Ha például a lehajtási lehetőség nem marad meg, és a keszthelyi és a sármelléki ág egyaránt díjköteles lesz, akkor mind a keszthelyi (71-75), mind a sármelléki (76) csomópontig érvényes lesz a somogyi matrica,
Szerintem az M76-71 elválás lesz az első "zalai" csomópont, úgy tudom, itt lesz kapcsolat a "régesrégi" 71-es (nem tudom, most mi a száma - Keszthely Fenéki út) felé is, gondolom csak addig lesz a somogyi jó.
Bár már csak itt tartanánk, hogy ezen kell "élesben" agyalni! :)
Jelenleg a Waze Budapest felől nem küld körbe az M76-osra, hanem Balatonszentgyörgyön keresztül visz Keszthely felé.
Miért, átadták már, fel lehet rá hajtani?
Szombat reggel még biztosan nem lehetett.
ha az M76-nak lesz külön csomópontja a 76-os elágazásra meg külön csomópontja a 71-es elágazásra, akkor az utóbbira már Zala megyei matrica kell majd...
Ha jól értem, első lépésben egy ideiglenes csomópont készül a mostani 71-76 elágazástól kb 1 km-re nyugatra, ahonnan visszafelé lehet menni a 71-es útra, vagy tovább a 76-osra. Ekkor még nem kell zalai matrica, mert ez az egy csomópont lesz Zala megyében.
A következő lépés egy "bevezető út" lesz északra a 71-es és a 75-ös út kereszteződéséhez, illetve az M76 folytatása nyugat felé a sármelléki csomópontig. Az ideiglenes csomópont megszűnik, a 71-es kiágazása lesz az első csomópont Zala megyében. Itt már sok minden elképzelhető, attól függően hogy a 2x2 sávos út Keszthely felé szintén díjkötelesnek minősül-e, illetve megmarad-e a lehajtási lehetőség a 76-os útra.
Ha például a lehajtási lehetőség nem marad meg, és a keszthelyi és a sármelléki ág egyaránt díjköteles lesz, akkor mind a keszthelyi (71-75), mind a sármelléki (76) csomópontig érvényes lesz a somogyi matrica, mivel ezek lesznek az első lehajtási helyek Zala megyében. Hasonlóan ahhoz, ahogy a Komárom megyei matrica érvényes az M1-M19 csomóponton túl Győrszentivánig.
Egyéb esetekben a sármelléki 76-os csomóponthoz valószínüleg kell majd matrica, de Keszthely felé nem.
Én csak azt nem értem, hogy a Kormányhivatnak benyújtott kérelem, miért csak Törökszentmiklós Kelettől (125+000) van? Mi a helyzet a Törökszentmiklós Nyugat (118+000) és a Törökszentmiklós Kelet (125+000) közti szakasszal? Ott nem kell módosítani a környezetvédelmi engedélyt,hisz ott is csökken a koronaszélesség? Terveket se látok erről a részről.
"Én amúgy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely nyomvonalon vinném tovább. Zegnek ott lesz a Győr Szombathely Körmend irány."
Sümegig oké a nyomvonal. De a Győr-Szombathely-Körmend irány az a 86-os, ill. az M86-os nyomvonala, amire azonban az utóbbi időben az osztrák kamionforgalom erősen rákapott, minthogy a Wien-Graz autópályának pár éve jócskán megemelték az autópálya-díját, és így most helyette a magyar M86-osra kaptak rá. Az M86-ost ezen kívül még az eredeti funkciója, azaz a Győr-Rédics-Szlovénia-Horvátország-Csáktornya-Varasd közötti forgalom is leterheli!!
Akkor pedig az M86-oson az osztrák kamionforgalom egyszer egy jelentős terhelést jelent; ha erre most ráteszed még a Győr-Zalaegerszeg forgalmat is, az már még egyszer egy terhelést jelent, a kettő együtt pedig már kétszeres terhelést jelentene. Ezt viszont már nem bírná el, és könnyen ugyanolyan halálúttá válhatna, mint amilyenné a régi 4-es főút vált, ami miatt egyre jobban sürgetik az M4 teljes kiépítését Bp.-től Debrecenig.
Akkor már egészségesebb és biztonságosabb megoldás lenne, ha az osztrák kamionforgalomnak az M86-os, míg a Győr-Zalaegerszeg kapcsolatnak meg a tőle külön M83 állhatna rendelkezésre.
