Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.08.10 0 2 51849

A tények makacs dolgok.

 

28 évvel ezelőtt adták át, így ha minden "jól" halad, éppen 30 év telik el az M4 Északi Tisza-híd átadásáig.

Mivel a déli elkerülő III. szakaszát (hídtól keletre) 1995-ben adták át, így az első reális adatsor

az 1996. évi OKKF (ma OKA) táblázatban található (2007. és 2018. évek adataival hasonlítva):

         Összes   Járműegység  Tehergépkocsik

1996    10201     14103       2507

2007    15825     21751       3887

2018    20425     25608       3208

 

Bár a forgalomfejlődés lienárisnak tűnik, de sokkal hektikusabb volt 2008-2009-es gazdasági válság elhúzódó hatásai miatt...

 

A jövő megismerése izgalmasabb lenne, ha a prognózisok kiábrándítóan nagy eltérései nem adnának okot a kételkedésre.

"A forgalom nagyságára vonatkozó előrebecslés általánosságban ą20% bizonytalanságot tartalmazhat."

 

Ez olvasható a Kormányhivatalnak benyújtott M4 kérelem 164 oldalas Műszaki leírásában:

 

http://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/hirdetmenyek/pest-megyei-kormanyhivatal-orszagos-kornyezetvedelmi-es-termeszetvedelmi-foosztaly-jogi-es-hatosagi-osztaly-hirdetmenye-pe-ktfo-3747-2020

 

Erről majd legközelebb...

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (51845)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51848

"Én amúgy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely nyomvonalon vinném tovább. Zegnek ott lesz a Győr Szombathely Körmend irány."

 

Sümegig oké a nyomvonal. De a Győr-Szombathely-Körmend irány az a 86-os, ill. az M86-os nyomvonala, amire azonban az utóbbi időben az osztrák kamionforgalom erősen rákapott, minthogy a Wien-Graz autópályának pár éve jócskán megemelték az autópálya-díját, és így most helyette a magyar M86-osra kaptak rá. Az M86-ost ezen kívül még az eredeti funkciója, azaz a Győr-Rédics-Szlovénia-Horvátország-Csáktornya-Varasd közötti forgalom is leterheli!!

 

Akkor pedig az M86-oson az osztrák kamionforgalom egyszer egy jelentős terhelést jelent; ha erre most ráteszed még a Győr-Zalaegerszeg forgalmat is, az már még egyszer egy terhelést jelent, a kettő együtt pedig már kétszeres terhelést jelentene. Ezt viszont már nem bírná el, és könnyen ugyanolyan halálúttá válhatna, mint amilyenné a régi 4-es főút vált, ami miatt egyre jobban sürgetik az M4 teljes kiépítését Bp.-től Debrecenig.

 

Akkor már egészségesebb és biztonságosabb megoldás lenne, ha az osztrák kamionforgalomnak az M86-os, míg a Győr-Zalaegerszeg kapcsolatnak meg a tőle külön M83 állhatna rendelkezésre.

Ettől még az M83-as déli végét külön ágaztathatnák egy M83a Sümeg-Keszthely, ill. egy M83b Sümeg-Zalaegerszeg ágra. Ezzel a Sümegi szétágaztatással így a kecske is jóllakna, meg a káposzta is megmaradna -- régi jó magyar mondással élve.

Előzmény: 20-as vonal (51847)
20-as vonal Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51847

 

M83-as kezdésről épp tegnap volt egy cikk. November 24-én lesz a kezdés a támogatási szerződések megkötése miatt. Én amúgy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely nyomvonalon vinném tovább. Zegnek ott lesz a Győr Szombathely Körmend irány. 

Előzmény: Hírfigyelő (51841)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.09 -2 0 51846

A személyeskedő részt hagy le a végéről.

Előzmény: dimelo (51837)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51845

20 éve lett kész,úgy hogy már akkor kevés volt a 2 sáv.

Előzmény: dimelo (51837)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51844

Ennek a magyar úthálózatnak az egyik átka, hogy mindent legalább 30 éve terveztek meg, ami csak mára valósult meg... . A '80-as évekre már rég meg volt álmodva az M1-M5 + M7-M3 autópálya-rendszer, és ehhez képest még a '90-es évek elején is még csak egy X-torzó látszódott belőle Budapest körül, egy levágott lábú csonka madárpók képét "imitálva" a térképen... . M3--> CSAK Gyöngyösig.....; M1--> CSAK Tatabányáig.....;  M7--> CSAK Sófokig.....; M5--> CSAK Kecskemétig.....;.

