Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51819
NAR Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51818

Jelenleg a Waze Budapest felől nem küld körbe az M76-osra, hanem Balatonszentgyörgyön keresztül visz Keszthely felé. Jut eszembe, ha az M76-nak lesz külön csomópontja a 76-os elágazásra meg külön csomópontja a 71-es elágazásra, akkor az utóbbira már Zala megyei matrica kell majd...

Előzmény: adiaboli (51815)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.08 -1 0 51817

Pár éve csináltak egy Szolnok elkerülőt délről az most a 4es főút.

Azt kellett volna kiszélesíteni,nem új utat észak felől.

Hamarabb lesz Szolnokon körbe elkerülő mint Bp körül.

dimelo Creative Commons License 2020.08.08 0 2 51816

Így nem szerencsés a fogalmazás: ha nem akarunk szellempályát az M35-ből... (talán nem kellett volna ezen a nyomvonalon erőltetni)

a mondat folytatása lehet még rosszabb...

 

Nézd át az OCF (Célforgalmi) adatokat.

 

A 4. főút forgalmának több mint fele célfuvar (...Cegléd-Szolnok-Törökszentmiklós-Karcag...)

Az ártándi tehertranzit 25 %-a megy Debrecen-Miskolc-Kassa felé

                                     10 %-a kistérségi (B.újfalu)

                                       5 %-a déli (B.csaba-Kecskemét)

                                     60 %-a 42-4. főúton.

 

Napi teherforgalom Ártánd 2500, ebből 1500 db a 4-42. úton,

Püspökladány-Karcag között becsatlakozik 1200 Debrecen felől és kiválik 200 Tiszafüred felé.

 

Tehát 2500 db tehergk. halad Budapest felé, de az M0-Déli hídon - Ártándról - 850-900 megy át M1-M7 felé.

 

Akinek nincs célja az M35-M3 irányban, az mindig meg fogja találni a kedvezőbb megoldást.

 

Tehát építeni kell az M4-et - nem terelni.

 

2025 Forgalomprognózis szerint 18900

2035                                            20600 egységjármű haladna már a 4. főúton.

 

Ellenben 2022 egy szép kora tavaszi napján átadhatják az M4 Tisza-híd szakaszt,

és ki lehet dobni a prognózisokat...

Előzmény: Autobahn89 (51795)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51815

Tisztelettel jelentem, hogy még néhányan ismerjük a térképet, főleg, ha előttünk van:-). Jelentem azt is, hogy a zalai irányból Sávoly után már most is somogyi matrica kell, a jelenlegi keresztúri M7/68 csomópontig sem elég csak a zalai. Az M76 első szavaszával annyi változik, hogy Zalából rövidebb és gyorsabb úton lehet a Nyugat-Balatonhoz (valóban Zalából Zalába) eljutni. (Ellenirányból hosszabb úton, ami nem is biztos, hogy gyorsabb lesz, mivel Szentgyörgyre változatlanul be kell majd menni.)

A kérdéses, nyúlfarknyinak minősített szakasz (Sávoly csp., M7 - B.szentgyörgy csp. M76) kb. 14 km lesz, ízlés dolga, hogy ezt a hosszt ki minek értékeli. Tény, hogy marad köztes somogyi, nam "határ" csomópont (Hollád). Amúgy mit szóljanak januártól a Pest és Komárom megyék között ingázók?

Bátorkodom ajánlani még: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155523242&t=9013571.

Előzmény: Hírfigyelő (51809)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51814

Mi több, így utólag még a két vessző használhatóságában sem vagyok biztos.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51807)
dimelo Creative Commons License 2020.08.08 0 5 51813

Köszi mindenkinek, hogy van még empátia:)

 

OFF

Amikor 7 éve beregisztráltam, a törzsfórumozók felkapták a fejüket észrevételeimre:

talán valamilyen "obsitos utász" lehetek.

