Pontosan erről is van szó... Hogy még évekig meg kell állni a határon, így addig teljen felesleges az új híd, meg az új határátkelő is, mert hiába sztráda, ha várnod kell. Viszont ha meg eljő a határnyitás, akkor meg mehet a kukába a majd' 5 éves épületegyüttes. Egy lehetőséget eddig kihagytam, és talán ez a legvalószínűbb, viszont részleteket evvel kapcsolatban sehol sem találtam. Mégpedig az, hogy most csak személyterminálokat építettek, a teherforgalomnak pedig meghagyják a "régi" infrastruktrúrát. Ennek így látnám értelmét. De annak nem, hogy a kb. 5-6 éve felújított határetkelő mellett építenek egy teljesen újat az ap. mellé, amit szintén kb. 5-6 év elteltével le lehet dózerolni. A pihenős kihasználás valóban jó ötlet. Igazándiból a horvátok csatlakozási dátuma csak rajtuk múlik. Mindenki tárt karokkal várja őket...
Azért az a pár év tényleg jópár év. Horvátország nem EU tag, a bővítés cédátuma sincs meg (az azt jelenti hogy legalább +2-3 év). Ha ez megvan, akkor még Horvátországnak teljesíteni kell a határnyitáshoz szükséges követelményeket, ami újabb 1-2 évet jelent. Minimum 5 év, de lehet hogy akár jóval több is.
Ha meg megnyílik a határ, akkor ki lehet alakítani egy komplex pihenőhelyet... :)
Ja és az idióták megépítették az új határátkelőt az autópályára is.
klafa. van itt péz dögivel.
(persze ez vonatkozika horvátokra is, hisz ez közös buli...)
csak arra nem jut, amire tényleg qrvára kéne... :-(
röszkénél legalább ésszel csinálták, mert ott a régi vacak határátkelő helyett, már eleve a leendő pálya nyomvonalába építették a zújat, így az M5 odaértekor már kész volt a zárkelő.
letenyénél valahogy ezt nem sikerült összehozni.
(persze itt új híd is kellett volna, ami nálunk mindig problémás dolog.
viszont hamán csinálunk, akkor jó nagyot, lássa ország világ, mekkor marhák vagyunk... :-)
Ez még kb. 2005 tavaszi felvétel. Idén nyáron megcsinálták azt a majd' 1 km-t a Mura partjáig. Úgy tűnik, hogy valaki meggondolta magát... :-/ (bár én nem hallottam bontásról) Ja és az idióták megépítették az új határátkelőt az autópályára is. Mintha nem lenne mindegy, hogy autópályán kell megállnod, vagy szimpla főúton... De legalább pár év múlva ezt is le lehet bontani...
Van itt egy durvább változat is, ami végig a horvát határokon kívül vezeti az autópályát Plocétól Montenegróig. Szerintem a 2. változat nemcsak reálisabb, de reális is. Az autópályát viszont túlzás lenne a félszigetre vinni, de menekülőútként nem rossz ötlet a híd.
Valahol mintha láttam volna egy ábrát, ahol az autópálya ment Bosznia-Hercegovinán keresztül a parton, de a félszigetre vezető híd is ott volt egy kisebb jelentőségű útként. Lehet, hogy építenek egy sima 2x2 sávos főutat vagy autóutat hídnak, aztán ha összekapnak a bosnyákokkal megmarad a közúti kapcsolat, a rávezető 2x1 sávos utakat pedig feltuningolják gyorsan, ha a forgalom úgy kívánja.
Kikerüljék a boszniai beszögelést? Mert a a félsziget dél-keleti vége kapcsolódik a szárazföldhöz, így akár egy autópálya is a híd után a félsziget szélén továbbvezethető Dubrovnyikba.
Szerintem - ha úgy van, ahogy mondod - megváltoztatták a tervet és más vonalon építik a gyűrűt.
Hasonló problémám van az A1 autópályával. Még mindig nem tudom, hogy az A1-et Hercegovinán át viszik (Neum mellett) - ahogy az eddigi nyomvonalrajzokon mindig mutatták - vagy az egészet megkerülik és a Peljesac-félszigetre viszik a 2 km-es hídon át. Nyáron voltam arra, de annyira nem tudtam bejárni a környéket, hogy bármit is tisztán lássak az építkezésből, kivéve a plakátokat, hogy A1 Zagreb-Split-Dubrovnik építjük ezerrel. Persze munkagépek is voltak sok helyen.
