Az alábbi levélváltás történt a MÁV központi információ és köztem:
– Az után érdeklődöm, hogy mikortól lehet kapni az új menetrendkönyvet, illetve hogy a honlapjukra mikor lesz feltéve? 11 nap múlva életbe lép, és még a pénztárakban ill a MÁV-direktben semmit sem tudnak róla.
–
A kért információ beszerzése időt vesz igénybe.
Szíves türelmét kérjük!
– Megdöbbenve és hitetlenkedve olvastam kérdésemre küldött semmitmondó válaszát. Nem hiszem el, hogy 10 nappal az új menetrend érvénybe lépése elött semmiről sem tudnak. Ez a MÁV-ra jellemző hozzáállás, hogy semmibe veszik az utasokat, nem válaszolnak konkrétan a kérdésekre (ez velem már nem az elsö esetben fordult elő).
Mindezek fényében még egyszer tisztelettel kérem, hogy konkrét választ adjanak az alábbi kérdéseimre:
Mikortól lehet megvásárolni az új menetrendkönyvet és mennyiért (kis- és nagyalakú), illetve hogy az új menetrend mikortól lesz elérhető honlapjukon.
Várom érdemi válaszát.
– Elnézését kérjük, ha előző levelünk azt tükrözte, hogy semmibe vesszük kérését és nem akarunk válaszolni az Ön kérdéseire!
Konkrét választ sajnos ebben a levelünkben sem tudunk adni.
A MÁV-Start a 2007/2008-as menetrendi időszakra vonatkozó menetrend tervezetet elkészítette és átadta a Gazdasái és Közlekedési Minisztériumnak jóváhagyásra.
A jóváhagyás a mai napig nem született meg, melynek oka, hogy a tervezett 38 szárnyvonalon történő vasuti közlekedésről még nem született megállapodás.
Ennél fogva nem rendelkezünk a 2007/2008-as menetrendi adatokkal, illetve nincs arról információnk, hogy mikortól lehet megvásárolni, mennyibe fog kerülni és mikor kerül fel a honlapra.
Mit szóltok ehhez?
Egyébként csak annyit, hogy ha nagyon akarták volna, akkor már réges-régen a nyomdában lenne a könyv. Ha pedig lett volna megszűnő mellékvonal, azt utólagos módosítással törölni lehetett volna.
Ezt tudatosan csinálták így. Ellehetetleníteni a vonaton való utazást nem új keletű, hiszen elindult a mellékvonalak megszüntetésével, az óriási jegyáremelkedésekkel, egy-egy mellékvonalon az ellehetetlenített csatlakozásokkal és most az önkényes menetrend érvényességkitolással. Gyerekek, ha ezt eltürjük, hát akkor meg is érdemeljük.:-(
A Kötött pálya információi szerint a MÁV forgalmi főosztálya a december 9-én bevezetni tervezett új menetrend elhalasztását kéri, mivel a mellékvonalakról csak kedden (november 20-án) született végleges döntés (egyelőre mindenhol maradnak a vonatok), így állításuk szerint nincs már elég idő az új menetrend elkészítésére és bevezetésére. A javaslat szerint január 13-án lenne a menetrendváltás, a két időpont közötti bő hónapban egy hibrid menetrend lépne életbe: a nemzetközi vonatok már a 2008-as, a belföldiek a 2007-es rend szerint járnának.
Információnk szerint egy szerdai, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban tartott tanácskozáson merült föl a halasztás ötlete, amelyről ma (pénteken) hoznak döntést a tárca illetékesei.
Az ügy meglehetősen pikáns, hiszen a mellékvonalak sorsáról október 25-én intenzívebbé váló vitában a MÁV-tulajdonos GKM mindig azt mondta, hogy a december 9-i menetrendváltással szűnne meg a vonatközlekedés a szórásba bekerülő szakaszokon, majd amikor kiderül, hogy nincs vonalbezárás, az addig szent dátumként kezelt határnapot áthágják.
Ennél sokkal nagyobb baj származhat a december 9. és január 12. közötti átmeneti időszakból. A határnap ugyanis nem magyar találmány, Európa vasútjai (és például a hazai Volán-társaságok) egységesen ekkor váltanak, a nemzetközi vonatok régen letárgyalt menetrendjét tehát mindenképp meg kell változtatni bő két hét múlva.
A „forgalmisták” hibridjavaslata szerint tehát ezeket a járatokat „átvernék” a régi menetrend szerint járó belföldi vonatokon. Magyarán ha a – prioritást élvező – nemzetközi vonat ugyanakkor menne, mint egy hazai (vagy egyvágányú pályán egymással szembe haladnának), akkor most a belföldit meg fogják állítani, amíg előreengedi a külföldre tartó járatot. Jó néhány vonat tehát minden nap, törvényszerűen jelenős késéssel fog közlekedni, egész vonalak menetrendje verődik majd szét bizonyos időszakokban.
