Keresés

Részletes keresés

BaumannCs Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6638

Igen, ezen a szakaszon nagyon változatos a terep. Az un. Geresdi-dombsághoz tartozik, ami tulajdonképpen a Mecsek keleti nyúlványa. Egy valamit nem értek Én sem, mégpedig a tervezett alagútas szakasz (10 km) kiváltható lett volna (persze most már nem igazán) más nyomvonallal, ha Bátaszék keleti oldalán haladna a nyomvonal, ugyanis itt nagyon élesen határolódik el a sík terület a Geresdi dombságtól. A terv szerinti nyomvonal épp a hirtelen megjelenő hegyes-völgyes területre ér be Bátaszék után. Viszont a terv szerinti nyomvonalon az általam látott anyagban (Előzetes Környezetvédelmi Hatástanulmányt hivatkozta meg) 9 millió m3 földfelelsleg elszállításának igen magas, kb. 10 millárdos költségével, a túl mély (kb. 30-35 m-es) bevágások szükségességével, és a területen lévő szőlő-ültetvények magas költségű kisajátításával indokolták a terv szerinti megoldást.

Az általad hivatkozott 175-185 km közti résznél viszont már nem igen található alternatív (sík) nyomvonal, így ott egészen biztosan a terepviszonyoknak megfelelően vezették a nyomvonalat.

Előzmény: Rooger Preed (6634)
felucca Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6637
Ennél sokkal szörnyűbb az, amit naponta tízezrek kénytelenek elviselni, akik vonatra szállnak ma Magyarországon, bármilyen irányban. A nyugati autósok meg bekaphatják. Menjenek Horvátországba, vagy ahová akarnak. Nehogy már ez legyen a legnagyobb probléma egy alapjaiaban működésképtelen országban!
Előzmény: Metth Zloe (6632)
mestska Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6636
figyuztok! hol épültek új mellékutak az elmúlt években Szabolcs, Hajdú és Borsod megyében?
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6635
Kis kerülő lenne, de ha rendesen kiépülne az M9 Sopron és Nagykanizsa között már sokat segítene, főleg ha emellett kiépülne az M8 legalább az országhatár és Veszprém között.
Előzmény: Metth Zloe (6632)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6634
Ahogy nézem Tolna pont a Paks-Szekszárd egyenesbe esik, így mindenképpen kerülni kell. Onnantól meg lobbi kérdése, hogy merre menjen az ap.
Északabbra eléggé be van épülve és nagy hurkot is ír le a Dunapart ahhoz, hogy ne érje meg követni a folyót szerintem.

Amit még nem értek az a 175-185. km közötti cikázás. A domborzat miatt lenne?
Előzmény: mzdude (6633)
mzdude Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6633
Eleve nem értem, miért kell árkon-bokron keresztülvinni az utat, miért nem lehet közelebb tolni a Dunához? Igaz, az kicsit kerülő lenne.
Előzmény: Rooger Preed (6630)
Metth Zloe Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6632
84-es út

Az Országhatár – Sopron – Sárvár – Balaton útvonalon ( főleg Sárvárig ) borzalmas állapotok vannak. Szűk, kanyargós út, sok falu, rossz útfelület, sebességkorlátozás. Nyáron kilóméteres konvolyok verődnek össze, oda-vissza, haladnak néha vagy hatvannal.

Ezen az úton folynak le az osztrákok, németek a Balatonhoz! A kontraszt Ausztriához képest óriási és elkeserítő. Én garantálom, hogy ha ezt megtapasztalja egy nyugati autós, a következő
öt évben biztos, hogy messze elkerüli Magyarországot!!!

Megnehezítjük a pénzt hozó vendég eljutását az üdülőhelyünkre? Mi nem vagyunk normálisak!?

Semmit nem hallani, hogy itt készülne valami.
Most már egyre kíváncsibban várom, melyik lesz az a zseniális kormány, amelyik észreveszi, hogy errefelé nemcsak szükséges lenne, DE meg is érné utat építeni – annak révén, hogy stabil bővülést hozna a Balatonhoz utazó nyugatiak körében, és nem rombolnánk tovább így is megtépázott hírnevünket, nem gerjesztenénk tovább elmaradottságunk hírét.

Jómagam hetente megteszem a Sopron – Veszprém utat, tudom miről beszélek. Ami itt van, az rettenetes a magyaroknak, szörnyű Magyarországnak !!!

