Keresés

Részletes keresés

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51954

Ebből még nem derül ki, hogy ki a hunyó. Melyik gazdasági szereplő miatt szívott itt naponta több tízezer ember?

Előzmény: Autobahn89 (51952)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51953

Nemtudom, Nagyatád jelzéséből viszonylag egyértelmű kellene legyen, hogy ha nem akarsz városnéző túrát, akkor ne menj messze.
Mondjuk egy 68-as út jelet Nagyatád mellé kirakhatnának, illetve Barcs mellett egy városközpont jel jöhetne jól

Nem feltétlen akkora

 

Annak kapcsán, hogy egy útnál épp a legközelebbi, menetközbeni nagy, vagy az út legvégén lévő települést jelzik-e a táblákon, van egy kis összevisszaság, más országokban is.
A kereszteződések előtt kitett ilyesmi tábláknak nem feltétlen dolguk helyettesíteni egy térképet (akár papirosat, de naprakészet).

Ezzel együtt az elkerülőknél nem véletlenül bevált gyakorlat egy a város körüli főbb csomópontokat bemutató nagy tábla.

 

Előzmény: trizs77 (51946)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51952
trizs77 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51951

Stimmel.

Jól írod.

 

 

Olyan a hozzáértőket zavaró, a laikusoknak mindegy elírásokról nem is beszélve, hogy megnézed a képen lévő zöld nagy táblát akkor azt látod, hogy Nagyatád felé, délre a 6-os útra irányít de a város (Barcs) előtt állva Nagyatád nem délre van hanem északra.

 

Így azokat is beküldi a városba akiknek semmi dolguk ott.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (51949)
Pompiere Creative Commons License 2020.08.23 0 1 51950

Az nem lehet, hogy az (51945)-ben és az (51942)-ben a kilométertáblákon látható kis indexszámok a tized km-eket jelzik???

 

Biztosan nem! Ebben még laikusként is biztos vagyok. Az, hogy most indexként teszik oda a számot vagy teljes méretben, az szerintem mindegy. Valószínűleg a megrendeléstől függött.

 

A hódmezővásárhelyi elkerülőn is ugyanezt a módszert alkalmazták a hosszabb útvonal, kilométer számozására. Ott is van 204+1 és 204+2 is. Ha nem így lett volna akkor 206-os km táblát már korábban ki kellett volna rakni, holott, amikor lemegy az út a felüljáróról Szeged felé, akkor ott még csak a 205-ös km tábla található.

 

A másik megoldás az lehetett volna mint az orosházi elkerülőnél: ott a 174-es km szelvény  1,77  km hosszú. Itt már ezt nem lehetett megcsinálni a közel 2,5 km-es plusz hossz miatt.

Előzmény: Hírfigyelő (51948)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.23 0 2 51949

Ilyen esetben sokkal jobban tennék, ha a zöld útirányjelző tájékoztatást adó tábla mellé oda tennének még egy másik nagyméretű kiegészítő vázlattérképet tartalmazó táblát, amely Barcs város és közvetlen (minden irányban 2-3 km-es) környékét mutató vázlattérképen ábrázolnák az egyes elágazópontok térképi helyét, kiemelve rajtuk az első*- és másodrendű** főutakat *piros és **narancssárga színekkel, ill. a fontosabb összekötő utakat*** kénsárga színekkel (*** ilyen pl. a Barcs-Babócsa-Háromfa-Nagyatád összekötő útvonal is), és ezen a vázlattérképen kiemelt kék kis karikák vagy vastagabb kék pontocskák mutatnák az egyes elágazópontok helyét, mellettük kék

                                                                                                                                         I             I

nyilakkal jelölve azt hogy melyik elágazás hová is vezet, pl. <-- Babócsa, Nagyatád --> Barcs V, Verőce V, stb. ... .

 

És akkor máris tiszta lenne minden, mert térképen látva a helyi útösszeköttetési viszonyokat, mindjárt másként tisztábban látszódik minden.

Előzmény: trizs77 (51946)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.23 -2 0 51948

Az nem lehet, hogy az (51945)-ben és az (51942)-ben a kilométertáblákon látható kis indexszámok a tized km-eket jelzik??? :-O!