Akkor is írtam, civil vagyok - de nem közönyös.

 

Közgazdász vagyok - ez szemléletem meghatározó alapja.

8 év építőipar (díj-, anyag-, üzemanyag) után szakosodtam a gépjárműüzemelés-szállítmányozás felé.

9 év üzemeltetés - logisztika (42 teher-, 9 személygépkocsi, 5 busz)

15 év EU-s és hazai beruházás monitoring: elsődlegesen út- és mélyépítés.

Minden más munka közben is - szenvedélyem az infrastruktúra-fejlesztés...

ON

 

Remélhetem, hogy a "perszonáliák" után a topic témaköreivel foglalkozunk?

Előzmény: Autobahn89 (51794)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.08 0 2 51812

En speciel kisujszallasig szoktam menni. Amint vege az M4-nek Abony korul csak par km-et kell menni a  ket savos szolnoki korforgoig, ahonnan 2x2 savon lehet menni egy jo darabig. Fel is ujitottak nemreg egy reszet es kiraktak a 110kph tablat. 46os fouti leagazoig 2x2 savos, majd utana 2x1. Fegyvernek elott kicsivel megint csak 2x2 sav 110kph. Velemenyem szerint a leggazosabb szakasz a Fegyvernek-Kenderes. 2x1 sav es rossz minosegu ut.  Mi eddig 10-15 perc idonyereseget szamoltunk,lehetne tobb is, de rendre az M0 delin beleszaladunk a felujitas miatti dugoba. Oke, hogy epulnek a gyorsforgalmik, de sajna a M0 belerondit a tortenetbe. Amit nyernenk M4en vagy M25on azt az idot elégetjuk M0 deli szektoron. De legalabb biztonsagosabban celbaerunk.

Előzmény: Avaar (51811)
Avaar Creative Commons License 2020.08.08 0 3 51811

Ha csak ennyi (és a Szolnok északi elkerülő) készült el, akkor is nagyon szuper! Pont a legproblémásabb szakaszok kerültek kiváltásra. Sok utazás átlagában 25-30 perc spórolás, ha pedig a következő szakasz is kész lesz, akkor Törökszentmiklós - Budapest viszonylatban szerintem borítékolható a fél óra nyereség. 

És még abba milyen szép belegondolni, hogy ezalatt a bő egy év alatt (amióta Albertirsa - Abony viszonylatban több autóút van, mint terelés) hány halálos balesettel történt kevesebb.

Előzmény: Autobahn89 (51810)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 3 51810

En mar ennek is orulok. Tavaly meg az M0-M5-405-4 utvonalon szoptam es M5on azon a nyulfarknyi szakaszon volt mindig vmi baleset. 405 meg evrol evre egyre rosszabb allapotba kerult. Ugyhogy en nagyon orulok neki, hogy M0tol Abonyig 2x2 savon lehet menni. Lehet vitatkozni, hogy mennyibe kerult, mennyi ideig csinaltak, miert csak ennyi van kesz, de saina mar nem valtoztat semmin. Oruljunk annak, ami van. 

Előzmény: Bombyna (51802)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.07 -1 0 51809

Zala és Somogy megyék között egyszerűen megtalálható a megyehatár a Kis-Balaton térségében: ott gyakorlatilag a Zala-folyó a Balaton és a Kis-Balaton között kb. féltávig, majd innen tovább ill. déli irányban a "Zala-Somogyi határárok" nevet viselő csatorna/patak jelöli ki a megyehatárt, egészen a Zala megyei Pat teleülés déli széléig -- innen a megyehatár nyugatnak fordul, és fokozatosan Nagykanizsa alá veszi az irányt, ahonnét délnyugat felé tovább futva (a Zala megyei Beleznától nyugatra és a Somogy megyei Őrtilos-Szentmihályhegy falurésztől északra) végül eléri a magyar horvát országhatárt. Tehát ha Zalából keletre tartva átmégy a Zala-folyó vagy a Zala-Somogyi határárok csatorna/patak hídján, akkor onnantól kelet felé már Somogyban vagy.

