Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

h.c.s Creative Commons License 2021.07.13 0 0 6612

Ne keverjük. a 12 lapú az nem SPLINE. Az sokkal sűrűbb.

Előzmény: zombi112233 (6610)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.13 0 0 6611
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.13 0 0 6610

Szia! Úgy is keresheted hogy spline, vagy sűrű torx. Ennek is sok neve van sajnos. De itt van pár példa. Mindenképp nézd majd meg hogy neked a rövid vagy a hosszított fér el. Nekem a hosszított volt a jó, de az enyém 1.6-os.

https://tomnerszerszam.hu/Gepi-dugokulcs-fej-1/2-12-lapu-rovid-19-mm

 

https://tomnerszerszam.hu/Gepi-dugokulcs-fej-1/2-hosszu-12-szogu-19-mm

 

https://pumatools.hu/legkulcsfej-12-12-lh-19-es-genius-448519.html

Előzmény: Mészáros András (6607)
Mészáros András Creative Commons License 2021.07.12 0 0 6609

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (6608)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.12 0 1 6608

Szia, ilyen vagy ugyanez a méret gépibe:

https://www.epextech.hu/webaruhaz/keziszerszamok/dugokulcs-19-mm-1-2-12-szoglet-yato-yt-1281-resztelek

(Múltkor egyet széttörtem kiszedéskor)

Előzmény: Mészáros András (6607)
Mészáros András Creative Commons License 2021.07.12 0 0 6607

Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy az 1.4-es benzines(aua) főtengely tárcsához milyen dugó kulcsot kell beszereznem? Gyűjtögetem a vezérlés cseréhez a szükséges kellékeket ,hogy kényelmesen és jól megtudjam csinálni. Rögzítőt,akkus légkulcs,nyomaték kulcsot már beszereztem. A dugó kulcs pontos megnevezése és mérete érdekelne. Köszönöm előre is!

zombi112233 Creative Commons License 2021.07.09 0 0 6606

Hibatárolóban nem volt semmi. De köszönöm szépen, közben megoldódott. Kevés volt benne a gáz, és azért nem indult el. Szerencsére ez a legkisebb rossz.

A hideg-meleg levegő állító lapát motorjára teszek egy kivezetést, hogy legközelebb ha megint megszorulna vagy rendetlenkedne a poti, ne kelljen megint szétszedni a belsőt, így könnyen orvosolható lesz ez a hiba. Persze csak amíg tönkre nem megy valami annyira. Így már lehet összerakni a belsejét is és talán kész lesz az autó ha nem jön közbe más. 

Előzmény: Octi19 (6605)
Octi19 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 6605

Egy egész rakás dolog van még ami miatt nem indul az automata klíma. Kellene olvasni egy hibatárolót!

Előzmény: zombi112233 (6603)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.07 0 0 6604

A pc táp elég volt hozzá. 

zombi112233 Creative Commons License 2021.07.07 0 0 6603

Nos, megtörtént a levegőhőmérséklet állító lapátmotor manuális mozgatása. Miután megmozgattam már működött rendesen, tehát vagy a lapát volt megszorulva, vagy a potenciométer nincs a helyzet magaslatán a végponton. Persze nem bízok benne hogy mostantól jó lesz, de van nagyobb gond is. Ugyanis nem indul a klíma.

Tudnátok tanácsot adni hogy mit nézzek meg? A klímacsöveken megnyomtam egy picit a tűszelepeket, gáz van benne, de nagyobb süvítésre számítottam. Lehet hogy kevés a gáz és nem kapcsolja be a kompresszort? Mi miatt nem indíthatja még el? 

Mészáros András Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6602

Köszönöm a gyors választ segítséget! Csúcs atom jó fejek vagytok!

Előzmény: Mészáros András (6601)
Mészáros András Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6601

Köszönöm a gyors választsegítséget! Csúcs atom jó fejek vagytok!

Octi19 Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6600

Nagyjából igen, persze ha előbb a kerekeket nagyjából a rögzítési pontjuk közelébe tekered, akkor egyszerűbb, de ha a főtengelyt a jelhez képest 90°-kal visszább tekered, akkor a dugattyúk nagyjából a löketek közepén egyforma magasságban lesznek. Ilyenkor szabadon tekergetheted a vezértengelyeket. Azokat a rögzítési helyzetbe forgatod és megrögzíted az erre való célszerszámmal, azután a főtengelyt vissza azt is rögzíted a megfelelő szerszámmal.

