Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51947

Akkor van benne 1,5 km, amennyivel a Karcagi szakaszt délebbre engedélyezték a Natura miatt.

 

 

Ahogy írtad: majd áthelyezik...a táblákat.

Előzmény: adiaboli (51943)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51946

Talán azért van a félreértés, mert ha a 6-os útról érkezel Barcs városába akkor a város előtti tábla, ez itt

azt javasolja, hogy ha a városba akarsz menni akkor NE menj tovább a hatos úton, hanem menj egyenesen.

Az egyenes út pedig nem vezet a 68-as út déli végpontjához, ergo onnan nem tudsz északnak indulni mert oda se jutottál.

Ha nem délről indulsz el a 68-as úton észak felé (ott se jártál) akkor értelemszerűen nem látod azokat a táblákat Babócsa felé vezető útról, amiket Te viszont láttál.

 

Tanulság:

Amikor a 6-os úton Barcshoz érkezel, akkor ne higgy a táblának, hogy előre van Barcs, hiába van az odaírva, menj tovább a 6-os úton Virovitica felé, akkor jársz jól.

Amikor elfogy alólad a 6-os út, mert véget ért, akkor se Babócsát keresd (mert az túl egyszerű és logikus lenne) hanem Nagyatádot.

Ugyan nem akarsz Nagyatádra menni, de mégis a 68-as úton indulj el észak felé.

Ha így tettél akkor valóban megtalálod azokat a táblákat amiket Te láttál.

 

Aki meg még a város határ előtt a körforgalomnál elhitte a táblától, hogy egyenesen kell bemennie Barcsra, az úgy járt mint én.

Várost nézett.

 

Ugyan én nem siettem sehová, ráértem.

 

 

Előzmény: Adolphó (51941)
kamant Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51945

... alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.

 

És még csak nem is egységesen:

 

Előzmény: trizs77 (51942)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51944

"Fotelből" is kézenfekvőnek tűnik, mint az egyszeri lyány: "aztán úgy maradt". :-) Gyűjteményt lehetne az ilyen táblákból összeállítani.

Előzmény: trizs77 (51942)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51943

Landsmann videóján (szíves engedelmével) keleti irányból a két látható szélső tábla a 214 és a 212. Szerintem a 215. km csak éppen valamivel a "47" csp.-tól keletre esik, a 211 tábla pedig egyszerűen lemaradt, de a kocsi tempóját elnézve még biztosan az M35-re átváltás előtt (Debrecen felől: után) kell(ene), hogy legyen.

A 212 és a 213 táblák azonban világosan látszanak, így a 212+572 lehet ugyan tervrajzi szakaszhatár, viszont akkor a táblák pontatlanok. A kettő így nem jön össze.

https://www.youtube.com/watch?v=H7FxTtbsoTo  

Előzmény: dimelo (51939)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51942

Pontosan nem tudom.

De évtizedekig Balatonszéplak alsó és Zamárdi között csatlakozott be az M7 a 7-be.

 

Így Zamárdi vasútállomásnál már Budapest két különböző km távolságra volt.

Egyik a 7-n a másik az M7-n.

 

Ennek az ellentmondásnak a feloldására alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.

Ez csak példa.

 

Így

 

Ez csak egy fotel elmélet.

Nem tudom a valós okot.

Valószínűleg a Somogy megyei Közúti Igazgatóság, Siófoki Mérnökségének Forgalmi Osztályvezetője tudja pontosan megmondani, hogy mit jelent az indexben a hatos szám.

 

 

Előzmény: adiaboli (51940)
Adolphó Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51941

Szia!

 

Kíváncsiságból megnéztem a Google Maps street view-ját, mit mutat a 68-ason dél felől. Van is három tábla ami segít.

 

Az első a Csurgó 300 méter múlva balra tábla,

a második egy balra kanyarodó sávot jelző tábla, tehát Csurgó felé kanyarodó sávból fordulhatunk,

és a Csurgó itt balra tábla.

 

Nagyon jó dolog a Google Maps! Én kamionozom és nekem rengeteget segített már.

Ez a Mező utca - Szentesi utca az egyetlen ami nyugati irányban kivezet a városból, a 6-os/68-as csomóponttól számítva a második nagyobb utca balra. Előtte balról Penny Market, Spar, MOL kút.

 

Picit értetlenül állok a történtek előtt. Ellopták volna a táblákat?

