Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.08.12 0 1 51884

Messzire vezetne,

de 15 év alatt már elégszer hallgattam tervezőket és a NIF-képviseletet, hogy ne ismerném a gondolkodásmódot,

amikor a valósnak tűnő indokokat és a gyakran változó rendelkezéseket felhasználva magyarázzák meg a "hozzá nem értőknek",

hogy mit miért nem lehet, vagy miért csak úgy lehet.

 

Hozzá nem értő= mindenki, akinek más véleménye, javaslata lehet... (ellenpélda is van, de az nem lakossági kezdeményezés...)

 

Majd elkészül a mű... és az évekig elhallgatott titkokról-hibákról kipréselnek egy-egy rövid közleményt...

Nem beismerik, "csak" forgalmi intézkedéseket hoznak.

 

Több példát sorolhatnék, de maradjunk a tárgynál:

"A kamionok egy részének az M4-47-es főút csomópontjában történő leterelésével, majd a 47-es és 42-es főúton történő ártándi határátkelőhelyre vezetésével a NIF Zrt. szerint nem keletkezik közlekedési probléma."

De, bizony keletkezik, élethosszig tartó probléma keletkezik.

A határmetszésponttal meghatározott nyomvonal 2 ország megállapodásán múlik: Nagykerekinél ez bukás, Csengernél siker.

Ha egy megyeszékhelynél terveznek 4 csomópontot és abból iránya, távolsága miatt 1-2 nem jól, csak részlegesen használható,

az bukás, az nemzetgazdasági veszteség...

és napi bosszúság minden közlekedőnek, amíg csak működhet az elkészülő mű...

Előzmény: dimelo (51880)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.12 0 0 51883

Egy közútkezelési kérdést vetnék fel: Kies városunkban a városi önkormányzat 5-6 hónapja folyamatosan és folytatólagosan elhanyagolja a háromlámpás forgalomirányító fényjelző készülékre való kellő észlelési távolságból szükséges ráláthatóságának a biztosítását, amelynek észlelhetősége -- a fényjelzőkészülékre ránőtt falombozat miatt -- 5 méter távolságúra csökkent (a normális észlelhetőségi távolság ez esetben 50-60 méter lenne, mivel az útpálya a fényjelzőkészülék előtti szakaszán közepesen erős jobb ívben kanyarodik, melytől azonban -- rá nem nőtt és kellően gondozott falombozat esetén -- a fényjelzőkészülék max. normál észlelhetőségi távolsága 50-50 méter távolság volt eredetileg mindig.

 

Kérdés: ha már telefonon jeleztem a balesetveszélyességi mértékben lecsökkent ráláthatóságú fényjelzőkészülékkel kapcsolatos idevágó problémát a közútkezelő ügyeleti problémabejelentője felé, és mégis halogatják a veszélyforrás (= a túlnőtt, ráárnyékoló falombozat) megszüntetését, akkor még hol lehet bejelenteni ezt a veszélyforrást, hogy ennek megszüntetését komolyan is vegyék??

rm40 Creative Commons License 2020.08.12 0 1 51882
adiaboli Creative Commons License 2020.08.12 0 0 51881

Jelesül?

Előzmény: dimelo (51880)
dimelo Creative Commons License 2020.08.12 0 0 51880

Sokkal egyszerűbb mondani: azt úgy NEM LEHET,

mint keresni az optimálist, vagy ha azt nem, legalább a kompromisszumot.

(sok lakossági fórum tapasztalata)

Előzmény: adiaboli (51879)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.12 0 1 51879

Egyébként hadd kérdezzem meg, hogy részedről mi az eredeti elképzelés?

Maradjon 2x1 a szolnoki elkerülő, és legyen ez egy 5 kilométeres kerülő az északi nyomvonalhoz képest?

 

Ha jól értettem, az alábbi OSM 4-es útszakaszt (a meglévő elkerülőt) gondolta gyorsforgalmivá tenni, és az északi épülőt teljesen elhagyni.

