Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.07 -1 0 51809

Zala és Somogy megyék között egyszerűen megtalálható a megyehatár a Kis-Balaton térségében: ott gyakorlatilag a Zala-folyó a Balaton és a Kis-Balaton között kb. féltávig, majd innen tovább ill. déli irányban a "Zala-Somogyi határárok" nevet viselő csatorna/patak jelöli ki a megyehatárt, egészen a Zala megyei Pat teleülés déli széléig -- innen a megyehatár nyugatnak fordul, és fokozatosan Nagykanizsa alá veszi az irányt, ahonnét délnyugat felé tovább futva (a Zala megyei Beleznától nyugatra és a Somogy megyei Őrtilos-Szentmihályhegy falurésztől északra) végül eléri a magyar horvát országhatárt. Tehát ha Zalából keletre tartva átmégy a Zala-folyó vagy a Zala-Somogyi határárok csatorna/patak hídján, akkor onnantól kelet felé már Somogyban vagy.

 

Ez azt jelenti, hogy a7-es út menti Balatonkeresztúr, Balatonberény, Balatonszentgyörgy, Vörs, Tikos, Hollád, Szegerdő, Főnyed, Sávoly, Szőkedencs, Csákány, Nemesvid Somogysimonyi, és Varászló falvak már Somogy megyében, míg a Kis-Balaton keleti partjára eső Sármellék, Zalavár, Balatonmagyaród, Zalakomár, Galambok, Zalaszentjakab, és Miháld falvak Zala megyében vannak.

 

Mondjuk azért a megyematrica érvényességénél lehettek volna rugalmasak is, és az R76-osnak az "amúgy már" Somogy megyébe eső nyúlfarknyi (kb. 10 km-es....) szakaszát nyugodtan hozzászámolhatták volna a Zala megyei szakaszhoz, lévén az R76-os út az M7-es és a 7-es utak csomópontjánál amúgy is véget ér. Így egy nyúlfarknyi szakasz miatt nem kellene külön megyematricát venni a Balatonszentgyörgy-menti szakasz kedvéért... .

Előzmény: nikkinév (51735)
Avaar Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51808

Hát amennyiben 70 kilométer csak pár kilométer, akkor igazad van. De vigyázz, mert kilónyolcvannal ez is csak néhány kilométernek tűnik :) 

Előzmény: Bombyna (51802)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.07 0 1 51807

...meeg...

:-)

Előzmény: adiaboli (51804)
RadiX Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51806

Merről mentél Abonyig? Most éppen az Abonyt elkerülő szakaszt adták át (2x1 sávról 2x2 sávra bővítve).

Előzmény: Bombyna (51802)
Jared- Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51805

Biztos az M4-en voltál? Bp-Abony között készen van. Amennyiben a burkolt leállósávot hiányolod, nos, az ilyen marad...

Előzmény: Bombyna (51802)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 1 51804

een is voltam rajta, még a muult heeten STOP 11,6 km-t adtak aat STOP nekem tetszett STOP  

Előzmény: Bombyna (51802)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51803

1920 után Himnuszunk és (állítólag még) Boldogasszony Anyánk is betiltva... Dolfuss népe. ON

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51801)
Bombyna Creative Commons License 2020.08.07 -1 0 51802

Voltam az M4 en Abonyig hát ez nincs is kesz mit adtak át? Pár kmt? Nem tetszik.

Előzmény: radio100jozsi (51797)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.07 -1 1 51801

OFF

A nálunk maradt Zala, Vas, és GySM megyék határmenti települései között is gyakori a fehérhorvát jelenlét. Az útmenti helyiségtáblákból jól látható. Mindenütt beszélik a sajátjukat éppúgy, mint a déli részeken a kb. ugyanakkor és hasonló okokból betelepült sokácok és bunyevácok leszármazottai.

(Azért kicsit liberálisra sikerült a wiki cikk: szemérmetesen nem nevezi néven a gyereket. Ha erőltetett magyarosításról beszél, akkor bizony illene kerek-perec leírni, hogy bizony erőltetett germanizálás történt/ik Burgenlandban.)