Előzmény: trizs77 (51912)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51940

Ott mi a megfontolás? A 7-es nyomvonala Fehérvár nyugati szélétől a horvát határig - tudtommal - évtizedek óta ugyanaz.

Előzmény: trizs77 (51938)
dimelo Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51939

Aztán mégis miből gondolják, tudják, hogy az a km jelző az ott úgy helyes, hiszen tudtommal van ahol a nyomvonal még el sincs döntve, hogy pontosan hol lesz.

 

Már tudják, bár részletkérdések még vannak, de azok nem befolyásolják az úthosszat.

Az M4 hiányzó szakasz végpontja 212+572 km-nél van.

 

Nem járok az M35-ön, nekem sehogy sem előnyös, de ha felhajtasz a 47-M4 csomópontnál és

216, 215, 214 km táblákat látsz az M35 kanyarig, akkor rendben van.

 

Előzmény: Landsmann_ (51934)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51938

Ott a 3 utolsó nyugati km-en az "X+Y" megoldást alkalmazzák.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A 7-es út balatonszéplaki szakaszán is.

Előzmény: adiaboli (51937)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51937

Néhány napja jártam (amúgy először) a 61-es kaposvári elkerülőjén. Ott a 3 utolsó nyugati km-en az "X+Y" megoldást alkalmazzák (vö. Szolnok), hiszen az elkerülő hosszabb, mint a régi 61 (a mostani 610). Így is lehet a számozást "tartani".

https://www.openstreetmap.org/#map=13/46.3813/17.7917

Ha pedig a távoli jövőben netán mégis M9 lesz, akkor egészen más számokat fog kapni.

Előzmény: trizs77 (51936)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 -1 0 51936

Majd minden évre jut átszámozás.

Építenek újabb utat. levágnak kanyarokat, épül elkerülő út, stb.

 

Ezek csak pár km-s eltérések, és igen, elkészültük után újraszámozzák az adott utat.

Ezért ahol volt 31 éve mondjuk a 163-as km kő, nem biztos, hogy ott lesz 2022-ben a 163-as km szelvény.

 

Előzmény: Landsmann_ (51934)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51935

Igen, átszámozzák. Az alatt a húsz év alatt, mire odaér az M4, úgy is el fog kopni.

Előzmény: Landsmann_ (51934)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51934

Én azt nem értem, hogy a magában álló M4 (M35-től a 47-es főútig, illetve hamarosan a román határig) mellett a km táblák szépen sorakoznak. Aztán mégis miből gondolják, tudják, hogy az a km jelző az ott úgy helyes, hiszen tudtommal van ahol a nyomvonal még el sincs döntve, hogy pontosan hol lesz. Akkor majd átszámozzák?

Anytime Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51933

Ez is egy érv, bár az M4-A3 átadási dátumát már bejelentették (szept. 4.)

 

Viszont Komáromnál csak a csend...

illetve:

A Google már útvonalat tervez az új hídon....?!?

 

https://www.google.com/maps/dir/47.6744197,18.0914612/47.8589161,17.7654499/@47.7333352,17.842984,46731m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Előzmény: adiaboli (51932)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51932

Még keresik az elfoglaltak időpontját.

Előzmény: Anytime (51931)
Anytime Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51931

Miért ez a nagy csend...

 

 

 

a Komáromi új Duna-híd körül?

dimelo Creative Commons License 2020.08.19 0 1 51930

Olyan leírást olvastam, ami akár regényírói fantáziaterméknek is beillik.

Az adatvédelem érdekében a cégnevek rövidítve.

"Az M4 gyorsforgalmi út tanulmánytervének készítéséhez a T. Kft. által még 2004-ben készített távlati forgalom előrebecslési adatokat álltak rendelkezésre.
A Részletes Környezeti Hatásvizsgálathoz ezek az adatok pontosításra kerületek a B. M. Iroda által 2005-ben készített a Dél-Alföldi régió forgalmi prognózisa alapján.
Az M4 gyorsforgalmi út megvalósíthatóságához készült egy Megvalósíthatósági tanulmány 2010 év folyamán, amely a korábbi forgalmi előrebecslésekhez képest

bekövetkezett világgazdasági és belső gazdasági változások miatt új forgalmi prognózist vett a számítások alapjául.
A korábban készített forgalombecslések kiegészítésére az engedélyezési terv készítéséhez a Szolnoki térségre készíttettünk forgalmi előrebecslési adatokat a B. Kft.-vel."

