Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6684
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6683

ja, azt láttam én is.

(kár, hogy nem interaktív, mert több kérdésem keletkezett, mint amennyire választ kaptam... :-)

 

pl.:

- miért csővezetéken juttatták el a betont az ív-alaphoz (mikor ezzel annyi problemma van: felmelegszik, eldugul, stb.), miért nem daruval?

 

- nem akarom lebecsülni egy ilyen 2000m3-es betonozás technikai nehézségeit, de azért felhívnám a kartácsak figyelmét, hogy ott nem messze (500m-re) van egy gát, amibe 70 évvel ezelőtt belenyomtak 3,3 MILLIÓ m3 betont.

tehát már csak az azon dolgozó munkások és mérnökök iránti tiszteletből sem kellett volna ennek a 2000m3-es tappancs betonozásnak a nehézségeit túlragozni...

 

Előzmény: Fricy (6680)
IKSZ Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6682
oké, a méretarány tiszta!
Előzmény: kvte (6675)
Fricy Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6681
Tényleg, erről a drótkötélpálya építésről is volt szó. De az összedőlésről már nem.
Előzmény: Törölt nick (6678)
Fricy Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6680
Az alapozási munkálatokról pár hete volt egy film valamelyik ismeretterjesztő csatornán.
Előzmény: urál (6676)
urál Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6679
Hát én csak most csodálkoztam rá, hogy milyen szépen összedőlt az a drótkötélpálya, bár mintha rémlene valami, hogy ez tényleg volt már! :)
Előzmény: Törölt nick (6678)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6678

ez már vagy 2002 óta figyelemmel kísérem, itt a fórumon is többször említettem, főként a csigalassú építési ütem kapcsán.

(és még ez is tovább nyúlik 2 évvel, mert a kanyon felett kiépített drótkötélpályák tartóoszlopai egy erős szélrohamban összedőltek...)

 

 

Előzmény: urál (6677)
urál Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6677

Ilyet nálunk miért nem lehet közzétenni? forrás: http://bridgepros.com

Előzmény: urál (6676)
urál Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6676
kvte Creative Commons License 2007.08.31 0 0 6675

Bízom benne, hogy a kivitelezők térképei naprakészek. Vagy ha már az áttekintők nem készültek friss alapra, akkor legalább a helyszínrajzok frissek:)

Bár nem értem, miért ne lehetne pont a nagy mértearányú áttekintőket közkinccsé tenni nem túl nagy felbontásban, hiszen aztán azokat nem tudná más hasznosítani! Ki tervezne több km-es szelvényeken bármit is?!

 

Az áttekintő térképekre firkálgatnak, másra nem is jó. A tervezéshez komplett, részletes geodézia készül. A nagyméretarányú térkép NEM az áttekintő. Nagyméretarányú pl. az 1:500-as. Az 1:100 000-es pedig kisméretarányú:

 

http://www.mimi.hu/terinfo/nagymeretaranyu_terkep.html

 

Hogy két térkép közül melyiknek nagyobb a méretaránya? El kell végezni az osztást: 1/500 nagyobb mint 1/100 000. A kettőspont utáni szám a méretarányszám.

 

(Lásd még a kommunizmus terjedését a viccben: a Föld egyharmadán, egynegyedén, egyötödén...)

 

 

Előzmény: IKSZ (6670)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6674
Talán az aszfaltra hamarabb rá lehet engedni a forgalmat.
Előzmény: mzdude (6673)
mzdude Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6673
Ma a budai rakpartról a Budafoki útra kanyarodva nem kicsit kellett gépészkednem, hogy ne akadjak fenn a felgyűrődött aszfalton. Itt elég nagy a kamionforgalom, és a fékező teherkocsik felgyűrik az aszfaltot - mostanra kb. 10 centis huplik keletkeztek. A hely már meg van foltozva, mert gyakorlatilag balesetveszélyes volt, de a javítás nem volt tartós.

