Keresés

Részletes keresés

laca151 Creative Commons License 2022.08.12 0 0 4723

Mennyire gyakori, hogy áramszünet van? Ha gyakran van, nyilván érdemes vmi szünetmentesben gondolkozni. De ha mondjuk szökőévente 1x, akkor nem biztos, kicsi az esélye, hogy pont akkor érsz haza. Vésznyitási lehetőség meg sztem mindegyiken van, max akkor be kell vállalni egy bemászást.

 

Másik ötlet: nem tudsz a tolókapuba tenni egy nyitható kiskaput?

Előzmény: Lada79 (4715)
laca151 Creative Commons License 2022.08.12 0 0 4722

"a tolómotorok nagy része nem kezeli külön a külső és belső fotocellákat"

 

Az enyém kezeli, bár nem maga a motor, hanem a vezérlés (Techno T011S). Igaz, az 230V-os, nem 24-es.

Előzmény: eadams (4716)
Lada79 Creative Commons License 2022.08.11 0 0 4721

Köszönöm a javaslatokat, még fogok jelentkezni.

rage. Creative Commons License 2022.08.11 0 0 4720

Köszönöm szépen. Ez nagyon jó ötlet!!!

Előzmény: eadams (4719)
eadams Creative Commons License 2022.08.11 0 0 4719

Szia!

 

Ezt felszereléskor érdemes úgy beállítani, hogy nyitáskor magának ütközzön.

Így utólag az első konzolt tudod a szárnyon odébb tenni, viszont akkor látható a régi helye.

 

Meg tudod ütköztetni egy gyűrűvel magad is, de van hozzá gyári is pl iilyen: Ütköző gyűrű Proteco, Euromatic, Bill, stb...

 

Előzmény: rage. (4718)
rage. Creative Commons License 2022.08.10 0 0 4718

Üdv. Van egy proteco kapunyitó szettem. Teljesen jól működik.Kopp kopp:)

Egy apró kérdésem lenne. Az egyik szárny nem tud igazán nekiütközni semminek. Csak kicsit nyírja a zsanért meg egy kicsit téglának. De nem is tudok ütközőt csinálni mert nem fal mellett van a kapu. Mennyire lehetséges saját magához ütköztetni? A dugattyú nyakát az végén lévő kar közé raknék a dugattyúra egy hengert ami ütközőként működne. Vagy nem bírná a menetes nyak?

GLückPeter Creative Commons License 2022.08.09 0 0 4717

Szia!

Én Motorlineprofessionalt telepítek ennek a márkának is van 24V-os változata, gyárilag akkupakkal van szerelve.

 

Előzmény: Lada79 (4715)
eadams Creative Commons License 2022.08.09 0 0 4716

Szia! 

 

Amikor nincs személybejáró -hacsak nem gond áramszünetkor a kerítés átugrása- mindenképpen 24V-os motorban érdemes gondolkozni.

Ezeket gazdaságosabb szünetmentesíteni mint a 230-as motorokat. (nyilván a szünetmentes nem egész napos üzemre szól, pár ciklusra jó)

A 24V-os motorokhoz általában van gyári szünetmentes pack, pl. a BFT tolómotorhoz az SL BAT2.

 

Vannak más gyártók is, nagyon nem lőhetsz mellé egyikkel sem, pl a Motorline-nak is van komplett szünetmentes tolószettje akkuval, mindennel.

 

A belső oldali infrát tolókapunál akkor érdemes felszerelni, ha a nyitási oldalon előfordulhat hogy odafut a gyerek vagy a kutya (mint pl. a szomszédom gyereke ott állt a kerítésnél, mert várta apát ahogy jön haza, a nyíló kapu meg megütötte a lábát - szerencsére nem lett baj)

Én akkor is teszek belső infrát ha a tolókapu rányílik a személybejáróra (vagy a személybejáró kap egy nyitásérzékelőt). Ez nálad most nem játszik. 

 

Viszont a tolómotorok nagy része nem kezeli külön a külső és belső fotocellákat, ennek megvannak a kényelmetlenségei (sorba kötött infránál pl nyíló kapunál belemész a záró oldali infrába és megáll a nyitás).

(mellékesen -mielőtt leoltanak itt- a nyitási infra beköthető pl a stop gombra is, vagy egyéb lehetőségek is vannak - gyártója válogatja)   

 

Előzmény: Lada79 (4715)
Lada79 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 4715

Sziasztok!

 

Ősszel szeretnék telepíteni tolókapu szettet, úgyhogy talán ideje elkezdeni körbejárnom a témát. :)
A tolókapu 3,3 m-es, kb. 100-150 kg lehet, egy kézzel könnyen lehet húzni-tolni (legalábbis az asszony nem panaszkodik emiatt).

 

Alább olvastam a 'hogyan zárhatod ki magadat' szitukat, na ez nálam talán hatványozottan fontos lehet, mivel az a helyzet, hogy nincs személyi bejáró, csak a tolókapu. Ez van. :(

Nem tudom, hogy ilyen esetre jó megoldás-e valami akkumulátoros kiegészítő a motorhoz, ha elmegy az áram? Nem olcsó, ahogy nézem, de ha jól működik...
Vagy ezt más irányból érdemes megoldani?