 

Az M4 "fejlődéstörténet" 16 éve kezdődött... 10 évvel ezelőtt figyelembe vették a változásokat...

 

A 2016-os M4 Törökszentmiklós - Püspökladány autópálya szakasz engedélyes tervének forgalmi adatsorai ezekből indultak ki. (2014-2029)

ezt a 2005-ben közreműködő céggel "kiegészíttették" a Szolnoki térségre. (2035)

Hogy miért csak a Szolnoki térségre? Azt csak "R" szakasztervező tudhatja...

 

A Kv. engedélymódosítási kérelemben ezek a táblázatos adatok nem találhatók, csak egy térképes összefoglaló "U" konzorciumvezetőtől,  Egységjárműben feltüntetett forgalmakkal.

 

Próbáltam vizuálni, nem volt egyszerű...

Tele van elgondolkodtató tanulságokkal:

1.  2029 prognózis nagyobb számokat tartalmaz, mint a "kiegészíttetett" 2035. évi.

2.  Töröksz.miklós észak J4 forgalom 6689 db-ról 2348-ra csökken???  (Invalid adatok)

     Ugyanott személy-kisteher 17708 db-ról felugrik 32087 db-ra???

3.  Fegyvernek térségében J4 forgalom 5453 db, tehát 1236 db kamion a régi 4. úton (Szapárfalu) haladna tovább?     

     Ugyanott személy-kisteher 14460 db-ról csak 14894 db-ra nő???

4. A 4204. úti M4 csomóponthoz irányuló forgalmat a fizikai távolság determinálja. Az ingázó forgalom a régi 4. főúton marad Törökszentmiklósra.

    A szolnoki ingázók eddig is az északi elkerülőn haladtak, nagyságrendi változás életszerűtlen, ezért valótlan a 4204. úti forgalomnövekedés mértéke (5300)

    és a régi 4. főút (1900-ra) csökkenése.

5. Kenderes-Kisújszállás csp-nál hiányzik a Kenderesre behajtó forgalom adata, és eltúlzott a Kisújszállásra behajtó forgalom.

   A csp. forgalomkülönbözete 3100 csökkenést jelez. (Tehát 3900 lenne Kenderes) Itt  kevesebb (a középső táblázatban 2380) a valós fel-és lehajtás.

   A J4 forgalom a felső táblázatban 147 db-bal csökken, de a középső táblázatban már 350 db a különbség...

6. Kisújszállás-Karcag csp-nál 2700 egység a keresztező régi 4. út különbözete, ez a Karcag felé haladók többlete. (Jelzi, hogy nyugat felé nem használják a 4206. úti csomópontot)

   A J4 forgalom a felső táblázatban 1390 db-bal csökken, de a középső táblázatban már nem is szerepel... (Invalid adat)

 

Lehetne még tovább is részletezni, de ennyi hiba is horror...

 

Az egységjármű adatok elfedik a kiugró különbségeket. A Hu-go útdíjfizetési arányok szerint 90% J4 kamion.

A 2,5 egységszorzó összemossa az 5 és a 40 tonnás teherjárműveket.

 

Több évtizedes tapasztalat, hogy Törökszentmiklós elkerülőn nagyságrendileg azonos J4 kamion halad, mint Karcag-Püspökladány között.

Hogyan prognosztizálhatták e törvényszerűség ismeretében, hogy 2029-ben 6689 kamionból csak 3593 haladna végig a szakaszon?

A korrekció pedig "olyan jól sikerült", hogy 2035-ben Tsz.miklósnál 2348, de Fegyvernek-nél 5205 db??? 

Valami multi-giga-factory épül Fegyverneken:)))

De láthatatlanul mennek át a T.miklósi elkerülőn??? Vagy ha kelet felől szállítanak, akkor hova tűnnek a Kisújszállás-Karcag  csp-nál?

 

Fontos, hogy 6000-10000 egységjármű különbségeket jelent a szakaszok között ez a "kis baki"...

 

Ezek után talán érhető, hogy az engedélymódosításban sokkal szolidabb egységjármű adatokat szerepeltetnek. (De azok sem korrelálnak több szakaszon)

 

Hogyan engedélyezhették 2016-ban ezeket az UFO-jelenségeket?

