a helyszínrajzon még a földutakat is ábrázolják, vastaggal kiemelve az újonnan kialakítandókat, de erre a felüljáróra nem vezet semmilyen út...
...meg az is valószinűtlen, hogy az esetlegesen mégis átvezetett, a tervbe utólag bevett földutat a hévvel közös felüljárón vezessék át... akkor már inkább külön felüljárót építenek közvetlen a hév felüljárója mellé...
A NIF úgy tesz, mintha minden rendben lenne így és látszólag szívesen beszélget a civil szervezetekkel november 14-én.
Az azért bíztató, hogy nem kettő hanem három felüljáró megy közvetlenül a faluba az M0-n át, bár a NIF a préribe tartókkal együtt már öt felüljáróról beszél, ami mind szélesebb az eddigi utaknál.
Nagy az összhang szokás szerint, ők a leendő M4 és M49 túloldalán építkeznek, mi meg M43-nál.
Az ottani árak tekintetében le van maradva kissé a cikk, mert mostanában derült ki, hogy dupla annyiba kerül az észak-erdélyi autópálya, mint gondolták.
2005ben jártam arra szintén autóval és akkor még csinálták az utat (ami szavaidból itélve még mindig nem készült el) Nos akkor az út Kotorig 20óra volt, úgy, hogy ahol lehetett mentünk 100-120at...Az autó szintén full mocskos lett mire hazaértünk sőt még az első kettő toronycsapágyat is cseréltetni kelett. Amúgy meg a montenegróba rengeteg EU-s útépítés folyt akkoriban,(Dubrovnyik előtt határállomás, Barig új főútvonal, csatornázások...) nem is értettük miért pont őket pénzeli az EU amikor mi már tagok voltunk és ők még nem is azok. Ja és ami még kicsit vicces volt a felújításoknál, hogy éppen 1 alagutat szigeteltek/újítottak fel és a forgalmat nem az alagút előtt állították le, hanem benne! Világítás persze nem volt benne! Amúgy meg osztom véleményed csodálatos utazás ott fent a hegyekbe. Viszont ha mész arrafele következőleg akkor szerintem érdemesebb Horvátország fele "kerülni", végig autópálya és olyan 12-14óra alatt le lehet érni Kotorig, ahonnan még 1,5-2óra Podgorica vagy van autó szállító vonat is ami 10óra alatt levisz Szabadkáról a tengerparti kikötőig Barig, Podgorica érintéssel.( Ha lenne valakinek erről pontosabb/bővebb információja akkor az légyszives írja már meg)
Igen. Durva volt ám órákon át úgy vezetni, hogy a szaggatott vonalból kettőt látsz magad előtt, a harmadik már szó szerint ködbe vész. Még szerencse, hogy éjjel nem volt forgalom, több száz kilométeren át nem kellett előzni.
ha ránézel a térképre láthatod, hogy ez itt nem az alföld, itt az agglóban eléggé "össze vannak nőve" a települések, bármerre viszed, a legtöbb település között szűk folyosókon kell átvezetni.
ha ragaszkodunk egy min 5km-es védőtávolsághoz, akkor a korábban már tárgyalt M100 nyomvonaláig ki kellene tolni, vagy még távolabbra...
és egyesek szerint így is túl kintre került...
ez a zsákfaluság dolog meg elég mondvacsinált problemma, mert ha akarnának simán leaszfaltozhatnák azt a pár100m-es földutat,a mi kistarcsával köti össze őket.
sőt én még mogyoród felé is leaszfaltoznám a földutat...
most, hogy kész lesz az M0 és talán az M31 is, nem kell amiatt aggódni, hogy átjáróház lesz a falu, és tényleg csak a helyiek és a vélforgalom használná ezeket...
Megjártam a hétvégén Podgoricát. Gyerekek, egyfajta élmény elmenni oda. Belgrádon át kb. 900 km Budapestről, a menetidő kocsival 15 óra (beleszámolva a megállásokat is), ebből a Belgrád - Podgorica 400 km, 10 óra. Végig hegyeken át, az út nagrészet folyóvölgyben halad, időnként felkaptat egy-egy hágóra. 5 hágón kell átmenni, ebből 3 ezer méter felett, a legmagasabb Nova Varoš, a GPS szerint itt az út 1.101 méteren halad. Egyesen az nincs.
