Tudtommal a 2x2 sávos autópályává fejleszthető autóút és az autópálya között annyi a különbség, hogy autóútnál elég a 3,5 m-es sávszélesség (autópályán ugye ez 3,75 m). A korona 26,6 mindkettőnél. Illetve autópályává fejleszthető autóútnál biztosítani kell a z autópálya tervezési sebességhez tartozó paramétereket a helyszínrajzi vonalvezetésnél.
Bocs, de csak egy kicsit kellene gondolkozni. A jelenlegi útpálya csak a fele a tervezett M0-nak. Ez most 4 sáv. E mellé építenek egy újabbat, és látszik az egyik képen, hogy a két pályatest között elválasztósáv lesz. Ergo az egyik pálya már biztos, hogy 4 sávos lesz, azaz 3+1. Akkor a másik pályatestnek is ekkorának kell(ene) lennie.
Ne hülyéskedjetek, van benne játék is. Íme, egy kérdés:
Van-e kétszer egysávos autópálya Magyarországon? a) Nincs, minden autópálya kétszer kétsávos. b) Van, az M2-es már elkészült szakasza, a 2A gyorsforgalmi út. c) Van, az M9-es elkészült szakasza, amely magában foglalja a szekszárdi Duna-hidat is.
Még csak annyit ehhez, hogy az M6-os városi szakaszához kapcsolódó M0-s bővítésről a kivitelező főépítésvezetője mondta azt egyszer, még áprilisban, hogy 2x2 sávot csinálnak, háromszor is visszakérdeztem. A cikk megjelenése után hívtak a NIF-től, hogy 2x3 lesz az. No, így higgyen az ember a szakértőknek.
Szerintem is csak egyszerűen lemaradt az M1-M6 közötti különálló szakasz a NIF oldaláról. Amúgy a NIF oldala ilyen szempontból a legkevésbé megbízható a hivatalos információforrások közül, tele van hibával.
Ezért is jó, hogy innen klónozták az 1000. km teljesen felesleges marketingoldalát.
Elképzelhető, hogy három közber pályázat lesz. Az egyik M1-M6 között, a másik M6-51 között, a harmadik 51-M5 között. Engem inkább az izgat, hogy ha megcsinálják rendesen az 51-M5 szakaszt, akkor hagyják ugyanolyan veszélyesen a most meglévő szakaszt? (Aminek szerintem megmarad a nagy forgalma)
Elírás lehet az M6-51, mert az oldal címe "M0 déli szektor bővítése az M1 és M5 között". http://www.nif.hu/fejlesztes/383
Az M6 csomópont már eszerint épül ki, nem 2x2-re. Ma információim szerint egyébként a diósdi csomópontot már lezárták Csepel felől és ezzel egyidőben megnyitották a nagytétényi lehajtót.
Nem biztos, hogy ideális, de elfogadhatónak tartom az M6 csomóponttól a mostani 51-es ( későbbi M0 kiágazásig ) a 2 X 3 sávot és utána már csak a 2 X 2-t. E rövid szakaszon a legforgalmasabb az M0-s. Az M0-s későbbi kiágazása és a jelenleg onnan továbbmenő rész között megoszlik a forgalom. Akik érkeznek a Balaton felől és az M1-es felől, azoknak csak egy része megy tovább a körgyűrűn, az M0-son, a másik része megy be Budapestre a mostani M5-ös bevezető szakaszon.
Fordított irányban az M6-os is le fog venni egy részt a forgalomból és az M0-son tovább ezen az alapon elégségesnek látszik a 2 X 2 sáv, azaz a mostani kiépítés, kicsit kibővítve. Ezetleg be lehet iktatni egy - két kapaszkodósávot és 1-2 km-ig mindjárt 3 sávos utunk lesz, még ha az egészet nem is építik meg.
Az M31-ből még egy kapavágás sem készült el és mindaddig körbe fognak járni a kocsik az M3 felé. Összehasonlíthatatlanul jobb megoldás, mintha bemennének a Hungária körútig, ahogy jelenleg még kénytelenek. Legfeljebb hosszabb az út kb. 10-15 km-rel, mintha az M31-esen mennének.
Az M1-M6 között szerintem azért maradna ki, mert ott domborzatilag sok munka lenne egy másik félpályát építeni. Ennél egyszerűbb az M6-51 csp között, ahol lényegében nagyobb műtárcgy a két Duna-híd, iletve a 6-os út feletti híd, ami lényegében a Duna-hídhoz kapcsolódik. A Csepel-szigeten csak az alapot kell megcsinálni, és rá az szfalt, ost kész, még a csp-kal sem kell bajlódni. Nagy munka még az 51-M0 csp lesz, itt is lesz munka bőven.
De őszintén én sem értem, hogy az 51-M5 közé miért nem 2*3 sávban épül ki, hisz az M1-M5 között a legnagyobb a tranzit.