Előzmény: Mészáros András (6598)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6599

0:Amennyire lehet, állítsd jelre ( rögzítési pontra, amit lentebb leírok) a vezérlést, hogy ne akkor kelljen mindent tekergetned, amikor egymáshoz képest túlságosan elmozdulhatnak, mert akár ez miatt is kárt tehetsz a szelepekben, stb. Az egy fog amit arrébb ment, elvileg nem okoz majd gondot. Főtengely szíjtárcsa csavarjára egy racsnis kulcs,óramutató járásával megegyező irányba forgatod szépen lassan, és a felső fogaskerekeket figyeld, hogy MINDKETTŐ a rögzítési ponton legyen. Ne ijedj meg ha néha nehezen megy, néha meg nagyon könnyen, főleg ha benne vannak a gyertyák a motorban. Akár lehet is rögzíteni már most a fogaskerekeket. Sőt. 

1:Leszeded a régi vezérmű szíjakat miután kilazítottad a két feszítő görgőt.

2: Kicseréled a vízpumpát, feszítő görgőket és a többi görgőt.A feszítő görgöket lazán rakod fel, hogy lehessen feszíteni. Ha azt is meghúzod, akkor a feszítő rész is megszorul, tehát nem tudod majd beállítani a feszességet vele. Az oldalán van egy nyíl, hogy melyik irányba kell majd fordítanod az imbuszkulccsal. Ha jelen van, akkor lehet majd a központi csavarral lerögzíteni abban az állásban.

3. A két felső fogaskerék oldalán van egy-egy kisebb lyuk, ahova a vezérlésrögzítőket kell dugni. Kb 8 as fúrószár vagy csavar megy bele, keresztül a fogaskerekeken, bele a szelepfedélbe. A nyíllal jelölt kis lyukak azok. Lehet hogy neked nem pont itt kell rögzíteni, de meg fogod találni. 

4: Győződj meg róla, hogy a lehető legszorosabban és legpontosabban illeszkedjen a fúrószár vagy csavar amivel rögzíted a kerekeket. Véletlenül se legyen kisebb, ne kotyogjon semmi. Ha szorosnak tűnik, ne hidd el elsőre, ugyanis a szelepek rugói nagyon erősek, simán el tudják tartani a kerekeket.

5: Ha ez megvan, felrakhatod a felső, rövidebb vezérműszíjat, ami a két kereket köti össze, méghozzá úgy, hogy a fogaskerekek felső részén feszes legyen, az alja laza, ugyanis ott fogod feszíteni. Ezek alatt középen van egy feszítőgörgő. Imbusszal a megadott irányba tekerve jelre állítod, majd meghúzod a központi csavarját. Itt kész vagy, rögzítés marad a helyén!

6:A főtengely fogaskereket jelre állítod. Blokk oldalan van egy kis vonal, a fogaskeréken pedig az egyik fog mindkét oldala le van törve. Ezeknek kell egy vonalba lennie. Nagyítsd ki a képet látszik a fogaskerék letörése is.

7: Ha ez megvan, ezt a kereket is rögzítsd le. Ehhez nekem sem volt szerszámom, ha tudod, szerezd be.

8:Most mehet fel a hosszú vezérmű szíj. A feszítő görgő oldalán legyen a laza, ne a másik oldalon, hiszen ott fogod feszíteni. Ha úgy tetszik, a vízpumpa oldalán, ahol a leghosszabb szabadon lévő része van a szíjnak. 

9: Ha fent van a szíj, akkor ennek a feszítő görgőjét is feszítsd meg. 

10: Ezután ellenőrizd hogy a főtengely fogaskerék és a vezérmű tengelyek fogaskerekei is jelen maradtak e. Ha nem, akkor lazít és újra kezd. Természetesen csak a második szíjjat. Addig játsz vele amig nem lesz jó. Ha itt elrontod, abból baj lesz. 

11: Ha minden sikerült, minden jelen van, kiszedheted a rögzítőket. 

12: Újra ellenőrizz le mindent, hogy mindegyik fogaskerék jelen van e!!!

13: Most racsnis kulcs a főtengely csavarra, és óramutató járásával megegyező irányba 3-4x forgasd át a motort. 

