Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2011.06.15 0 0 11687

Mind a ketten elég régen modellezünk (föleg gözmozdonyokat  :-) )

 

Lehet, hogy az összes fogaskereket a kerekek közé le egy sorba kellene elhelyezni (az alig vagy nem láthatoan a keretben), majd pedig vagy a konyhában vagy a gözhengerek között felvinni a motorhoz, igy aránylag átláthatová lehet tenni azt a lényeges részt.....

Előzmény: Gábor 70 (11686)
Gábor 70 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 11686

 Igen, ismerem a véleményed! :-))  Mint ha ikrek lennétek! :-)(-:

 

 

Át gondolva  a hátsó kereket meghajtva, csatlórudas hajtással, csak valahogy ez a módszer  nem igazán akart eddig össze jönni. Kerülöm is, csak ha nincs más választás.

 A módszer.  A fökeret lemezeit szendvicsként össze forrasztottama csatló rúd lemezeivel

 hogy a csatló lemezei vannak kívül és együt furatoltam ki gurulás jó lett de amikor hajtani is kellett az nem igazán tetszett nekem sem minnél kissebb a méret annál nagyobb pontosságot igényel. A vegyi maratott  csatlók ki lőve

  A motor át fordítása megoldható lenne a kogaskerekek  ettől még láthatóak maradnak Na majd a következőn tipuson .

 

Előzmény: etwg (11685)
etwg Creative Commons License 2011.06.15 0 0 11685

Szia Gábor

 

én már megirtam a véleményem, nem kell ismételni.

 

Nagyon szépen dolgozol, csak gratulálni tudok!

 

Idövel majd lehet, hogy magad is rájössz, hogy mit kell csinálni ahhoz, hogy az alul ecsetelt szempontoknak is meg tudjon a modelled felelni (ha akarod).

Ez csakis a Te döntésed! 

 

Sokan örülnénk, ha ilyen szép modellel tudtunk volna kezdeni.

Előzmény: Gábor 70 (11684)
Gábor 70 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 11684

 

 

Igen!

 Ez vetődött fel a TT fórumon is, az átláthatóság . Van rá lehetőség, hogy ki szedjem elől és és akkor hátul is, mivel abban hiszek és biztos vagyok benne a modell súlypontjának lehetőség szerint a hajtott tengelyek közepén kell hogy legyen! Ha ki szedem sajnos az átláthatóság, nem oldódik meg, mivel homlok fogaskerék sor van benne, azok lesznek láthatóak. Ráadásul pornak, szösznek, megtelepedésére kiváló hely. Ennek fényében nem biztos, hogy megéri.

Súlyvesztéssel is jár! A vonóerő így tapadó gyűrűs kerékkel még megfelelő

  A kerék, ez a választék a következő méret már sokkal nagyobb! A futó kerék így is házilag készül ebből egyszerűen nincs megfelelő, küllőszámban és átmérőben sem.

 Az egy réztömbből marás ez a módszer vált be a legjobban pontosabb és nem utolsó sorban a leg gyorsabb is. Másik előnye, hogy növeli a modell alján a tömeget, mivel csak épp a fogaskerekek helye van ki marva. Nem vagyok gép gyártó, se mérnök, gépszerelő szakmával Postán kézbesítek.

 Ezt a kardános megoldást már alkalmaztam más modellen, sok plusz munka és szerkezeti megoldást igényel nem akartam túl bonyolítani.

 Ennek oka van!

 Az alátámasztást  pótolom feltélen

 A kerék nyomkarika esztergálás természetesen érdekel , szerintem másokat is!

 Köszönöm a pozitív véleményt! :-)) Sokat dob a folytatásban!

 

Előzmény: rezgaras (11683)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.15 0 0 11683

Na jó, de ne legyen harag!

 

A modell legkellemetlenebb tulajdonsága az, hogy nem lehet a kazán alatt átlátni. A legtöbb (késôi) magyar gôzmozdonyra jellemzô, hogy karcsú kazánja van, meglehetôsen magasan elhelyezve. Jól át lehet látni a kazán és az alváz között. El tudom képzelni, hogy TT nagyságban nem könnyü a megoldás, mert a motor nem fér el a kazánban. Illetve csak olyan kicsi motor férne el, ami már nem elég egy mozdonynak. Én mégis megpróbáltam volna esetleg megfordítani az elrendezést, hogy a lehajtás hátul legyen, az állókazánban. Akkor legalább elöl szabad lehetne a kazán alatt.