 

(51945): 112,4 km

(51942): 112,6 km

 

Mert szerintem ez lesz a megfejtés... !

 

Előzmény: trizs77 (51942)

Előzmény: kamant (51945)
dimelo Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51947

Akkor van benne 1,5 km, amennyivel a Karcagi szakaszt délebbre engedélyezték a Natura miatt.

 

 

Ahogy írtad: majd áthelyezik...a táblákat.

Előzmény: adiaboli (51943)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51946

Talán azért van a félreértés, mert ha a 6-os útról érkezel Barcs városába akkor a város előtti tábla, ez itt

azt javasolja, hogy ha a városba akarsz menni akkor NE menj tovább a hatos úton, hanem menj egyenesen.

Az egyenes út pedig nem vezet a 68-as út déli végpontjához, ergo onnan nem tudsz északnak indulni mert oda se jutottál.

Ha nem délről indulsz el a 68-as úton észak felé (ott se jártál) akkor értelemszerűen nem látod azokat a táblákat Babócsa felé vezető útról, amiket Te viszont láttál.

 

Tanulság:

Amikor a 6-os úton Barcshoz érkezel, akkor ne higgy a táblának, hogy előre van Barcs, hiába van az odaírva, menj tovább a 6-os úton Virovitica felé, akkor jársz jól.

Amikor elfogy alólad a 6-os út, mert véget ért, akkor se Babócsát keresd (mert az túl egyszerű és logikus lenne) hanem Nagyatádot.

Ugyan nem akarsz Nagyatádra menni, de mégis a 68-as úton indulj el észak felé.

Ha így tettél akkor valóban megtalálod azokat a táblákat amiket Te láttál.

 

Aki meg még a város határ előtt a körforgalomnál elhitte a táblától, hogy egyenesen kell bemennie Barcsra, az úgy járt mint én.

Várost nézett.

 

Ugyan én nem siettem sehová, ráértem.

 

 

Előzmény: Adolphó (51941)
kamant Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51945

... alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.

 

És még csak nem is egységesen:

 

Előzmény: trizs77 (51942)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51944

"Fotelből" is kézenfekvőnek tűnik, mint az egyszeri lyány: "aztán úgy maradt". :-) Gyűjteményt lehetne az ilyen táblákból összeállítani.

Előzmény: trizs77 (51942)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51943

Landsmann videóján (szíves engedelmével) keleti irányból a két látható szélső tábla a 214 és a 212. Szerintem a 215. km csak éppen valamivel a "47" csp.-tól keletre esik, a 211 tábla pedig egyszerűen lemaradt, de a kocsi tempóját elnézve még biztosan az M35-re átváltás előtt (Debrecen felől: után) kell(ene), hogy legyen.

A 212 és a 213 táblák azonban világosan látszanak, így a 212+572 lehet ugyan tervrajzi szakaszhatár, viszont akkor a táblák pontatlanok. A kettő így nem jön össze.

https://www.youtube.com/watch?v=H7FxTtbsoTo  

Előzmény: dimelo (51939)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51942

Pontosan nem tudom.

De évtizedekig Balatonszéplak alsó és Zamárdi között csatlakozott be az M7 a 7-be.

 

Így Zamárdi vasútállomásnál már Budapest két különböző km távolságra volt.

Egyik a 7-n a másik az M7-n.

 

Ennek az ellentmondásnak a feloldására alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.

Ez csak példa.

 

Így

 

Ez csak egy fotel elmélet.

Nem tudom a valós okot.

Valószínűleg a Somogy megyei Közúti Igazgatóság, Siófoki Mérnökségének Forgalmi Osztályvezetője tudja pontosan megmondani, hogy mit jelent az indexben a hatos szám.

 

 

Előzmény: adiaboli (51940)
Adolphó Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51941

Szia!

 

Kíváncsiságból megnéztem a Google Maps street view-ját, mit mutat a 68-ason dél felől. Van is három tábla ami segít.

 

Az első a Csurgó 300 méter múlva balra tábla,

a második egy balra kanyarodó sávot jelző tábla, tehát Csurgó felé kanyarodó sávból fordulhatunk,

és a Csurgó itt balra tábla.

 

Nagyon jó dolog a Google Maps! Én kamionozom és nekem rengeteget segített már.

