Keresés

Részletes keresés

Fenyőfatalp Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51974

Nem tudom.

 

Én a magam részéről - belterületen - a járdaépítéssel (legyen az akár keskeny is!) együtt, normális padkával történő útépítésnek lennék a híve.

Magasabb rendű (mondjuk a gyűjtőút szinttől kezdve) utaknál pedig ugyanez plusz az út szélét jelző vonal.

 

Továbbá a fölfestés ne olyan legyen, mint az ökörhugyozás, illetve ne kopjon le pár hónap alatt. Ja és ne legyen hiányos (nem csak a kereszteződések környékén kell megcsinálni).

 

A "híresen gazdag" környékbelieknek (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország) megy. A cseheket nem említem, mert régóta másik kalapban kezeli őket mindenki.

Előzmény: MCA-001 (51973)
MCA-001 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51973

És egy nagyobb eső legalább könnyen kimossa:(

Pont azt nézegettem én is mostanában, hogy az elmúlt pár éveben felújított mellékutak mellett mennyi helyen tátong szakadék, mert az eső kimosta a zúzottkövet.

 

A tömörítés mellett nem kellene stabilizálni is őket?

pl. cement vagy valami korszerűbb anyag bekeverésével?

Előzmény: Fenyőfatalp (51972)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51972

Ez gyönyörűen példázza, ami évek óta a bajom.

 

Egy agyrém a "zúzalékos" (nem tudom a szakkifejezést) padka. Arra jó, hogy mindenki fölvigye a szemetet az útra. De gondolom, meg lehet spórolni a költségek néhány százalékát.

Előzmény: rm40 (51970)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51971

Ez jó hír, az viszont már nem, hogy nagyobb lesz a forgalom az eddig is agyon zsúfolt 4-esen. Ahol már autóút, azzal nincs baj. De ahol még 2x1 sávos, ott lesznek még durva balesetek. 

Egyébként még az abonyi szakasz átadás előtt is részünkről a 4-est favorizáltuk Debrecenből Győr felé. Az M35/M3 a hosszabb úttal és a többlet üzemanyag fogyasztással nincs arányban az a körülbelül 20 percnyi rövidebb menetidő. Menetben úgyis hajnalok hajnalán indultunk volna, akkor forgalom szinte semmi, visszafelé meg már mindegy, mert nem voltunk időhöz kötve. Szombat délután nincs olyan nagy forgalom mint hétköznap. 

Előzmény: dimelo (51956)
rm40 Creative Commons License 2020.08.24 0 1 51970
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51969

Kell az M4 Tisza-híd és még 90 km...

Amíg pedig az épül(get), keletebbre sem állnak majd az események (#17807) :-)))

https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/post-169258964

Előzmény: dimelo (51967)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51968

A google maps szerintem még ennél is jobb menetidőt fog ajánlani az M4-esen, ha a legutóbb átadott Abonyi szakasszal is gyorsforgalmiként számol.

Jelen pillanatban, ha a forgalmat is látni szeretném, akkor még nem vastagítja ki Abonyig.

dimelo Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51967

A hivatali forgalom az M3-at preferálta (Ha a köz fizeti az üzemanyagot)

de volt egy érv eddig: a 34-33 vonalon nem járnak kamionok... ("csak" 7 településen kell átmenni)

 

Kell az M4 Tisza-híd és még 90 km...

Előzmény: adiaboli (51966)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51966

Tudom-tudom, hiszen ha Püspökladány igen, akkor ezek maguktól értetődően ugyancsak. Én csak a legkeletibb, az abonyi szakasszal az időráfordításban még "jól járó" településekre kerestem rá.

Nem ismerem a helyi autós-szokásokat, de azért gyanítom, hogy a km-különbség már eddig is sokakat visszatartott az M3 használatától (főleg, ha nem Budapest központjába igyekeztek, hanem pl. a fővároson túlra, nyugat felé). Így nagy átrendeződésre nem számítok.

Előzmény: dimelo (51965)
dimelo Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51965

Karcag, Bucsa, Kertészsziget, Füzesgyarmat, Szeghalom, (Darvas, Csökmő)

Püspökladány, Nádudvar, Kaba, Tetétlen, Báránd,

Szerep, Sárrétudvari, Biharnagybajom, Nagyrábé, Bihartorda, B.dancsháza.

 

Földes véleményes, időben M35-M3, de az +70 km...,

mint a teljes Bihar településeiről is.

Előzmény: adiaboli (51959)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51964

Az Oncsa-telepen lakók gondolom marhára orülnének a tranzit forgalomnak...

Kb. ott tartunk, hogy a 3-as út miért elkerülőzi Mezpkövesdet, ahelyett, hogy nyílegyenest bemenne a városba, sőt, az M3 felhajtó-lehajtótól is minek az

elkerülő a nyugati irányba...

 

A táblázással a cél, hogy a tranzitforgalom minél kevésbé érintse a lakott területeket. A jelenlegi utak mellett a 6-68 útvonal tudja ez.

Előzmény: RadiX (51958)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51963

És akkor az lehetne az 51-es, helyet cserélne az 511 számmal.

Előzmény: adiaboli (51962)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51962

Igazán bezárhatnák már azt az elkerülőt: https://www.openstreetmap.org/#map=13/46.1824/18.9524 Ez így Hercegszántó felé elég idétlen.

