnél a 31-esről jelentősnek mondható forgalom jön át a 4-es elkerülőre. Míg a 31-esen Gyömrőig nő a napi járműszám 11 ezerre, aztán innen 3000 jármű eltűnik."
Az anyagmegmaradás törvényének értelmében :-) ezek a járművek a nagyszüleim ablakától 5-6 méterre dübörögnek, repesztve a házakat, túldübörögve az emelt hangerejű beszélgetést is. Valóban, 31-es és 4-es közötti forgalom Gyömrőre terelődik a Kossuth út-Kossuth tér-Gróf Teleki út-Üllői út mentén.
A www.M0.hu oldalon írják a jótanácsot erre a problémára, hogy az önkormányzat joga korlátozó táblákkal kitiltani a járműveket. Csakhogy ez megyei kezelésű út, a helyi önkormányzat nem nyúlhat hozzá...
"Az M0-ás megnyitása Ecser felé, szerintem átrendezi ezt a forgalmat is, és a 31-esen fog haladni befelé tovább az M0-ig ez a 3000 jármű, és csak onnan fognak lekanyarodni."
Igen, ezért várjuk nagyon az M0 elkészülését. Csakhogy az M0-31-es csomópont nem "átadási szakaszhatár" (szakkifejezés a www.nif.hu-ról). Vagyis hiába van magas készültségi fokon ez a 6 km, meg kell várni a teljes keleti szektor átadását. Ott pedig - mint tudjuk - vannak még érintetlen területek, tulajdonjogi viták miatt...
Tényleg csak a még nagyobb ösztönzés érdekében írom, de személyemben még egy potenciális érdeklődőre leltél. Türelem az van dögivel, szóval már alig várjuk, na! :)
A karika valóban opcionális, de azt a párhuzamos vonalat nem én húztam oda. :-) Az ott egy temető, higgy nekem. A temető és a rutinpálya közt lakik a nagynéném. Igaz az út másiki oldalán. (na ez aztán ölég bizarrul hanzik :-)) De ezen tényleg nem veszünk össze, mert szerintem sem ott fog menni az út. Az roads.extrán az M7 nyomvonalának térképén is be van rajzolva a tervezett 61-es is. Ő is a sín mellé húzza (illetve egy kisebb bekötést a temetőtől északra is).
Énszerintem az nem temető, hanem szőlőhegy jelzése. De túl bent van az a karika a faluban. Az új út közvetlen a sínek mellé kanyarodik és úgy indul el az M7-es felé. A műholdképen és az én tudomásom szerint is egy gépkocsi tanulóvezetőknek szóló gyakorlópálya van ott, ami legfeljebb megszünik.
De ez még akkor sem indokolta a 2*2 sávos hidat Dunaújvárosnál.
tavaly tavasszal egy balatoni kirándulás alkalmával beugrottunk a dújvhíd visitorcenterbe.
olyan szerencsénk volt, hogy egy nagy látogatócsoport érkezett, akiknek projektorpresentációs előadást tartottak.
nagyon megmaradt bennem az előadást tartó mérnök egyik mondata:
mérnökként lenyűgöző alkotásnak tartom ezt a hidat, és örülök, hogy részt vehetek az építésében, de azt ne kérdezzék meg, hogy mi szükség van rá, mert arra nem tudok válaszolni...
Azt nem tudom, hogy a Térképbank honnan vette azt a DK-i elkerülő útvonaltervet, amikor soha sehol máshol nem lehetett róla olvasni. Nem emlékszem, hogy útjában lenne bármiféle temető, mert a vasút D-i fele az legfeljebb egy üres domboldalnak, szántóföldnek, beépítetlen területnek tekinthető.
A tervezett sánci 61-es elkerülő egy, jelenleg a Csónakázó-tó felé lejtő domboldalon fog haladni. Nem tudom, hogy a jelenlegi vasúti átjárót fogják-e majd használni, majd azután körforgalom, vagy egy új vasúti átjárót építenek a jelenlegitől kissé jobbra, ha a város felé nézünk.
és milyen klassz lenne, ha ebből csinálnának egy KTI féle forgalomterhelési ábrát, de valami korrekt (pl. 10.000x7.000es) felbontásban, vagy mégjobb, ha vektorosan, és a színcsíkok mellett feltüntetnék számszerűen is a forgalmi adatokat...
pontosabban:
ilyent biztos, hogy csinálnak, csak közzé kéne tenniük...
Ukrán és román. Mert mennek ám a 49-es felé is elég sokan. Rokon mondta is, mikor otthon voltunk náluk, hogy milyen fura, hogy feléjük már megint nincs kamion hisz átadták a felújított 49-es, most már mehetnek azon megint.
Hűha, még soha nem hallottam erről a déli elkerülőről, de nagyon jó ötlet. Mondjuk a becsatlakozása a 61-esbe kicsit fura. Nem beszélve az új 61-es nyomvonaláról, ami a sánci temetőbe vezet.
A Ro-La esetében ez a 900 millió évente mennyi elkerülőre volna elég, ha 2*1 sávon szintbeni csp-al építünk?
hát azért annyira nem nagy összeg... :-)
sajna ezek a 2x1es főúti elkerülők 0,5-1mrd/km között vannak, így ez csak 1-2km-re lenne elég...