Ez a Mező utca - Szentesi utca az egyetlen ami nyugati irányban kivezet a városból, a 6-os/68-as csomóponttól számítva a második nagyobb utca balra. Előtte balról Penny Market, Spar, MOL kút.

 

Picit értetlenül állok a történtek előtt. Ellopták volna a táblákat?

Előzmény: trizs77 (51912)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51940

Ott mi a megfontolás? A 7-es nyomvonala Fehérvár nyugati szélétől a horvát határig - tudtommal - évtizedek óta ugyanaz.

Előzmény: trizs77 (51938)
dimelo Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51939

Aztán mégis miből gondolják, tudják, hogy az a km jelző az ott úgy helyes, hiszen tudtommal van ahol a nyomvonal még el sincs döntve, hogy pontosan hol lesz.

 

Már tudják, bár részletkérdések még vannak, de azok nem befolyásolják az úthosszat.

Az M4 hiányzó szakasz végpontja 212+572 km-nél van.

 

Nem járok az M35-ön, nekem sehogy sem előnyös, de ha felhajtasz a 47-M4 csomópontnál és

216, 215, 214 km táblákat látsz az M35 kanyarig, akkor rendben van.

 

Előzmény: Landsmann_ (51934)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51938

Ott a 3 utolsó nyugati km-en az "X+Y" megoldást alkalmazzák.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A 7-es út balatonszéplaki szakaszán is.

Előzmény: adiaboli (51937)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51937

Néhány napja jártam (amúgy először) a 61-es kaposvári elkerülőjén. Ott a 3 utolsó nyugati km-en az "X+Y" megoldást alkalmazzák (vö. Szolnok), hiszen az elkerülő hosszabb, mint a régi 61 (a mostani 610). Így is lehet a számozást "tartani".

https://www.openstreetmap.org/#map=13/46.3813/17.7917

Ha pedig a távoli jövőben netán mégis M9 lesz, akkor egészen más számokat fog kapni.

Előzmény: trizs77 (51936)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 -1 0 51936

Majd minden évre jut átszámozás.

Építenek újabb utat. levágnak kanyarokat, épül elkerülő út, stb.

 

Ezek csak pár km-s eltérések, és igen, elkészültük után újraszámozzák az adott utat.

Ezért ahol volt 31 éve mondjuk a 163-as km kő, nem biztos, hogy ott lesz 2022-ben a 163-as km szelvény.

 

Előzmény: Landsmann_ (51934)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51935

Igen, átszámozzák. Az alatt a húsz év alatt, mire odaér az M4, úgy is el fog kopni.

Előzmény: Landsmann_ (51934)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51934

Én azt nem értem, hogy a magában álló M4 (M35-től a 47-es főútig, illetve hamarosan a román határig) mellett a km táblák szépen sorakoznak. Aztán mégis miből gondolják, tudják, hogy az a km jelző az ott úgy helyes, hiszen tudtommal van ahol a nyomvonal még el sincs döntve, hogy pontosan hol lesz. Akkor majd átszámozzák?

Anytime Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51933

Ez is egy érv, bár az M4-A3 átadási dátumát már bejelentették (szept. 4.)

 

Viszont Komáromnál csak a csend...

illetve:

A Google már útvonalat tervez az új hídon....?!?

 

https://www.google.com/maps/dir/47.6744197,18.0914612/47.8589161,17.7654499/@47.7333352,17.842984,46731m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Előzmény: adiaboli (51932)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51932

Még keresik az elfoglaltak időpontját.

Előzmény: Anytime (51931)
Anytime Creative Commons License 2020.08.21 0 0 51931

Miért ez a nagy csend...

 

 

 

a Komáromi új Duna-híd körül?

dimelo Creative Commons License 2020.08.19 0 1 51930

Olyan leírást olvastam, ami akár regényírói fantáziaterméknek is beillik.

Az adatvédelem érdekében a cégnevek rövidítve.