 

Előzmény: dimelo (51926)
kamant Creative Commons License 2020.08.18 0 0 51929

A 76-os út zalaegerszegi bővítése kész(nek tűnik). (Tegnap jártam arra.)

Szalagkorlátok, hálók, felfestések, táblák, lámpák, kamerák - minden. Gépek, deponált anyag nincs már ott. Egy kisteherautót láttam az egyik lezárt részen, de nem láttam, mit csináltak.

De még 40-es korlátozás van és csak 1-1 sáv járható.

RadiX Creative Commons License 2020.08.18 0 0 51928

Az online térképek sokkal gyorsabban frissülnek, mint az offline GPS-ek térképei, a papírtérképeknél meg főleg. Utcaképet tényleg nem érdemes nézegetni.

 

Ismerem a 31-est Hevesen, négy online térképből 2 így mutatja, másik kettő amúgy, sőt az OSM nagyítástól függően mást mutat. De azért ez egy egyedi eset, ahol a közútkezelő szerencsétlenkedése lehetett a fő ok szerintem. Ha jól emlékszem, a körforgalom építése idején nem tudták elsőre eldönteni, melyik nyomvonal legyen a 31-es.

Előzmény: nyebojsza (51927)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.18 -1 0 51927

Ha nem ismered az utat a "navigátor" sokszor át..asz, mint engem is nemegyszer (legutóbb ma), mert egy 3 méterrel rövidebb utat mutat, ahol a kereszteződésből csak sok perc várakozás után lehet visszajutni a főútra... az utcaképet is hiába nézed, mert ahol ma hozott a GPS, ott csak 2014-es képek vannak, ami ma már teljesen másként néz ki... ráadásul ha online térképen nézed Hevest, azon is teljesem máshol mutatja a 31-est, mint a valóságban :(

Előzmény: RadiX (51913)
dimelo Creative Commons License 2020.08.17 0 2 51926

Egyetérthetünk. De, nem meglepődni kell, hanem szólni, írni, jelezni!

A gyorsforgalmi hálózatfejlesztésben ezek "kényes" kérdések.

 

Relativizált számokból szubjektív döntések...

 

Biztosan érted, hogy miért vagyok kritikus.

 

Még egy szemléletes példa: A forgalom figyelemmel kísérése (2018) című kiadványban

az M6 autópályának 18 mérőhelyét tették közzé,

az M7-nek csak 9, az M5-nek 10 jutott...

az (M)4-ről 2 mérőhely látható (M0 előtt - után), tegyem hozzá, akkor még nem működött hosszabb szakasz,

de a 4. főútról csak egyetlen mérőhely havi bontását közlik (1937) Tisza-híd Szolnok -  ami nem is lesz M4 szakasz...

a 7187 mérőhelyi adat már nem az M4 nyomvonalán található. (Véda: 179+9 km, ahol kisebb a forgalom, mint a 181-190. km-ig)

A 42. főútról 1 mérőhelyi adat látható (6017), pedig tudják, hogy eltérő forgalmi arányok vannak 0-37 és 37-63. km-ek között.

 

A "figyelemmel kísérés" önkényes... (és több táblázat hibás adatokat is tartalmaz)

Előzmény: ÁsítóSárkány (51925)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.17 0 0 51925

Nekem az jön le, hogy teljességgel hiányzik a rendszerszintű gondolkodás, a méréseknél kezdve.

Innentől kezdve nincs mit meglepődni a töménytelen ad-hoc ötletelésen.

Előzmény: dimelo (51924)
dimelo Creative Commons License 2020.08.17 0 0 51924

Rejtvényfejtésnek teljesen megfelel - bár egyáltalán nem olyan szórakoztató...

 

Sőt, nagyon aggályos hibák vannak a forgalmi adatokban 2010 után is, amit "tájékoztatásul" hivatalosan közzétesznek.

 

Az adatok feldolgozásának módszere:
Kézi forgalomszámlálás elvégzése (külső vállalkozó)•
Az adatok hitelességének ellenőrzése (megyei munkatársak)•
Az adatok összegzése azonos formátumba rendezése (központ)•
A tényleges keresztmetszeti forgalom kiszámítása (külső vállalkozó)•
Az adatok ellenőrzése (megyei munkatársak)•
A kiadvány és az OKA input elkészítése (külső vállalkozó)

 

Már az is rettentő, hogy főút-szakaszon csak kézi forgalomszámlálást végeznek a XXI. században.