 

És ez a milliónyi 30 éves útépítési lemaradás-sorozatban csak a jéghegy csúcsa volt... .. ! :( Annak az 1-2 évvel ezelőtti közelmúltig elhanyagolt összekötőút-hálózatnak és sokszor a másodrendű főúthálózatnak is, amely mindeddig csak csupa folt hátán folt volt toldás-foldás minőségű volt, és amit csak a mai útügyi vezetés javíttatott fel 2013 utántól folyamatosan máig is és a jövőbe nyúlóan is, annak az elhanyagoltságnak a '80-as évek derekán "fektették le az alapjait"... ! :(

Előzmény: dimelo (51837)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51843

Az első hivatkozás helyett ezt akartam, csak poloska szállt a gépbe:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155421303&t=9013571

Előzmény: adiaboli (51840)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51842

Mindegy hogy R76-nak vagy M76-nak

(szemüveg kéne mert elütöttem :) ...)

Előzmény: Hírfigyelő (51841)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51841

Mindegy hogy R78-nak vagy M78-nak fogják nevezni, a lényeg az, hogy Zalaegerszegnek lesz végre egy valamirevaló modern gyorsforgalmi összeköttetése az M7-tel.

 

A lényeges mondandóm az volt, hogy a matrica-rendszer a regionális (tehát az egymáshoz közeli megyék közti) gyorsforgalmi utak esetében ne megyematrica-rendszerű, hanem útszakaszmatrica-rendszerű legyen. Így a példátokban szereplő Nagykanizsai fodrász vagy kisvállalkozónak mindegy lehetne hogy a megyén belül Keszthelyre, vagy pedig a megyehatár túloldalán fekvő Marcaliba ingázik át, egy mivel így már egy adott útszakaszra váltana matricát (és nem pedig megyeit), így olcsóbban jutna el az egyébként hasonló távolságra fekvő, de már a megyehatár túloldalán fekvő másik városkába. A matricák pedig külön szólnának az M7-re, az M76-ra, az M86-ra, vagy az M83-ra (ezt most fogják megkezdeni építeni), az M-X-stb.-re. Így mindegy lenne a zalaiaknak, hogy Körmendre Vasba ingáznának át, vagy Somogyba tart, az M76-os matrica mindkét -- aránylag még közeli -- helyre jó lehetne nekik.

 

!És ha már M83: Ezt az utat Győr-Pápa között jól gondolták ki, azonban -- mivel egyfelől Győrnek és Veszprémnek a kapcsolatát megoldja a 82-es főút is, másfelől pedig már régóta szükség van egy erősebb és modernebb Győr-Zalaegerszeg közúti összeköttetésre -- ezért az M83 déli szakaszát a helyükben én a Pápa-Devecser-Sümeg-Zalabér-Zalaegerszeg irányban vinném tovább, hogy ezáltal a régóta hiányzó közvetlen Győr-Pápa-Sümeg-Zalaegerszeg kapcsolat végre megszülethessen.

Előzmény: kamant (51838)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51840

Ahogy vesszük azt a bemenetelt/be nem menetelt... Szerintem az M76 irányából a második körforgalom (a madártávlati fotón balra) még a lakott területi táblán belül van, bár keszthelyi irányba épület már tényleg nincs a 76-os mellett.

Mindenesetre Budapest felől, lezárt nagy híddal, a látható két körforgalommal, 5 km (tény, gyorsforgalmi plusszal) 2022-ig nemigen látom versenyképesnek a mostanival. Ne legyen igazam. Mindegy, ha átadják, az első adandó alkalommal kipróbálom, azután, ha mégis jobbnak tűnik, használom. 

Kanizsa irányából egyértelmű az előny, de ez már csak ismétlés

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155418251&t=9013571

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155514215&t=9013571

 

Előzmény: nikkinév (51824)
Avaar Creative Commons License 2020.08.09 0 1 51839

Melléépítenek, de ahhoz kapásból 3 felüljárót teljesen le kéne bontani (406x32x4, 4x402, 4x442), mert nem férne el alattuk a 2x2 sáv. Meg ugye 2 hidat (Tisza, Holt-Tisza) szét kéne bombázni, majd lekorlátozni 90-re, de utóbbi esetében a 70-et sem tartom elképzelhetetlennek (jelenleg is az van a lakott területek közelsége miatt, igaz, időszakosan). 
A déli nyomvonal egyáltalán nem alkalmas a 2x2 sávra, mert 25 évvel ezelőtt nem annak építették. 