14: Újra ellenőrizd le, hogy minden fogaskerék jelen maradt e!! Ez akár meg is ismételheted, hogy biztosra menj. 

15:Na most lehet indítani a motort. 

 

Remélem nem hagytam ki semmit. És csakis saját felelősségre csináld. Ha valami nem jól sikerül, tönkre teheted a motort! 

 

Előzmény: Mészáros András (6598)
Mészáros András Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6598

Ne haragudj de én nem tudom rendesen kifejezni magam(van hova fejlődnöm)! Szóval! Az alsó jelölést és a felső dupla kereket lefixálom és kész? Ezeket nem úgy kell jelre tekerni hogy a szíj rajta van? Tehát ha teszem azt fogom és elvágom(csak példának mondom) egy szikével a vezérmű szíjat  ,de utána az alsót-felsőt jelre rakom,lefixálom és felrakom az új szíjat akkor kész és ennyi?

Előzmény: Octi19 (6597)
Octi19 Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6597

Nem értem a kérdést! A vezérlést nem jelölésekre hanem rögzített kerekekkel kell cserélni! Vedd le a szíjat, tekerd helyre a kerekeket, rögzítsd le azokat, és mehet vissza a szíj, lehet feszíteni, ellenőrizni, és kész is...

Előzmény: Mészáros András (6596)
Mészáros András Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6596

Sziasztok! Kérnék megint egy kis segítséget! Bele néztem a motortérbe és mondom rá pillantok a vezérlésre mennyire laza vagy sem a vezérműszíj a halott vízpumpának hála. Az utastér felé a fogaskerék tetejétől nézve feszes volt vagyon ahogy lennie kell. A fogaskerék tetejétől az autó eleje felé lefele viszont laza volt eléggé! Ez még nem is lett volna gond mert úgy is cserélni fogom. Viszont a laza részt elkezdtem csak próba szinten felfelé kisimítani csak tesztnek szántam hogy mennyire laza.Szépen be is pattant egy foggal feljebb. (jó hülye vagyok) Viszont vissza már nem tudtam tenni. Most ilyenkor mi a helyzet? Természetesen eszem ágában sincs most beindítani a motort,de így nem tudom hogy kezdjek neki a vezérlésnek. Ilyenkor mit tehetek? Köszi előre is! Pont kajálni indultam ,de jól is laktam az ideggel....:)

Mészáros András Creative Commons License 2021.06.29 0 0 6595

Találtam egy videót,más is járt már így! A vízpumpát figyeljétek! :)

Mészáros András Creative Commons License 2021.06.29 0 0 6594
Mészáros András Creative Commons License 2021.06.29 0 0 6593

Köszi a segítséget! A vízpumpa adta meg magát! Már rendeltem egy vezérlés szettet. A beszereléstől kicsit félek,de megbirkózok a dologgal!

Előzmény: zombi112233 (6590)
zombi112233 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 6592

Jó helyen jártam ha az állító motorokat akartam mozgatni? :

 

A többi úgy tűnt mozgott, de ez nem akart megmozdulni. Van más ablak, ahol csak ezt a motort lehet mozgatni mindkét irányba? Azzal sokkal jobb lenne. Így még mindig nem tudom hogy rossz e vagy meg van szorulva. Ha lehetne mozgatni mindkét irányba, talán ki lehetne szabadítani. Ha senki nem tud ilyenről, kerestem alternatív megoldást. Régi PC-ből kiszaggattam pár alaplapi vezetéket. Ezek pont illenek az állítómotor pinjeire és még zárlatot se tudok velük csinálni mert van rajtuk burkolat. :

A motor csatlakozóján a 4-es és 6-os tűre kell 12v-ot csatlakoztatni. Polaritás cserével lehet egyik vagy másik irányba mozgatni.

