Nemtudom, Nagyatád jelzéséből viszonylag egyértelmű kellene legyen, hogy ha nem akarsz városnéző túrát, akkor ne menj messze. Mondjuk egy 68-as út jelet Nagyatád mellé kirakhatnának, illetve Barcs mellett egy városközpont jel jöhetne jól
Nem feltétlen akkora
Annak kapcsán, hogy egy útnál épp a legközelebbi, menetközbeni nagy, vagy az út legvégén lévő települést jelzik-e a táblákon, van egy kis összevisszaság, más országokban is. A kereszteződések előtt kitett ilyesmi tábláknak nem feltétlen dolguk helyettesíteni egy térképet (akár papirosat, de naprakészet).
Ezzel együtt az elkerülőknél nem véletlenül bevált gyakorlat egy a város körüli főbb csomópontokat bemutató nagy tábla.
Olyan a hozzáértőket zavaró, a laikusoknak mindegy elírásokról nem is beszélve, hogy megnézed a képen lévő zöld nagy táblát akkor azt látod, hogy Nagyatád felé, délre a 6-os útra irányít de a város (Barcs) előtt állva Nagyatád nem délre van hanem északra.
Így azokat is beküldi a városba akiknek semmi dolguk ott.
Az nem lehet, hogy az (51945)-ben és az (51942)-ben a kilométertáblákon látható kis indexszámok a tized km-eket jelzik???
Biztosan nem! Ebben még laikusként is biztos vagyok. Az, hogy most indexként teszik oda a számot vagy teljes méretben, az szerintem mindegy. Valószínűleg a megrendeléstől függött.
A hódmezővásárhelyi elkerülőn is ugyanezt a módszert alkalmazták a hosszabb útvonal, kilométer számozására. Ott is van 204+1 és 204+2 is. Ha nem így lett volna akkor 206-os km táblát már korábban ki kellett volna rakni, holott, amikor lemegy az út a felüljáróról Szeged felé, akkor ott még csak a 205-ös km tábla található.
A másik megoldás az lehetett volna mint az orosházi elkerülőnél: ott a 174-es km szelvény 1,77 km hosszú. Itt már ezt nem lehetett megcsinálni a közel 2,5 km-es plusz hossz miatt.
Ilyen esetben sokkal jobban tennék, ha a zöld útirányjelző tájékoztatást adó tábla mellé oda tennének még egy másik nagyméretű kiegészítő vázlattérképet tartalmazó táblát, amely Barcs város és közvetlen (minden irányban 2-3 km-es) környékét mutató vázlattérképen ábrázolnák az egyes elágazópontok térképi helyét, kiemelve rajtuk az első*- és másodrendű** főutakat *piros és **narancssárga színekkel, ill. a fontosabb összekötő utakat*** kénsárga színekkel (*** ilyen pl. a Barcs-Babócsa-Háromfa-Nagyatád összekötő útvonal is), és ezen a vázlattérképen kiemelt kék kis karikák vagy vastagabb kék pontocskák mutatnák az egyes elágazópontok helyét, mellettük kék
II
nyilakkal jelölve azt hogy melyik elágazás hová is vezet, pl. <--Babócsa, Nagyatád-->BarcsV, VerőceV, stb. ... .
És akkor máris tiszta lenne minden, mert térképen látva a helyi útösszeköttetési viszonyokat, mindjárt másként tisztábban látszódik minden.
Talán azért van a félreértés, mert ha a 6-os útról érkezel Barcs városába akkor a város előtti tábla, ez itt
azt javasolja, hogy ha a városba akarsz menni akkor NE menj tovább a hatos úton, hanem menj egyenesen.
Az egyenes út pedig nem vezet a 68-as út déli végpontjához, ergo onnan nem tudsz északnak indulni mert oda se jutottál.
Ha nem délről indulsz el a 68-as úton észak felé (ott se jártál) akkor értelemszerűen nem látod azokat a táblákat Babócsa felé vezető útról, amiket Te viszont láttál.
Tanulság:
Amikor a 6-os úton Barcshoz érkezel, akkor ne higgy a táblának, hogy előre van Barcs, hiába van az odaírva, menj tovább a 6-os úton Virovitica felé, akkor jársz jól.
Amikor elfogy alólad a 6-os út, mert véget ért, akkor se Babócsát keresd (mert az túl egyszerű és logikus lenne) hanem Nagyatádot.
Ugyan nem akarsz Nagyatádra menni, de mégis a 68-as úton indulj el észak felé.
Ha így tettél akkor valóban megtalálod azokat a táblákat amiket Te láttál.
Aki meg még a város határ előtt a körforgalomnál elhitte a táblától, hogy egyenesen kell bemennie Barcsra, az úgy járt mint én.