Az M8 is nagyon kéne már, de szerencsére a kettő nem zárja ki egymást. :) 

Előzmény: Törölt nick (51831)
kamant Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51838

Nincs R76. M76-lesz hamarosan.

Az első szakasza várhatóan szeptember elején/közepén: https://www.youtube.com/watch?v=U2SNuAwMMvI

Előzmény: Hírfigyelő (51822)
dimelo Creative Commons License 2020.08.09 -1 1 51837

Több, mint 30 éve tervezték...

http://www.uvaterv.hu/uploads/referenciak/pdf/058.pdf

 

Hol volt még akkor az M4?

 

A hídon 25 ezres forgalom van. Szolnok belvárosi hídján szintén.

 

Lehetnél toleránsabb...

 

Kevésbé provokatív... és ezzel is nyugodtabb lenne a világ.

Előzmény: Törölt nick (51831)
dimelo Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51836

Egy kicsit lazulnánk a nyárban és máris újabb sokk érkezett...

 

De még nem olvashattunk hozzá ilyen "fantáziadús" indoklást:

"...a 36 kilométeren, új nyomvonalon 2023-ban elkészülő úttal a térség kistelepülései könnyebben megközelíthetők lesznek, ezáltal csökken az elvándorlás. 
Az új út is azt a célt szolgálja, hogy a kistelepüléseken élők életminősége növekedjen, hasonlóan a Magyar falu programhoz."

 

OFF

A humanitás és gondoskodás mintapéldája lenne?

Kiket akadályozott az elvándorlásban, hogy nem volt 2x2 sáv?

Ha elkészül, attól vissza fognak települni a kivándorlók?

 

Ehhez nem kell 3,6 milliárd Ft/km-ért kivitelezni.

 

Kitalálhattak volna elképesztőbb indoklást is:

A 2x2 sáv olyan erős alapozással készül, hogy AKÁR a C-5M Galaxy-k is leszállhassanak... :)))

 

ON

 

Előzmény: trizs77 (51819)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51835

Igen, ez mindig egyértelműen jobb. Jobb az autónak is és jobb a forgalomnak is (kevesebb indokolatlan előzési kísérlet, kisebb baleseti veszély).

Előzmény: Törölt nick (51833)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51834

elgépelés, jav.: A +13 km az 90 km/h-val számolva 13:90=0,14 h (= 4,3 min)

                                                                    <--- a hibás 1,14 h helyett

Előzmény: Hírfigyelő (51829)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51833

Állandó sebességgel mindig jobb haladni.

Érzetre számomra.

Előzmény: NAR (51827)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 -1 0 51832

Az "A" verzió idejébe nem számoltam bele a háromlápások által okozott késedelmi időt, mert ez bele is eshet, meg ki is eshet.

 

Ha kiesik, akkor marad a 24 perces menetidő, mert mindenütt zöldet kapsz. ...

 

... Ha azonban mindháromnál kifogod a piros jelzést (ahol meg kell állni), akkor ez lámpánként 5 perc késést is jelent pluszban, ami 3 háromlámpás esetén együtt már 15 percet tesz ki, márpedig 24+15=39 min ... , azaz a "B" verzió elkerülőjének a 24 perces menetidejéhez képest itt már 15 perc késedelmi időt is veszítesz!... ..

Előzmény: Hírfigyelő (51829)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.09 -1 0 51831

Nem kell új hidakat építeni,hanem mellé raknak újat mint az M0 áson.

Kb 20 éve lett kész a Szolnok déli elkerülő teljesen,most épül egy teljesen új út északon,ami nem baj,de vannak fontosabb utak is pl az M8.

 

Előzmény: Avaar (51823)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51830

a közbülső háromlámpásaival együtt

Előzmény: Hírfigyelő (51829)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51829

Írtam is hogy én sem ezt tartom az ideális megoldásnak. Annyit azonban mindenesetre jelez ezen útvonal kiegészítése, hogy a város érzi a keleti körgyűrű megépítésének szükségességét. Mint azt írtam, ez mára már benne is szerepel Debrecen fejlesztési terveiben, mert már láttam erről a debreceni városi ill. a H.-Bih. megyei önkormányzati weboldalak egyikén az ezt a tervezetet bemutató PDF-et, ami 2019-2020-as keletű terv, tehát hamarosan (1-2 éven belül) elkezdik ezt a tervezetet megvalósítani.