Ettől még az M83-as déli végét külön ágaztathatnák egy M83a Sümeg-Keszthely, ill. egy M83b Sümeg-Zalaegerszeg ágra. Ezzel a Sümegi szétágaztatással így a kecske is jóllakna, meg a káposzta is megmaradna -- régi jó magyar mondással élve.
M83-as kezdésről épp tegnap volt egy cikk. November 24-én lesz a kezdés a támogatási szerződések megkötése miatt. Én amúgy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely nyomvonalon vinném tovább. Zegnek ott lesz a Győr Szombathely Körmend irány.
Ennek a magyar úthálózatnak az egyik átka, hogy mindent legalább 30 éve terveztek meg, ami csak mára valósult meg... . A '80-as évekre már rég meg volt álmodva az M1-M5 + M7-M3 autópálya-rendszer, és ehhez képest még a '90-es évek elején is még csak egy X-torzó látszódott belőle Budapest körül, egy levágott lábú csonka madárpók képét "imitálva" a térképen... . M3--> CSAK Gyöngyösig.....; M1--> CSAK Tatabányáig.....; M7--> CSAK Sófokig.....; M5--> CSAK Kecskemétig.....;.
És ez a milliónyi 30 éves útépítési lemaradás-sorozatban csak a jéghegy csúcsa volt... .. ! :( Annak az 1-2 évvel ezelőtti közelmúltig elhanyagolt összekötőút-hálózatnak és sokszor a másodrendű főúthálózatnak is, amely mindeddig csak csupa folt hátán folt volt toldás-foldás minőségű volt, és amit csak a mai útügyi vezetés javíttatott fel 2013 utántól folyamatosan máig is és a jövőbe nyúlóan is, annak az elhanyagoltságnak a '80-as évek derekán "fektették le az alapjait"... ! :(
Mindegy hogy R78-nak vagy M78-nak fogják nevezni, a lényeg az, hogy Zalaegerszegnek lesz végre egy valamirevaló modern gyorsforgalmi összeköttetése az M7-tel.
A lényeges mondandóm az volt, hogy a matrica-rendszer a regionális (tehát az egymáshoz közeli megyék közti) gyorsforgalmi utak esetében ne megyematrica-rendszerű, hanem útszakaszmatrica-rendszerű legyen. Így a példátokban szereplő Nagykanizsai fodrász vagy kisvállalkozónak mindegy lehetne hogy a megyén belül Keszthelyre, vagy pedig a megyehatár túloldalán fekvő Marcaliba ingázik át, egy mivel így már egy adott útszakaszra váltana matricát (és nem pedig megyeit), így olcsóbban jutna el az egyébként hasonló távolságra fekvő, de már a megyehatár túloldalán fekvő másik városkába. A matricák pedig külön szólnának az M7-re, az M76-ra, az M86-ra, vagy az M83-ra (ezt most fogják megkezdeni építeni), az M-X-stb.-re. Így mindegy lenne a zalaiaknak, hogy Körmendre Vasba ingáznának át, vagy Somogyba tart, az M76-os matrica mindkét -- aránylag még közeli -- helyre jó lehetne nekik.
!És ha már M83: Ezt az utat Győr-Pápa között jól gondolták ki, azonban -- mivel egyfelől Győrnek és Veszprémnek a kapcsolatát megoldja a 82-es főút is, másfelől pedig már régóta szükség van egy erősebb és modernebb Győr-Zalaegerszeg közúti összeköttetésre -- ezért az M83 déli szakaszát a helyükben én a Pápa-Devecser-Sümeg-Zalabér-Zalaegerszeg irányban vinném tovább, hogy ezáltal a régóta hiányzó közvetlen Győr-Pápa-Sümeg-Zalaegerszeg kapcsolat végre megszülethessen.
Ahogy vesszük azt a bemenetelt/be nem menetelt... Szerintem az M76 irányából a második körforgalom (a madártávlati fotón balra) még a lakott területi táblán belül van, bár keszthelyi irányba épület már tényleg nincs a 76-os mellett.
Mindenesetre Budapest felől, lezárt nagy híddal, a látható két körforgalommal, 5 km (tény, gyorsforgalmi plusszal) 2022-ig nemigen látom versenyképesnek a mostanival. Ne legyen igazam. Mindegy, ha átadják, az első adandó alkalommal kipróbálom, azután, ha mégis jobbnak tűnik, használom.
