Annó amikor megjelent a csörgő még a Váci utcában volt a Deák Béla bácsi,és ő mondta ,hogy a csörgőből többet adott el németországi vevőknek mint hazainak...
Ha jó emlékszem valamennyi Fc.-s V63-as(004,006,007 kivételével)el van látva u.n.ZSR kapcsolóval,mivel volt egy (vagy kettő)menetrendi időszak amikor nemzetközi gyorsokkal kijártak Pozsonyba és még egészen a rendszerváltó állomásig.
Szlovák mozdonyvezetők nagyon kedvelték,csak közbeszólt az önös érdek...
Viszont nosztalgia vonatokat húzogatnak vele rendesen (pld.. Orient-Expressz) Ezért is fogja keresni az angol, svéd , stb. úrinép a modellt!! :-))))))))
Ajánlott villany gép H0-ban a Félix Kandók(hozzáférhető), Félix Leó 3 csíkkal(hozzáférhető), Radony(nem hozzáférhető, bár nekem van egy egyedi), Bocó(ez sem igazán, de ilyenem is van), és az első festésű Szili...
Dieselben: Mazsola, Zetor, Bobó, Púpos, Nohab, Szergej, de ezekből is a zöld, illetve a csíkos(bajszos) verziók...
Azt nem... A 2 prototípus Gigant 1973-ban készültek, a 0 széria 80-88-ig, az epoch 3 meg 1945-1968-ig tartott. Így ebbe a korba épp csak belefér a Bobó, Púpos, Nohab, Szergej, Leo, Szili, ezek is mind régi festéssel.
Én alapveetően SBB,ÖBB és DB modelleket gyűjtök Epoch III,IV,V. De emellett szépen bővítem a MÁV-os flottát is. Nagyon ott a helye a V63-nak. Gondolkoztam a Deák féle V63-on, de az ára visszatartott, a minőségét nem ismerem. Az ACME meg elég jó minőséget gyárt, Az Eurocom Traxx pld. egy kiváló modell, a CAF-kocsik szintén...
"Ami pedig a hazain kívüli érdeklődést illeti, érdemes meglesni a külföldi előrendeléseket:) meglepő, nagyon meglepő"
Valóban érdemes lenne megnézni, de ez a mondatod "felhívás keringőre", hogy ugyan tessék már kattintgatni is itt a neten, mert ez egy publikus infó, ezt mindenki láthatja, nem?
Tessék mondani én ezt hol nézzem meg? Szerinted evidens, hogy amit Te tudsz, azt mindenki más is?
Elhiszem, hogy van nem csak hazai érdeklődés a V63-ra, de ennek mennyiségét, lehetőségeit biztos vagyok benne, hogya az ACME nem fogja senki ember fia orrára kötni hivatalosan...
Viszont bármilyen tehervonat elé oda lehet tenni, érc/szénszállítótól kezdve a tartályvonatokon át a vegyes teherekig.
akkor viszont slágertermék, ergo sikeres, ergo a román kolléga agyalása fikció.
Ha igaz, amit neki angolul válaszoltak, akkor az a helyzet, hogy a V63-mal párhuzamosan is vannak még olyan fejlesztéseik, amikben jobban bíznak, hogy hamarabb hozza be a ráfordított munkaórák költségét.
Tényleg nem kell ám olvasni, se értelmezni:) Nagyon egyszerű pedig a képlet: elindulok bevásárolni, szépen beosztom, hogy melyik boltokat fogom felkeresni, hol, mit veszek. Hiba csúszika rendszerbe, mert a második boltban nincs, amit kerestem, mert csúszott a szállítmány. Leülsz és megvárod? (ezzel borul az egész terv), vagy haladsz tovább, és majd visszajössz?:) nyilván az utóbbi. Itt is erről van szó. Ugyan nem sokan foglalkoznak a taljánok dolgaival, de ezért érdemes lenne megnézni az idei újdonságlistájukat. ehhez hozzátenni az erőforrásokat és máris világos a helyzet.
Néhány pec múlva írok is az A.C.M.E.-nek, hogy ugyan árulja már el nekem, hogy mennyi nem magyar kereskedőtől van, és milyen darabszámra előrendelésük a V63-ra? Szerintem 24 órán belül válaszolni is fognak.:-))) (Hogy menjek és abba a jó bü.... melegebb éghajlatra.)
Ne forgasd ki a szavaim, pontosan leírtam, honnan származnak ezek az infók. Persze, ettől még gondolhatod, hogy nem igaz, de az már a te dolgod:)
Merre is lépte át a határt rendszeres forgalomban a V63?
Nem keverjük a nemzetközi fogalomban használt MÁV kocsikat azokkal a járművekkel, amik nem lépik (léphetik) át az országhatárt.
Anno a Märklin sem azért állt neki a 1047-esnek, mert a magyar piacra bazírozott, az a gép nemzetközi forgalomban is volt/van. Csakúgy, mint az egykoi Märklin kocsiszetben kiadott MÁV EC kocsi. Ugyanez a helyzet a CAF kocsikkal, amik egy német, olasz vagy osztrák, vagy aká svájci témájú pályán is simán futhatnak, akár egy MÁV Taurusszal is. V63-mal már kevésbé:-)
amire emlékezhet egy nyugati , német vagy osztrák vasútbarát moi utazásai kapcsán.
A CSD mozdonyok viszont kijártak/kijárnak ma is külföldre, igy elöfordultak sok helyen Ausztriában (Bécsben, Gmündön), Németországban (Fürth im Walde, Drezda, Zwickau stb.), Lengyelországban meg minálunk is, ami sajnos a Gigantrol nem mondhato el - kivéve a hajdani Csehszlovákiát.