 

Ami jelenleg készen van, az az általam leírt útvonal. Ez messze nem ideális ugyan, de mégiscsak valami. Kérdés, hogy ez a 13 km-es kerülő időben rövidebb-e, mint a Debrecenen átmenő [4]-[47]-es útvonal a közbülső háromlámásaival együtt, amik ugye pirosra váltva jócskán megnyújthatják a menetidőt, miközben az autó az üresjáratban a piros alatt gyakorlatilag a semmiért eszi meg a benzint, és ott azon a nyomvonalon legalább 2-3 db háromlámpás van odatelepítve.

 

Ha ui. ezt a +13 km-t időben hamarább meg lehet tenni, mint amennyi időre a 3 db háromlámpás feltartja a forgalmat, akkor már ez is segített valamit. Ez Hajdúsámsonból kiindulva csak két tanyaszerű apróbb településrészen megy át (Martinka és Nagycsere) -- tanyánként csak 1-1 km lakott területen belüli apróbb útszakasszal -- , a többi része mind lakott területen kívüli útszakasz, jelentősebb sebességkorlátozások nélkül.

 

("A") -- A városi nyomvonal esetén Hajdúhadház és a [47] között lakott területen kívülre 18 km, míg lakott területen belülre 7 km esik, tehát 18 km-t mehetsz 90 km/h-val, és 7 km-t 50 max. km/val, melynek valós sebességéből azonban a 3 db háromlámpás levesz valamennyit, tehát erre a valóságban inkább csak 35 km/h-t számolhatsz rá. Magyarán ezen útvonalnak a több mint 1/3-át kell lakott területen belül megtenni, azaz az egész útra nézve az átlagsebességed úgy alakul, hogy mivel t = s:v, ezért 18:90=0,2 h (= 12,0 min) + 7:35=0,2 h (= 12,0 min)... -->, tehát az egész útvonal ez esetben <-- ...= 12,0+12,0=24,0 min alatt tehető meg

 

("B") -- A +13 km az 90 km/h-val számolva 13:90=1,14 h (= 4,3 min) alatt megtehető, a teljes elkerülő útvonal 34 km-át pedig ugyanilyen sebességgel haladva (31 km lakott területen kívül, és 3 km lakott területen belül) 31:90=0,34 h (= 20,4 min) + 7:35=0,06 h (= 3,6 min)... -->, tehát az egész útvonal ez esetben <-- ...20.4+3,6=24,0 min alatt lehet megtenni, és eközben az autót nem II.-III., hanem V. sebességi fokozatban tudod végig üzemeltetni, azaz a benzintakarékosság elve érvényre juthat, mert V.-ben jóval kisebb a fogyasztás, mint a II.-III. fokozatokban. Hogy kinek melyik éri meg, azt mindenki vonja le magának az itt leírt adatokból.

 

A városi "A" és az elkerülős "B" változat összevetéséből tehát egyértelműen az tűnik ki, hogy még ha az időegyenleg ugyan 1:1 arányban döntetlenre jön is ki, a benzinfogyasztás egyenlege azonban a városi II.-III. seb.-fokozat ill. az elkerülős lakott területen kívül használható V. seb.-fokozat között az alacsonyabb fogyasztás miatt már teljesen egyértelműen az elkerülő útvonal javára dől el. Vagyis ha a meglévő kezdetleges debreceni keleti elkerülő útvonallal időt nem is, de benzint egyértelműen meg lehet takarítani. Minthogy a nyugati gyorsutas elkerülő viszont meg matricadíjban kerül plusz pénzbe, a keleti elkerülőn pedig sem matricadíj, sem pedig plusz benzin nem fogyik el, így a pénztárca számára ez az előnyösebb!

Előzmény: Landsmann_ (51826)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51828

Több mint 3,5 milliárd Ft/km költséggel sík vidéken, autóutat. Mi lenne itt, ha hegyek között kéne pályát építeni?! Még az unokáink gatyája is rámenne....

Előzmény: trizs77 (51819)
NAR Creative Commons License 2020.08.08 0 1 51827

Nem biztos, hogy gyorsabb lesz. Most van kb. 1,5 km 50-es és 4 km 90-es korlátozású szakasz (utóbbiban egy körforgalom). Ez kb. 4-5 perc (papírszéli számítás 249 másodperc, a valós idő nyilván több). Körbe lesz 4 kilométer 130-as és 4,5 kilométer 110-es korlátozású szakasz, szintén egy körforgalom. A szintén papírszéli számolás szerint 258 másodperc. Kilométerben egyértelműen rosszabb a kerülő, időben szerintem kb. ugyanott van - akinek nehézséget okoz 50-nel menni a faluban, annak lehet, hogy jobb körbemenni.