Felfelé az M3 felé, amíg nem lesz M31, nem mindenki fog kerülgetni, hanem marad a Hungárián inkább, azért ha már kisebb lesz a Hungárián a forgalom, jobban lehet haladni, bőven nem nyerni semmit a dupla akkora kerülővel a Keleti M0-on át.
mi ez a szöveg, hogy 2x2 sávos autóút? nem autópálya? vagy az náluk ugyanaz?
Ez ugyan az, mint az M5-től Kelet felé. Itt a 4-esig is csak autóút táblailag, és tovább is csak autóút lenne. Persze ez csak a táblázottság szerint, valóságban bőven autópálya minőségű. De őszintén mondva ezen a nagy forgalomban doszt elég a vmax 110 km/h, tehernek 70 km/h, itt sok csp van, sok ki-belépő forgalommal, így nincs is értelme 130-as autópályának, hogy beleszáguldozzanak a "tömegbe".
A bővítés azt jelenti, hogy középen a két pálya között akkora hely van, hogy oda gond nélkül befér 1-1 sáv, így megoldható a 2*3 sávra bővítés. A hidaknál már így van betonozva is. Amúgy az M5-Gyál csp között most is 2*3 sávos az új M0.
még szerencse, hogy a nyitóoldalon ott a figyelmeztetés:
"A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ oldala jelenleg fejlesztés alatt áll. A megszokott tartalom az ukig.kozut.hu oldalon található."
ja, igen, ami utoljára fél éve frissült, tehát valóban megszokhattuk a tartalmát. esetleg ha az ellenségemnek azt szeretném, hogygarantáltan beégjen a monitor képernyője, akkor beállítanám a nyitóoldalt képernyővédőként.
a sok hasznos és meggyőző információjával, adatával ez az új oldal is kiérdemelne valamit ugye: http://www.1000km.gkm.gov.hu/
különösen ez a mondat tetszik:
"Ismét bebizonyosodik, hogy nehézkesnek tűnő munkagépek és sok-sok kilométernyi aszfalt nyitottabbá és élhetőbbé tehetnek egy egész országot."
Meg ha azt nézzük, hogy a félpálya = a mostani 2x2 sávval, akkor logikus, hogy a másik félpálya is ezzel lesz összhangban, nem beszélve a két új Duna hídról, amin az új félpálya át lesz vezetve. Nekem inkább az a kérdés, hogy ez a félpálya is aszfaltos lesz-e vagy esetleg bazaltbetonos, mint a K-i szektor? Vagy legalább az új összekötő az M5-öshöz, mert ott ugye teljesen tiszta lappal indulnak.
A nemrég belinkelt tavaly novemberi Közúti és Mélyépítési Szemlében volt egy jó publikáció a csehek betonos autópályával kapcsolatos tapasztalatairól és a fenntartásukról. Gondolom nem véletlen, hogy náluk az aránya 50% körül van - és akkor még nem is a ma rendelkezésre álló technológiával épültek az útjaik!
Azért sajnáltam szegényt, mert azt hiheti, hogy egyszer a közeljövőben megoldódnak a problémák a déli szektorban, de 2x2 sávos autópályás ápgréddel aligha. Hidd el, ez igaz... Sajnos.
(Emlékezz vissza, janóka többször rákérdezett az M6 építés kapcsán, hogy tényleg 2x2 sávra a fejlesztik egyidejűleg az M0-t az M6 bejárata körül. Ezt most csinálják 4 km-t érint. A mostani programban pedig a déli szektorra - ami az 51-es útig kb. 24 km jelentene - 20 km-t írnak, azért mert ezt a négyet már építik és véletlenül erre is azt írják több hivatalos honlapon, hogy 2x2 sávos autópálya lesz...)
Ezzel az állásponttal pont oda tudunk jutni, ahol most vagyunk. Ha ilyen remekül gondolkodunk, akkor lovat sosem fognak alánk tenni, esetleg a ló egy részét. Nem lehet, hogy az ilyen mentalitás miatt ragadunk folyton a sárban?
Még nem hallottál róla, hogy a nyugati turistát nem kell eltartani? Ő - általában -
pénzt hoz ide, amiből aztán majd tudtok fizetni jó sok szoc.segélyt?
Úgyhogy a 84-es út jelenlegi állapota elég súlyos probléma.
A fejemhez kaptam. Pont erről beszélek, hogy legalább egyszámjegyű jellegü út/autoút kellene a 84-es helyére, ami elkerüli a falvakat. Mostani helyzet: Sopron - Sárvár közt át kell haladni 8-10 falun.
Szegény még nem tudja, hogy 2x2 sávos autópályává fejlesztik majd 2010-re a déli szektort. Utána pedig majd 2x2 sávos új autóút lesz az 51-es és az M5-ös között.
nem sokat kertel, megmondja a frankót, és még (nekem is) tudott az M0-ról új dolgokat mondani...
az meg külön pozitív, hogy az M0 déli szektorának tehermentesítésének lehetőségét ők is az M1(bicske)-M5(ócsa) összekötésben látják (hasonlóan a római példához), nem az idióta M8-tengely fantazmagóriában...