Ez nyilvánvalóan nem egyezik a folyamatosan a szeretettől csepegő Jézus képpel. De az nem is a bibliai Jézus. Mert a valódi Jézus egyértelműen a hit EGYIK cselekedetének mutatta be azt, hogy átkot mondott.
Az ÚSZ az emberekre gyakran használ növényi képeket szimbólumként. Az ítélettel kapcsolatban is.
4. Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképen ti sem, hanemha én bennem maradtok. 5. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: A ki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek. 6. Ha valaki nem marad én bennem, kivettetik, mint a szőlővessző, és megszárad; és egybe gyűjtik ezeket és a tűzre vetik, és megégnek.
Itt Jézus szőlővesszőként mutatja be az embereket. Az ítélet a levágatásban, és az ebből következő megszáradásban realizálódik.
A szőlővesszős történetben is a gyümölcstermés volt a központi kérdés. A fügefásban is.
A szőlővesszős történetben az ítélet következménye a megszáradás. A fügefásban is.
A szőlővesszős történetben a növény valójában az embert jelentette. A fügefásban is.
Teljesen nyilvánvaló, hogy a két rész ugyanarról a témáról szól, csak más aspektusait emeli ki.
Teljesen nyilvánvaló, hogy a fügefa megátkozása is egy olyan prófétai cselekedete, volt Jézusnak, amiben a gyümölcstelen fügefa, ugyanúgy az emberekre vonatkozik, mint rengeteg más helyen, ahol növényi szimbólumokat használ az emberekre az ÚSZ.
az biztos. bizonyára az én erre megyek ti meg utánam ugyanilyan nehéz, miközben másoknál ugyanezt kifogásoljuk. kinek nem ingje nyilván nem veszi magára. bagyon klassz a szubjektyv vélemény ha az úgy van kezelve
Pál apostol teológiájának igen sok pontjában bizonyíthatóan emberi okoskodás áll az alapjában. Nyilvánvaló, hogy egy Jézus után érkező ember hibás teológiájának függésében szereplő kijelentések az evangéliumban nem szerpelhetett eredeti környezetben, Jézus ajkáról.
Fontos az, hogy ki mit mondott? Lehet az a bibiliàban vagy màshol is. Szerintem egyetlen hiteles mindenki szàmàra a sajàt lelke. Annak hangjàt pedig mindenki ugy hallja meg ahogy akarja, csak akarni kell.
"Na és mi alapján hiteles egyik, mi alapján a másik?"
A TELJES evangélium értelmezése alapján megrajzolható egy olyan Jézus jellem és mondanivaló, amely nem fér össze olyan cselekedetekkel, amiket az evangéliumi történetek néhol előadnak. Ilyen pontosan a fügefás történet, amely egyáltalán nem történt meg.
Ama bizonyos megvádolt "saját igazságérzet" az, ami gyakorlatilag a te igazság szeretetedet tudná felmutatni. Ha ilyen neked nincs, akkor egy báb leszel valamilyen tanító hitetésének áldozataként.
A topicnyito hozzászólásban a HITES nézete hibásan azonosítja a kétféle történetet csak azért, mert gyümölcstelenségről beszél mind kettő evangéliumi történet.
A lényegi különbség, amit a HITES hozzászóló nem lát, az az, hogy a hiteles szőlőtőkés példázatban a gyümölcstelenség alaptermészetének magyarázatáról van szó, a hiteltelen fügefás példázatban pedig az alaptermészetében már gyümölcstelen fügeffa megbüntetéséről, megátkozásáról, elítéléséről, elszárasztásáról.
Nem mindegy, hogy valami egyszerűen nem sikerül, vagy pedig azért mert nem sikerül még el is átkoznak érte.
A topicnyitó HITES hozzásszólásban tehát a szokásos értelemzavaró keresztény technikával találkozunk, amely a lényeges különbség elfedezése mellett a lényegtelen azonosságra emeli a hangsúlkyt és ezáltal von le hamis következtetést.
Játszhatunk Bibliai iskolát is, de megjegyzem, hogy én nem vagyok keresztény és abszolút ellene vagyok a mai modern keresztény vallás gyakorlásnak és az egyház hatalmát is eltúlzottnak tartom.
Én azt a módszert alkalmazom, hogy végiggondolom azt eseményt, ami ezzel az emberrel kapcsolatosan velem megesett, majd elengedem azt az érzést amit kiváltott belőlem.
Ilyenkor ezután arra is gondolok, hogy egyformán fontos a megbocsátás és az elengedés is.
A lényeg, hogy nem kell állandóan a régi eseményeken rágódni, ami elmúlt, az elmúlt, jönnek még más élmények és tapasztalatok...
Azt olvastam valami nőknek szóló lapban, hogyha valakit nagyon utálsz is, egyszer próbálj rá szeretettel gondolni, így a másik utálatát kissebbíted, s egyre csökkenni fog az egymás iránti gyűlölet. Az biztos, hogy a vérnyomásod ettől talán lejjeb megy.
Fórumkrisztus Jézus első és legfontosabb tanítása a megbocsátás volt, ezért te is gyakorold!
Bár nem igazán lehet a mai világban a "Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel elvet követni", de azért valamilyen formában érdemes ezt megfontolni.
Azaz, ha valaki nekem esik , azaz fizikailag megtámad, akkor megvédem magam, de úgy ütök vissza, hogy abbahagyja a támadást és nem okozok neki tartós fizikai sérülést sem.
Ja és közben haragot vagy gyűlöletet sem érzek, vagy jó gyorsan elengedem ezt az érzést.