Előzmény: nikkinév (51824)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51826

Aligha fog valaki alsórendű utakon zötykölődni Debrecen körül kelet felől ha mondjuk a 47-esen megy és Nyíregyházta felé tart.  Az a 13,7 km időben és üzemanyagban is jelentősebb idő és költség növekedés. Debrecenen nagyon jól át lehet haladni a 4-esen, 47-esen. A nyugati elkerülő pár km.el hosszabb mint a városon át. Időben meg ha nem csúcsforgalomban megy az ember, éppen nem spórol időt, de távolságot többet tesz az elkerülőn. (saját tapasztalat) Azt meg még tegyük hozzá, hogy ráadásul még fizetős is az elkerülő. Igaz, csak kb másfél km, de ez akkor is fizetős. (4-es főúttól az első kihajtóig, bár nem tudom, hogy ezen a rövid szakaszon van-e figyelő kamera) Aki évente pár alkalommal jár erre, az nem fog megyematricát venni ezért. Én sem vennék, de mivel rendszeresen használom az M4/M35-öt, így nekem megéri.

Előzmény: Hírfigyelő (51825)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.08 0 1 51825

Teljesen igazad van, az említett nagyvárosok mindegyikének régóta kell már egy elkerülő útszakasz vagy útvonal, Szolnoknak is, Debrecennek is, Szegednek is, Nyíregyházának is, stb. .... ... .

 

Nyíregyháza esetében az elkerülő egy része már készen van a 338-as út képében, meg van egy keleti elkerülője is Oros melletti útirányban kiépítve. Debrecennek is megvan már a nyugati elkerülője, és most több más fejlesztéssel együtt (Fancsikai-tavak vízpótlása a Keleti-főcsatornából, keleti elkerülő útvonal kiépítése, tájrendezés, keleti városrész közlekedési elérésének javítása, más egyéb infrastruktúra-fejlesztések, stb. ....) a város keleti elkerülőjét** is tervezik már megépíttetni.

 

**Ennek a debreceni keleti elkerülő útvonalnak a szükségességére már rég rájöttek, és 1-2 évvel ezelőtt áthidaló megoldásként feljavították és kiegészítették a Fancsikai-tavak felé vezető útvonalat teljes hosszában. A kiegészítés itt az eddig hiányzó Hajdúsámson-Martinka útszakasz megépítését jelentette, így most már a [4]--Hajdúhadház--Hajdúsámson--Martinka--Nagycsere--[48]-as útk.--bánki útk.--[47] útvonalon -- igaz, hogy csak összekötő útvonalon, és csak a személyforgalom számára, de -- mégiscsak lehetővé vált Debrecen keleti irányból történő elkerülése is (<--ennek az elkerülő útvonalnak az úthossza: 36,4 km; Debrecenen át a belvároson is átmenő útvonal hossza: 22,7 km; a kettő különbsége azaz a kerülés mértéke: 13,7 km).

 

Lehetne ideálisabb és jobb megoldás is ennél az átmeneti megoldásnál, de ez legalább már megvan.

Előzmény: Avaar (51823)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51824

 

" nem is biztos, hogy gyorsabb lesz, mivel Szentgyörgyre változatlanul be kell majd menni"

Biztos hogy gyorsabb lesz , mert Balatonszentgyörgyre NEM KELL bemenni . 

A körforgalom a 76 - os úton a lakott terület után van  ,pont a vasúti felüljáró dombján.

 

https://www.google.com/maps/@46.6895644,17.2885818,288m/data=!3m1!1e3

 

a guglin még nem látszik , de ott van az már  

Előzmény: adiaboli (51815)
Avaar Creative Commons License 2020.08.08 0 4 51823

Miért fáj mindenkinek, ha marad egy főúti elkerülő? Ráadásul a mai nagyvárosoknak konkrét igénye a körgyűrű (Debrecen, Kecskemét, Nyíregyháza, Székesfehérvár). Szükség van az északi elkerülőre, hogy a 32-es főút felől se kelljen bemenni a városba, illetve a délire is az ipar, 442 és 402 miatt. 

Ha a déli elkerülőt bővítenék 2x2-re, akkor az valószínűleg drágábban jönne ki, mint egy teljesen új északi. Szét kéne bombázni az összes hidat, teljesen újakat tervezni (akárcsak északon), oda is kéne egy teljesen új Tisza-híd, és az sem kizárt, hogy a régire hozzányúlás nélkül 90-es korlátozás kéne, meg az utána levő ívbe is, mert nem hiszem, hogy megfelelne a szabványoknak (túl nagy a vertikális ív rajta, és a szélessége sincs rendben), a Holt-Tiszáról nem is beszélve. 