 

A szerkezet egy darab rézbôl való kimarása igen igényes feladat. Nem vagyok abban biztos, hogy szükség van rá. De sokan készítenek így modellt, fôleg a mechanikai munkákban jártasabbak.

 

Azt írtad, hogy a szerkocsi hajtás gyenge lett volna. Ezzel egyet is értek, nagyon nehéz jó szerkocsi hajtást készíteni. Még H0-ban is tele kell tömni a szerkocsit ólommal - gyakorlatilag ki kell tölteni benne minden helyet, ami nem motor és meghajtás, hogy valamennyi húzóereje maradjon a modellnek. De lett volna egy másik megoldás is, ami éppen TT-ben jól szokott müködni. Ez az, amikor a motor a szerkocsiban van és egy kardántengellyel elôre hajt a mozdonyba. A csiga és az áttétel elfér az állókazánban, a többi maradhat, ahogy most van. A kardántengely lehet egész vékony acélrúd, 1,5mm, 1,2mm vagy talán 1,0mm átmérôjü is. Ügyesen el lehet rejteni, fölülrôl nem látszik. Oldalról persze igen, ha valaki nagyon odafigyel. Kardáncsuklót gyári modellek tartozékaként lehet beszerezni.

 

A másik ami feltünt, nem tudom, jól látom-e a képen, hogy a víztisztító tartálya csak a végén, a csôvel van alátámasztva, a másik vége konzolosan "a levegôben lóg". Ha így van, azt korrigálni kell. Természetesen az igazi mozdonyokra nem szereltek fel egy ekkora tartályt konzolosan, hanem alá van támasztva a másik végén is. Ezt könnyü kijavítani, utólag is beteheted a támaszt a tartály és a kazán közé.

 

Eléggé feltünôek a túl magas nyomkarimák. Ezt hívják az amerikaiak "pizzavágó" keréknek. Gondolom, ezt lehetett találni. De egy kicsivel nagyobb kerék is lehetett volna, és a nyomkarimát nyugodtan le lehet esztergálni. Ha érdekel megírhatom, hogy én hogy szoktam.

 

Egyébként jól sikerült modell. Jók az arányai, "hozza" a 324-est. Ez a legfontosabb. (gondolhatod, ha igénytelen, reménytelen modell lenne, nem írnék ennyit róla ;-)))

Előzmény: Gábor 70 (11682)
Gábor 70 Creative Commons License 2011.06.14 0 0 11682

 Köszönöm szépen mindenkinek akinek tetszett modell!

 

 Rezgaras! Jöhetnek a megjegyzések,:-) abból mindig tanulok valamit, akár magánban is!

Előzmény: rezgaras (11667)
nazareth Creative Commons License 2011.06.13 0 0 11681

Hopp, csak most vettem észre, hogy az igazinál volt egy 3. lépcsőfok is hajdanán...

Előzmény: alkotasu (11678)
etwg Creative Commons License 2011.06.13 0 0 11680

Én is levenném a lépcsöt, vagy ha lehet hátulrol (belülröl) kicsiszolnám a helyet a rugonak - ami elvileg a hossztartó alatt van azz egy sikban. Igy a lépcsönek a hossztartóbél kifelé kell állnia, és mögötte elférne a rugo (lehet, hogy egy kicsit csalni kell a kötegek szélességével).

Ma már ilyen lépcsö akár maratott darabként is aránylag könnyen elérhetö-

Előzmény: alkotasu (11676)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.13 0 0 11679

Nekem is rögtön ez jutott az eszembe. A lépcsôt kellene átrakni. Ha másképp nem megy, új lépcsô kell. Tulajdonképpen stimmelnek az arányai.

Előzmény: nazareth (11677)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.13 0 0 11678

Nem csak a felsővel, de mindenesetre az ötleted jó irányba mutat, mert tegnap délután én is ebbe az irányba indultam el, és egész jól áll a dolog. A középső lépcsőfokot a rugóhoz kell rögzíteni, ahhoz az alsót. Úgyhogy működőképes lesz ez így azt hiszem. Csak nem lesz mit megfogni, ha le akarom szedni az alját... :-)

Előzmény: nazareth (11677)
nazareth Creative Commons License 2011.06.12 0 0 11677

Egyértelműen a felső lépcsőfokkal van probléma, az igazin a váz alsó vonala fölött van. Esetleg ha lekapnád, és csinálnál sajátot?