A kérdés az, hogy miért nem lehet az ilyen helyeket kibetonozni? Egy rövid, talán 50 méteres részt kellene megcsinálni, utána jó ideig nem lenne rá gond. Jobban megéri évente foltozgatni?
Fricy Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6672
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6671

mivel a 7es nagykanizsai elkerülőjének kiskanizsai szakasza épp épülőnek van bejelölve a kérdéses M7 nyv rajzon, elég jól be lehet határolni, hogy mikori az alaptérkép...

 

 

M6:

csak annyit kellett volna tenni, hogy a tanács deklarálja: az 58as nem lehet építési szakaszhatár.

 

(a rákosborzasztói tanács simán megakadályozta, hogy az M0 szakaszhatára a 31esnél legyen... )

Előzmény: IKSZ (6670)
IKSZ Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6670

Térképek:

Pl. nézzétek meg a következőt:

http://www.roads.extra.hu/road_plans/m7_nagykanizsa_becsehely.jpg

Nagyakanizsán a jelenlegi 7-es út már rég nem megy át a belvároson és Kiskanizsán (bár a kiskanizsát elkerülő szakasz szaggatottal jelezve van)

 

Bízom benne, hogy a kivitelezők térképei naprakészek. Vagy ha már az áttekintők nem készültek friss alapra, akkor legalább a helyszínrajzok frissek:)

Bár nem értem, miért ne lehetne pont a nagy mértearányú áttekintőket közkinccsé tenni nem túl nagy felbontásban, hiszen aztán azokat nem tudná más hasznosítani! Ki tervezne több km-es szelvényeken bármit is?!

 

M6:

Pécs-Pogány 58-as út valóban 4 sávosra fog szélesedni, de ez csak Pécs határáig (Baumax, 57-es és 58-as útkereszt) oldja meg az M6 autópályáról lejövő forgalom elvezetését. Ebben a lámpás csomópontban már most óriási a torlódás kelet-nyugat irányban. Ha átjutunk rajta délről északra, akkor Pécs belvárosáig (Árkád) a Siklósi úton még jól lehet haladni. De ha a Baumaxnál délről nyugatra, a tavaly átadott elkerülő út felé indulunk, akkor át kell menni a kertvárosi lakótelepen, ami környezetszennyező, lassú és veszélyes a sok gyalogos miatt.

Kellene az autópálya tovább nyugatra (Keszü-Pellérd felé)!

ghosty9 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6669
Miota nem voltam, folgyult a hulyeseg.

(Raadasul szerinted husz eve mekkora volt a tranzitforgalom, meg mennyi utca volt "koves"? Akko'meg mi szamitott elonynek?)
Előzmény: Törölt nick (6668)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6668

mivan, ballábal keltél?

 

Előzmény: ghosty9 (6666)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6667
"Ha a polgár át akar menni, benyom egy gombot és hamarosan zöld lesz neki. "

Hogy mik vannak. Ez azert ma' megis hallatlan.
Előzmény: andras100 (6627)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6666
"általános magyar jelenség, hogy a települések basznak új mellékutat nyitni területfeltárási szándékkal (lehetőleg az országos útra merőlegesen), inkább rászopják magukat az országos utakra, aztán lehet jó nagy elkerülőket építeni...

(somogyban gyönyörű példák vannak erre az érdekes jelenségre...)"

De vajon miert divik az egyuccas falu ideaja ennyire a dimbesdombos kornyekeken, ha az Alfoldon meg nem? Talan a terepviszonyok miatt? A, biztos nem...
Előzmény: Törölt nick (6618)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6665
"(remélem ez nem csak tervezet, hanem ez a jóváhagyott program...)"

Ja, nyilvan ezert van az mszp.hu-n. :-)
Előzmény: Törölt nick (6592)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6664
"itt faluhelyen, a székesfővárostól úgy 30kmre többnyire olyan szarok az utak, hogy pilótásat kell játszani... (ha nem akarod a jobboldali futóművet 1000kmenként szervizeltetni)"

Ne nezzuk mar hulyenek egymast. A "kozepen lehet csak ugy-ahogy haladni" pontosan ertem, mit jelent, mert en is jarok ilyen uton: ut kozepen 80-at. (100-zal se razna sokkal jobban, de valoban, annyira aze' nem olcso a lengescsillapito. Mas se jar rajta 80-nal lenyegesen tobbel egyebkent.) Nezz el Kelebia fele egyszer, ha arra jarsz.