Kanizsa irányából egyértelmű az előny, de ez már csak ismétlés.
Melléépítenek, de ahhoz kapásból 3 felüljárót teljesen le kéne bontani (406x32x4, 4x402, 4x442), mert nem férne el alattuk a 2x2 sáv. Meg ugye 2 hidat (Tisza, Holt-Tisza) szét kéne bombázni, majd lekorlátozni 90-re, de utóbbi esetében a 70-et sem tartom elképzelhetetlennek (jelenleg is az van a lakott területek közelsége miatt, igaz, időszakosan). A déli nyomvonal egyáltalán nem alkalmas a 2x2 sávra, mert 25 évvel ezelőtt nem annak építették.
Az M8 is nagyon kéne már, de szerencsére a kettő nem zárja ki egymást. :)
Egy kicsit lazulnánk a nyárban és máris újabb sokk érkezett...
De még nem olvashattunk hozzá ilyen "fantáziadús" indoklást:
"...a 36 kilométeren, új nyomvonalon 2023-ban elkészülő úttal a térség kistelepülései könnyebben megközelíthetők lesznek, ezáltal csökken az elvándorlás. Az új út is azt a célt szolgálja, hogy a kistelepüléseken élők életminősége növekedjen, hasonlóan a Magyar falu programhoz."
OFF
A humanitás és gondoskodás mintapéldája lenne?
Kiket akadályozott az elvándorlásban, hogy nem volt 2x2 sáv?
Ha elkészül, attól vissza fognak települni a kivándorlók?
Ehhez nem kell 3,6 milliárd Ft/km-ért kivitelezni.
Kitalálhattak volna elképesztőbb indoklást is:
A 2x2 sáv olyan erős alapozással készül, hogy AKÁR a C-5M Galaxy-k is leszállhassanak... :)))
Az "A" verzió idejébe nem számoltam bele a háromlápások által okozott késedelmi időt, mert ez bele is eshet, meg ki is eshet.
Ha kiesik, akkor marad a 24 perces menetidő, mert mindenütt zöldet kapsz. ...
... Ha azonban mindháromnál kifogod a piros jelzést (ahol meg kell állni), akkor ez lámpánként 5 perc késést is jelent pluszban, ami 3 háromlámpás esetén együtt már 15 percet tesz ki, márpedig 24+15=39 min ... , azaz a "B" verzió elkerülőjének a 24 perces menetidejéhez képest itt már 15 perc késedelmi időt is veszítesz!... ..
Írtam is hogy én sem ezt tartom az ideális megoldásnak. Annyit azonban mindenesetre jelez ezen útvonal kiegészítése, hogy a város érzi a keleti körgyűrű megépítésének szükségességét. Mint azt írtam, ez mára már benne is szerepel Debrecen fejlesztési terveiben, mert már láttam erről a debreceni városi ill. a H.-Bih. megyei önkormányzati weboldalak egyikén az ezt a tervezetet bemutató PDF-et, ami 2019-2020-as keletű terv, tehát hamarosan (1-2 éven belül) elkezdik ezt a tervezetet megvalósítani.
Ami jelenleg készen van, az az általam leírt útvonal. Ez messze nem ideális ugyan, de mégiscsak valami. Kérdés, hogy ez a 13 km-es kerülő időben rövidebb-e, mint a Debrecenen átmenő [4]-[47]-es útvonal a közbülső háromlámásaival együtt, amik ugye pirosra váltva jócskán megnyújthatják a menetidőt, miközben az autó az üresjáratban a piros alatt gyakorlatilag a semmiért eszi meg a benzint, és ott azon a nyomvonalon legalább 2-3 db háromlámpás van odatelepítve.
Ha ui. ezt a +13 km-t időben hamarább meg lehet tenni, mint amennyi időre a 3 db háromlámpás feltartja a forgalmat, akkor már ez is segített valamit. Ez Hajdúsámsonból kiindulva csak két tanyaszerű apróbb településrészen megy át (Martinka és Nagycsere) -- tanyánként csak 1-1 km lakott területen belüli apróbb útszakasszal -- , a többi része mind lakott területen kívüli útszakasz, jelentősebb sebességkorlátozások nélkül.