Illetékes Urak , mikor történik itt végre valami???

Itt nem lehet évtizedekben tervezni; ha nem kezdtük még el az építést, kezdjük holnap, mert már tegnap el kellett volna készülni!
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6631

ellenben a 31-es egy része elég hegyvölgyes vidéken halad, lehet, nem lenne olcsó a 90 km/ó-ra való kiépítés...

 

hát szó se róla elég dimbesdombos a terep, kéne néhány bevágás/töltés...

(nem véletlenül megy  tápióvölgyben a mostani nyomvonal...)

 

viszont ez csak kb. 15km-es szakasz, maglód és sülysáp közt, utána már préri...

Előzmény: g86 (6629)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6630
http://index.hu/gazdasag/magyar/alp070825/

Azért elnézve az M6 tervezett yomvonalát van néhány feleslegesnek tűnő csomópont:

- Dunaföldvár-Észak: nem lett volna érdemesebb megépíteni Dunaföldvár-Centrumtól egy 2*1 sávos utat?
- Gabonavölgyi: Csomópont a semmi közepén. Vagy van ott valami jelentősebb ipari létesítmény, hogy az kellett oda? Nem igazán rémlik.
- Tengelici csomópont és a Szedresi csomópont is összevonható lenne. Kompenzációként helyi utakat kéne építeni.

- Túlzásnak tartom, hogy 190 és 195 km között 3 csomópont is legyen. Még akkor is, ha az M60 távlati tervként átmenne a Duna-Tisza közére.
- Érdekes, hogy az Ormánságon viszont lehet úgy autópályát építeni, hogy közel 20 km hosszan nincs csomópont (Bóly/Versend és Pécs/Kozármisleny között)
g86 Creative Commons License 2007.08.28 0 0 6629
remélem csinálnak nyomvonalkorrekciókat is...

A 44-es érintett szakaszán csináltak. Persze arrafelé ennek semmi akadálya nem volt, ellenben a 31-es egy része elég hegyvölgyes vidéken halad, lehet, nem lenne olcsó a 90 km/ó-ra való kiépítés.
Előzmény: Törölt nick (6584)
RadiX Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6628
Az lakott terület, 50-es korlát, milyen gyors haladást reklamálsz? Nyilván a szapárfaluikak sem örülnek, hogy rajtuk megy át a 4-es forgalma, nemsokára ott is épül majd elkerülő.

Igazából Szajolnál sem tudom elképzelni, mi lenne a jobb megoldás a lámpánál. Szerintem felüljáró nagyon drága lenne ott, a Tinóka medrének közelsége miatt.
Előzmény: andras100 (6627)
andras100 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6627

Azt hiszem, javítanom kell magam : a 4-es út Törökszentmiklós K-i behajtójától Fegyvernek NY-i faluszélig négysávos. Ami a tervezés dilettantizmusára vall : Szapárfalun belül van egy jelzőlámpás szintbeni(!) gyalogátjáró. Ha a polgár át akar menni, benyom egy gombot és hamarosan zöld lesz neki. El lehet képzelni, mekkora balesetveszélyt és milyen jó gyors haladást enged mindez a kocsiknak. Ez ugyanolyan, mint a szajoli jelzőlámpás kereszteződés : ott is meghal 1-2 ember évente.

Előzmény: RadiX (6626)
RadiX Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6626
Szapárfalut.
Előzmény: mestska (6624)
BoGar Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6625
Aglomerációról beszéltünk!
Előzmény: andras100 (6622)
mestska Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6624

legújabban pedig Törökszentmiklós K-i bevezető úttól a következő falu NY- széléig

 

régen jártam arra. Mit értünk következő falu alatt? Surjányt, vagy Szapárfalut? (Fegyvernek)

Előzmény: andras100 (6622)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6623

Én nem a Google térképről beszélek...

 

hát én se a térképről, hanem a szatimidzsről... :-)

(az is kb. 1 éves...)

Előzmény: andras100 (6621)
andras100 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6622
Nagyon kis részben négysávos csak :
Ceglédbercel magasságában kb. 5 km-en, a ceglédi körforgalomtól keletre nem egészen az abonyi lehajtóig, Szolnok K-i kiágazástól Törökszentmiklós NY-i kiágazásig, legújabban pedig Törökszentmiklós K-i bevezető úttól a következő falu NY- széléig. Ez mindösszesen kb. 30 km.
Ide most ne számítsuk a kész M4-es részt, Vecsés, Üllő elkerülést, mert az egy létrehozandó új útnak az első része.
Előzmény: radio100jozsi (6620)
andras100 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6621

Hévíz és Felsőpáhok már majdnem összeépült, de annyi üres hely még pont van, hogy a két helység között el tudják vezetni a főutat....