 

Valamint hasznosabb, ha belülre is kerül plusz 2 fotocella?

 

Én eddig a Bft deimos bt a400-al szemezgettem, de nyitott vagyok más típusokra is.
Köszi előre is, ha írtok javaslatokat.

 

fagyalf Creative Commons License 2022.08.03 0 0 4714

roll230

Előzmény: Fecóóóóóóó (4713)
Fecóóóóóóó Creative Commons License 2022.08.01 0 0 4713

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy nem tudja-e valaki a képen látható vezérlés melyik gardengate típus? Egy Mover 8-as toló motort vezérel.

A segítséget előre is köszönöm!

fagyalf Creative Commons License 2022.07.26 0 0 4712

Személy bejárót lehet még ráprogramozni.

Előzmény: Bz81 (4711)
Bz81 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 4711

Sziasztok!
Köszönöm a hasznos visszajelzéseket, a P6-os programozást átolvasom. Illetve még egy kérdésem lenne, hogy 3 nyomógomb van a távirányítón, na most az első gombra felprogramoztattam, hogy a kapu nyisson ki teljesen, majd ha újra megnyomom zárjon, menet közben ha megnyomom, akkor is megáll természetesen, majd folytatja is. A másik két gombra milyen funkciót érdemes felprogramozni?

Előzmény: eadams (4710)
eadams Creative Commons License 2022.07.22 0 0 4710

Szia!

 

 

A Block 230 nem abba a vezérlésbe való.

Ha egy helyen és egyszerre vetted mindet a kereskedő igazán szólhatott volna, hogy fölösleges lesz.

 

A T011 vezérléssel semmi baj, benne van az elakadásérzékelés gyárilag, állítsd be a programozás végén (P6).

Előzmény: Bz81 (4703)
fagyalf Creative Commons License 2022.07.22 0 0 4709

Szezon-fazon esete. A block az gardenes, a T011 az proteco másolat. Nem konpatibilisek egymással. A trabant váltó, nem jó a ferrarihoz. A t011 leírásában le van írva az akadály érzékelés beállítása. Programozás végén zárd le a programozást, mert az első áramszünet után kezdheted előről!

Előzmény: Bz81 (4703)
GLückPeter Creative Commons License 2022.07.21 0 0 4708

:) A proteco szettnek semmi köze a webáruházban , árult szetteknek. A motorok proteco, és ennyí.

Előzmény: Bz81 (4703)
laca151 Creative Commons License 2022.07.21 0 0 4707

Szerintem előbb próbáld ki, hogy milyen, és csak utána kezdd el finomhangolni, ha szükségét érzed

Előzmény: Bz81 (4706)
Bz81 Creative Commons License 2022.07.21 0 0 4706

Köszönöm utána nézek, megkeresem ezt az értéket és bármi is legyen jelenleg beállítva, megfelezem :)

Előzmény: laca151 (4705)
laca151 Creative Commons License 2022.07.21 0 0 4705

Kicsit pontatlanul fogalmaztam, azt tudod konkrétan állítani, hogy mekkora erőszükséglet-növekedés esetén álljon meg. Ha jól emlékszem, 1-99 között változhat az erőszükséglet értéke. Ha mondjuk felprogramozáskor magától beállít egy 20-as értéket, asszem még talán az akadályérzékelésre is beállít önmagától valamit (pl. 40), de ezt utána szabadon tudod módosítani a megfelelő programpontban.

Előzmény: laca151 (4704)
laca151 Creative Commons License 2022.07.21 0 0 4704

Első programozáskor önmagától beállítja a mozgatáshoz szükséges erőt, utána ehhez képest külön be lehet állítani, hogy nagyobb erőszükséglet esetén megálljon. A programozás pontos menetére már nem emlékszem, de benne van az útmutatóban. Nekem Meko5-ös motor van ugyanilyen vezérléssel, csak má' vagy 2 éve programoztam. Utána direkt ki is próbáltam, a mozgó kaput megtámasztottam (kézzel, meg kicsit nekidőlve), és szépen megállt, talán még el is indult visszafelé (má ez sincs meg pontosan 2 év távlatából)

Előzmény: Bz81 (4703)
Bz81 Creative Commons License 2022.07.21 0 0 4703

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Vettem egy Proteco MEKO8 típusú tolókaput, aminek TECHNO T011S a vezérlője és hozzá egy BLOCK230 AKADÁLYÉRZÉKELŐ kiegészítő panelt, mert az egyik weboldalon olvastam, hogy Proteco szettekhez jó, de kiderült nincs hozzá hely a panelen, így mégsem lehetséges a vezérlésbe forrasztani :(. A kérdésem az lenne, hogy azért nem lehet ehhez a panelhoz ilyet beletenni, mert esetleg alapból ismeri a rácsukás elleni védelmet csak fel kellene programozni? Esetleg akinek van ezzel tapasztalata meg tudná velem osztani? Köszönöm. 

