Az viszont örvendetes, hogy kijön a régi festésű szili gyári fuggerth kivitelbe is, már csak az a kérdés, hogy a papgájt megcsinálják e.Mert ha igen akkor már akármelyik szilit meg tudnák csinálni amin van vörös zárvény és félpantográfos szedő
Igazán nem akarom rongálni a boltot, de a Deák-féle hajtás beleerőszakolása a Fuggerth-be nagyon rossz ötlet volt, akárki ki is találta ki.
- Mások az áttétel viszonyai,
- más a kardán befogási magassága,
- más magának a fogóváznak a befogása a modellbe.
Az eredeti 5 pólusú Bühler motorról le kellett venni a Fuggerth-féle lendítősúlyt, egy kisebbet kellett ráhúzni. Cserélni kellett mindkét kardánt, és ezek az eltérő befogási magasság miatt (a Deák-féle forgóváz alacsonyabb szerkezetű, mint a Fuggerth) ferdén állnak, alaposan lógnak lefelé. Az egyeen fogazású réz fogaskerekek miatt a hajtása jóval zajosabb, mint a mostani Fuggerth hajtás, vagy amilyenné meg lehet csinálni a régit is, kis ráfordítással.
Sajnos azt kell írjam, hogy ezek a Fuggerth-Deák öszvérek nem igazán használnak egyik gyártó hírnevének sem. Deák hajtásnak a Deák modellekben van a helye. A Fuggerth meg a saját hajtásával jó. Ennek azok is a megmondhatói, akik már futtatják a műhely M41-esét, vagy egy új, tisztán Fuggerth V43-ast. Keszthelyen is szolgálatba állt az első feljavított, még első szériás V43, jelenleg a zalai asztal legmegbízhatóbb, legcsendesebb mozdonya.
Igen ez elég érdekes, ugyanis a képen a régi festésű szili kasznija van és ugy irják, hogy ez egy rendes fuggerth mozdony lesz semmi deákos módosítás nélkül
Most néztem a modell&hobby oldalát és felfedeztem, hogy van náluk vmi deák féle papagály meg a régi vörös festésű szili , ezekről mit kell tudni?Ezekben is a súly nélküli felixbahn hajtás van?
Zzemokinál lehet kapni a középmotorosba való ötpólusút. De meg kell nézni (vagy magaddal vinni) az öntvényt, mert a csöresz öntvénynek több változata létezett.
Itt némethonban van két cég is - akikről tudok - amelyek gyártanak száraz matricát. Sajnos nem olcsóak. Egy A4-es lap kb. 120 euró körül van egy színben. Igaz a lapra fér rendesen. Ráadásul CorelDraw-ban kérik az anyagot. Lehet végtelenül nagyítható pdf-ben is küldeni, de akkor kb 50 eurónyi felárat számolnak. Ha továbbra is érdekel a dolog keress meg mailben. A legjobb lenne, ha még másokat is érdekelna a dolog, mert akkor egy A4-est hamar megtöltenénk. Nekem is lenne mit csináltatni.
Hát, sajnos nem nagyon fotóztam az építés közben, már leszoktam róla :) de ha legközelebb revíziózom a gépet, lövök néhány fotót a belsejéről. Én egyébként 11-11 mm -rel csökkentettem azokat a méreketeket, amiket te is írsz. Nagyon jó lesz!
Ha az épülő M63-asra vonatkozik a kérdés (a kérdező felhasználónevéből joggal következtetek erre), akkor: - Mehano SD 40-es, - tengelytávolság stimmel, - kerékátmérő jóval kisebb.
Ha úgy érted, a donor alvázból mennyit vágtam ki, akkor azt mondom, szerény számításaim szerint 20-21 mm-rel kell megkurtítani. De nincsenek a kezem ügyében a feljegyzések, nehogy valaki erre alapozzon. :-)
Volt egy kósza gondolatom, hogy kap egy saját alvázat a három darabra szabdalt Mehano helyett, de így biztosabb tűnik a forgóvázak és a motor rögzítése. Épp ezért vágtam ki a forgóvázak és a motor bölcsője között 10-10 mm-t. És persze túl széles is, tehát nemcsak felaprítottam, de mindkét széléből 1,2-1,5 mm-t lenyestem. Szó szerint, nem fűrésszel, barkácskéssel, magyarán snitzerrel. :-) A felesleget le lehet csiszolni utána.
A három darabot oldalanként egy fémidommal (5 mm fér el a mozdonytest és az alváz felső-belső pereme között - ez az, ahová támaszkodik a forgóváz egyik fele), csavarkötéssel rögzítem egymáshoz. Azután kap a kaszni egy belső peremet, amire a fémidom feltámaszkodik, és még ki kell találnom a rögzítését is.
Itt tartok most, tehát lehet, hónapokig nem történik semmi. Elnevezném Lucának, de az már foglalt, minimum fél évig készült Búváromat kereszteltük ennek. (Azt nem én építettem egyébként, szép is lett. :-)
Egyébként épp neked kéne képeket közzétenned, ha már múlt időben mondtad, hogy építetted, nem?