Egyébként hadd kérdezzem meg, hogy részedről mi az eredeti elképzelés?
Maradjon 2x1 a szolnoki elkerülő, és legyen ez egy 5 kilométeres kerülő az északi nyomvonalhoz képest?
Ha jól értettem, az alábbi OSM 4-es útszakaszt (a meglévő elkerülőt) gondolta gyorsforgalmivá tenni, és az északi épülőt teljesen elhagyni.
Azaz, az eszmecsere ma már okafogyott. Mindazonáltal szerintem a mostani megoldás a helyes (más kérdés a csomópontok elhelyezése, mint arra már dimelo hónapokkal ezelőtt utalt).
Jó hogy nem a város közepére teszed az egyik végpontot. A tényleges végpontok között az elkerülő csupán 1.1 kilométerrel hosszabb, mint a városon át, és csak a végén kell rajta elsőbbséget adni a körforgalomnál.
Akkor elárulom, hogy amikor 2018-ban elkezdődött a Tisza-híd felújítása (ami a 99-100 kilométerek között van), akkor nagyjából a 96-97. kilométernél megálltunk, majd 20 percig nem történt semmi (senki nem mozdult egy métert sem). Ekkor visszafordultunk, hogy na megyünk Szolnokon keresztül, a városban pedig minden kétvégű (nem zsákutca) út és utca tele volt, és így körülbelül 50 percet vett tőlünk el ez az egész. Oké, ez felújítás, de bármikor történhet olyan baleset, hogy ugyanez történjen.
Egyébként hadd kérdezzem meg, hogy részedről mi az eredeti elképzelés? Maradjon 2x1 a szolnoki elkerülő, és legyen ez egy 5 kilométeres kerülő az északi nyomvonalhoz képest?
Meg az autósok felének, akik nem vesznek majd JNSZ megyei matricát. Szolnok nem bírná el, ha csak fizetős elkerülő maradna, amikor bármi malőr van az elkerülőn, akkor Szolnokon átjutni nagyjából 40 perc.
Lehet, hogy nem nagyon ismered a szolnoki helyzetet: mindenféleképp jobb az északi elkerülő a tranzitnak, a déli meg marad az agglomerációnak, ipari parkoknak.
M4 gyorsforgalmi út Abony—Törökszentmiklós-kelet” közötti szakasz
Alátámasztó dokumentációa 14/02393-29/2013. ikt.sz. környezetvédelmi engedély és a PE/KTFO/880-69/2020 ikt.sz. környezetvédelmi engedély módosítás módosításához
2.1. Keresztmetszeti kialakítás változásai A nyomvonal keresztmetszeti kialakítása a 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon az alábbiak szerint változik: a 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon a leállósáv aszfaltburkolat nélkül, mechanikai stabilizációval kerül kialakításra,
3. A TERVEZETT MÓDOSÍTÁS KÖVETKEZTÉBEN VÁRHATÓ KÖRNYEZETI HATÁSOK BECSLÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE 3.1. Földtani közeg-, talaj- és felszín alatti vizek védelme 3.1.1. Jelenlegi állapot bemutatása Az Alap KHT és az Alap KHT mód. dokumentáció megállapításait az alábbiakkal egészítjük ki: A 118+000—125+000 km sz. közötti szakaszon az Alap KHT-ban szereplő területeken kívül további területek igénybevétele nem szükséges,
mivel nem változik sem az út nyomvonalvezetése, sem a szélessége.
Ha például a lehajtási lehetőség nem marad meg, és a keszthelyi és a sármelléki ág egyaránt díjköteles lesz, akkor mind a keszthelyi (71-75), mind a sármelléki (76) csomópontig érvényes lesz a somogyi matrica,
Szerintem az M76-71 elválás lesz az első "zalai" csomópont, úgy tudom, itt lesz kapcsolat a "régesrégi" 71-es (nem tudom, most mi a száma - Keszthely Fenéki út) felé is, gondolom csak addig lesz a somogyi jó.
Bár már csak itt tartanánk, hogy ezen kell "élesben" agyalni! :)
Jelenleg a Waze Budapest felől nem küld körbe az M76-osra, hanem Balatonszentgyörgyön keresztül visz Keszthely felé.
Miért, átadták már, fel lehet rá hajtani?
Szombat reggel még biztosan nem lehetett.
ha az M76-nak lesz külön csomópontja a 76-os elágazásra meg külön csomópontja a 71-es elágazásra, akkor az utóbbira már Zala megyei matrica kell majd...
Ha jól értem, első lépésben egy ideiglenes csomópont készül a mostani 71-76 elágazástól kb 1 km-re nyugatra, ahonnan visszafelé lehet menni a 71-es útra, vagy tovább a 76-osra. Ekkor még nem kell zalai matrica, mert ez az egy csomópont lesz Zala megyében.
A következő lépés egy "bevezető út" lesz északra a 71-es és a 75-ös út kereszteződéséhez, illetve az M76 folytatása nyugat felé a sármelléki csomópontig. Az ideiglenes csomópont megszűnik, a 71-es kiágazása lesz az első csomópont Zala megyében. Itt már sok minden elképzelhető, attól függően hogy a 2x2 sávos út Keszthely felé szintén díjkötelesnek minősül-e, illetve megmarad-e a lehajtási lehetőség a 76-os útra.
Ha például a lehajtási lehetőség nem marad meg, és a keszthelyi és a sármelléki ág egyaránt díjköteles lesz, akkor mind a keszthelyi (71-75), mind a sármelléki (76) csomópontig érvényes lesz a somogyi matrica, mivel ezek lesznek az első lehajtási helyek Zala megyében. Hasonlóan ahhoz, ahogy a Komárom megyei matrica érvényes az M1-M19 csomóponton túl Győrszentivánig.
Egyéb esetekben a sármelléki 76-os csomóponthoz valószínüleg kell majd matrica, de Keszthely felé nem.
Én csak azt nem értem, hogy a Kormányhivatnak benyújtott kérelem, miért csak Törökszentmiklós Kelettől (125+000) van? Mi a helyzet a Törökszentmiklós Nyugat (118+000) és a Törökszentmiklós Kelet (125+000) közti szakasszal? Ott nem kell módosítani a környezetvédelmi engedélyt,hisz ott is csökken a koronaszélesség? Terveket se látok erről a részről.