GLückPeter Creative Commons License 2022.07.21 0 0 4702

Vedd meg nyugodtan!

Előzmény: DirkG (4701)
DirkG Creative Commons License 2022.07.20 0 0 4701

Kezd letisztulni a dolog, a jelölt egy FAAC 741 (741E Z16), 175kHUF az ára. Vezérlés van benne (átnéztem a doksit, funkciókban és bekötésben is teljesen megfelel nekem), viszont rádió nincs, ami nem baj, mert a meglevő Marantec modulom használnám amúgy is.

 

Mi a véleményetek? Vehető? 5 méteres nyílású, fenyőlécekkel burkolt úszókapuról van szó, a súlyát nem tudom sajnos, de szerintem bőven elbírja ez a motor, még túl is van méretezve.

 

Esetleg ebben az árkategóriában tudtok jobb alternatívát?

 

Előzmény: DirkG (4695)
DirkG Creative Commons License 2022.07.19 0 0 4700

Köszönöm a tippeket, a beton minősége miatt gondoltam én is arra, hogy lefúrok jó mélyen 4db menetesszárat, és valami erre alkalmas jó minőségű injektálható ragasztóval rögzíteném.

 

GLückPeter Creative Commons License 2022.07.19 0 0 4699

Amikor jó a beton akkor működik, különben..... Nem tudjuk milyen ott az alap.

A ragasztást a technologiai utasítás szerint kell csinálni, és akkor nem bizonytalan a végkifejlet!

Előzmény: meszi67 (4698)
meszi67 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 4698

Minek vacakolsz a menetesszár-ragasztó kombóval? Bizonytalan a ragasztás kimenetele és drágább is mint 4 db. alapcsavar. Azt pont ilyenre  találták ki. 

Előzmény: DirkG (4695)
fagyalf Creative Commons License 2022.07.19 0 0 4697

Egy sima billenőkapcsoló is elég erre. ;)

Előzmény: GLückPeter (4693)
GLückPeter Creative Commons License 2022.07.19 0 0 4696

Természetesen jó a menetesszár.

Előzmény: DirkG (4695)
DirkG Creative Commons License 2022.07.19 0 0 4695

Sikerült itt kapott tanács alapján kicserélni az elektronikát az öreg (20 éves) Girri 130 motoromban (úszókapu) még régebben. Tette is a dolgát jól, de kezdem kicsit unni az egészet, nagyon véres már a torka, a műanyag ház is törött, félek hogy beázik, pláne hogy az új elektronika (City 9 V2) nyilván nem passzol tökéletesen a belső dobozba, elég taknyolósan tudtam csak beleszorongatni. De a legnagyobb gondom most, hogy nagyon szarul szereltette ezt fel az előző tulaj anno: nincs talp, hanem betonvas tartóidomokat hegesztettek a görgőket tartó profilra, és ezekre lett ültetve a motor, kvázi "lebeg". Na, a minap letörött az egyik... Csoda hogy közel 20 évet kibírt.

 

Kezd elegem lenni, végleges és hosszú távú megoldást szeretnék, úgy gondolom hogy ez a mostani kiszolgálta az idejét, tákolgatni én ezt már nem szeretném. Tettem most alá pár téglát, valamint az egyik betonvas még tartja, működik, de ha már hozzányúlok, akkor szeretnék egy új motort, immár szakszerűen rögzítve.

 

Szeretnék kicsit jobban képbe kerülni a hogyanról, és az alábbi kérdések merültek fel: járható út szerintetek, hogy lefúrok 4db (vagy több) menetes szárat a mostani betonba valami jó erre való ragasztóval? Aztán erre felültetném az új motor tartólemezét. A legtöbbnek a doksija beton alapot kér, vagy hasonlóan van megoldva ahogy írtam, de kampós végű menetes szárakat ír friss betonba helyezve. Ha csak így lesz jó, hát vállalom, de nagyon örülnék neki, ha ki lehetne ezt kerülni :)

 

A másik problémám a teljesítménnyel van, a mostani motor specije ezt írja:

 

- 230V

- 530W

- 2.5A

- 28.0 Nm

- max kapusúly: 400kg

 

Átnéztem pár új specit (FAAC, Nice, Proteco), ennél sokkal kisebb teljesítményekre ígérnek nagyobb súlyokat, és jóval nagyobb nyomatékot. Mennyire vegyem ezt komolyan? A jelenlegi 530W-ból induljak ki inkább?

 

A másik gondom, hogy fogalmam sincs a kapu súlyáról. A kapunyílás 5 méteres, a túlnyúlása további 2 méter lehet kb. Fa lécekkel van burkolva. Sajnos ennél többet nem tudok róla, meg lehet ennyi alapján legalább saccolni (tól-ig) a súlyt a motorválasztás kapcsán? Egyébként csendes, szépen mozog, a motort kiakasztva kényelmesen lehet mozgatni 1 kézzel, akadás nincs.

 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

 

 

feketecsako Creative Commons License 2022.07.16 0 0 4694

Jó ötlet, köszönöm. 

Előzmény: GLückPeter (4693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!