Figyelmükbe ajánlod az írásodat, vagy kérdezel tőlük?
"Mikor fogjuk megérni"
Nem mostanában.
Ennek oka, hogy annak idején a napi 5 pár gyorsvonat(és Expressz) mellé tették be a napi 5 pár IC vonatot, ezzel megduplázva az utazási lehetőséget. (A 10-es és 29-es vonalon közlekedő gyorsvonatoktól most az egyszerűség kedvéért tekintsünk el.)
Ezt a szolgáltatásnövekedést mára már természetesnek veszik a szombathelyi térségben és nem szívesen engednének belőle. Persze lehet játszani a gondolattal, hogy:
- a 20-asra tereljük az IC vonatokat, a 16-osra a gyorsokat
- a 20-asra tereljök az IC vonatokat és meghagyjuk a gyorsokat, így 1-2 órás követés valósul meg, felváltva két vonatnem
- a 20-asra tereljök az IC vonatokat és hibridként közlekednek
"remélem, talán már jövőre"
Biztos, hogy nem, mert az a menetrend már nyomdában van és abban a mostani verzió szerepel néhány perces módosításokkal.
2009-ben, ha sikerül kiterjeszteni az ITF-t erre a földrészre is, akkor talán más koncepció szerint terveznek majd.
"állítólag jövóre a gysev felújítja és villamosítja a Szhely-Szentgotthárd vonalat, így egész végig villanymozdonnyal mehetnének a szerelvények, pl a grazi IC is."
Állítólag. Majd meglátjuk, hogy mi lesz a vége.
(Ha megmarad a 16-oson a grazi IC vonat, akkor elég hülyén fog kinézni, hogy Szombathelyen visszakapja a villanygépet.)
"Igazából nem is értem, hogy eddig miért Csornán át közlekedtek, miért nem Veszprémen át."
Részben kívánatnövekedés (lásd fentebb) részben térségek összekapcsolása (Szombathely-Csorna-Győr) részben azért, mert így a csatolással kevesebb mozdony kell.
Mikor fogjuk megérni, hogy a szombathelyi IC-k a 20-ason közlekednek (remélem, talán már jövőre), állítólag jövóre a gysev felújítja és villamosítja a Szhely-Szentgotthárd vonalat, így egész végig villanymozdonnyal mehetnének a szerelvények, pl a grazi IC is. Igazából nem is értem, hogy eddig miért Csornán át közlekedtek, miért nem Veszprémen át.
Mert például 35-40 perccel nőne a menetideje... És ennek lehet az utasok nem örülnének. Amúgy is ott vannak a gyorsok, azok arra mennek.
Mikor fogjuk megérni, hogy a szombathelyi IC-k a 20-ason közlekednek (remélem, talán már jövőre), állítólag jövóre a gysev felújítja és villamosítja a Szhely-Szentgotthárd vonalat, így egész végig villanymozdonnyal mehetnének a szerelvények, pl a grazi IC is. Igazából nem is értem, hogy eddig miért Csornán át közlekedtek, miért nem Veszprémen át.
Üdv! Szeretném szépen kérni, hogy aki rendelkezik az új MÁV menetrend tervezettel, a 29-es vonal oldalait szíveskedjen nekem elküldeni. Tehát attól várnám a segítséget, aki eme tudás birtokában van. Köszönöm előre is!
Skacok, tudtok valamit arról, hogy a Nyugatiból fog-e 06:35-kor Monorra indulni vonat, vagy csak 06:50-kor? Régóta eltérő híreket kapok arról, hogy lesz egy 35-ös is, de egyik emlegetett dátum óta sincs ilyen.
812/259 vonat mért áll Magyarbólyon 17 pecet Beli manastirba 26 pecet? 258/813 nál is ugyan ez a kérdésem h mér áll Beli manastirba 40 percet Magyarbólyon 15 percet?
A MÁV-IC-kről és EC-kről folytatott minden vita értelmetlen. Míg más országokban van TGV, ICE, Thalys, SuperCity, addig itt egyre pusztulnak az IC-k, egyre több helyen állnak meg. A Citadella lehet, hogy pontos, de lehetetlen időpontban közlekedik, és irdatlan hosszú a menetideje...