Azaz, az eszmecsere ma már okafogyott. Mindazonáltal szerintem a mostani megoldás a helyes (más kérdés a csomópontok elhelyezése, mint arra már dimelo hónapokkal ezelőtt utalt).

https://www.openstreetmap.org/#map=13/47.1709/20.2277

Előzmény: Avaar (51869)
dimelo Creative Commons License 2020.08.12 0 0 51878

Örömmel, nekem is több új info volt benne.

 

Azóta ezt megnéztem:

https://ume.kozut.hu/dokumentum/480

 

védőkerítés előírása módosult.

Előzmény: drummond (51862)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51877

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51876

Azokon a pontokon kívül már nincs forgalom.

Ez a 14 perc már bőven túl van a beépített részeken.

 

Előzmény: RadiX (51871)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51875

Az a bevezető szakasz ,sehol semmi.

Előzmény: RadiX (51871)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51874

Mármint nem állította, hogy a városon át lenne érdemes, épp az ellenkezőjére hívta fel a figyelmet, és mintha vele nem értettél volna egyet.

Előzmény: Törölt nick (51870)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51873

Avaar, ld. 51861.

Előzmény: Törölt nick (51870)
Avaar Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51872

Egyébként ez inkább azt mutatja, hogy még a városból indulva is versenyképes megkerülni az egészet, mintsem átmenni rajta. 

Előzmény: Törölt nick (51866)
RadiX Creative Commons License 2020.08.11 0 2 51871

Jó hogy nem a város közepére teszed az egyik végpontot. A tényleges végpontok között az elkerülő csupán 1.1 kilométerrel hosszabb, mint a városon át, és csak a végén kell rajta elsőbbséget adni a körforgalomnál. 

Előzmény: Törölt nick (51866)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51870

Ki mondta hogy bármilyen havaria esetén érdemes?

Előzmény: ÁsítóSárkány (51868)
Avaar Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51869

Akkor elárulom, hogy amikor 2018-ban elkezdődött a Tisza-híd felújítása (ami a 99-100 kilométerek között van), akkor nagyjából a 96-97. kilométernél megálltunk, majd 20 percig nem történt semmi (senki nem mozdult egy métert sem). Ekkor visszafordultunk, hogy na megyünk Szolnokon keresztül, a városban pedig minden kétvégű (nem zsákutca) út és utca tele volt, és így körülbelül 50 percet vett tőlünk el ez az egész. Oké, ez felújítás, de bármikor történhet olyan baleset, hogy ugyanez történjen. 

 

Egyébként hadd kérdezzem meg, hogy részedről mi az eredeti elképzelés? Maradjon 2x1 a szolnoki elkerülő, és legyen ez egy 5 kilométeres kerülő az északi nyomvonalhoz képest?

Előzmény: Törölt nick (51863)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51868

De nincs is semmi baleset ami miatt az elkerülő forgalma a városra zúdúlna.

Előzmény: Törölt nick (51866)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.11 0 3 51867

Elkeruloket leginkabb azert szoktak epiteni, hogy az atmeno forgalom ne szennyezze a varost. Idonyereseg nem elsodleges.

Előzmény: Törölt nick (51863)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51866

Csúcsidőben,18:10 kor.

Előzmény: adiaboli (51865)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51865

Nagyjából 10 perc átjutni Szolnokon.

Nincs az annyi sem. Én pl. a múltkor 10 perccel előbb jöttem ki onnan, mint, hogy bementem volna.

Tényleg képtelenség veszíteni?

Előzmény: Törölt nick (51863)
RadiX Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51864

Ne viccelj már, ideális forgalomnál is legalább 10 perccel hosszabb, ha meg bedugul a hídfő, akkor akár félórával is.

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.11 -1 0 51863

Nagyjából 10 perc átjutni Szolnokon.

Van még pár város ahol keresztülmenni gyorsabb mimt a kerülő.

Bp.

Veszprém.

 

Előzmény: Avaar (51861)
drummond Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51862

Köszönöm szépen a részletes tájákoztatást.