 

Én nem a Google térképről beszélek, hanem arról, amit észrevettem, mikor utoljára arra jártam. Még nincs egy éve. Gondolom akkor már ismertek voltak ezek a tervek.

Előzmény: Törölt nick (6618)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6620

Azért mostanra a 4es 2x2-es lett.

 

Ez így nagyon pontatlan és csúsztatott.

 

Részben a 4-es 2*2 sávos csak.

Azért Üllő-Albertirsa között az aglóban nem, és itt dönget 16 ezer jármű/nap, keresztül Monorierdőn, és Pilisen, és súrolva Monoron.

Előzmény: BoGar (6613)
BoGar Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6619
Terveket nem tudok, de nem hagyhatják így, ha elkészül az M4 legalább autóútnak. Túl nagy lenne úgy rajta a forgalom.
Előzmény: kofy (6616)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6618

Hévíz és Felsőpáhok már majdnem összeépült, de annyi üres hely még pont van, hogy a két helység között el tudják vezetni a főutat....

 

azért látszik némi fejetlenség: a guglin látható, hogy alsó-felsőpáhok között nemrég kiparcelláztak 3 tömböt, pont a tervezett nyomvonal mellett...

aztán majd megy a sírásrívás, hogy "jujj de zajos ez a csúnya út", ne ide építsék...

 

általános magyar jelenség, hogy a települések basznak új mellékutat nyitni területfeltárási szándékkal (lehetőleg az országos útra merőlegesen), inkább rászopják magukat az országos utakra, aztán lehet jó nagy elkerülőket építeni...

(somogyban gyönyörű példák vannak erre az érdekes jelenségre...)

 

amúgy ha megnézed a guglit, láthatod, hogy a 76os régebben nem szentgyörgyváron át ment, hanem ezeken a páhokokon meg sármelléken keresztül...

(a felsőmándpusztai kereszteződésnél látszik ez jól...)

 

aztán így oldották meg ezen átkelési szakaszok kiváltását...

 

 

Bszentgyörgy:

a linkelt roadsextrás terven látszik, hogy van opcionális déli nyomvonal is, nem tudom melyik fog megvalósulni...

mindenesere a délinél 2 vasúti felüljáró is kellene...

Előzmény: andras100 (6615)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.27 0 0 6617
passz, de talán URÁL kartácsnak van infója...
Előzmény: kofy (6616)
kofy Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6616
Tényleg, tudtok terveket, hogyan akarják (majd egyszer) átalakítani a reptéri gyorsforgalmit? Már x éve tervezgetik, hogy meg kéne csinálni, meg hogy ez így egy csökevény az elmúlt korokból...
Előzmény: Törölt nick (6614)
andras100 Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6615

Az indoklás jó.

Hévíz és Felsőpáhok már majdnem összeépült, de annyi üres hely még pont van, hogy a két helység között el tudják vezetni a főutat.

Balatonszentgyörgy elkerülést sem értem igazán pontosan. A falutól NY-ra  rövidebb lenne. Talán a Kis-Balaton természetvédelmi körzet zavarna, azért nem mehet arra az új út ?

Előzmény: Törölt nick (6612)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6614

ez igaz, akartam is megjegyezni, csak elmaradt...

viszont nem ártana, ha a hungáriáig érne ez a 2x2, a reptéri gyf ebben a formában egy vicz...

Előzmény: BoGar (6613)
BoGar Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6613
Azért mostanra a 4es 2x2-es lett.
Előzmény: Törölt nick (6609)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6612

1részt innen:

71. sz. főút Keszthely északi elkerülés, ÉNy-i elkerülés II. üteme

76. sz. főút Hévíz Alsópáhok elkerülés (Hévíz I. üteme)
76. sz. főút Hévíz Felsőpáhok elkerülése (Hévíz II. üteme)

másrész innen: http://www.roads.extra.hu/road_plans/m7_m8_balaton.jpg

 

 

csak 76-os Hévíz elkerülő szerepel, ami önmagában is helytelen megfogalmazás...