Es igen, persze, hogy lehuzodik az ember, ha jonnek mogotte, vagy szembe, vagy barmi, de amilyen uton 140-nel lehet menni (megegyaltalan, stabilan 110-zel), az egyaltalan nem rossz. De persze ilyen nincsen, me' a legrosszabb utak Pest megyeben vannak es slussz, ertem en.
Előzmény: Törölt nick (6579)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6663
mármint:   3. az lehet, hogy nem ellenőrzik a helyszínen...
Előzmény: Törölt nick (6661)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6662
hát ez még messze van a késztől...
Előzmény: Törölt nick (6660)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.30 0 0 6661

1. finanszírozást két helyről is kap: egyrészt költségvetési szerv, másrészt a térképeket pénzért adja...

minőségpolitikájuk szerint:

biztosítjuk és folyamatosan aktualizáljuk az Intézet feladatkörébe tartozó földügyi, térképészeti, térinformatikai és távérzékelési állami alapadatbázisokat.

 

2. ha a legfrissebbet veszik meg, akkor a fömi a hunyó...

 

3. az lehet, hogy nem ellenőrzik a helyszínen, de az eltéréseket/változásokat nem tüntették fel az általam látott nyomvonalrajzokon...

 

4. mint roadrunner is írta: ők ezért korrekt díjazást kapnak.

onnatól kezdve a rajz a megrendelőé (kellene, hogy legyen), akinek qtya kötelessége lenne közzéteni, mivel közérdekű adatról van szó, és az adófizetők pénzéből készült...

Előzmény: mestska (6658)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6660

néhány napja készült kép:

 

m6-m0

 

ezt meg csak úgy, hamár ilyen szép idő volt pest felett..

 

bp
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6659

Szerintem inkább nekünk került k... sok pénzbe, hogy ők megtervezhessenek - nem egy esetben milliárd forintos nagyságrendű összegekért - egy-egy szakaszt. Az embereket képviselő állami cég és a hivatalok meg valahogy nem akarják a nyilvánosság felé kommunikálni az emberek pénzén megvásárolt terveket és ez itt a nagy baj, hogy a mi pénzünkből nem értünk vannak, hanem önmagukért.

 

Az első három pontodhoz nincs hozzáfűznivalóm.

Előzmény: mestska (6658)
mestska Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6658
Akkor tisztázzunk pár dolgot:

1. A fömi biztos frissítené az adatbázisát, ha esetleg megfinanszírozná neki valaki
2. A tervező cégek a legfrissebb térképeket veszik meg, kombinálva az aktuális földhivatali alaptérképpel
3. Természetszerűleg a térkép tartalmát a helysznen ellenőrizni szokás, jobb helyeken nem google maps alapján terveznek
4. A tervezők vélhetőleg azért nem adják ki a rajzokat, mert a k. sok pénzbe került nekik
Előzmény: Törölt nick (6657)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6657

mit gondoljak át?

 

nem tudom, hogy a fömi b.szik frissíteni az adatbázisát, vagy a tervező cégek b.sznak megvenni a frissebb térképeket... a végeredmény ugyanaz...

 

Éshamár szóbakerült a téma:

 

ha alaptérkép ügyileg mégis a fömi a hunyó, a tervezők is megérik a pénzüket:

 

miért nem adják ki az áttekintő rajzokat??

mitől félnek? hogy kinyomtatom és ócsítva én nyerem meg a tervpályázatot?

 

a nif is csak mindenféle szírszar gagyi, maszatot tesz közzé, nem normális nyomvonalrajzot...

Előzmény: mestska (6656)
mestska Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6656
egy túróst, csak gondold át...
Előzmény: Törölt nick (6655)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.29 0 0 6655
már megint kötözködsz? :-)
Előzmény: mestska (6654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!