("A") -- A városi nyomvonal esetén Hajdúhadház és a [47] között lakott területen kívülre 18 km, míg lakott területen belülre 7 km esik, tehát 18 km-t mehetsz 90 km/h-val, és 7 km-t 50 max. km/val, melynek valós sebességéből azonban a 3 db háromlámpás levesz valamennyit, tehát erre a valóságban inkább csak 35 km/h-t számolhatsz rá. Magyarán ezen útvonalnak a több mint 1/3-át kell lakott területen belül megtenni, azaz az egész útra nézve az átlagsebességed úgy alakul, hogy mivel t = s:v, ezért 18:90=0,2 h (= 12,0 min) + 7:35=0,2 h (= 12,0 min)... -->, tehát az egész útvonal ez esetben <-- ...= 12,0+12,0=24,0 min alatt tehető meg
("B") -- A +13 km az 90 km/h-val számolva 13:90=1,14 h (= 4,3 min) alatt megtehető, a teljes elkerülő útvonal 34 km-át pedig ugyanilyen sebességgel haladva (31 km lakott területen kívül, és 3 km lakott területen belül) 31:90=0,34 h (= 20,4 min) + 7:35=0,06 h (= 3,6 min)... -->, tehát az egész útvonal ez esetben <-- ...20.4+3,6=24,0 min alatt lehet megtenni, és eközben az autót nem II.-III., hanem V. sebességi fokozatban tudod végig üzemeltetni, azaz a benzintakarékosság elve érvényre juthat, mert V.-ben jóval kisebb a fogyasztás, mint a II.-III. fokozatokban. Hogy kinek melyik éri meg, azt mindenki vonja le magának az itt leírt adatokból.
A városi "A" és az elkerülős "B" változat összevetéséből tehát egyértelműen az tűnik ki, hogy még ha az időegyenleg ugyan 1:1 arányban döntetlenre jön is ki, a benzinfogyasztás egyenlege azonban a városi II.-III. seb.-fokozat ill. az elkerülős lakott területen kívül használható V. seb.-fokozat között az alacsonyabb fogyasztás miatt már teljesen egyértelműen az elkerülő útvonal javára dől el. Vagyis ha a meglévő kezdetleges debreceni keleti elkerülő útvonallal időt nem is, de benzint egyértelműen meg lehet takarítani. Minthogy a nyugati gyorsutas elkerülő viszont meg matricadíjban kerül plusz pénzbe, a keleti elkerülőn pedig sem matricadíj, sem pedig plusz benzin nem fogyik el, így a pénztárca számára ez az előnyösebb!
Több mint 3,5 milliárd Ft/km költséggel sík vidéken, autóutat. Mi lenne itt, ha hegyek között kéne pályát építeni?! Még az unokáink gatyája is rámenne....
Nem biztos, hogy gyorsabb lesz. Most van kb. 1,5 km 50-es és 4 km 90-es korlátozású szakasz (utóbbiban egy körforgalom). Ez kb. 4-5 perc (papírszéli számítás 249 másodperc, a valós idő nyilván több). Körbe lesz 4 kilométer 130-as és 4,5 kilométer 110-es korlátozású szakasz, szintén egy körforgalom. A szintén papírszéli számolás szerint 258 másodperc. Kilométerben egyértelműen rosszabb a kerülő, időben szerintem kb. ugyanott van - akinek nehézséget okoz 50-nel menni a faluban, annak lehet, hogy jobb körbemenni.
Aligha fog valaki alsórendű utakon zötykölődni Debrecen körül kelet felől ha mondjuk a 47-esen megy és Nyíregyházta felé tart. Az a 13,7 km időben és üzemanyagban is jelentősebb idő és költség növekedés. Debrecenen nagyon jól át lehet haladni a 4-esen, 47-esen. A nyugati elkerülő pár km.el hosszabb mint a városon át. Időben meg ha nem csúcsforgalomban megy az ember, éppen nem spórol időt, de távolságot többet tesz az elkerülőn. (saját tapasztalat) Azt meg még tegyük hozzá, hogy ráadásul még fizetős is az elkerülő. Igaz, csak kb másfél km, de ez akkor is fizetős. (4-es főúttól az első kihajtóig, bár nem tudom, hogy ezen a rövid szakaszon van-e figyelő kamera) Aki évente pár alkalommal jár erre, az nem fog megyematricát venni ezért. Én sem vennék, de mivel rendszeresen használom az M4/M35-öt, így nekem megéri.