Más bosszúságot is kénytelenek lesznek elviselni az utasok, ha a javasolt halasztás megvalósul. A 2008-as menetrend nem különbözik radikálisan az ideitől, de a néhány változás által érintettek rosszul járnának az átmeneti időszakban. Akad, ahol a dolgozók kérésére módosult egy-egy vonat menetrendje, ők most le fogják késni a munkakezdésüket. A kapcsolódó Volán-járatok december 9-én váltanak, ha náluk nem lesz halasztás, így néhol elromlanak a csatlakozások.
Az új menetrend pár dél-alföldi vonalon fejlesztést jelent, például ütemes jellegű menetrendet. Ez most csúszna, vagyis például a 150-es számú, Budapest-Kelebiai vonalon nem lenne rendszeres gyorsvonati közlekedés. Természetesen nagyon oda kell majd figyelniük a nemzetközi vonatokat belföldön igénybe vevőknek is, hiszen ezek menetrendje már módosul december 9-én. Békéscsabára például sokan Romániába tartó vonatokkal jutnak el.
Az új menetrend elkészítése valóban elég komplex feladat. Nemcsak az utas által látott „vonatmenetrendről” van ugyanis szó, külön fordulójuk van a mozdonyoknak, a szerelvényeknek, a mozdonyvezetőknek, a jegyvizsgálóknak, és persze az állomási mozgásokat (mikor melyik vonat melyik vágányon áll vagy halad át) is meg kell tervezni. A 2008-as menetrend azonban az ideire épül, másrészt persze nem is most indul az elkészítése. Vasútbarátok körében napok óta terjed egy nyomdakész változat. Ebben persze nincs benne annak a 12 mellékvonalnak a menetrendje, amelyre most februárig rendel közszolgáltatást a GKM (vagyis nemhivatalosan ezek bezárására készültek), de a munkát akkor sem nulláról kell kezdeni.
De ha tényleg nem elég az idő a MÁV-osoknak, akkor meg az érthetetlen, hogy a most öt hét halasztást kérő vasutasok miért nem kiabáltak korábban, hogy öt héttel ezelőttig, vagyis még októberben el kellett volna döntenie a minisztériumnak, hol járnak majd vonatok.
Aki rendelkezik ezzel a változattal, legyen olyan szíves részemre elküldeni.
var proto = ( typeof Ajax == 'object' );
if( !proto )
{
var script_el = document.createElement( 'SCRIPT' );
script_el.src = '/rsc/js/061122/prototype-1.5.0_rc0.js';
var heads = document.getElementsByTagName( 'HEAD' );
heads[0].appendChild( script_el );
}
new Ajax.Updater( 'feedback_container', '/goldmine/commentform.php?Item_ID=239019&locale=hu-HU&can_comment=0&nocaptcha=loggedin&nopremoderation=1&disp_comment_form=1&comments_use_autobr=opt-out&parent_url=http%3A%2F%2Fkotottpalya.blog.hu%2F2007%2F11%2F23%2Fa_mav_elhalasztana_az_uj_menetrendet', { onComplete : feedback_loaded } );
function checkBrowser(){
this.ver=navigator.appVersion
this.dom=document.getElementById?1:0
this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom)?1:0;
this.ie4=(document.all && !this.dom)?1:0;
this.ns5=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;
this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
this.bw=(this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns5)
return this
}
function feedback_loaded()
{
bw = new checkBrowser();
div = 'hiddel';
obj = bw.dom?document.getElementById(div).style:bw.ie4?document.all[div].style:bw.ns4?nest?document[nest].document[div]:document[div]:0;
obj.display = 'none';
document.forms['commentForm'].frisbee.value = 'kozmodrom';
}
var pp_gemius_identifier = new String('zaeV7W8_Lb0Gdh_55m6U4fUHHXHpaq9rIV5cwy9.ck7.y7');
Örülj, ha december 9-én kézbeveheted. Még a nyomdába se adták le. Azt sem tudják, most akkor melyik verzió a jó. Kicsit a Kóka belekavart azzal, hogy mégis lesznek szárnyvonalak.
A neten fennt van a szlovák és a cseh területer közlekedő vonatok kocsiösszeállítása, néhány érdekesség:
1. EN 376 Galileo Galilei: Budapest-Prága-Plzen-Cheb-Franciskovy Lázné kocsiösszeállításban szerepel, a menetrendtervezet szerint a célállomás Drezda. A vonat közvetlen kocsikat továbbít Krakkóba, Minszkbe, Szentpétervárra, Moszkvába, Varsóba, viszont Drezdába nem. Melyik a jó?
2. Az IC 130 Moravia Bp-Bohumin között jár, közvetlen kocsit visz Thesszaloniki-Skopje-Belgrád-Bp-Prága és Kolozsvár-Bp-Praha útvonalon Breclav-Prága között EC 70-es viszi a kocsikat.
A tervezetben a vonat EX-ként van feltüntetve.