A 4. főút 121-141 km között csak 5 évenként 1-2-3 napos kézi számlálás történt. (14% pontatlanság)

 

Tehát 2010-ben rögzítettek forgalmat, azt 5 éven át felszorozgatva közzétették (tervezők ezekből az adatokból távlati prognózisokat készítettek)

majd 2015-ben újra striguláztak... az eredmény elképesztő...

 

Fegyvernek 4204-34. utak között:

9869 mérőhely 128+716 -129+357 km

            mérés     Összes  Egység   szgk. kistgk  buszok  közép nehéz pót nyerges spec.

2010     2 nap      10997  16202   5915 1547   173 0    490   1024 427  1294   45

2014 felszorzás   11021  16756   5656 1479   169 0    543   1135 474  1435   49

2015     2 nap      10850  14958   5715 2343   279 0    197     240 326  1629     0

 

Általános konfliktus van a szgk-kisteher, kisteher-középnehéz, középnehéz-nehéz, valamint a nyerges-speciális tgk. felismerésénél.

Ezért praktikusabb az adatokat összevonni a D1-D2, B2 és  J2-J3-J4 kategóriákba rendezve:

 

             mérés     Összes  Egység                      D1-D2     B2        J2       J3                                 J4

2010     2 nap      10997  16202   5915+1547= 7462   173 0    490   1024    427+1294+45=1766

2014 felszorzás   11021  16756   5656+1479= 7135   169 0    543   1135    474+1435+49=1958

2015     2 nap      10850  14958   5715+2343= 8058   279 0    197     240    326+1629+  0=1955

 

A 2014 felszorzás és a 2015 mérés közötti különbség a "gördülő számlálás" kockázatait bizonyítja. (2 nap mérés: kritikus)

Az összes jármű 171 db-os csökkenése mellett 1798 az egységjármű csökkenés. (törvényszerűségi abszurdum)

923 db D1-D2 és 110 B2 növekedés mellett -346 J2, -875 J3, és -3 J4 csökkenést közöltek.

Hihető, hogy a 4. tranzitútvonal folyamatos kamionforgalom növekedése ellenére 2014-ről 2015-re Fegyverneknél 1224 db tehergk. csökkenés történhetett?

Ez nagyon nem 14%-os pontatlanság. (összes tgk. 3636, 2392:  34 %, a J3-nál 1135, 240: 79 %)

A J2 és J3 adatok rögzítésénél, vagy feldolgozásánál olyan súlyos hiba történt, amit a kontroll sem szűrt ki.

 

Ebből a nagy kockázatú adatsorból - látható korrekciós szándékkal, de nem következetesen - képezték a 2029. évi forgalomprognózist.

Amiből az M4 forgalomvolumenét is már csak "jósolhatták"...

 

Nem csoda ezek után, hogy 148 %-os a növekedés a VELE (27772) és NÉLKÜLE (18786) adatsorok között: +8986 db gépjármű, +13813 egységjármű!!!

Nem csoda, de semmiképpen nem a valóság...

 

Ezek után betáplálják a kétes adatokat a szoftverbe és megállapítják: kiváló a BCR mutató, néhány év alatt megtérülhet az M4 Fegyvernek-Kenderes szakasz beruházási költsége?

A döntéshozók elégedetten hátradőlnek?

Mi történik, ha ugyanilyen hibák következtében más szakaszon "elveszik" néhány ezer gépjármű és emiatt sokkal rosszabbnak látszik a BCR?

 

Előzmény: dimelo (51920)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.15 0 0 51923

Csak puszta ötlet volt, semmi több. Innen távolról nem tudhatom hogy mennyi arra a turistalátványosság ill. ami erre ráalapozható volna, de ha van esély hogy százával jönnek oda a turisták, akkor én mégiscsak megpróbálnám... . Persze, ha nem ilyenek az adottságok, akkor természetesen már nem...

Előzmény: RadiX (51922)
RadiX Creative Commons License 2020.08.15 -2 1 51922

Mielőtt itt elköltenél pármilliárd forintot a semmire, inkább gyere le a fraktálról.