A Zalai Hírlapban volt egy cikk arról, hogy az M7-es autópálya folytatásánál közösen építik a magyarok és a horvátok a Dráva-hidat. Az együttműködés során volt némi probléma az eltérő szemléletből. Pl. a horvátok majd megépítik a hányzó útszakaszt, miután kész a híd. A magyarok megépítették előre, most útban volt, ezért visszabontották. Ami még megragadt, hogy a túloldalon, ha megbeszélnek valamit, akkor az úgy is van, a szóbeli megegyezés elegendő. A magyaroknál a szó elszáll, mindenről papír kell, de még azt se tartják be.
Az említett szakaszon kb. 2004-ben adták át az első 10 km-t (Sveti Helena-tól), illetve most ősszel a Vrbovec-i elkerülőt. Tökéletes minőségű 2x2 sávos autóút (nincs szintbeli kereszteződés, csak a leállósáv hiányzik), bárcsak nálunk ilyenek lennének... Egyébként távlatilag Eszékig vinnék (még egy gyorsforgalmi bekötése lesz), rövid távon Bjelovárig (2010). Pécsről ez a legszuperebb irány az Adriára, úgyhogy csak csinálják!!!! Én rájuk bíznám az itteni utakat is, legalább határidőre MINŐSÉGI munka készülne el.
igazából persze a hüjehivatalnok effektus megvan a közútnál is, szentségelek is miatta eleget.
csak itt az a különbség, hogy az ország birkái - az autósok - bőségesen biztosítják ennek a "még véletlenül sem oda építünk utat, ahol arra szükség lenne" című műsornak a fedezetét...
95-2005 között a vasúti árúszállítás teljesítménye 60%-al nőtt. Megy a verseny azon, hogy a Kínából érkező árúkat ki vigye tovább. Nem mernék nagyobb összegben fogadni, hogy Horvátországnak nincs/nem lesz 10 éven belül egy nagyszabású vasútfejlesztési programja.
(aztmán halottam, hogy 20-30m-es töltések helyett manapság már kifizetődőbb a hídszerkezet, de 5-6m magasságnál még biztos, hogy a töltés az olcsóbb megoldás...)
természetesen a távlati bővítés lehetőséget figyelembe kell venni, de eg 30m-es nyílásba nemcsak a dupla vágány, de még mellékút/földút átvezetés is beleférhet...
mindenesetre itt nagyságrendi difi van: 300m híd helyett 30m híd.
a beszúrt képen nem látom tisztán, hogy az 1 v. 2 vágányos vasút, de mivel ez a zagreb-karlovac vonal, gyanítom, hogy 2 vágányos.
szerintem nem a rampa, hanem a hidszerkezet hosszara gondol. de ezeknel is illene szamolni azzal, hogy a vasut akar bovulhet is, nyilvan nem egy vagannyi urszelvenyt kell meghagyni.
Gondolom nem akarnak 3-4% meredekség fölé menni, és egy út/vasút keresztezése során legalább 5-6 méteres űrszelvényre terveznek. Persze lehet süllyeszteni valamennyit a vasutat, ami még drágább, mint egy hosszabb felüljáró. Lehet meredekebb felüljárót tervezni, de az meg hogy néz ki, hogy a semmi közepén jön egy 10%-os felüljáró (10%-os felüljáróval áthidalni 6 métert még mindig 120 méteres felüljárót igényel). Veszélyesebb esős/havas időjárás esetén, a nehezebb/gyengébb járművek megakadnak, így jönnek majd a ráfutasos balesetek és a 100-as tábla.
azt nem tudja véletlenül valaki, hogy nekünk miért kell olyan elbaltázott hosszú felüljárókat csinálni a vasutak felett, a merőlegestől eltérő keresztezésnél??
(gondolok itt elsősorban a pusztaszabolcsi vonal feletti 250m-es (vagy mennyi) M6 felüljáróra..
épp ezt a zagreb-gyűrűt tanulmányozgattam, mikor ráakadtam egy új gyorsforgalmi útra, amit a gugli még nem jelöl.
(kb. a zölddel rajzolt farkinca az, svetahelenai (teljes lóhere) becsatlakozással, pont ott, ahol a pirossal jelölt félgyűrű is becsatlakozik az A4-be...)
ez vajon mi lehet?
ahhoz képest, hogy 2x2es gyorsforgalmi (bár úgy látom, hogy leállósáv nélkül), sehol sem jelölik az országos gyf hálózat részeként...
lehet, hogy ez már a piros félgyűrű elkezdett szakasza az eredeti tervtől eltérő nyomvonalon...
vagy csak simán a 26os főút gyorsforgalmis kiváltása...
a múltkor linkelt anyagban a 8. oldalon van egy táblázat, amelyben frankón össze van foglalva a teljes horvát hálózat költsége, kunában, ajróban és fajlagosan is.