 

Ez azt jelenti, hogy a7-es út menti Balatonkeresztúr, Balatonberény, Balatonszentgyörgy, Vörs, Tikos, Hollád, Szegerdő, Főnyed, Sávoly, Szőkedencs, Csákány, Nemesvid Somogysimonyi, és Varászló falvak már Somogy megyében, míg a Kis-Balaton keleti partjára eső Sármellék, Zalavár, Balatonmagyaród, Zalakomár, Galambok, Zalaszentjakab, és Miháld falvak Zala megyében vannak.

 

Mondjuk azért a megyematrica érvényességénél lehettek volna rugalmasak is, és az R76-osnak az "amúgy már" Somogy megyébe eső nyúlfarknyi (kb. 10 km-es....) szakaszát nyugodtan hozzászámolhatták volna a Zala megyei szakaszhoz, lévén az R76-os út az M7-es és a 7-es utak csomópontjánál amúgy is véget ér. Így egy nyúlfarknyi szakasz miatt nem kellene külön megyematricát venni a Balatonszentgyörgy-menti szakasz kedvéért... .

Előzmény: nikkinév (51735)
Avaar Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51808

Hát amennyiben 70 kilométer csak pár kilométer, akkor igazad van. De vigyázz, mert kilónyolcvannal ez is csak néhány kilométernek tűnik :) 

Előzmény: Bombyna (51802)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.07 0 1 51807

...meeg...

:-)

Előzmény: adiaboli (51804)
RadiX Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51806

Merről mentél Abonyig? Most éppen az Abonyt elkerülő szakaszt adták át (2x1 sávról 2x2 sávra bővítve).

Előzmény: Bombyna (51802)
Jared- Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51805

Biztos az M4-en voltál? Bp-Abony között készen van. Amennyiben a burkolt leállósávot hiányolod, nos, az ilyen marad...

Előzmény: Bombyna (51802)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 1 51804

een is voltam rajta, még a muult heeten STOP 11,6 km-t adtak aat STOP nekem tetszett STOP  

Előzmény: Bombyna (51802)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51803

1920 után Himnuszunk és (állítólag még) Boldogasszony Anyánk is betiltva... Dolfuss népe. ON

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51801)
Bombyna Creative Commons License 2020.08.07 -1 0 51802

Voltam az M4 en Abonyig hát ez nincs is kesz mit adtak át? Pár kmt? Nem tetszik.

Előzmény: radio100jozsi (51797)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.07 -1 1 51801

OFF

A nálunk maradt Zala, Vas, és GySM megyék határmenti települései között is gyakori a fehérhorvát jelenlét. Az útmenti helyiségtáblákból jól látható. Mindenütt beszélik a sajátjukat éppúgy, mint a déli részeken a kb. ugyanakkor és hasonló okokból betelepült sokácok és bunyevácok leszármazottai.

(Azért kicsit liberálisra sikerült a wiki cikk: szemérmetesen nem nevezi néven a gyereket. Ha erőltetett magyarosításról beszél, akkor bizony illene kerek-perec leírni, hogy bizony erőltetett germanizálás történt/ik Burgenlandban.)

Előzmény: adiaboli (51791)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51800
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51799

Mondjuk az M35-M4-nek nem is a keletről nyugatra és visszafelé tranzit levezetése lenne a fő funkciója, hanem a Via Carpatia ránk eső részét akarták ezzel kipipálni, meg az építés alatt álló M30-al. Az már más kérdés, hogy ha meglesz az M30 is végig, akkor rajta marad-e a szellempálya gúnynév. 