A montenegói rész kicsit jobb állapotban van, ott az út széle is fel van festve, és van 30 alagút 130 km-en, meg egy csomó híd. Az út szélén a fényvisszaverő elemek végig takarítva vannak. Az autó olyan mocskos lett a 2×900 km hatására, hogy nem látszott az eredeti színe, de a fényvisszaverők az út szélén mindenhol látszottak.A szerb részen csak a középső vonal van felsfestve, fényvisszaverők oszlopok nincsenek, vagy tejlesen mocskosak. Az alagutak klasszikus technológiával készültek, belülről nincsenek borítva, gyakorlatilag egy sziklába vájt lyuk, világítás nincs, csöpög a karsztvíz, stb.
Hazafelé egész éjjel ködben jöttünk, 2 csíkot láttam a középső vonalból. Kemény volt.
Belgrád és Podgorica közt kb. 8-10 helyen volt közlekedési rendőr. Minket csak egyszer állítottak meg, akkor is csak ellenőrzésre, de jópár autót láttam, akit kiszedtek a sorból. Sebességtúllépés, záróvonal-átlépés, ilyesmi.
A montenegróiak most EU-pénzből korszerűsítik az utat. Persze ne autópályára gondoljatok, arra ott mostanában nem lesz pénz. Kb. olyan kéne oda, mint az olasz alpesi pályák (Udine - Tarvisio, Torino - Monte Bianco, vagy a Bologna - Firenze). Épült néhány újabb alagút (ezek már fúrva, betongyűrűvel, világítással), védőhálókat raknak a sziklafalakra (az út kb. fele hosszán többtíz méter magas sziklafal adja az út egyik szélét, a másikat szakadék), erősítik a korlátokat. A szerb részen ilyesminek nyoma sincs, ott még a táblákat sem cserélik: az útirány-jelző táblák felén mindmáig Titograd szerepel, holott Podgorica már 1992 óta nem azt a nevet viseli.
Egyebkent, latom, lefutott a tema, csak senkinek nem jutott eszebe, hogy: adott ugye egy telepules (Csomor, jaja), csak! Pesttel van osszekottetese, sot gyakorlatilag ossze is nott vele (a sarka, szerintem eleg az). Akkor viszont nem az lenne a logikus, hogy az M0 Csomoron kivul menjen (az ellenkezoje meg egbekialto baromsag)?
Most nagyon geci leszek, de nem lett volna elég itt még +2 sáv a meglévő út mellé, és mellévágni egy autóutas táblát?
ez szerintem nagyon sok helyen - ahol alacsony a forgalom - elég lenne, de hát azt nem lehet autópályaként felszámolni a számadásnál - és innentől már politika...
az M85-ös a legérdekesebb ebből a szempontból: a győr-csorna közötti szakaszon közvetlenül a 85 mellett fogják építeni - kivéve enese kerülőt - úgy, hogy közben a régi 85-öt megcikkcakkosítják...
persze ebbe a koncepcióba belerondít a matricás/díjfizetős rendszer: emiatt lehet, hogy jobb, ha megmarad külön a régi főút...
Nos, én is csak most olvastam el. Eszembe jutott pár dolog - bár valszeg nem találom fel a spanyolviaszt.