De jobban örülnék ha a VCDS is tudna ilyet, de sajnos én nem találom. Jó lenne ha írna valaki ami már csinálta, hogy valóban csak úgy lehet-e mint az első képen. 

zombi112233 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 6591

Ezen a képen a 30-as számú cső. :

zombi112233 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 6590

Kaper-el beszéltünk róla nemrég, az az úgynevezett halálcső. Az a cső ami közvetlenül a vízpumpából indul, itt tolja át a vizet a hűtőrendszerbe a másik oldalra. A motor háta mögött van, tehát a tűzfal felé. Csak azért írtam ezt is mert azt mondtad azon az oldalon ömlött a víz, de a vezérlésnél nem láttál semmit. Ha az durrant el, akkor ugye nem tol vizet a rendszerbe, nincs hűtés. Remélem szerencséd van és nem főtt meg a motor. Hogy könnyű e cserélni azt Kaper tudja, neki pont ilyen motorja van és cserélte is. Nekem az Fsi - ben látni se lehet igazából, szóval nem egyszerű. Talán az 1.4 ben könnyebb. Kicsit lapozz vissza, van róla kép is. 

Előzmény: Mészáros András (6588)
Mészáros András Creative Commons License 2021.06.28 0 0 6589

Ja benzines 1.4 aua. a motor.

Előzmény: zombi112233 (6587)
Mészáros András Creative Commons License 2021.06.28 0 0 6588

Igen köszi! Most így visszagondolva korábban láttam néhány cseppet,úgy látszik ez a hiba csúcsosodott ki egy Niagara vízesésében! Már megrendeltem a vezérlés szettet! Tervben is volt,de így most véglegesedett az időpont! Amit írtál a vízpumpa cső az mit takar? Az valami komolyabb problémát takar? Köszi a gyors választ!!!

Előzmény: zombi112233 (6587)
zombi112233 Creative Commons License 2021.06.28 0 0 6587

Igen, azon az oldalon csak a vízpumpa van. Legalábbis nekem. Nem tudom a tiéd milyen motorral van szerelve. Ha benzines akkor szinte csak az lehet, rosszabb esetben a vízpumbából induló hátsó cső. Dízelnél nem tudom. 

Előzmény: Mészáros András (6586)
Mészáros András Creative Commons License 2021.06.28 0 0 6586

Sziasztok!Fél órája lekanyarodok a főútról a boltba. Olyan hang mintha valamit,egy kábelt vagy alkatrészt húznák az autóval az aszfalton menet közben. Alá nézek és szemből az olajteknő vezérlés felőli oldalánál patakokban folyik a víz.Lepattintom a vezérlés műanyagot felül. Ameddig bele látok semmi. Rátöltöttem vizet(volt nálam),és haza mentem kb 4 km. Közben fűtést ráadtam. Langyos volt aztán egyszer csak elkapta és meleget fújt,majd a vége fele megint langyosat. Persze jelzett a hőfok is. Közben érces kissé kerepelő hang. Megérkeztünk.  Nem vízcső durrant el. Akkor ez vízpumpa lesz ügye? Az szokott szélsőséges esetben ilyet csinálni? Köszi! :(

h.c.s Creative Commons License 2021.06.27 0 0 6585

Általában mindnek ott van. Ott a legegyszerűbb megvezérelni.

Előzmény: zombi112233 (6581)
zombi112233 Creative Commons License 2021.06.27 0 0 6584

Ha esetleg van aki nem találkozott még ezzel, itt a climatronic titkos menűje, amiben rengeteg dolgot meg lehet nézni. Listával együtt, hogy mi micsoda. Kiemelik hogy mindenki csak saját felelősségre nyomkodja, mert kárt lehet vele okozni!!!! :

http://mr-fix.info/audi-single-zone-climatronic-hidden-menu-a2-a3-a4/

zombi112233 Creative Commons License 2021.06.27 0 0 6583

Sziasztok! Valaki leírná nekem (akár képekkel is prezentálva :) ) hogy VCDS-el hogyan lehet megmozgatni a pozícionáló motorokat a fűtés boxban? A motorral végeztem, mentem már vele egy keveset, úgy tűnik minden rendben egyenlőre, tehát most ez a rész jön. A hiba az, hogy csak forró levegőt fúj az autó, tehát friss levegőt sem, tehát valószinű vagy tönkre ment a motorja, vagy potenciométere, vagy esetleg megszorult a hideg meleg levegő keverő lapát . Úgy tűnik a műszerfal kivétele nélkül nem tudom kiszedni a pozícionáló motort, tehát lehet hogy manuálisan lesz használva. Persze csak akkor ha nem a motor ment tönkre. Ezt kellene kiderítenem. 

Köszönöm szépen a segítséget! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!