az üzemek oda fognak települni, ahol erre az önkormányzat engedélyt ad. ez tisztán rajtuk múlik.
célszerűen a csp.-ok közelébe, vagy olyan helyre (ipari parkban), ami a csp-ból lehetőleg lakott terület érintése nélkül elérhető, pl. egy ipartelepi úttal...
azért ha megnézed a guglin, ott sem vitték túlzásba az alagutazást:
alapvetően árokban megy a pálya, csak ott vannak rövid kéregalagút szakaszok, ahol tényleg a házak KÖZÖTT vág át.. (és nem a házaktól 2-300m-re meg , mint csömörnél)
Itt van pl. a Szerémi út. Nagyszerű átmenő útvonal, egyenesen fel a hídra, közel s távol senkit nem zavart a forgalma. A bővítését szépen ráverték a Savoya park építőjére.
Idővel aztán - éljen a jó közlekedés - megjelentek más építők is, akik lakóházakat és irodákat építettek ide, és jelenleg is egy újabb sarok beépítése folyik. Kérdés, hogy ezek a beruházók mit tesznek bele a közös kalapba?
Borítékolható, hogy romlik a környék közlekedése. Tömegközlekedés gyakorlatilag nincs. Sarkosan fogalmazva, a közösség megépíti az infrastruktúrát, a magántőke pedig lerabolja. Érdekes.
Van egy olyan érzésem, hogy némelyik beruházás csak adminiszítaríve kerül ki a projektből. Más projektben (esetleg magántőke bevonásával) megvalósulnak.
Jogos, éppen ezért lenne fotos hogy ne lakóterületek közt épüljön a pálya, mert így a pálya mellé ipar fog kerülni, tehát épp a szomszédos lakóterületek közé. Ha fedett út épülne, akkor csak az alagút két végére épülhetnének az ipari épületek, ha más nyomvonalon menne akkor eleve másképp alakulna. Bár azt hiszem Csömörnél ez nehézkes, mert a másik oldalon Kistarcsa van, és gondolom az Árpádföldihez hasonló kapcsolatok lehetnek, de ennyire nem ismerem a környéket...
Nem lenne rossz egy sétány a Rákóczi út hat sávja helyett, mégha meg is hagynánk egy-egy sávot. A patak helyett pedig lehetne középen is fasor, meg a szélén is. Sőt, esetleg a középső fasor helyén egy szélesebb középső sétány mint Barcelonában a Ramblán. Meg is van Budapest új főutcája...
A mostani beruházás fölösleges teljesen, legalábbis ilyen formában. Ez a beruházás 1:1 átmehetett volna az általam említettre (kicsivel talán több pénz maradt volna). Vagy vasúti kapcsolattal kellett volna ellátni mind Kelenföldön és a Keletinél, kevesebb megállóval, hosszabb peronokkal és nagyvasúti űrszelvénnyel. :)
Egy ilyen kvázi metró nem csak az ingázóknak, hanem városon belül is lehetőséget ad, nagy forgalmi csomópontokat kötne össze. Nem csak a vidékieknek jó, hanem azoknak is, akik Budapest szélén laknak és most egyéb módon jutnak el (ne felejtsül, a BKSZ létezik még). Szóval némi utasszám növekedés is lenne az ingákon (már az új vonatok ezt eredményezték), átalakulna a BKV járatainak forgalmi terhelése.
Lehet, mindenesetre nagyon sajnálom az autópályákkal tönkretett településeinket. Amúgy Csömör lehet hogy nem a legjobb példa. Nem vagyok teljesen képben a Csömöri területfejlesztéseket illetően, de elképzelhető egy olyan verzió is hogy a falu más utakat keres a terjeszkedésre. Az Indexes cikk alapján viszont erősek a kapcsolatok Árpádfölddel (pl iskola), amik most jelentősen sérülnek, és egy értelmes fejlődés helyett lehet hogy egy értelmetlen iránybe terelik a falut. De azért jobban kellene ismernem Csömört ahoz hogy ezt ki lehessen jelenteni...
nekem meg az amerikai kertvárosok jönnek be, ahol a városi főutak/gyorsforgalmik frankó hálózatot alkotnak, és ezen hálózat mezőiben nyugis kis szigettékként néhány 100 (1000?) házból álló lakóparkok vannak zsákutca kialakítással (nyisto átmenő forgalom), és mégis redkívül jó közlekedéssel...
Hát ez is egy járható megoldás lehet... A dolgok az elmúlt száz évben ebben a tekintetben nem nagyon változtak. 150 éve kiépült a vasút, senkit nem érdekelt hogy elvágja Újlipótvárost és Terézvárost, Lágymányost ketté, Gazdagrétet Kelenföldtől, és még egy csomó példát lehetne sorolni. Csak most jövünk rá hogy mennyire más lenne a város ha eltűnne a Nyugati, a Keleti, a Déli és a Kelenföldi rendezője, a Déli összekötő vasúti híd töltése, vagy ha nem vágná el Csömört Árpádföldtől a pálya. Mert pl a Nyugati építésekor azért lehetett sejteni hogy nemsoká Újlipótváros is beépül, de akkor ez nem volt fontos. Ma meg lehet sejteni hogy Árpádföld és Csömör idővel összeépülne. Sajnos ma meg ez nem fontos...
Igazad van, a Népliget pl nagyon szutyok hely, oda azért nem jár senki. Nagyon jó hely lehetne, csak kellene oda néhány intézmény, pl a vidámpark, meg rendbe kellene hozni a közállapotokat. Azt a szerencsétlen színházat meg először is le kellene bontani és behinteni sóval a területet, de amúgy ha a környék kiépül, lesznek vendéglátóhelyek, és eltűnik a HÉV szerintem jó kis hely lesz. A kulcskérdés a vendéglátóhelyek megjelenése...