"Az M4 gyorsforgalmi út tanulmánytervének készítéséhez a T. Kft. által még 2004-ben készített távlati forgalom előrebecslési adatokat álltak rendelkezésre.
A Részletes Környezeti Hatásvizsgálathoz ezek az adatok pontosításra kerületek a B. M. Iroda által 2005-ben készített a Dél-Alföldi régió forgalmi prognózisa alapján.
Az M4 gyorsforgalmi út megvalósíthatóságához készült egy Megvalósíthatósági tanulmány 2010 év folyamán, amely a korábbi forgalmi előrebecslésekhez képest

bekövetkezett világgazdasági és belső gazdasági változások miatt új forgalmi prognózist vett a számítások alapjául.
A korábban készített forgalombecslések kiegészítésére az engedélyezési terv készítéséhez a Szolnoki térségre készíttettünk forgalmi előrebecslési adatokat a B. Kft.-vel."

 

Az M4 "fejlődéstörténet" 16 éve kezdődött... 10 évvel ezelőtt figyelembe vették a változásokat...

 

A 2016-os M4 Törökszentmiklós - Püspökladány autópálya szakasz engedélyes tervének forgalmi adatsorai ezekből indultak ki. (2014-2029)

ezt a 2005-ben közreműködő céggel "kiegészíttették" a Szolnoki térségre. (2035)

Hogy miért csak a Szolnoki térségre? Azt csak "R" szakasztervező tudhatja...

 

A Kv. engedélymódosítási kérelemben ezek a táblázatos adatok nem találhatók, csak egy térképes összefoglaló "U" konzorciumvezetőtől,  Egységjárműben feltüntetett forgalmakkal.

 

Próbáltam vizuálni, nem volt egyszerű...

Tele van elgondolkodtató tanulságokkal:

1.  2029 prognózis nagyobb számokat tartalmaz, mint a "kiegészíttetett" 2035. évi.

2.  Töröksz.miklós észak J4 forgalom 6689 db-ról 2348-ra csökken???  (Invalid adatok)

     Ugyanott személy-kisteher 17708 db-ról felugrik 32087 db-ra???

3.  Fegyvernek térségében J4 forgalom 5453 db, tehát 1236 db kamion a régi 4. úton (Szapárfalu) haladna tovább?     

     Ugyanott személy-kisteher 14460 db-ról csak 14894 db-ra nő???

4. A 4204. úti M4 csomóponthoz irányuló forgalmat a fizikai távolság determinálja. Az ingázó forgalom a régi 4. főúton marad Törökszentmiklósra.

    A szolnoki ingázók eddig is az északi elkerülőn haladtak, nagyságrendi változás életszerűtlen, ezért valótlan a 4204. úti forgalomnövekedés mértéke (5300)

    és a régi 4. főút (1900-ra) csökkenése.

5. Kenderes-Kisújszállás csp-nál hiányzik a Kenderesre behajtó forgalom adata, és eltúlzott a Kisújszállásra behajtó forgalom.

   A csp. forgalomkülönbözete 3100 csökkenést jelez. (Tehát 3900 lenne Kenderes) Itt  kevesebb (a középső táblázatban 2380) a valós fel-és lehajtás.

   A J4 forgalom a felső táblázatban 147 db-bal csökken, de a középső táblázatban már 350 db a különbség...

6. Kisújszállás-Karcag csp-nál 2700 egység a keresztező régi 4. út különbözete, ez a Karcag felé haladók többlete. (Jelzi, hogy nyugat felé nem használják a 4206. úti csomópontot)

   A J4 forgalom a felső táblázatban 1390 db-bal csökken, de a középső táblázatban már nem is szerepel... (Invalid adat)

 

Lehetne még tovább is részletezni, de ennyi hiba is horror...

 

Az egységjármű adatok elfedik a kiugró különbségeket. A Hu-go útdíjfizetési arányok szerint 90% J4 kamion.

A 2,5 egységszorzó összemossa az 5 és a 40 tonnás teherjárműveket.

 

Több évtizedes tapasztalat, hogy Törökszentmiklós elkerülőn nagyságrendileg azonos J4 kamion halad, mint Karcag-Püspökladány között.

Hogyan prognosztizálhatták e törvényszerűség ismeretében, hogy 2029-ben 6689 kamionból csak 3593 haladna végig a szakaszon?

A korrekció pedig "olyan jól sikerült", hogy 2035-ben Tsz.miklósnál 2348, de Fegyvernek-nél 5205 db??? 