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (51921)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.15 0 0 51921

Ha én lennék a porrogi út kezelője, két hasznosítási módot is latolgatnék:

 

1.: A hetes kanyar mellékére odatelepíteni egy élményparkot a turistáknak skanzennel és a régi vidékiek életét bemutató 5-6 házas tájházcsoportot, hozzá egy rendes turistafogadó éttermet közepesnél nagyobb befogadóképességgel, de ezt természetesen egy mini motellel kombinálva, mellé még vagy három-négy büfét, a sportolni is szerető turistáknak egy mini hobbifutballpályát meg melléje egy kis hobbiteniszpályát, és már kézen is állna a turistacsalogató paradicsom, és a helyi falvaknak mindnek jutna a vidéki autós turizmusból egy kis bevételfalatocska... ! ;)! Az utat meg úgy kéne kiépíteni, hogy aki a turistaparadicsomba tart az megy a régi hétkanyaros úton, aki meg csak áthajtani szeretne, annak meg építeni egy kiegyenesített 2×1 sávos összekötő utat ami a kanyargós útszakaszt kikerüli.

 

2.: A hétszergörbét egy minőségi autós rallipályává kiépíteni, parkolóval, indítóházzal, fedett lelátókkal, 5-6 gyorsétkezdés kisbüfével, és annak, aki meg csak mellette hajtana el, annak meg építeni egy kiegyenesített 2×1 sávos összekötő utat ami a kanyargós útszakaszt kikerüli. Ez esetben a rallipálya lenne az, ami a környékbeli falvaknak rendszeres bevételt hozhatna.

Előzmény: trizs77 (51918)
dimelo Creative Commons License 2020.08.15 0 0 51920

Vártam és közben böngésztem még hozzá...

 

Az M4 Tszmiklós északi szakasza a jelenlegi elkerülő nyomvonal, ezért 2014 és 2018 adataihoz képest helyesen értelmezhető a 2029 prognózis.

A Kisújszállás elkerülő is az M4 nyomvonal része, tehát azonosan értelmezhető.

Eltér majd a Fegyvernek-Kenderes-Kisújszállás-Karcagpuszta és a Karcag-Püspökladány szakasz.

 

A 63 km-es 4. útvonalnak 3 elkerülő és egy kvázi elkerülő (Kunhegyes 34-3404. utak között), illetve 4 gyűjtő szakasza van. (Surjány, Kenderes-kelet, Kisújszállás-kelet és megyehatár.)

Az elkerülőkön főleg a személyforgalom kisebb, a gyűjtő szakaszokon ez növekszik átlag felett.

Ezek miatt hektikusnak látszó forgalomváltozások vannak a 121., 129., 141., 151., és 165. km-től.

25 év adatsorainak ismeretében megállapítható, hogy a 4. tranzitfolyosó közlekedőedényként működik ±10-20% forgalomhullámzással.

 

De a "gördülő számlálás" 1995. évi bevezetése miatt megnövekedtek az adatbiztonsági kockázatok is.

http://real-j.mtak.hu/11037/4/Kozlekedestudomanyi_2011_04.pdf

 

"A rendszer megfelelő mennyiségű mért adat birtokában kellően megbízható"

"...amint ez nem biztosított, a rendszer felülvizsgálata is szükségessé válhat."

 

Az óvatos feltételes mód ezen a szakaszon határozott bizonyosság...

http://www.puspokladany.hu/kozadat/hirdetmenyek/2018/kozerdeku/HESZ/Pl_vizsg.pdf

Ami a 125. oldalon olvasható, az megerősíti a forgalomszámlálás rendszerhibáit.

 

Az egybecsengő tapasztalatok miatt a 2015. évi Környezetvédelmi dokumentáció forgalmi adatai is nagy kockázatúak!

 

 

Az Országos Célforgalmi Felmérés 2016-ban már EKÁER - Hu-Go adatokkal dolgozott és felülírta a "gördülő számlálás" korábbi hibáit.

A KV. engedély módosításához azonban nem az OCF adatsorokat használták fel.

 

Hogy mi volt az új adatforrás, azt még böngészni kell, hátha kiderül...

Előzmény: dimelo (51885)
NAR Creative Commons License 2020.08.15 0 1 51919

Lásd még Vigántpetend-Nagyvázsony.

Előzmény: trizs77 (51914)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51918

igen.

Így van.

 

Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem vagyok egy idegenforgalmi látvány menedzser, de más országok erre már építettek volna valamilyen mutatvány üzletet.

Kicsit de igen.

Talán egy iciri parkolót a felső első kanyar mellé, ahonnan szép és jó felvételeket lehetne csinálni.

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!