Előzmény: radio100jozsi (51798)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 2 51798

Megnézve a google térképen +60 km az M4/M0 csp és a 42/47 csp ha az M3-M35 felé megy az ember. Ez +30 % távban. Azért egy fuvarozónál ez nem kevés árban, legyen az a futásteljesítményben (kopás, üzemanyag). Miközben személyautónál csak 10 perc időnyereség már most. Ha meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor már nem elsz gyorsabb sem, és szerintem még km-ben is kedvezőbb lesz az M4-es útvonala (nem kell akkorát délről Szolnokon kerülni, ez biztos -2-3 km is lehet.

Előzmény: radio100jozsi (51797)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 4 51797

Szerintem is az M4 már azért így Abonyig az M0-tól nem kevés előnyt jelent fuvarozásban az M3 felé menet helyett. Ha meg meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor csodálkoznék olyan fuvaroson, aki  a Kelet-nyugati irányban az M3-M35 felé menne az M4-4-42 helyett.

Előzmény: Autobahn89 (51795)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51796

Ez nem csak most volt, elég emlékezetes a 2A út felüljáróinak a problémája. Néha lehet van egy ilyen tervezői generáció, aki ezt tudja

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (51787)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51795

Ha nem akarunk szellempályát az M35-M4-ből debrecentől,akkor a tranzitot arra kell terelni táblákkal (M0-M3-M35-M4) , ahogy már korábban is említette ezt egy olvtárs.

Máskülönben a 42-es főút még jobban kapni fogja az ívet. Mivel az M4 már elér Abonyig, így aki eddig került M3-M35-M4-en az M4 hiánya miatt (M0-Abony között) az most az M0-M4-42 irányt választja. Egyértelműen olcsóbb, rövidebb. Persze most nem a Kassa felől érkező tranzitra gondolok, hanem a nyugatról keletre és keletről nyugatra tranzitra.

Előzmény: dimelo (51792)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 6 51794

Most komolyan azért mert színes betűvel írt? :D

Szerintem tök jó hozzászólásai vannak a témákhoz, számokkal, megfigyelésekkel alátámasztva.

Meg ő legalább utánaolvas dolgoknak és utána nyilvánul meg.

Most az, hogy kiemel valamit vastaggal vagy pirossal, hogy szemléletesebb és olvashatóbb legyen a hozzászólása, és ne tűnjön egy egybefüggő nyers valaminek, azért nem gondolnám, hogy törölni kéne a hozzászólását.

Gyerekek ennyire ne unatkozzunk már :)

Előzmény: Inspecteur (51783)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.07 0 5 51793

Bocsi az offért. De Dimelo védelmében annyit had mondjak, ha a fórum lehetővé teszi a színek alkalmazását, akkor miért ne lehetne használni? Ha nem lehet, akkor tiltsátok le  a szövegformázási lehetőséget és kész. 

Előzmény: Inspecteur (51783)
dimelo Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51792

Figyelmem a moderációs szabályokon. (A sárga alapon kék betű nem az én kreációm - beépített mód)

 

Amikor megsemmisülnek az illúziók... Nem el-, hanem ráterelik a teherforgalmat a 42. főútra.

 

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-teherautosok-dolgat-konnyiti-majd-meg-a-tervben-levo-kerulout-4228826/

 

„A kamionok egy részének az M4-47-es főút csomópontjában történő leterelésével, majd a 47-es és 42-es főúton történő ártándi határátkelőhelyre vezetésével

a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) szerint nem keletkezik közlekedési probléma.”

Az el...rontott határmetszéspont bosszúja: elkészült a szellempálya!

Az alapvetően többlet utat-időt és költséget jelentő A3-M4 útvonalat - eddig is tudhatóan - kevés kamion fogja használni, és

most még ezek közül is szelektálni-terelni akarnak? (Mint Nagylaknál)

 

Az M4 hiányzó (P.ladány - B.újfalu) szakasza miatt a teljes 42. úton rövidebb + olcsóbb a fuvarozás, tehát nyugati irányból/ba megmarad a 42. út használata

és az M35-ről is a kamionokat hivatalosan terelik a régi 42. útra - akkor miért építenek elkerülőt Nagykerekinél és Bedő-keletnél?