Előzmény: alkotasu (11676)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.12 0 0 11676

Megpróbálok egy részletet betenni, hátha jobban látható.

 

 

A probléma az, hogy a valóságban a lépcső mögött elfér a rugó, a modellen meg pont egyvonalba esik. A hosszal szerintem nem lenne probléma, mert ha a nem kéne a rugó végét levágni, akkor pont oda kerülne, ahol a valóságban is van, vagyis a kocsi elejére.

 

Gumidanitól kaptam segítségül néhány képet, abbó metéltem ki az alábbi részletet:

 

Előzmény: rezgaras (11675)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.11 0 0 11675

A képrôl nem látom: miért nem fér el a rugó és a fék?

 

Előzmény: alkotasu (11673)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.11 0 0 11674

Azt hiszem, a probléma mögött az áll, hogy személykocsiból akarod átépíteni. A személykocsik rugókötegeinek a hossza 2000mm volt, a poggyászkocsiké 1600mm (a teherkocsiké 1000mm). Mérj csak utána!

 

Előzmény: alkotasu (11673)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.11 0 0 11673

Fenébe! A képeket nem tette be. Na, tehát akkor megismételve, képekkel:

 

Urak!

 

Nekifogtam egy Dnz kocsi barkácsolásának.

 

 

A tengely elhelyezésével gondok vannak. Két lehetőségem van.

 

Szerintetek mi a kisebb barbárság:

 

  • Közelebb tenni a tengelyeket, mint az eredetinél (sajna ez a valóságban mintegy 1,5 m):

 

 

 

 

 

  • Vagy az eredeti távolságra tenni, de akkor nem fér el a teljes rugó, valamint az egyik fékpofát is le kell metélni:

 

 

 

Várom a véleményeket!

 

 

alkotasu Creative Commons License 2011.06.11 0 0 11672

Urak!

 

Nekifogtam egy Dnz kocsi barkácsolásának.

 

 

A tengely elhelyezésével gondok vannak. Két lehetőségem van.

 

Szerintetek mi a kisebb barbárság:

 

 

 

  • Közelebb tenni a tengelyeket, mint az eredetinél (sajna ez a valóságban mintegy 1,5 m):

 

 

 

 

 

  • Vagy az eredeti távolságra tenni, de akkor nem fér el a teljes rugó, valamint az egyik fékpofát is le kell metélni:

 

 

Várom a véleményeket!

Gábor 70 Creative Commons License 2011.06.10 0 0 11671

  Tőled bárhol jöhet! :-)) Kíváncsi vagyok  a véleményedre!

Előzmény: rezgaras (11667)
diginewl Creative Commons License 2011.06.10 0 0 11670

Köszönöm a segítséget!!!

Éjjel 11-kor nem mindig jön rá az ember, a teljesen egyértelmű dolgokra. Megsérteni nem szeretném a festést, ezért kérdeztem.

 

Előzmény: róbertke (11669)
róbertke Creative Commons License 2011.06.10 0 0 11669

Pattintós fülekkel van rögzítve az alváz a kocsiszekrényhez. Öreg, forgalomból kivont bankkártyával, vagy elhasznált telefonkártyával szoktam szétszedni. Ha már levetted a tetőt, nem látod a rögzítőfüleket? 

Előzmény: diginewl (11668)
diginewl Creative Commons License 2011.06.10 0 0 11668

Tisztelt Modellvasút Szerelők!

 

Érdeklődöm, hogy a roco H0-ás 4 tengelyes személyvagonjait hogyan lehet jobban szétszedni?
Addig eljutottam, hogy a tetőt egy vékony/lapos eszközzel sérülsémentesen szépen lepatintottam.
Az oldalfalakat (amin az ablakok is vannak), a kocsi aljától (amin a forgózsámolyok vannak) hogyan lehet leválasztani? Ragasztva van, vagy az is pattintós? Hol nyúljak alá, hogy szétjöjjön?

 

Gondolom az összes 4 tengelyes Roco kocsi így jön szét (pl.: MÁV gosa, stb.)

 

Valahogy ki kellenne vennem a belső teret a kocsiból (aztán visszatenni).

(Megjegyzem a Fuggerth kocsikat is irtó nehéz szétszedni, nagyon figyelni kell a sérülésmentes munkára.)

Várom Válaszokat!