Előzmény: dimelo (51859)
Avaar Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51861

Meg az autósok felének, akik nem vesznek majd JNSZ megyei matricát. Szolnok nem bírná el, ha csak fizetős elkerülő maradna, amikor bármi malőr van az elkerülőn, akkor Szolnokon átjutni nagyjából 40 perc. 

Előzmény: nyebojsza (51860)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51860

Lehet, hogy nem nagyon ismered a szolnoki helyzetet: mindenféleképp jobb az északi elkerülő a tranzitnak, a déli meg marad az agglomerációnak, ipari parkoknak.

Előzmény: Törölt nick (51831)
dimelo Creative Commons License 2020.08.11 0 1 51859

Csak idézni tudom a beadványt:

"nem változik sem az út nyomvonalvezetése, sem a szélessége"

 

A Hirdetményben (125-183 km) még vannak sejtelmes mondatok:

1. Kisújszállás elkerülő  "féloldalas" 13,3 +10 m lesz.

2. A 3+4 km-es korrekcióról nem találtam rajzot.

3. A 110 km/h következmény, ámbár a Pest megyei szakasz 26,6 szélességgel is 110 km/h (tehát nem csak a keresztmetszet a változás oka...)

4. A védőkerítés magassága összefügg a vmax-al?  Ez nem világos...

5. Zajárnyékoló falak azért maradnak el, mert alacsonyabb lesz a dB?          El lehet képzelni...

    De mit jelent az, hogy: "jelenlegi" forgalmi előrebecslés?

6. Rendben.

 

Az 5. pont izgalmas, mert azt sejteti, hogy a 2015-ös Környezetvédelmi engedélyhez képest változhatott.

Márpedig ha a forgalomvolumen változik, akkor a BCR értékek is változnak:

                                        
Üzemeltetési-fenntartási költség            
Pótlási költség                                                      
Maradványérték                                                 

Utazási idő megtakarítás                                
Baleseti kockázat                             
Jármű üzemköltség                          
Környezeti hatások

 

A közgazdasági nettó jelenérték (ENPV)

A haszon-költség arány (BCR)

 

Mindezek felderítéséhez nem elég a Kv. engedélymódosítás műszaki melléklete...

 

Előzmény: drummond (51858)
drummond Creative Commons License 2020.08.11 0 0 51858

Köszönöm az információt. Akkor ez a 7 km-es szakasz marad 26,6 méteres keresztmetszetű, mégse csökkentik vissza 20 méterre?

Előzmény: dimelo (51857)
dimelo Creative Commons License 2020.08.10 0 1 51857

Az külön ügyszámon fut:

 

M4 gyorsforgalmi út Abony—Törökszentmiklós-kelet” közötti szakasz

Alátámasztó dokumentációa 14/02393-29/2013. ikt.sz. környezetvédelmi engedély és a PE/KTFO/880-69/2020 ikt.sz. környezetvédelmi engedély módosítás módosításához

 

2.1. Keresztmetszeti kialakítás változásai
A nyomvonal keresztmetszeti kialakítása a 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon az alábbiak szerint változik:
a 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon a leállósáv aszfaltburkolat nélkül, mechanikai stabilizációval kerül kialakításra,

3. A TERVEZETT MÓDOSÍTÁS KÖVETKEZTÉBEN VÁRHATÓ KÖRNYEZETI HATÁSOK BECSLÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
3.1. Földtani közeg-, talaj- és felszín alatti vizek védelme
3.1.1. Jelenlegi állapot bemutatása
Az Alap KHT és az Alap KHT mód. dokumentáció megállapításait az alábbiakkal egészítjük ki:
A 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon az Alap KHT-ban szereplő területeken kívül további területek igénybevétele nem szükséges,

mivel nem változik sem az út nyomvonalvezetése, sem a szélessége.

Előzmény: drummond (51851)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.10 0 0 51856

Akkor még nem volt kész az M3 .

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.10 0 0 51855

A teljes nyugati szakasszal együtt adták át 20 éve.

 

Előzmény: dimelo (51849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!