 

az északipart(71es)-zalaegerszeg(76os) viszonylatban közlekedők nem sasszéznak le a 76/75 csp-ig, hanem inkább átvágnak hévizen...

ésmivel ezzel az új nyomvonallal el lehet majd kerülni hévízt, így elkerülő, és a 76-os része lesz ezért 76-os.

 

tehát jó az az elnevezés...

 

(egyik balatoni kirándulás alkalmával zalaegerszegre menet az útirány táblákat követtem, az bizony levitt a 75/76 csp-ig, de visszafele már nem hagytam magam félrevezetni, a inkább átvágtam hévizen...)

 

hogy mikorra lesz meg így kompletten, azt nem tudom...

az mszp2007-13 anyagban a 75-ös korrekció kivételével mind benne van...

 

 

miért nem azt erősítik inkább...

 

mert a zalacsány-keszthely átkötésre (a fentiek alapján) úgyis szükség van, így viszont télleg ésszerűbb ez a jelentős nyomvonal áthelyezés...

Előzmény: andras100 (6610)
viscosai Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6611

a tátihoz hasonló (ami remek ) dunapartit nem tudok elkézelni, mert itt vannak az ipari üzemek +vasút + határfolyó szűk hajózási úttal +lakótelep + nagy költség.       a helyi polgármesterek által álmodott nyomvonal.  

nyerges dél-lábatlan dél-süttő dél- dunaszentmiklós-tata.

figyelembe véve a domborzati viszonyokat,  a gerecsétől keresztirányban lejtő völgyek sokaságát, a felmerülő költségek miatt ez sem reális.

kompromisszumként"

nyerges dél-(nem problémás)-nyerges után vissza a 10es re-eternitgyár-pfleiderer gyár-holcim gyár előtt akár négy sáv piszkéig (lábatlan észak)-dunapart-sütő dunapart-vissza a 10es re neszmélyig.

érdekességként: a neszmélyi és dunaalmási p. mesterek nem ragaszkodnak az elkerülőhöz. idegenforgalmi indokokkal?!  a repedezett falú házában itt élő anyósomnak más a véleménye.

egyébként piszkén(lábatlan) sem lenne gond az útvezetés, ha előrelátó tervezéssel nem közvetlen a 10es mellé építik az új városközpontot.

Előzmény: Törölt nick (6609)
andras100 Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6610

Ezt honann vetted? A kormányprogramban csak 76-os Hévíz elkerülő szerepel, ami önmagában is helytelen megfogalmazás, mert a 76-os út jelenleg is nagy ívben elkerüli Hévízt.

Kizártnak tartom, hogy ezt mind egyhamar megcsinálják.

Nem tudom egyébiránt, hogy a 76-os út Balatonszentgyörgy - Zalacsány jelenlegi nyomvonallal mi a baj, miért nem azt erősítik inkább és miért egy új útvonal készül. A hévízi rész önmagában elfogadhatónak látszik, mivel Zalaegerszeg irányából igen sokan járnak Hévízre és ez jelenleg csak Felsőpáhok községen keresztül, szűk utcákon és nagy kanyarokkal lehetséges.

 

Keszthely É-i elkerülő II. ütem is méltányolható és az is megépítésre kerül, ha jól emlékszem.

Előzmény: Törölt nick (6603)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.26 0 0 6609

szerintem a pesti agglomeráció fejlesztése szándékosan van visszafogva...

ott a 10es, 3as, 31es, 4es, ahol 2x1en próbál átpréselődni a forgalom, pedig már 10 évvel ezelőtt is 2x2es gyorsforgalmi kiépítésre lett volna szükség a hungária vonalától kezdődően...

 

persze akkor mégtöbben választanák az autót, ami nem illik az erőltetett iparosítás elővárosi tömegközlekedés koncepcióba....

 

a felsorolt utakon is ekkora, de inkább nagyobb forgalom van, mint az 10es nevezett szakaszán...

 

viszont ezeken kilátásba van helyezve valamiféle fejlesztés...

a 10es (nyuf-l-s) szakászán viszont úgy látom nincs...

(http://www.mszp.hu/download/dokumentumok/fejlesztesek2007-2013.pdf)

 

 

amúgy tudsz valamit a nyomvonalról?

dálről kerülnék el a településeket, vagy az árvízitöltésen vinnék, mint tátnál?

Előzmény: viscosai (6608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!