Landsmann videóján (szíves engedelmével) keleti irányból a két látható szélső tábla a 214 és a 212. Szerintem a 215. km csak éppen valamivel a "47" csp.-tól keletre esik, a 211 tábla pedig egyszerűen lemaradt, de a kocsi tempóját elnézve még biztosan az M35-re átváltás előtt (Debrecen felől: után) kell(ene), hogy legyen.
A 212 és a 213 táblák azonban világosan látszanak, így a 212+572 lehet ugyan tervrajzi szakaszhatár, viszont akkor a táblák pontatlanok. A kettő így nem jön össze.
De évtizedekig Balatonszéplak alsó és Zamárdi között csatlakozott be az M7 a 7-be.
Így Zamárdi vasútállomásnál már Budapest két különböző km távolságra volt.
Egyik a 7-n a másik az M7-n.
Ennek az ellentmondásnak a feloldására alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.
Ez csak példa.
Így
Ez csak egy fotel elmélet.
Nem tudom a valós okot.
Valószínűleg a Somogy megyei Közúti Igazgatóság, Siófoki Mérnökségének Forgalmi Osztályvezetője tudja pontosan megmondani, hogy mit jelent az indexben a hatos szám.
Kíváncsiságból megnéztem a Google Maps street view-ját, mit mutat a 68-ason dél felől. Van is három tábla ami segít.
Az első a Csurgó 300 méter múlva balra tábla,
a második egy balra kanyarodó sávot jelző tábla, tehát Csurgó felé kanyarodó sávból fordulhatunk,
és a Csurgó itt balra tábla.
Nagyon jó dolog a Google Maps! Én kamionozom és nekem rengeteget segített már.
Ez a Mező utca - Szentesi utca az egyetlen ami nyugati irányban kivezet a városból, a 6-os/68-as csomóponttól számítva a második nagyobb utca balra. Előtte balról Penny Market, Spar, MOL kút.
Picit értetlenül állok a történtek előtt. Ellopták volna a táblákat?
Aztán mégis miből gondolják, tudják, hogy az a km jelző az ott úgy helyes, hiszen tudtommal van ahol a nyomvonal még el sincs döntve, hogy pontosan hol lesz.
Már tudják, bár részletkérdések még vannak, de azok nem befolyásolják az úthosszat.
Az M4 hiányzó szakasz végpontja 212+572 km-nél van.
Nem járok az M35-ön, nekem sehogy sem előnyös, de ha felhajtasz a 47-M4 csomópontnál és
216, 215, 214 km táblákat látsz az M35 kanyarig, akkor rendben van.
Néhány napja jártam (amúgy először) a 61-es kaposvári elkerülőjén. Ott a 3 utolsó nyugati km-en az "X+Y" megoldást alkalmazzák (vö. Szolnok), hiszen az elkerülő hosszabb, mint a régi 61 (a mostani 610). Így is lehet a számozást "tartani".
Én azt nem értem, hogy a magában álló M4 (M35-től a 47-es főútig, illetve hamarosan a román határig) mellett a km táblák szépen sorakoznak. Aztán mégis miből gondolják, tudják, hogy az a km jelző az ott úgy helyes, hiszen tudtommal van ahol a nyomvonal még el sincs döntve, hogy pontosan hol lesz. Akkor majd átszámozzák?
Olyan leírást olvastam, ami akár regényírói fantáziaterméknek is beillik.
Az adatvédelem érdekében a cégnevek rövidítve.
"Az M4 gyorsforgalmi út tanulmánytervének készítéséhez a T. Kft. által még 2004-ben készített távlati forgalom előrebecslési adatokat álltak rendelkezésre. A Részletes Környezeti Hatásvizsgálathoz ezek az adatok pontosításra kerületek a B. M. Iroda által 2005-ben készített a Dél-Alföldi régió forgalmi prognózisa alapján. Az M4 gyorsforgalmi út megvalósíthatóságához készült egy Megvalósíthatósági tanulmány 2010 év folyamán, amely a korábbi forgalmi előrebecslésekhez képest
bekövetkezett világgazdasági és belső gazdasági változások miatt új forgalmi prognózist vett a számítások alapjául. A korábban készített forgalombecslések kiegészítésére az engedélyezési terv készítéséhez a Szolnoki térségre készíttettünk forgalmi előrebecslési adatokat a B. Kft.-vel."
Az M4 "fejlődéstörténet" 16 éve kezdődött... 10 évvel ezelőtt figyelembe vették a változásokat...
A 2016-os M4 Törökszentmiklós - Püspökladány autópálya szakasz engedélyes tervének forgalmi adatsorai ezekből indultak ki. (2014-2029)
ezt a 2005-ben közreműködő céggel "kiegészíttették" a Szolnoki térségre. (2035)
Hogy miért csak a Szolnoki térségre? Azt csak "R" szakasztervező tudhatja...