Köszönettel DigiNewl

rezgaras Creative Commons License 2011.06.10 0 0 11667

Szép darab. A megjegyzések jöhetnek itt is, vagy inkább magánban? (vagy sehogy? :-)))

 

Előzmény: Gábor 70 (11665)
róbertke Creative Commons License 2011.06.10 0 0 11666

Tökéletes, gratulálok!!

Előzmény: Gábor 70 (11665)
Gábor 70 Creative Commons License 2011.06.09 0 0 11665

 A képek nem jöttek át!

 

 

 

 

Előzmény: Gábor 70 (11664)
Gábor 70 Creative Commons License 2011.06.09 0 0 11664

  Szerbusztok!

 

 Befejeződött a 324 –es első darabja, vagyis a másolat. A modell polisztirol külsővel készült, ez pedig annak a műgyanta másolata, utólagosan az alkatrészek fel szerelésével van bővítve. Az elsőből nem készül modell

 A vezérmű elemeit fotó marattam, ez még fog finomodni a gyakorlat elsajátításával.

 A hajtóművet magam készítettem marógépen, 6mm és 3mm sárgaréz lapokból

 A 6mm-es anyagban kapnak helyet az áttételi elemek, a vékonyabbik a fed lap.

Ez a tömör fém biztosítja a modell vonó erejét . Meghajtást a mozdony kap mivel TT méretben a szerkocsi igen csak aprócska.

 Ezúton köszönöm a készítésben segítségét és közreműködését   ModeliTT, Jakoa és Pufi barátomnak!

 

 

 

diginewl Creative Commons License 2011.06.08 0 0 11661

Üdv Mindenkinek!

Elöljáróban annyit, hogy készítettem egy piko u-prof R2-es S ívpályát. Ezen szépen látszik milyen távol tart a 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=110023949&t=9130964

hozzászólásomban leírt közelkapcsoló kinematika S-közepén, ill. ívben.
Valamint készítettem egy közelkapcsolást két régi schicht vagonról egyenesben (szerintem tökjó :) Bocsánat az elérzékenyülésemért :)

   

Ismét vagonvilágítás....(utoljára)
Szándékosan nem magyar vagonba szerelt világítást mutatok be, mert nem akarok "bakot lőttél,... meg az másiknak igaza van tényleg nem úgy néz ki" kommenteket kapni :)

 

Ezek tillig H0-ás kocsik, amik belső kialakítása megegyezik a MÁV régebbi Sachsenmodelle alapra épült kocsijaival.



A képen látható, hogy a LED-sor az 1000mikrós kondi miatt feljebb emelkedik a fülkebelső fölé, így vitrinben nézegetve sem zavaró, hogy benn van a világítás. (a kondikat odaragasztottam, és a WC-ben helyezkednek el.



Az áramszedő rugóbronzot a www.ZZemoki.hu -tól szereztem be. TÉNYLEG NEM fogja észrevehetően meg a kocsi gurulását, viszont nagyon jó áramszedést biztosít!!!! Nem beszélve a pofonegyeszerű beszerelésről sem (kerekeket sem kell kivenni)!
A led-sor, és a kicsi digipanel (funkciódekóder) a www.vasutmodellelektronika.hu -ól származik.



A ledsor előnye, hogy 4 LED van sorbakötve, és a végén ellenállásal védve. Kettő ilyen, sorbakötött led-sor van egymással párhuzamosan kötve. Azaz megoldható, hogy felezzem a világítás a kocsikban minden gond nélkül (a nyák-ot kell a negatív oldalon bontani/kireszelni). A funkciódekóder közös + kimenetéhez kellett tennem egy diódát. Az okot nem tudom (fehér led alalcsony nyitófesz?), de ezzel egyértelműen le ill- felkapcsol a világítás (dióda nélkül alapesetben is "derengés" van a vagonokban). F1, és F2-re tettem a kocsi egyik/másik oldalának világítását.
Mivel minden kocsi külön-külön mozdonycímre (is) tehető, így együtt/külön (is) lehet kapcsolgatni a világítást.
Egy szépséghibája van a funkciódekódernek, alapesetben egyenáramról nem üzemel, így analóg pályán sötét van... (gyártót nem kérdeztem erről, hogy programozható-e ezen része)

Akinek külön-külön minden fülkébe kapcsolható világítás kell, annak pl: a www.digitools.hu féle kocsivilágítás ideális lehet. Nekem ennyi luxus is bőven elég volt.