ágazati szinten ez az összeg lópikula.
máshogy számolj:
ha napi 83 kamion vasútjegyének dotációja 900M, akkor napi 2500kamion (kb. ekörül lehet a tranzit) már 27mrd.
és akkor még ott van az általad említett pályaigénybevételi problemma (növekvő pályafenntartási költségek), ill. ilyen volumennél már szerintem igen jelentős hálózati kapacitás problemmák lennének... (ez napi 70 szerelvény!), ami igen jelentős kapacitásbővítési forrásokat igényelne...
és az már csak hab a tortán, hogy ezzel a mutatvánnyal még csak a kamionok kb. HARMADÁT takarítottuk le az utakról, 2/3-ad, még mindig az utakon van...
vagyis:
jó móka ez a terepasztalosdi (nekem is volt modellvasutam), de illik tisztában lenni azzal, hogy ez bizony sok pénzbe kerül, qrva sokba...
Majd megtudod, mi lesz egy hét múlva, ha átadják az M3-ast Nyíregyházáig. Özönlik majd rá a sok ukrán kamion, amik jelen pillanatban még Debrecen felé mennek, vagy keresztülgázolnak Nyíregyházán és a 35-ös utat rongálják Polgárig.
Az előbb írtam, hogy a két elkerülő a kiadott kormányprogram része, reméljük 2009-ig mindkettő meglesz és ránézésre is sokkal többért, mint 4 Md ( szerencse, hogy mi csak egy kisebb részét fizetjük, a költségek túlnyomó része vissza nem térítendő adomány az Uniótól ). Végülis mindkettőből már megvan néhány méter. Lásd Nagykanizsa K-i lehajtónál a körforgalmi kiágazást és az Északi csomópontnál a kihagyott helyet.
Örüljünk, hogy átadták az M7-es egy újabb részét. Örvendetes módon Nagykanizsa az utóbbi, illetve az elkövetkező 1-2 évben jelentős közlekedési fejlesztéseket kapott, illetve fog kapni. Nem kevésbé fontos lesz a Palint és Sáncot elkerülő utak megépítése is ( kormányprogram része mindkettő ).
Az elkerülő utakkal kapcsolatban van egy kérdés, az ottani helybeli, illetve a környéken gyakran járó fórumozókhoz.
Egyes egyedül a Térképbankon látható, sehol máshol még nem találkoztam vele, egy délkeleti elkerülő út terve. www.terkepbank.hu, ott ki kell keresni Nagykanizsát.
A tervezett út Miklósfát elhagyva ágazik ki a Csengery útból, elkerüli Ligetvárost, majd a temető, illetve a KÖGÁZ mellett kettéválik. Az egyik fele megy a vasút felé merőlegesen, ott egy új hídra is szükség lesz, majd a mai Levente utcával folytatódik. A másik része jobbra kiágazik a Csónakázó tó felé és a Kaposvári útba megy bele a végén. http://www.terkepbank.hu/show.asp?id=0D185A04-40DE-4E9C-81A6-8783E0B4387D
Kérdés az, hogy bárki hallott-e már erről az úttervezetről.
A városnak egyébiránt azért is lenne fontos ez az útvonal, mert a Budapestre menő vasútvonaltól D-re eső városrész az mindössze két útvonalon közelíthető meg : a Csengery utcai sorompónál és a temető melletti hídon keresztül, mely utóbbi csak személykocsikat bír el. Ha a Csengery utcai sorompónál bármi történik, akár valami átépítés, akár baleset, a városrész nagyobb tömegű gépkocsikkal és autóbuszokkal is megközelíthetetlen.
Még annyit, hogy egy hét múlva újra átadásnak örülhetünk, aki esetleg nem tudná : M3-as Nyíregyháza. Ezzel az ottaniaknak több évtizedes vágya teljesül. Ezt követően legközelebb ilyen eseményre már csak jövő tavasszal / nyár elején kerül sor, ami talán ismét az M7-es lesz, az utolsó része, ha a letenyei Mura-hidat nem számítjuk, amit reméljük a nyertes horvát vállalkozó már elkezdett építeni.
vicces, ahogy ebben próbáltok logikát keresni, mikor nyilvánvalóan nincs... :-)
egy kis érdekesség a sebességekről:
megyek egy szar dűlőúton... télleg nagyon szar, a széle szétfoszlott, csak a felezővonalat a lábaim közé kapva lehet úgy-ahogy normálisan menni - ott nyugodtan ki lehetne rakni a 70et..., szóval megyek 110-el....
és hirtelen elhúz mellettem egy volvó, min. 140el... (a sebesség különbségből saccolva)
szóval annyira, de annyira irreálisak ezek a 90es korlátok azokon a príma utakon, hogy teljesen érthető, hogy a többség magas ívben szarik bele...
azt kellene az illetékeseknek felfogniuk, hogy ezeken az utakon a balesetek nem a nagy sebesség miatt vannak, hanem főként az előzések miatt...
és minél irreálisabban alacsony a sebességkorlát, annál több az előzés, hisz ennek hatására már nem csak az ifások és skodások fogják meg a forgalmat, hanem csatlakoznak hozzájuk a merev szabálykövetők és az önkéntesrendőrök...