"De az MMV mozdony akkor is marginális téma, és felhasználása is korlátozott. Aki törekszik a valóságra, nem köthet utána sem CAF kocsit, sem GOSA-t és még sorolhatnám..."
Viszont bármilyen tehervonat elé oda lehet tenni, érc/szénszállítótól kezdve a tartályvonatokon át a vegyes teherekig. Nem csak személyvonatok vannak a világon:-))) Ha valami a hazai környezetben/modellpályákon egy marginális mozdony, az a Eurocom TRAXX-a, amin ma már a MÁV Nosztalgia KFT jele (is) díszeleg, és vígan húzza a Dacia autókat szállító fordaszerelvényeket.
"A maci féle levél nem az A.C.M.E válasza volt, hanem egy modellező agyalása, ami ráadásul nem is felel meg a valóságnak."
Mi vagyok és CIA, hogy belelássak egy-egy hozzászólás valóságtartalmába?:-) Ha igaz, amit neki angolul válaszoltak, akkor az a helyzet, hogy a V63-mal párhuzamosan is vannak még olyan fejlesztéseik, amikben jobban bíznak, hogy hamarabb hozza be a ráfordított munkaórák költségét.
"Ami pedig a hazain kívüli érdeklődést illeti, érdemes meglesni a külföldi előrendeléseket:) meglepő, nagyon meglepő"
Néhány pec múlva írok is az A.C.M.E.-nek, hogy ugyan árulja már el nekem, hogy mennyi nem magyar kereskedőtől van, és milyen darabszámra előrendelésük a V63-ra? Szerintem 24 órán belül válaszolni is fognak.:-))) (Hogy menjek és abba a jó bü.... melegebb éghajlatra.)
Ha roco lát fantáziát abban hogy kiadja a Bardotkát akkor nem hinném hogy a gigantra ráfizetne az acme, és jó 10 15 éve még sok nemzetközi vonatot vitt gigant , amire emlékezhet egy nyugati , német vagy osztrák vasútbarát moi utazásai kapcsán.
Egyet értek veled. Én például előbb-utóbb szert akarok tenni egy búvárra, pedig az sem túl gyakori itthon, és szerintem legalább annyian beszereztek egy búvárt idehaza, mint amennyien MMV-s gépet. Pedig még a Csaurusznál is ritkább vendég.
Azt akartam még mondani, hogy közben nehogy meggondolják magukat az A.C.M.E-nél, és csak csinálják meg szépen a V63-at. A gigantra szerintem sok olyan modellező is benevez majd, aki amúgy ritkán vásárol, vagy ennyiért soha nem venne vasútmodellt.
A magánvasúti gépek engem is hidegen hagynak, ahogy még az ünneplős (pl.: Haydn stb...), továbbá a reklámmozdonyok. Hát nem vagyok egy modellvasútas gombóc Artúr, na bumm.
Ha már nekiestek kifejleszteni, akkor már be is fogják fejezni. A Caf kocsiknál (ami elég magyar specifikus, másra nem átfesthető, tudom az jár mindenfele európában, de akkoris a nagy részét itthon tudják csak eladni) nem volt gond a kis piac? Akkor már kiderült volna és el sem kezdik a V63-at. A Román piac sem sokkal nagyobb, mint a magyar, hiába vannak többen.
Szerintem felesleges a helyükbe képzelni magunkat, ők az igazi kapitalisták, ha nem érné meg nem csinálnák.
Ha valaki nyitott szemmel jár ma a hazai vasúton, akkor láthat eléggé gyakran MMV "Csauruszt", de momentán TRAXX-ot egyet sem. Ha ez a valaki éppen a mai korban érdekelt modellező, és H0-ban nyomja az ipart, akkor ez alapján előbb venne 060-ast, nem?
Per pill, hogyne. De az MMV mozdony akkor is marginális téma, és felhasználása is korlátozott. Aki törekszik a valóságra, nem köthet utána sem CAF kocsit, sem GOSA-t és még sorolhatnám..a TRAXX fél éven belül simán elérheti azt, amit a 1047-esek.
ACME-nél amúgy a beírt angol válaszuk alapján az látszik, hogy a magyar piac felevevő képessége szerintük túl kicsi, így egy komplett új konstrukció eladása nehéz lesz. Ez a mozdony meg hazánkon kívül nem számíthat nagy érdeklődésre. Erre volt nekik jó teszt a festési variánsnak számító Eurocom Traxx, meg az MMV mozdony.
Nincs ezen mit szépíteni, megbuktunk a teszten.
A maci féle levél nem az A.C.M.E válasza volt, hanem egy modellező agyalása, ami ráadásul nem is felel meg a valóságnak. Egyik látogatásakor mondta a cég vezetője, hogy a magyar piac eddig nagyon bejött nekik 8szemben pl a csehvel), a CAF kocsik nagyon jó eladást produkáltak.
Ami pedig a tesztet illeti, eddig egy mozdony volt, amely nem hozta a számokat, ez pedig az EUROCOM TRAXX (gyártónak egyébként igen, mert tőle a kereskedők mind elvitték). Az MMV mozdony néhány hónapos dolog, és összesen tán 200-300 darab készült.
Ami pedig a hazain kívüli érdeklődést illeti, érdemes meglesni a külföldi előrendeléseket:) meglepő, nagyon meglepő
Ez még nem jelent meg, mivel csak az van irva hogy előrendelhető, de az még igazából nem jelent semmit se.Már jó pár hónapja kint van a mozdony kasznijának a képe, de még smemi érdemleges infó.