Azonkívül kíváncsi lennék mennyiben változna a véleményed ha valamelyik pálya mellett laknál, és naponta szembesülnél azzal hogy mennyire gáz ha keresztülvágja a faludat a pálya. De ebbe azért bele lehet gondolni anélkül is ha valaki oda költözne...
nekem nem kell belegondolni mert tapasztalom...
igaz nem ap., hanem vasút és patak vágja 2-é...
ráadásul ez még rosszabb, mitha ap. lenne, mert itt szintbeli keresztezések vannak sorompókkal, és elég bosszantó a várakozás, továbbá nincs zajvédő fal, míg az ap.-ák mellé pedig kötelezően raknak...
ja: és nincs külön gyalogjáró és kerékpár út...
akkor most mit csináljunk?
menjünk a máv elé tüntetni, hogy hoppáré, eddig nem is gondoltuk, hogy ez nekünk jár, de vót a tv2be csömör, ott aszonták, hogy jár...
Erre én is kíváncsi lennék, bár sejtem a választ, sehol... Szöulban az autós közlekedésre épült minden, lényegében alig volt tömegközlekedés. Ha patak környékén jól kiépítették a tömegközlekedést, valószínű sokat le tudtak venni a forgalomból, hiszen a 0 tömegközlekedéshez képest nagyon nagy változásokat lehet elérni pl.: egy metróvonallal. Mindenesetre meg lehetne nézni a Google-on
A 0 elé azért még írhatnál néhány számot, kettőt, vagy hármat is. Ez az egyik legnépszerűbb hely Szöulban, tele van élettel, amióta megynyílt sorra nyílnak az éttermek és a szórakozóhelyek:
nézd meg a guglit, hogy mennyi hely van körülötte a határban, akár 2-3x-osára is tudna növekedni...
(még1x: csömör nincs 2évágva)
mondjuk nálunk a patak nem annyira okés, mert nincs rendesen takarítva a medre, illegálisan szennyvizet engednek bele egyesek, meg hosszú szakaszokon meg sem közelíthető, mert a telkek a partig érnek, nincs karbantartó szervízút sem...
(persze ez a mi sarunk, ezügyben nekünk kellene tenni, de lusták vagyunk, és csak a sültgalambot várjuk...)
hát a szöuli példa télleg érdekes, láttam is egy dokfilmet a bontásról és a pataképítésről...
csak 1 dologra nem kaptam választ: hol a fasomban megy ezután az a sok autó???
Valószínűleg most egy csomó fórumozó rám fog támadni, de szerintem a Rákosrendezői új Nyugati egy nagyon jó ötlet!
Persze azért kellene fejleszteni még egy-két dolgot hozzá. Pl. a 4-es metró a Bosnyák helyett ide lehetne vezetni, így megoldódna a VEKE vesszőparipája is, mert jelentősen nőne a 4-es metró forgalma. A Vitézy meg majd talál magának újabb témát, úgy tűnik úgysem tud kifogyni a demagógiából.
Az unió így esetleg beszálna az új szakasz finanszírozásába is, mert ugye a Bosnyák téri szakaszt az alacsony forgalom miatt nem akarja támogatni. Az új pályaudvar átmenőállomás lehetne a körvasút felé. Esetleg az agglomerációs vonatok átalakításával bevihetnénk azokat a 4-es metró alagútjába is, a Bocskinál meg kijöhetnének, hasonlóan a VEKE M4+ tervéhez.
Egyébként a VEKÉ-nek szerintem újra ilyen jó tanulmányokon kellen törni a fejét és keresni egy normálisabb szóvivőt mert ez a Vitézy teljesen lejáratta a VEKÉ-t
Az alsó kép kétségtelenül barátságosabb... De hány ember sétál a folyó partján? Igen, egészen pontosan nulla. Szerintem nem lehet egy területnek csak úgy adni egy funkciót, ha a használói nem akarnak élni vele. Lásd pl.: Népliget, Nemzeti Színház környéke, Lurdy-ház.
az azért más, az folyami híd, ott 10-20-30km-re van a legközelebbi közúti híd, ott ez is valós szempont...
a csömöri M0 esetében viszont van két közúti felüljáró, egymástól 1km-re, ezek mellé/közé kellene gyalogjáró, itt indokolatlan ezeknek egy tűzoltóautóra méretezése...
A Nyugatinál egyelőre szó sincs róla, hogy a fejpályaudvar lemenne a föld alá. Sőt, egyelőre Rákosrendezőig vissza akarják vágni a vasutat, ami egy iszonyat durva hiba.
A föld alatti fejpályaudvar amúgy hülyeség. Az IC-k, gyorsvonatok számára kéne a 8-10 vágány a mostani 20 helyett (plusz a tárolóvágányokat felszámolni, a belvárosban vonatot tárolni luxus) és a föld alá kéne egy 4 vágányos megáló, ami egy 2 vágányos alagútban folytatódna Kelenföldig.
Persze mindennek megvan a hátránya, de azért ha súlyozzuk... Azonkívül kíváncsi lennék mennyiben változna a véleményed ha valamelyik pálya mellett laknál, és naponta szembesülnél azzal hogy mennyire gáz ha keresztülvágja a faludat a pálya. De ebbe azért bele lehet gondolni anélkül is ha valaki oda költözne...
Azért egy hidat úgy kell tervezni, hogy azon például egy-két tűzoltóautó átmehessen biztonsággal (mint az a váci gyalog-kerékpáros Duna-híd), szóval oda is kell anyag.