Nem a Hz a legnagyobb bűnös a késésekben hanem hogy Dobován kiép az úniúból majd gyékényesen vissza és a határon megkésetik és borul a bili! Hodoson nincs ilyen gond! ( Aki IC Citadellázik tudja hogy menet rend szerint érkezik a határra és menetrend szerint( 10 perc) tovább is indul és GO! Pest)
Decembertől ütemes menetrend. Ez minimum kétóránként garantál valamilyen gyorsvonatot, vagy hozzá hasonlót. Erről bővebbet talán István Gyuri mondhat. Őt az ütemes menetrend topikon lehet kérdezni erről.
2006. szeptember 23-án indul útjára a Gulyás Expres. Kismarosról 17:38-kor indul, Királyrétre 18 óra után érkezik. Ott meglepetés program, illetve a helyi vendéglőben Gulyás leves lesz terítéken. 20:30-kor indul vissza a nosztalgia járat, és csatlakozik a Kismarosról 21:11-kor Budapest felé közlekedő MÁV szerelvényhez.
Jegyárak:
14 éves kor felett: 2.000 HUF
4-14 éves korig: 1.800 HUF
A fenti árak a teljes programra, vacsorával együtt értendőek.
4 éves korig a vonaton való utazás díjmentes, a vacsorát viszont ki kell fizetni, ha kér a gyermek.
Szinte elviselhetetlen amit mostanában tapasztaltam! A horvátország felől jövő vonatok állandóan késnek! A Maestral még Istenes +10 +20 szal érkezik Magyarországra de a EC Goldoni és a EN Venezia esetében gyakrak előfordul az 1 vagy 1,5 óra is!!! Ez egy EuroCity és egy EuroNight vonat esetében szerintem nem megengedhető!!!
Nem lenne rossz ha a Goldoni és a Venezia az új menetrendtől Hodosnál lépne ki és be hiszen az IC Citadella Szlovénia felől szinte soha nem késik, ha esetleg igen akkor is max 10 percet!
És ha Zágráb-nak nem elég a Maestral akkor újra lehet indítani a Kvarner IC-t.
Erről mi a véleményetek?
A másik téma aki szereti a vasutat és ránéz a Maestral nemz. gyorsra elhánnya magát! :( Ma az eleje így nézett ki : Belföldi rész: 1 lehasznált Bo+egy By+lehasznált Bo+By majd a nemzetközi része! És közben a fonyódi személyen Bko kocsik futkoznak amin még a fejtámla huzat is rajt van! ( Azért egy nemz. gyorsra ennyire odafigyelhetnénk!)
A 2004/2005, és a 2005/2006. évi menetrend egyenesen szánalmas, hiszen Budapest-Nyugati Pu.-ról Nyíregyházára az ELSŐ vonat 9.05-kor indul. Ezen időpont előtt kizárólag átszállással lehet eljutni, a Szolnokon túl eső településekre. Sajnos már a 2004.-es menetrendváltás idején megszüntették a 6.05-kor induló gyorsvonatot, ami annak előtte PARTIUM nemzetközi gyorsvonatként közlekedett közvetlen kocsikkal Csopra, ill. Záhonyba.
Visszafelé is hasonló a helyzet, mivel Debrecenből a Nyugatiba 12.51-es "gyorsvonaton" kívül, ami persze minden állomáson megáll, egészen 19.00-ig egyetlenegy vonat sincs közvetlen eljutással.
Úgy gondolom, ezen változtatni kellene a tisztelt MÁV Zrt-nek, mivel nem mindenki engedheti meg magának az InterCity-vel való utazást naponta, vagy akár hetente.
Nem éri meg az 540 ft-os IC pótjegy váltása sem, hiszen az IC-k majdnem azonos állomásokon állnak meg, mint anno a 94/95-ös menetrend idején a mezei gyorsvonatok!
Hát amit a 46-os vonallal csináltak az botrány. 8 éve még 5 gyorsvonat közlekedett,rá két évre már csak 3, aztán 2, most meg egy se. Kár volt az expresszt eltörölni. Hülyeségnek tartom, hogy minden vonat megáll Kajdacson és Kölesd-Alsótengelicen hisz alig van felszálló.