Akkor elárulom, hogy amikor 2018-ban elkezdődött a Tisza-híd felújítása (ami a 99-100 kilométerek között van), akkor nagyjából a 96-97. kilométernél megálltunk, majd 20 percig nem történt semmi (senki nem mozdult egy métert sem). Ekkor visszafordultunk, hogy na megyünk Szolnokon keresztül, a városban pedig minden kétvégű (nem zsákutca) út és utca tele volt, és így körülbelül 50 percet vett tőlünk el ez az egész. Oké, ez felújítás, de bármikor történhet olyan baleset, hogy ugyanez történjen.
Egyébként hadd kérdezzem meg, hogy részedről mi az eredeti elképzelés? Maradjon 2x1 a szolnoki elkerülő, és legyen ez egy 5 kilométeres kerülő az északi nyomvonalhoz képest?
Meg az autósok felének, akik nem vesznek majd JNSZ megyei matricát. Szolnok nem bírná el, ha csak fizetős elkerülő maradna, amikor bármi malőr van az elkerülőn, akkor Szolnokon átjutni nagyjából 40 perc.
Lehet, hogy nem nagyon ismered a szolnoki helyzetet: mindenféleképp jobb az északi elkerülő a tranzitnak, a déli meg marad az agglomerációnak, ipari parkoknak.
M4 gyorsforgalmi út Abony—Törökszentmiklós-kelet” közötti szakasz
Alátámasztó dokumentációa 14/02393-29/2013. ikt.sz. környezetvédelmi engedély és a PE/KTFO/880-69/2020 ikt.sz. környezetvédelmi engedély módosítás módosításához
2.1. Keresztmetszeti kialakítás változásai A nyomvonal keresztmetszeti kialakítása a 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon az alábbiak szerint változik: a 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon a leállósáv aszfaltburkolat nélkül, mechanikai stabilizációval kerül kialakításra,
3. A TERVEZETT MÓDOSÍTÁS KÖVETKEZTÉBEN VÁRHATÓ KÖRNYEZETI HATÁSOK BECSLÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE 3.1. Földtani közeg-, talaj- és felszín alatti vizek védelme 3.1.1. Jelenlegi állapot bemutatása Az Alap KHT és az Alap KHT mód. dokumentáció megállapításait az alábbiakkal egészítjük ki: A 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon az Alap KHT-ban szereplő területeken kívül további területek igénybevétele nem szükséges,
mivel nem változik sem az út nyomvonalvezetése, sem a szélessége.
Ha például a lehajtási lehetőség nem marad meg, és a keszthelyi és a sármelléki ág egyaránt díjköteles lesz, akkor mind a keszthelyi (71-75), mind a sármelléki (76) csomópontig érvényes lesz a somogyi matrica,
Szerintem az M76-71 elválás lesz az első "zalai" csomópont, úgy tudom, itt lesz kapcsolat a "régesrégi" 71-es (nem tudom, most mi a száma - Keszthely Fenéki út) felé is, gondolom csak addig lesz a somogyi jó.
Bár már csak itt tartanánk, hogy ezen kell "élesben" agyalni! :)
Jelenleg a Waze Budapest felől nem küld körbe az M76-osra, hanem Balatonszentgyörgyön keresztül visz Keszthely felé.
Miért, átadták már, fel lehet rá hajtani?
Szombat reggel még biztosan nem lehetett.
ha az M76-nak lesz külön csomópontja a 76-os elágazásra meg külön csomópontja a 71-es elágazásra, akkor az utóbbira már Zala megyei matrica kell majd...
Ha jól értem, első lépésben egy ideiglenes csomópont készül a mostani 71-76 elágazástól kb 1 km-re nyugatra, ahonnan visszafelé lehet menni a 71-es útra, vagy tovább a 76-osra. Ekkor még nem kell zalai matrica, mert ez az egy csomópont lesz Zala megyében.
A következő lépés egy "bevezető út" lesz északra a 71-es és a 75-ös út kereszteződéséhez, illetve az M76 folytatása nyugat felé a sármelléki csomópontig. Az ideiglenes csomópont megszűnik, a 71-es kiágazása lesz az első csomópont Zala megyében. Itt már sok minden elképzelhető, attól függően hogy a 2x2 sávos út Keszthely felé szintén díjkötelesnek minősül-e, illetve megmarad-e a lehajtási lehetőség a 76-os útra.
Ha például a lehajtási lehetőség nem marad meg, és a keszthelyi és a sármelléki ág egyaránt díjköteles lesz, akkor mind a keszthelyi (71-75), mind a sármelléki (76) csomópontig érvényes lesz a somogyi matrica, mivel ezek lesznek az első lehajtási helyek Zala megyében. Hasonlóan ahhoz, ahogy a Komárom megyei matrica érvényes az M1-M19 csomóponton túl Győrszentivánig.
Egyéb esetekben a sármelléki 76-os csomóponthoz valószínüleg kell majd matrica, de Keszthely felé nem.
Én csak azt nem értem, hogy a Kormányhivatnak benyújtott kérelem, miért csak Törökszentmiklós Kelettől (125+000) van? Mi a helyzet a Törökszentmiklós Nyugat (118+000) és a Törökszentmiklós Kelet (125+000) közti szakasszal? Ott nem kell módosítani a környezetvédelmi engedélyt,hisz ott is csökken a koronaszélesség? Terveket se látok erről a részről.
"Én amúgy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely nyomvonalon vinném tovább. Zegnek ott lesz a Győr Szombathely Körmend irány."