Valami multi-giga-factory épül Fegyverneken:)))

De láthatatlanul mennek át a T.miklósi elkerülőn??? Vagy ha kelet felől szállítanak, akkor hova tűnnek a Kisújszállás-Karcag  csp-nál?

 

Fontos, hogy 6000-10000 egységjármű különbségeket jelent a szakaszok között ez a "kis baki"...

 

Ezek után talán érhető, hogy az engedélymódosításban sokkal szolidabb egységjármű adatokat szerepeltetnek. (De azok sem korrelálnak több szakaszon)

 

Hogyan engedélyezhették 2016-ban ezeket az UFO-jelenségeket?

 

Előzmény: dimelo (51926)
kamant Creative Commons License 2020.08.18 0 0 51929

A 76-os út zalaegerszegi bővítése kész(nek tűnik). (Tegnap jártam arra.)

Szalagkorlátok, hálók, felfestések, táblák, lámpák, kamerák - minden. Gépek, deponált anyag nincs már ott. Egy kisteherautót láttam az egyik lezárt részen, de nem láttam, mit csináltak.

De még 40-es korlátozás van és csak 1-1 sáv járható.

RadiX Creative Commons License 2020.08.18 0 0 51928

Az online térképek sokkal gyorsabban frissülnek, mint az offline GPS-ek térképei, a papírtérképeknél meg főleg. Utcaképet tényleg nem érdemes nézegetni.

 

Ismerem a 31-est Hevesen, négy online térképből 2 így mutatja, másik kettő amúgy, sőt az OSM nagyítástól függően mást mutat. De azért ez egy egyedi eset, ahol a közútkezelő szerencsétlenkedése lehetett a fő ok szerintem. Ha jól emlékszem, a körforgalom építése idején nem tudták elsőre eldönteni, melyik nyomvonal legyen a 31-es.

Előzmény: nyebojsza (51927)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.18 -1 0 51927

Ha nem ismered az utat a "navigátor" sokszor át..asz, mint engem is nemegyszer (legutóbb ma), mert egy 3 méterrel rövidebb utat mutat, ahol a kereszteződésből csak sok perc várakozás után lehet visszajutni a főútra... az utcaképet is hiába nézed, mert ahol ma hozott a GPS, ott csak 2014-es képek vannak, ami ma már teljesen másként néz ki... ráadásul ha online térképen nézed Hevest, azon is teljesem máshol mutatja a 31-est, mint a valóságban :(

Előzmény: RadiX (51913)
dimelo Creative Commons License 2020.08.17 0 2 51926

Egyetérthetünk. De, nem meglepődni kell, hanem szólni, írni, jelezni!

A gyorsforgalmi hálózatfejlesztésben ezek "kényes" kérdések.

 

Relativizált számokból szubjektív döntések...

 

Biztosan érted, hogy miért vagyok kritikus.

 

Még egy szemléletes példa: A forgalom figyelemmel kísérése (2018) című kiadványban

az M6 autópályának 18 mérőhelyét tették közzé,

az M7-nek csak 9, az M5-nek 10 jutott...

az (M)4-ről 2 mérőhely látható (M0 előtt - után), tegyem hozzá, akkor még nem működött hosszabb szakasz,

de a 4. főútról csak egyetlen mérőhely havi bontását közlik (1937) Tisza-híd Szolnok -  ami nem is lesz M4 szakasz...

a 7187 mérőhelyi adat már nem az M4 nyomvonalán található. (Véda: 179+9 km, ahol kisebb a forgalom, mint a 181-190. km-ig)

A 42. főútról 1 mérőhelyi adat látható (6017), pedig tudják, hogy eltérő forgalmi arányok vannak 0-37 és 37-63. km-ek között.

 

A "figyelemmel kísérés" önkényes... (és több táblázat hibás adatokat is tartalmaz)

Előzmény: ÁsítóSárkány (51925)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.17 0 0 51925

Nekem az jön le, hogy teljességgel hiányzik a rendszerszintű gondolkodás, a méréseknél kezdve.

Innentől kezdve nincs mit meglepődni a töménytelen ad-hoc ötletelésen.

Előzmény: dimelo (51924)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!