3. EC 382 Bem József: Bp -Kassa-Varsó útvonalon megy, tervezetben EC, a cseh honlapon Ex.
A menetrendszerkesztő (menetvonal-gazdálkodó, stb...) az igények alapján szerkeszti a menetrendet, nem ő találja ki, hogy mikor hová milyen útvonalon induljon vonat milyen összeállításban. Ő pályavasúti alkalmazott, ha jól tévedek.
Akire Te gondolsz, azt régen járattervezőnek hívták, most a MÁV-Start valamilyen hangzatos nevet talált ki nekik, én már nem is követem, szóval ő a személyszállítási különálló cég dolgozója.
Figyelmükbe ajánlod az írásodat, vagy kérdezel tőlük?
"Mikor fogjuk megérni"
Nem mostanában.
Ennek oka, hogy annak idején a napi 5 pár gyorsvonat(és Expressz) mellé tették be a napi 5 pár IC vonatot, ezzel megduplázva az utazási lehetőséget. (A 10-es és 29-es vonalon közlekedő gyorsvonatoktól most az egyszerűség kedvéért tekintsünk el.)
Ezt a szolgáltatásnövekedést mára már természetesnek veszik a szombathelyi térségben és nem szívesen engednének belőle. Persze lehet játszani a gondolattal, hogy:
- a 20-asra tereljük az IC vonatokat, a 16-osra a gyorsokat
- a 20-asra tereljök az IC vonatokat és meghagyjuk a gyorsokat, így 1-2 órás követés valósul meg, felváltva két vonatnem
- a 20-asra tereljök az IC vonatokat és hibridként közlekednek
"remélem, talán már jövőre"
Biztos, hogy nem, mert az a menetrend már nyomdában van és abban a mostani verzió szerepel néhány perces módosításokkal.
2009-ben, ha sikerül kiterjeszteni az ITF-t erre a földrészre is, akkor talán más koncepció szerint terveznek majd.
"állítólag jövóre a gysev felújítja és villamosítja a Szhely-Szentgotthárd vonalat, így egész végig villanymozdonnyal mehetnének a szerelvények, pl a grazi IC is."
Állítólag. Majd meglátjuk, hogy mi lesz a vége.
(Ha megmarad a 16-oson a grazi IC vonat, akkor elég hülyén fog kinézni, hogy Szombathelyen visszakapja a villanygépet.)
"Igazából nem is értem, hogy eddig miért Csornán át közlekedtek, miért nem Veszprémen át."
Részben kívánatnövekedés (lásd fentebb) részben térségek összekapcsolása (Szombathely-Csorna-Győr) részben azért, mert így a csatolással kevesebb mozdony kell.
Mikor fogjuk megérni, hogy a szombathelyi IC-k a 20-ason közlekednek (remélem, talán már jövőre), állítólag jövóre a gysev felújítja és villamosítja a Szhely-Szentgotthárd vonalat, így egész végig villanymozdonnyal mehetnének a szerelvények, pl a grazi IC is. Igazából nem is értem, hogy eddig miért Csornán át közlekedtek, miért nem Veszprémen át.
Mert például 35-40 perccel nőne a menetideje... És ennek lehet az utasok nem örülnének. Amúgy is ott vannak a gyorsok, azok arra mennek.
Mikor fogjuk megérni, hogy a szombathelyi IC-k a 20-ason közlekednek (remélem, talán már jövőre), állítólag jövóre a gysev felújítja és villamosítja a Szhely-Szentgotthárd vonalat, így egész végig villanymozdonnyal mehetnének a szerelvények, pl a grazi IC is. Igazából nem is értem, hogy eddig miért Csornán át közlekedtek, miért nem Veszprémen át.
Üdv! Szeretném szépen kérni, hogy aki rendelkezik az új MÁV menetrend tervezettel, a 29-es vonal oldalait szíveskedjen nekem elküldeni. Tehát attól várnám a segítséget, aki eme tudás birtokában van. Köszönöm előre is!
Skacok, tudtok valamit arról, hogy a Nyugatiból fog-e 06:35-kor Monorra indulni vonat, vagy csak 06:50-kor? Régóta eltérő híreket kapok arról, hogy lesz egy 35-ös is, de egyik emlegetett dátum óta sincs ilyen.
812/259 vonat mért áll Magyarbólyon 17 pecet Beli manastirba 26 pecet? 258/813 nál is ugyan ez a kérdésem h mér áll Beli manastirba 40 percet Magyarbólyon 15 percet?
A MÁV-IC-kről és EC-kről folytatott minden vita értelmetlen. Míg más országokban van TGV, ICE, Thalys, SuperCity, addig itt egyre pusztulnak az IC-k, egyre több helyen állnak meg. A Citadella lehet, hogy pontos, de lehetetlen időpontban közlekedik, és irdatlan hosszú a menetideje...
Nem a Hz a legnagyobb bűnös a késésekben hanem hogy Dobován kiép az úniúból majd gyékényesen vissza és a határon megkésetik és borul a bili! Hodoson nincs ilyen gond! ( Aki IC Citadellázik tudja hogy menet rend szerint érkezik a határra és menetrend szerint( 10 perc) tovább is indul és GO! Pest)