Előzmény: adiaboli (51791)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51800
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51799

Mondjuk az M35-M4-nek nem is a keletről nyugatra és visszafelé tranzit levezetése lenne a fő funkciója, hanem a Via Carpatia ránk eső részét akarták ezzel kipipálni, meg az építés alatt álló M30-al. Az már más kérdés, hogy ha meglesz az M30 is végig, akkor rajta marad-e a szellempálya gúnynév. 

Előzmény: radio100jozsi (51798)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 2 51798

Megnézve a google térképen +60 km az M4/M0 csp és a 42/47 csp ha az M3-M35 felé megy az ember. Ez +30 % távban. Azért egy fuvarozónál ez nem kevés árban, legyen az a futásteljesítményben (kopás, üzemanyag). Miközben személyautónál csak 10 perc időnyereség már most. Ha meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor már nem elsz gyorsabb sem, és szerintem még km-ben is kedvezőbb lesz az M4-es útvonala (nem kell akkorát délről Szolnokon kerülni, ez biztos -2-3 km is lehet.

Előzmény: radio100jozsi (51797)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 4 51797

Szerintem is az M4 már azért így Abonyig az M0-tól nem kevés előnyt jelent fuvarozásban az M3 felé menet helyett. Ha meg meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor csodálkoznék olyan fuvaroson, aki  a Kelet-nyugati irányban az M3-M35 felé menne az M4-4-42 helyett.

Előzmény: Autobahn89 (51795)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51796

Ez nem csak most volt, elég emlékezetes a 2A út felüljáróinak a problémája. Néha lehet van egy ilyen tervezői generáció, aki ezt tudja

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (51787)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51795

Ha nem akarunk szellempályát az M35-M4-ből debrecentől,akkor a tranzitot arra kell terelni táblákkal (M0-M3-M35-M4) , ahogy már korábban is említette ezt egy olvtárs.

Máskülönben a 42-es főút még jobban kapni fogja az ívet. Mivel az M4 már elér Abonyig, így aki eddig került M3-M35-M4-en az M4 hiánya miatt (M0-Abony között) az most az M0-M4-42 irányt választja. Egyértelműen olcsóbb, rövidebb. Persze most nem a Kassa felől érkező tranzitra gondolok, hanem a nyugatról keletre és keletről nyugatra tranzitra.

Előzmény: dimelo (51792)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 6 51794

Most komolyan azért mert színes betűvel írt? :D

Szerintem tök jó hozzászólásai vannak a témákhoz, számokkal, megfigyelésekkel alátámasztva.

Meg ő legalább utánaolvas dolgoknak és utána nyilvánul meg.

Most az, hogy kiemel valamit vastaggal vagy pirossal, hogy szemléletesebb és olvashatóbb legyen a hozzászólása, és ne tűnjön egy egybefüggő nyers valaminek, azért nem gondolnám, hogy törölni kéne a hozzászólását.

Gyerekek ennyire ne unatkozzunk már :)

Előzmény: Inspecteur (51783)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.07 0 5 51793

Bocsi az offért. De Dimelo védelmében annyit had mondjak, ha a fórum lehetővé teszi a színek alkalmazását, akkor miért ne lehetne használni? Ha nem lehet, akkor tiltsátok le  a szövegformázási lehetőséget és kész. 

Előzmény: Inspecteur (51783)
dimelo Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51792

Figyelmem a moderációs szabályokon. (A sárga alapon kék betű nem az én kreációm - beépített mód)

 

Amikor megsemmisülnek az illúziók... Nem el-, hanem ráterelik a teherforgalmat a 42. főútra.

 

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-teherautosok-dolgat-konnyiti-majd-meg-a-tervben-levo-kerulout-4228826/

 

„A kamionok egy részének az M4-47-es főút csomópontjában történő leterelésével, majd a 47-es és 42-es főúton történő ártándi határátkelőhelyre vezetésével

a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) szerint nem keletkezik közlekedési probléma.”