Sümegig oké a nyomvonal. De a Győr-Szombathely-Körmend irány az a 86-os, ill. az M86-os nyomvonala, amire azonban az utóbbi időben az osztrák kamionforgalom erősen rákapott, minthogy a Wien-Graz autópályának pár éve jócskán megemelték az autópálya-díját, és így most helyette a magyar M86-osra kaptak rá. Az M86-ost ezen kívül még az eredeti funkciója, azaz a Győr-Rédics-Szlovénia-Horvátország-Csáktornya-Varasd közötti forgalom is leterheli!!
Akkor pedig az M86-oson az osztrák kamionforgalom egyszer egy jelentős terhelést jelent; ha erre most ráteszed még a Győr-Zalaegerszeg forgalmat is, az már még egyszer egy terhelést jelent, a kettő együtt pedig már kétszeres terhelést jelentene. Ezt viszont már nem bírná el, és könnyen ugyanolyan halálúttá válhatna, mint amilyenné a régi 4-es főút vált, ami miatt egyre jobban sürgetik az M4 teljes kiépítését Bp.-től Debrecenig.
Akkor már egészségesebb és biztonságosabb megoldás lenne, ha az osztrák kamionforgalomnak az M86-os, míg a Győr-Zalaegerszeg kapcsolatnak meg a tőle külön M83 állhatna rendelkezésre.
Ettől még az M83-as déli végét külön ágaztathatnák egy M83a Sümeg-Keszthely, ill. egy M83b Sümeg-Zalaegerszeg ágra. Ezzel a Sümegi szétágaztatással így a kecske is jóllakna, meg a káposzta is megmaradna -- régi jó magyar mondással élve.
M83-as kezdésről épp tegnap volt egy cikk. November 24-én lesz a kezdés a támogatási szerződések megkötése miatt. Én amúgy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely nyomvonalon vinném tovább. Zegnek ott lesz a Győr Szombathely Körmend irány.
Ennek a magyar úthálózatnak az egyik átka, hogy mindent legalább 30 éve terveztek meg, ami csak mára valósult meg... . A '80-as évekre már rég meg volt álmodva az M1-M5 + M7-M3 autópálya-rendszer, és ehhez képest még a '90-es évek elején is még csak egy X-torzó látszódott belőle Budapest körül, egy levágott lábú csonka madárpók képét "imitálva" a térképen... . M3--> CSAK Gyöngyösig.....; M1--> CSAK Tatabányáig.....; M7--> CSAK Sófokig.....; M5--> CSAK Kecskemétig.....;.
És ez a milliónyi 30 éves útépítési lemaradás-sorozatban csak a jéghegy csúcsa volt... .. ! :( Annak az 1-2 évvel ezelőtti közelmúltig elhanyagolt összekötőút-hálózatnak és sokszor a másodrendű főúthálózatnak is, amely mindeddig csak csupa folt hátán folt volt toldás-foldás minőségű volt, és amit csak a mai útügyi vezetés javíttatott fel 2013 utántól folyamatosan máig is és a jövőbe nyúlóan is, annak az elhanyagoltságnak a '80-as évek derekán "fektették le az alapjait"... ! :(
Mindegy hogy R78-nak vagy M78-nak fogják nevezni, a lényeg az, hogy Zalaegerszegnek lesz végre egy valamirevaló modern gyorsforgalmi összeköttetése az M7-tel.
A lényeges mondandóm az volt, hogy a matrica-rendszer a regionális (tehát az egymáshoz közeli megyék közti) gyorsforgalmi utak esetében ne megyematrica-rendszerű, hanem útszakaszmatrica-rendszerű legyen. Így a példátokban szereplő Nagykanizsai fodrász vagy kisvállalkozónak mindegy lehetne hogy a megyén belül Keszthelyre, vagy pedig a megyehatár túloldalán fekvő Marcaliba ingázik át, egy mivel így már egy adott útszakaszra váltana matricát (és nem pedig megyeit), így olcsóbban jutna el az egyébként hasonló távolságra fekvő, de már a megyehatár túloldalán fekvő másik városkába. A matricák pedig külön szólnának az M7-re, az M76-ra, az M86-ra, vagy az M83-ra (ezt most fogják megkezdeni építeni), az M-X-stb.-re. Így mindegy lenne a zalaiaknak, hogy Körmendre Vasba ingáznának át, vagy Somogyba tart, az M76-os matrica mindkét -- aránylag még közeli -- helyre jó lehetne nekik.
!És ha már M83: Ezt az utat Győr-Pápa között jól gondolták ki, azonban -- mivel egyfelől Győrnek és Veszprémnek a kapcsolatát megoldja a 82-es főút is, másfelől pedig már régóta szükség van egy erősebb és modernebb Győr-Zalaegerszeg közúti összeköttetésre -- ezért az M83 déli szakaszát a helyükben én a Pápa-Devecser-Sümeg-Zalabér-Zalaegerszeg irányban vinném tovább, hogy ezáltal a régóta hiányzó közvetlen Győr-Pápa-Sümeg-Zalaegerszeg kapcsolat végre megszülethessen.
Ahogy vesszük azt a bemenetelt/be nem menetelt... Szerintem az M76 irányából a második körforgalom (a madártávlati fotón balra) még a lakott területi táblán belül van, bár keszthelyi irányba épület már tényleg nincs a 76-os mellett.
Mindenesetre Budapest felől, lezárt nagy híddal, a látható két körforgalommal, 5 km (tény, gyorsforgalmi plusszal) 2022-ig nemigen látom versenyképesnek a mostanival. Ne legyen igazam. Mindegy, ha átadják, az első adandó alkalommal kipróbálom, azután, ha mégis jobbnak tűnik, használom.
Kanizsa irányából egyértelmű az előny, de ez már csak ismétlés.