Én speciel jobbnak tartom, hogy vonatnév szerint, ABC rendben vannak a nemzetközi vonatok, no meg hogy részletes kocsiösszeállítási rend van beleírva, sőt még azt is beírják hogy azt a kocsit melyik vasúttársaság adja ki. A múlt 7en jártam Prágában, szereztem CD menetrendkönyvet és abban viszont NINCS benne ez, csak a vonatszám szerinti felbontás.
Ami eddig kiderült a hozzászólásokból a decembertől érvénybe lépő menetrenddel kapcsolatban:
1-es vonalon az eddigi 5 helyett 7 pár IC lesz Szombathelyre, 2 órás ütemben, feltehetőleg mindegyik visz soproni kocsikat is, Avala más útirányon (Belgrád-Bp-Prága) közlekedik, helyette új EC vonat lesz Bécsbe, közvetlen kocsikkal Frankfurtba (Orient viszi). Kálmán Imre 20 perccel később indul, nem viszi el a Traianus kocsiait.
Pannónia helyett Amicus ngy. közl. Bp-Prága között.
8-ason Corvinus? közvetlen kocsikat visz Zágrábba, állítólag nem megy el Pécsre.
16-os: erre fog járni nyáron a Jadran (Rajka-Csorna-Szhely-Gyékényes)
20-ason nem lesz IC, Citadella, Göcsej megszűnik, Citadella helyett nemzetközi gyors megy Ljubljanába, gyorsok 2 órás ütem szerint fognak járni.
30-ason: Kvarner marad? Kanizsa-Zala IC megszűnik, Maestral Gyékényesen át közlekedik, Venezia előreláthatólag marad.
40-es: IC-k 2 óránként közlekednek ütemesen, eddigi 7 helyett 8 db, emellett csak személyvonatok lesznek Pécsig, gyors nem. Új Dráva IC közlekedik Kassa-Miskolc-Bp-Pécs-Eszék-Szarajevo viszonylatban, Somogy IC nem lesz önállö, hanem egy pécsi IC stokkjaként fog menni.
70-es: megszűnik Moravia IC, Galilei EN, Avala EC-ként erre fog járni, új Metropol EN Bp-Prága Berlin felé
90-esen: Rákóczi IC lesz? Dráva, Hernád nem visz keszthelyi kocsikat, Bem EC megszünik, Krakovia marad Kosice-Lökösháza nyáron.
100: 2 új IC lesz Nagyváradra
120: Pannónia?
140: maradnak az óránkénti hibridek
150: Bácska IC lesz?
Ha valamit esetleg kihagytam vagy rosszul írtam, kérlek javítsátok ki.
Olvastam egy német topicban, hogy decembertöl a Corvinus IC-nek lesznek Gyékényes-Zágráb kocsijai is, így lesz Wien-Zagreb összeköttetés MO-n keresztül.
Sziasztok! Kérdésem lenne az Arrabona -IC jól látom, hogy csak Budapest-Hegyeshalom között közlekedik? És milyen kocsiösszeállítással vagy legalább mennyi kocsival közlekedik.Köszi előre is.
Sziasztok! Valakinek esetleg meg van valamilyen fájl formátumban a 80, 100, 120, 140vonal 2007/2008-as SZOLGÁLATI MENETRENDKÖNYVE? Előre is köszönöm szépen! Üdv.: V43 2293
Igazad van, a Bácskánál tényleg ott van. De egy csómó vonatnál hiányzik, pedig visz belföldi kocsikat is!
Azért is volt furcsa, mert a régi menetrendekben amik hasonló jelleggel tüntették fel a kocsikat még a számozatlanos is mindenhol benne voltak (2001-2002).
Ebből is látszik, hogy a mai menetrendesek még másolni sem tudnak!
Azért nem írja, mert a zöld mező csak a SZÁMOZOTT kocsikat tűnteti fel.
Bácska megboldogult nemzetközi gyorsnál pedig benne van a 3db számozatlan Bp-Kelebia kocsi :))
Azért is volt furcsa, mert a régi menetrendekben amik hasonló jelleggel tüntették fel a kocsikat még a számozatlanos is mindenhol benne voltak (2001-2002).
A korábbi menetrendkönyvben a zöld szélű oldalakon volt egy olyan fejezet ahol a vonatszám alapján meg lehetett keresni, hogy milyen viszonylaton közlekedik. A fejezet címe "A menetrendben szereplő vonatok divíziókénti bontásban" volt. Ezt most nem találom az új menetrendben.
Sajnos kihagyták, pedig szerintem is hasznos dolog volt.
Valaki meg tudja mondani, most hol tudok utánanézni, ha egy vonatnak csak a számát tudom, hogy hol közlekedik?
Én a következőt csináltam: Fogtam egy ceruzát és beírtam a vonatszámokat a zöld mező elejébe, ahol a nemeztközi vonatok név szerint ABC sorrendben fel vannak sorolva.
A korábbi menetrendkönyvben a zöld szélű oldalakon volt egy olyan fejezet ahol a vonatszám alapján meg lehetett keresni, hogy milyen viszonylaton közlekedik. A fejezet címe "A menetrendben szereplő vonatok divíziókénti bontásban" volt. Ezt most nem találom az új menetrendben.
Valaki meg tudja mondani, most hol tudok utánanézni, ha egy vonatnak csak a számát tudom, hogy hol közlekedik?
Az egyik legnagyobb és legmeglepőbb, ami éppen a nyomás közbeniből derült ki, hogy a TISZA belföldön IC-ként közlekedik Záhonyig, ez azért is meglepő mert ugyebbebben az i8dőben egy másik IC is közlekedik Záhonyig a Várda, 5 perccel később indul Nyugatiból, és ehy órával hamarabb ér be. Ezek után kíváncsi vagyok, hányan fogják a Tiszát belföldön IC-ként igénybe venni.
A korábbi évekhez hasonlóan nem sok nyomás közbeni változás lett, 2 oldal + 1 oldal fedvény, ezek a 120-as vonal menetrendjéből kimaradt Békéscsaba-Mezőhegyes személyek.
A többi nagyrészt a "szokásos" piktogramok és lábjegyzetek módosítása, illetve felvétele (helybiztosítés, kerékpár, stb...)