 

És az eredmény: minden harmadik autós bemegy Szolnokra matrica híján, rengeteg kamion továbbra is bemegy, hogy elérje az északi ipari parkot, ráadásul továbbra is félkör alakban meg kell kerülni Szolnokot. 

Azt az elkerülőt nem véletlen nem az M4 nyomvonalán építették anno, egyrészt így volt olcsóbb, másrészt erre nagyobb igény volt (akkori ipari övezet). 

Előzmény: Törölt nick (51817)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51822

Tudom hogy ismeritek a térképet, és tudom azt is, a mostani megyematrica-rendszer szerint akkor kell másik megyébe szóló megyematricát váltani, ha bárhol átléped a megyehatárt. DE!!!: Én ezt az általad az (51737)-ben leírtak miatt a megyehatár-menti ingázás esetében nem jó megoldásnak tartom. Ezért is írtam le én az (51809-ben azt, amit írtam.

 

Idézet az (51737)-ből: --> "Tény, hogy ha egy kanizsai (pl. orvos, fodrász) naponta jár dolgozni Keszthelyre/Hévízre, vagy egy keszthelyi (pl. iparos) Kanizsára, azaz Zalából Zalába, akkor a két (nemsokára három) somogyi "péage-csomópont" miatt eddig is - és persze 2022 után is - kell nekik a somogyi matrica (persze, gyengébb eseben is max. egy fél napi munkabér).

Jut eszembe erről, januártól egy Törökbálint, stb.-Tata, stb. ingázás  már három-matricás mutatvány lesz?"

 

Na mármost ha valaki két szomszédos kistérség között ingázik és csak ezért megy rá egy gyorsforgalmi útra (pl. a Keszthelyi kistérség és a Marcali kistérség között, vagy a Nagykanizsai kistérség és a Marcali kistérség között), hogy a munkája csak egy rövid megyehatár menti útszakaszon miatt ingázzon naponta oda-vissza, akkor az lenne a jó megoldás, ha nekik nem kellene még egy másik megyébe szóló megyematricát is megváltaniuk.

 

Ezért szerintem az lenne a jó matrica-rendszer, ha csak az országos elsőrendű főutakat követő gyorsforgalmi utak (pl.: M3, M5, M6, M1, M44) esetén kellene több megyematricát is megvenniük azoknak, akik az ország túlsó végéből mennek Budapestre vagy más hasonló távolságra (Debrecen-Budapest, Miskolc-Budapest, Szeged-Budapest, Győr-Budapest-Debrecen, stb. .... ...); de azoknak viszont, akik csak a megyehatár mentén ingáznak, ill. az olyan gyorsforgalmi utakon, melyeknek legnagyobb része egy megyén belül van és csak egy kicsike része nyúlik át a szomszéd megyék valamelyikébe (pl. ilyen az R76-os), oda ne megyematricát kelljen váltani, hanem útvonal matricát. Ezalatt azt értem, hogy pl. mivel az R76 a régi 76-ost kiváltva a Körmend-Zalaegerszeg-Sármellék-Sávoly irányt erősíti (az R76-osnál a sávolyi csp. itt a balatonszentgyörgyi csp.-t helyettesíti!) az egész R76-ra egy matrica legyen érvényes. Egy másik gyorsforgalmi útra meg megint más matrica kelljen, valahogy így:>>

 

M86 -- Győr-Szombathely-Rédics

R76 -- Körmend-Zalaegerszeg-Sármellék-Sávoly

M30 -- Emőd-Miskolc

M35 -- Görbeháza-Hajdúböszörmény-Debrecen

stb. ... .

 

Vagyis ebben az útvonal-matrica rendszerben mindig akkor kellene másik matrica, ha az egyik gyorstól a másikra térnél át!

Előzmény: adiaboli (51815)
RadiX Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51821

Ameddig most kész van (Szolnoktól kb 14 kilométer), onnan új nyomvonalon lesz az északi elkerülő (a bedőlt Vegyépszer szerződéssel elkezdett szakasz), az csak 2022 elejére lesz kész. 

Bombyna Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51820

Bprol mentem szolnokig és nincs az kész szerintem Abony keleti végéig? Vagy beneztem valamit. Volt ott 60as tábla stb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!