Ez a munka eredménye :)

   

Ahova nem jutott led a fülke fölé, ott permanensen sötét van (de ott nyilván nem utazik senki :)


A régi schicht (MÁV)  kocsikba is hasonlóan szereltem be a panelt. A led-sor fel lett csavarozva a mennyezetre (gyári lyukak gyufaszállal kibélelve). A funkciódekóder szintén rá lett ragasztva a ledsorra felül. A kondik pedig az előtérben kaptak helyet

A Roco (MÁV) kocsijaival kicsit nehezebb (lesz) az eset, mert ott az utastér felett a tető jön le, és az utastér felett futnak át merevítők, amik "bezavarhatnak" a ledeknek. Oda ez az olcsóbb, fix leosztású ledsor nehezen kivitelezhető, több munkát igényel.

Remélem tudtam kedvet adni a "vacilálóknak" :) Érdemes nekiállni, mert digi vezérlésnél nagyon szép a látvány.
Üdv: Diginewl

Előzmény: diginewl (11637)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.08 0 0 11660

pardon, azt a vasútmodellezésbe szántam...

Előzmény: rezgaras (11659)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.08 0 0 11659

Amit írtam, nem magam találtam ki. Al Kalmbachnak, a világ negnagyobb példányszámában megjelenô modellvasutas folyóiratának, a Model Railroadernak az alapítója mondta, ez volt az egyik alapelve. A terepasztal a vasútmodellért van, annak a környezete. Úgy kell fényképezni, hogy a vasút megjelenjen minden képen. És úgy is kell készíteni az asztalt, hogy a vasút köré szervezôdjön!

 

Sokat gondolkoztam én is ezen, de azt hiszem, igaza volt. A terepasztalnak egyszerüen nincs létjogosultsága vasút nélkül! Senkinek nem jut eszébe vasút nélküli terepasztalt építeni, akármennyire is jópofa a dolog. Még egy Faller-car kedvéért sem építenek terepasztalt - a Faller cég saját bemutató terepasztalán is van vasút. Ahol nincs vasút, ott az embernek hiányérzete van, még olyan helyen is, mint a pécsi nagy modulterepasztalnak az a része, ahol csak egy domboldal látható (szôlôvel, présházakkal, amúgy nagyon jópofa), mert mögötte van a rejtett rendezô pályaudvar. Szerintem azt is úgy kellett volna elkészíteni, hogy legalább egy sín elmenjen a dombok tövében, jól látható helyen.

 

Ha egy terepasztalon nincs vasút, az egy rosszul sikerült dioráma. Mert a diorámák mindig valami fô téma köré vannak csoportosítva. A fényképeket is lehetôleg úgy kell készíteni, hogy legyen benne vonat. Persze akik csak a mostani terepasztalok szükséges részét, az ablakokban látható hiányos öltözékü hölgyeket és párokat fényképezik, azoknak úgyis mindegy.

 

ke_fe Creative Commons License 2011.06.07 0 0 11658

Megneztem.  Annyival  lettem okosabb, hogy ROCO.

Gondolom, te vagy a hirdeto, azert reklamozod itt.

Van egy javaslatom a legkozelebbi hirdetesedhez. Mielott hirdetni kezdesz, vedd ki a hutobol azt az 1 darab agysejtedet es tedd be.  Ne parazz, nem fog azonnal elkopni! Es ha benn van az agysejted (egysejted) , akkor jusson eszedbe az is hogy meretaranyt irj. 

Előzmény: kaller12 (11655)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.06.06 0 0 11657

Mit nézzünk rajta? Ez a Börze topiba való, nem ide.

Előzmény: kaller12 (11655)
gezerol68 Creative Commons License 2011.06.06 0 0 11656

Szia!

 

Én ezt a kifejezést utoljára a Jenő barátomtól hallotam, amikor a 3.60-as belmagasságú lakásomban a állmenyezetet szerelte a kollégájával egy négyes létra segítségével. A párbeszéd rövid leírása:

 

JENŐ:-Felszerelted már azt a rohadt függesztőszárat?

 

KOLLÉGA:-Nem érem el rendesen! Pedig már a létra felső fokán állok és úgy szerelem!!!

 

JENŐ: -Mi a fene: szerelem felső fokon?!

 

Üdv: Gábor:)))

Előzmény: róbertke (11654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!