A Kv. engedélymódosítási kérelemben ezek a táblázatos adatok nem találhatók, csak egy térképes összefoglaló "U" konzorciumvezetőtől, Egységjárműben feltüntetett forgalmakkal.
Próbáltam vizuálni, nem volt egyszerű...
Tele van elgondolkodtató tanulságokkal:
1. 2029 prognózis nagyobb számokat tartalmaz, mint a "kiegészíttetett" 2035. évi.
3. Fegyvernek térségében J4 forgalom 5453 db, tehát 1236 db kamion a régi 4. úton (Szapárfalu) haladna tovább?
Ugyanott személy-kisteher 14460 db-ról csak 14894 db-ra nő???
4. A 4204. úti M4 csomóponthoz irányuló forgalmat a fizikai távolság determinálja. Az ingázó forgalom a régi 4. főúton marad Törökszentmiklósra.
A szolnoki ingázók eddig is az északi elkerülőn haladtak, nagyságrendi változás életszerűtlen, ezért valótlan a 4204. úti forgalomnövekedés mértéke (5300)
és a régi 4. főút (1900-ra) csökkenése.
5. Kenderes-Kisújszállás csp-nál hiányzik a Kenderesre behajtó forgalom adata, és eltúlzott a Kisújszállásra behajtó forgalom.
A csp. forgalomkülönbözete 3100 csökkenést jelez. (Tehát 3900 lenne Kenderes) Itt kevesebb (a középső táblázatban 2380) a valós fel-és lehajtás.
A J4 forgalom a felső táblázatban 147 db-bal csökken, de a középső táblázatban már 350 db a különbség...
6. Kisújszállás-Karcag csp-nál 2700 egység a keresztező régi 4. út különbözete, ez a Karcag felé haladók többlete. (Jelzi, hogy nyugat felé nem használják a 4206. úti csomópontot)
A J4 forgalom a felső táblázatban 1390 db-bal csökken, de a középső táblázatban már nem is szerepel... (Invalid adat)
Lehetne még tovább is részletezni, de ennyi hiba is horror...
Az egységjármű adatok elfedik a kiugró különbségeket. A Hu-go útdíjfizetési arányok szerint 90% J4 kamion.
A 2,5 egységszorzó összemossa az 5 és a 40 tonnás teherjárműveket.
Több évtizedes tapasztalat, hogy Törökszentmiklós elkerülőn nagyságrendileg azonos J4 kamion halad, mint Karcag-Püspökladány között.
Hogyan prognosztizálhatták e törvényszerűség ismeretében, hogy 2029-ben 6689 kamionból csak 3593 haladna végig a szakaszon?
A korrekció pedig "olyan jól sikerült", hogy 2035-ben Tsz.miklósnál 2348, de Fegyvernek-nél 5205 db???
Valami multi-giga-factory épül Fegyverneken:)))
De láthatatlanul mennek át a T.miklósi elkerülőn??? Vagy ha kelet felől szállítanak, akkor hova tűnnek a Kisújszállás-Karcag csp-nál?
Fontos, hogy 6000-10000 egységjármű különbségeket jelent a szakaszok között ez a "kis baki"...
Ezek után talán érhető, hogy az engedélymódosításban sokkal szolidabb egységjármű adatokat szerepeltetnek. (De azok sem korrelálnak több szakaszon)
Hogyan engedélyezhették 2016-ban ezeket az UFO-jelenségeket?
A 76-os út zalaegerszegi bővítése kész(nek tűnik). (Tegnap jártam arra.)
Szalagkorlátok, hálók, felfestések, táblák, lámpák, kamerák - minden. Gépek, deponált anyag nincs már ott. Egy kisteherautót láttam az egyik lezárt részen, de nem láttam, mit csináltak.
De még 40-es korlátozás van és csak 1-1 sáv járható.
Az online térképek sokkal gyorsabban frissülnek, mint az offline GPS-ek térképei, a papírtérképeknél meg főleg. Utcaképet tényleg nem érdemes nézegetni.
Ismerem a 31-est Hevesen, négy online térképből 2 így mutatja, másik kettő amúgy, sőt az OSM nagyítástól függően mást mutat. De azért ez egy egyedi eset, ahol a közútkezelő szerencsétlenkedése lehetett a fő ok szerintem. Ha jól emlékszem, a körforgalom építése idején nem tudták elsőre eldönteni, melyik nyomvonal legyen a 31-es.
Ha nem ismered az utat a "navigátor" sokszor át..asz, mint engem is nemegyszer (legutóbb ma), mert egy 3 méterrel rövidebb utat mutat, ahol a kereszteződésből csak sok perc várakozás után lehet visszajutni a főútra... az utcaképet is hiába nézed, mert ahol ma hozott a GPS, ott csak 2014-es képek vannak, ami ma már teljesen másként néz ki... ráadásul ha online térképen nézed Hevest, azon is teljesem máshol mutatja a 31-est, mint a valóságban :(