A (vissza)terelés miatt nem csak Mezőpeterd szenved tovább, hanem Berettyóújfalu 42-47 körforgalom környezete is.

 

Még egy értelmezendő kijelentés:

„az elkészülő 4808 j. elnevezésű összekötő út külterületi szakaszain a meglévő burkolatot a kerékpáros- és a mezőgazdasági forgalom számára megtartják.”

Eddig úgy tapasztaltam, hogy az új elkerülők a belterületi útszakaszokat mentesítik az átmenő forgalomtól. A külterületeken együtt halad a teljes forgalom.

Mire gondolt a nyilatkozó, vagy az újságíró?

 

Az SSC társfórumon is felbukkant a téma:

"ha tényleg így (azaz kész) van, akkor most miért nem lehet az utolsó hazai csomópontig átadni"

 

A 4808. út jelenleg ezt a szelektált forgalmat sem bírná el. (vagyis a hibás irányú nyomvonal mellett az elkerülők hiánya gátolja a szakaszátadást.)

A szerződéskötés óta (2017.04. hó)  3 és fél év telt el.

 

 

Visszatekintés fórum.index 2018. január:

 

bp01 13 órája

 

0 2 38671

Jelenleg az M4 lenne a legfontosabb fejlesztés. Nézhetünk akár forgalomnagyságot, akár baleseti statisztikát, akár elmaradott térségek megközelíthetőségét, minden szempontból prioritást élvezne ez az út.

Nem más útfejlesztés rovására, hanem azok mellett kellene végig megépíteni. Sem a M44-es, sem az M35-ös nem fog számottevő forgalomcsökkenést eredményezni a 4-esen. 

M35-ről már többször volt szó. +75 km, közben Abonyig (talán Törökszentmiklósig) megépül az M4. Vagyis az M35-M3 hosszabb, drágább és még nem is lesz gyorsabb. 

Természetesen fontos minden útfejlesztés. Csak a fontossági sorrenden van nézetkülönbség. 

 

Mézgár 13 órája

 

0 0 38670

Szerintem max. éjszakára lesznek kitiltva, ugy mint a 86-oson Csorna és Mosonmagyaróvár között.

Előzmény: Aladár46 (38669)

 

Aladár46 13 órája

 

0 1 38669

Vagy ha kötelezik őket.

Nagy pénzben mernék fogadni, hogy az M35-ös decemberi átadása után részlegesen vagy teljesen kitiltják a 20t feletti járműveket a 42. főút Berettyóújfalu és Püspökladány között.

Kötelező útvonal iránya a M35-M3-M31-M0 lesz. Van erre már példa. Szép táblákkal jelölik.

Előzmény: bp01 (38668)

 

bp01 13 órája

 

0 0 38668

"a tranzit arra megy, ahol olcsóbb, rövidebb..." Hihetetlen, hogy ezt jól látni és a számok is alátámasztják, mégsem képesek még mindig sokan elfogadni.

Csak akkor terelődik számottevően a tranzit más útra, ha az időben és költségben megéri nekik.

 

 

 

Ez a (haon) NIF közlés a korábbi feltételezéseknek pontosan az ellentéte.

 

 

 

adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51791

OFF

Nekem újdonság: magyar és horvát településnevek Burgenlandban, az OSM-en: https://www.openstreetmap.org/#map=12/47.2706/16.4098

Háttér: https://hu.wikipedia.org/wiki/Burgenlandi_horv%C3%A1tok

ON

trizs77 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51790

Valószínűnek tartom, hogy a tervezési folyamatba, valamint a gyártási folyamatba épített köztes ellenőrzések elmaradnak, elmaradtak és emiatt a kivitelezés során olyan hibákat építenek be melyek csak a használatba vétel után derülnek ki.

 

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (51787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!