Az el...rontott határmetszéspont bosszúja: elkészült a szellempálya!

Az alapvetően többlet utat-időt és költséget jelentő A3-M4 útvonalat - eddig is tudhatóan - kevés kamion fogja használni, és

most még ezek közül is szelektálni-terelni akarnak? (Mint Nagylaknál)

 

Az M4 hiányzó (P.ladány - B.újfalu) szakasza miatt a teljes 42. úton rövidebb + olcsóbb a fuvarozás, tehát nyugati irányból/ba megmarad a 42. út használata

és az M35-ről is a kamionokat hivatalosan terelik a régi 42. útra - akkor miért építenek elkerülőt Nagykerekinél és Bedő-keletnél?

A (vissza)terelés miatt nem csak Mezőpeterd szenved tovább, hanem Berettyóújfalu 42-47 körforgalom környezete is.

 

Még egy értelmezendő kijelentés:

„az elkészülő 4808 j. elnevezésű összekötő út külterületi szakaszain a meglévő burkolatot a kerékpáros- és a mezőgazdasági forgalom számára megtartják.”

Eddig úgy tapasztaltam, hogy az új elkerülők a belterületi útszakaszokat mentesítik az átmenő forgalomtól. A külterületeken együtt halad a teljes forgalom.

Mire gondolt a nyilatkozó, vagy az újságíró?

 

Az SSC társfórumon is felbukkant a téma:

"ha tényleg így (azaz kész) van, akkor most miért nem lehet az utolsó hazai csomópontig átadni"

 

A 4808. út jelenleg ezt a szelektált forgalmat sem bírná el. (vagyis a hibás irányú nyomvonal mellett az elkerülők hiánya gátolja a szakaszátadást.)

A szerződéskötés óta (2017.04. hó)  3 és fél év telt el.

 

 

Visszatekintés fórum.index 2018. január:

 

bp01 13 órája

 

0 2 38671

Jelenleg az M4 lenne a legfontosabb fejlesztés. Nézhetünk akár forgalomnagyságot, akár baleseti statisztikát, akár elmaradott térségek megközelíthetőségét, minden szempontból prioritást élvezne ez az út.

Nem más útfejlesztés rovására, hanem azok mellett kellene végig megépíteni. Sem a M44-es, sem az M35-ös nem fog számottevő forgalomcsökkenést eredményezni a 4-esen. 

M35-ről már többször volt szó. +75 km, közben Abonyig (talán Törökszentmiklósig) megépül az M4. Vagyis az M35-M3 hosszabb, drágább és még nem is lesz gyorsabb. 

Természetesen fontos minden útfejlesztés. Csak a fontossági sorrenden van nézetkülönbség. 

 

Mézgár 13 órája

 

0 0 38670

Szerintem max. éjszakára lesznek kitiltva, ugy mint a 86-oson Csorna és Mosonmagyaróvár között.

Előzmény: Aladár46 (38669)

 

Aladár46 13 órája

 

0 1 38669

Vagy ha kötelezik őket.

Nagy pénzben mernék fogadni, hogy az M35-ös decemberi átadása után részlegesen vagy teljesen kitiltják a 20t feletti járműveket a 42. főút Berettyóújfalu és Püspökladány között.

Kötelező útvonal iránya a M35-M3-M31-M0 lesz. Van erre már példa. Szép táblákkal jelölik.

Előzmény: bp01 (38668)

 

bp01 13 órája

 

0 0 38668

"a tranzit arra megy, ahol olcsóbb, rövidebb..." Hihetetlen, hogy ezt jól látni és a számok is alátámasztják, mégsem képesek még mindig sokan elfogadni.

Csak akkor terelődik számottevően a tranzit más útra, ha az időben és költségben megéri nekik.

 

 

 

Ez a (haon) NIF közlés a korábbi feltételezéseknek pontosan az ellentéte.