-Finoman szólva is várható volt, hogy a Viadom helyére nem találnak más kivitelezőt, ugyanis aki nem volt a konzorcium tagja, az már konkurencia. -Túl szép volt az olcsó ap víziója, rá is ment a viadom. Azon filózom, hogy a Porr/Terrag-Asdag hogy fog megbirkózni a megnövekedő költségekkel. ha megpróbálják a (nif felé) szerződésben foglalt összegből kihozni, akkor nem fognak alvállalkozót találni. Sztem ez jelen pillanatban a legnagyobb bajuk. Vagy saját zsebből állják a többletköltségeket? -A cikk azt írja, hogy a B.keresztúr-Sávoly szakasz mindenképp' elkészül májusig. A dolog szerencsés oldala, hogy a 7-es főút pont ezen szakasza a legszarabb. Végig 60-as tábla - néhol az építkezés miatti 40-es korlátozásokkal megszakítva. -Nem is értem, hogy miért lepődnek meg a tőzegen, hisz a Kis-Balatonon vezetik "át" az ap-t. Biztos jó okuk volt rá, hogy nem a főúttól délre megy a nyomvonal. -Mindig csodálkoztam, hogy milyen "simán" át lehet gázolni ezen a N.kanizsa-B.keresztúr közti 35 km-en, mindössze 1 falun vezet át a 7-es. Pár hete mondta egy ismerősöm, hogy erre tök egyszerű magyarázat van. Mégpedig, hogy ez már egy új ("elkerülő") nyomvonal. Nagykanizsától Zalakomárig a googlin ki lehet venni a régi 7-es utat Nagyrécse, Galambok falvakon át. Most nagyon geci leszek, de nem lett volna elég itt még +2 sáv a meglévő út mellé, és mellévágni egy autóutas táblát? persze a meglévő 2 sáv se maradhatna úgy, de azt fel lehetett volna újítani a +2 sáv elkészülte után. Most így lesz 3 út párhuzamosan egymás mellett. Egyedül a gyönyörű erdősávokat sajnáltam volna az út mentén. :-)
Oké, akkor tényleg félreértés volt, nem haragszom. A valamilyen "szemüvegen át látni valamit" kifejezés (pláne kérdésként megfogalmazva) szerintem meg nem igazán súlyos káromkodás, de ha téged ez bánt, akkor bocsánatot kérek.
Hát ezt a kettévágást lehetne sokhelyről példálózni. Itt van Monor, amit kettévág a vasút, és csak két helyen lehet átjutni a túlsó oldalra. Lényegében a 4-es út a köldökzsínor, és ugye a centrumba csak két sorompón lehetett átjutni. Erre szerencsére már az egyik kiváltódott egy aluljáróval, de ettől még továbbra is keté van szelve a település, csak az ájtutási idő csökkent azzal, hogy nem kell a sorompónál várni már.
(na, az előző hsz-t nem is jó helyre linkeltem... de látom, ez nem tévesztett meg.. :-)
hát valamennyit mindenki fizet, mert annyiféle adó van, hogy mindet kikerülni nem lehet...
de itt most nem is a precíz számadásról van szó, hanem az elvről:
az infrastruktúra állami feladat, ezzel tud legjobban besegíteni a gazdaságnak...
(persze nem arról van szó, hogy minden tanyára aszfaltos utat, meg minden városka mellé autópályát: a várható forgalom azért legyen arányban a költségekkel...)
"nem olyan nagy a difi: egy átlagvonat kb. 800-1000utas, míg a metró simán elvisz 4-500at." Tényleg nem. Csak kétszeres. Mellesleg ahhoz az kell, hogy csak a vonatról legyenek rajta utazók. Bár a környéken nem tudom ki utazna még metróval.
Kérdés, hogy a nemfizetős-körbetartozós, fekete munkaerőt alkalmazó építőipari cégek, meg a körülöttük sündörgő offshore cégek hova és mennyi adót fizetnek.
Az irodaházakra simán rá lehetett volna verni, hogy fizessenek be az 1-es villamos áthozatalába, az Etele út átépítésébe kopptól koppig (parkolók rendezése, járda rendezése, út helyrepofozása, villamossín építés.
BA123: Hiba a vonatokat/pályaudvarokat kivinni mostani helyeikről. Így a belvárosba futnak be, az elővárosoknak és a külvárosi kerületeknek közvetlen belvárosi kapcsolataik vannak. Nyugatit sem szabad kivinni. Hogy fog az ember onnan bemenni a városba? Az az egy metró nem fog elvinni egy szerelvénnyi embert. A Nyugatinál azért ott van a 4-6V, egy saroknyi a a 70-78T.