 

 

 

adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51791

OFF

Nekem újdonság: magyar és horvát településnevek Burgenlandban, az OSM-en: https://www.openstreetmap.org/#map=12/47.2706/16.4098

Háttér: https://hu.wikipedia.org/wiki/Burgenlandi_horv%C3%A1tok

ON

trizs77 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51790

Valószínűnek tartom, hogy a tervezési folyamatba, valamint a gyártási folyamatba épített köztes ellenőrzések elmaradnak, elmaradtak és emiatt a kivitelezés során olyan hibákat építenek be melyek csak a használatba vétel után derülnek ki.

 

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (51787)
dimelo Creative Commons License 2020.08.07 -1 1 51789

Köszönöm! Tömör és érthető. Figyelmemben tartom.

 

Megnyugvást jelent, hogy nem a leírt betűkből formálódó szavak jelentik a "topicrombolást".

 

Az nem cirkusz volna, akkor megjelenne a Cenz Ura.

Előzmény: Inspecteur (51783)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51787

Egyre másra jönnek a hírek, hogy a közelmúltban átadott közúti és gyalogos hidakkal problémák vannak. Aki sokat közlekedik az országban, láthatja, tapasztalhatja.

Miben látjátok a probléma okát?

Tervezési hiba, kivitelezési hiba? Kilopják az agyagot, vagy kevés a szakember? Ha papíron minden oké, nem akarják vagy nem tudják a tervet pontosan megvalósítani? Műszaki ellenőrnek nem tűnnek fel a hibák?

rm40 Creative Commons License 2020.08.06 0 0 51786
rm40 Creative Commons License 2020.08.06 0 1 51785
Inspecteur Creative Commons License 2020.08.06 0 1 51784

További észrevételeket itt tehetsz:

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9111535

Előzmény: dimelo (51782)
Inspecteur Creative Commons License 2020.08.06 -5 3 51783

De. A piros, kék, vastag, stb. Ez egy fórum, nem cirkusz.

Előzmény: dimelo (51782)
dimelo Creative Commons License 2020.08.06 -1 0 51782

Kérdés a moderátorokhoz!

 

Általam ismeretlen okból kaptam egy nem egyértelmű minősítést és törölték az 51770. posztomat.

 

"Vizuális topicrombolás" indoklással.

 

Igyekeztem értelmezni a szakzsargont, de a szűkszavú minősítés magyarázata hiányzik.

 

A beregisztrált e-mail címem szolgáltatójánál valami probléma lehet, mert bár 11 óra 21-kor még megkaptam a moderátor üzenetét,

de válaszolni nem tudtam, mert még jelenleg sem működik a levelezőm.

(Más e-mail címről pedig nem vagyok azonosítható a fórum admin-nek.)

 

Kérem, hogy indokolják meg a minősítést. (és remélem holnap el is tudom olvasni)

Posztomban semmi vizuális nem volt, csak szöveg.

Remélem, nem a szinezett betűkiemelés jelentette a "vizuális"-t...

 

Köszönettel!

Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.06 0 0 51781

Ez a nyomorult 4-es főút/M4 annyi hányattatáson ment már keresztül, hogy nem csoda nem tudják mettől meddig tart. :) Most meg ugye a 4-es főút szűnt meg létezni egy jó szakaszon.

Előzmény: Avaar (51780)
Avaar Creative Commons License 2020.08.06 0 0 51780

Megint alkottak, de ismét sikertelenül: a Google Maps a Corvin-negyed és a 311-es főút között M4-esként hivatkozik az útvonalra - igaz, Vecsés-nyugat és Cegléd között helyesen. Jó lesz ez, ha azt a bizonyos 17 kilométert a másik irányba csapják hozzá...

dimelo Creative Commons License 2020.08.06 0 0 51779

De zavar,

az a híd maradhatott volna,

ha a 76. utat nem változtatják.

 

A csárda bejárójának forgalma össze sem hasonlítható (a 71. vagy 7119. útéval),

ott egy "Andráskereszt" is elég lett volna.

 

 

Előzmény: nikkinév (51774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!