Előzmény: RadiX (51961)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51961

Én Baja felé jártam a hosszú hétvégén, ahol a két áthaladó főút (51 és 55) mellé van még két elkerülőféleség is (511 és 551), ide is jó lenne egy komolyabb térkép jellegű tájékoztató tábla:

 


 

A tábla itt is az elkerülő felé irányítja a távolsági forgalmat, pedig kilométerben rövidebb az 51-es Bajaszentivánon át, csakhogy ott szinte végig 30-as korlátozás van (én egy karikában 30-as táblát még odarajzolnék Bajaszentistván neve mellé a táblán).

 

Az áttekintő térkép táblára kirakása itt is segítene megérteni, miért jobb az 511 felé indulni akkor is, ha át akarunk kelni a Dunán az 55-ösön.

Előzmény: RadiX (51958)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51960
Előzmény: RadiX (51958)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51959

Megnéztem én is, a gugli szerint ez még Bárándra és Kabára is igaz. Földesre már nem.

Előzmény: dimelo (51956)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 1 51958

Azért lásd be, ha körbe mennek Nagyatádnak, akkor kevesebbet mennek lakott területen át, tehát nem feltétlenül járnak rosszabbul. Ettől persze lehetne még jobban értelmezhető tábla.

 

 

Előzmény: trizs77 (51955)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 1 51957

Aha, galád módon a lakott területi átkelő szakaszt gondolja a jelöléssel rövidíteni (egy hosszabb úton).

https://www.openstreetmap.org/#map=19/45.96352/17.49832 és

https://www.openstreetmap.org/#map=14/45.9579/17.4752

Előzmény: trizs77 (51955)
dimelo Creative Commons License 2020.08.24 0 2 51956

Megdőlt egy 20 éves tétel!

A Nagykunság és a Sárrét térségeiből Budapestre utazók eddig felhajtottak Füzesabonynál az M3-ra mert úgy volt gyorsabb (bár hosszabb) is.

 

https://www.google.com/maps/dir/47.3060947,20.9374768/47.4997404,19.0548566/@47.4743096,19.7341775,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Az M4 Abonyi szakasz átadásával visszatért a normalitás...

9 perccel gyorsabb az új M4-en...

 

 

trizs77 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51955

Ez (lenne a helyes  út irány:

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ezt jelzi a tábla :

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Emiatt, a tábla miatt, ha követik a tábla utasítást erre mennek :

Előzmény: ÁsítóSárkány (51953)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51954

Ebből még nem derül ki, hogy ki a hunyó. Melyik gazdasági szereplő miatt szívott itt naponta több tízezer ember?

Előzmény: Autobahn89 (51952)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51953

Nemtudom, Nagyatád jelzéséből viszonylag egyértelmű kellene legyen, hogy ha nem akarsz városnéző túrát, akkor ne menj messze.
Mondjuk egy 68-as út jelet Nagyatád mellé kirakhatnának, illetve Barcs mellett egy városközpont jel jöhetne jól

Nem feltétlen akkora

 

Annak kapcsán, hogy egy útnál épp a legközelebbi, menetközbeni nagy, vagy az út legvégén lévő települést jelzik-e a táblákon, van egy kis összevisszaság, más országokban is.
A kereszteződések előtt kitett ilyesmi tábláknak nem feltétlen dolguk helyettesíteni egy térképet (akár papirosat, de naprakészet).

Ezzel együtt az elkerülőknél nem véletlenül bevált gyakorlat egy a város körüli főbb csomópontokat bemutató nagy tábla.

 

Előzmény: trizs77 (51946)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51952
trizs77 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51951

Stimmel.

Jól írod.

 

 

Olyan a hozzáértőket zavaró, a laikusoknak mindegy elírásokról nem is beszélve, hogy megnézed a képen lévő zöld nagy táblát akkor azt látod, hogy Nagyatád felé, délre a 6-os útra irányít de a város (Barcs) előtt állva Nagyatád nem délre van hanem északra.

 

Így azokat is beküldi a városba akiknek semmi dolguk ott.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (51949)
Pompiere Creative Commons License 2020.08.23 0 1 51950

Az nem lehet, hogy az (51945)-ben és az (51942)-ben a kilométertáblákon látható kis indexszámok a tized km-eket jelzik???

 

Biztosan nem! Ebben még laikusként is biztos vagyok. Az, hogy most indexként teszik oda a számot vagy teljes méretben, az szerintem mindegy. Valószínűleg a megrendeléstől függött.

 

A hódmezővásárhelyi elkerülőn is ugyanezt a módszert alkalmazták a hosszabb útvonal, kilométer számozására. Ott is van 204+1 és 204+2 is. Ha nem így lett volna akkor 206-os km táblát már korábban ki kellett volna rakni, holott, amikor lemegy az út a felüljáróról Szeged felé, akkor ott még csak a 205-ös km tábla található.

 

A másik megoldás az lehetett volna mint az orosházi elkerülőnél: ott a 174-es km szelvény  1,77  km hosszú. Itt már ezt nem lehetett megcsinálni a közel 2,5 km-es plusz hossz miatt.

Előzmény: Hírfigyelő (51948)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.23 0 2 51949

Ilyen esetben sokkal jobban tennék, ha a zöld útirányjelző tájékoztatást adó tábla mellé oda tennének még egy másik nagyméretű kiegészítő vázlattérképet tartalmazó táblát, amely Barcs város és közvetlen (minden irányban 2-3 km-es) környékét mutató vázlattérképen ábrázolnák az egyes elágazópontok térképi helyét, kiemelve rajtuk az első*- és másodrendű** főutakat *piros és **narancssárga színekkel, ill. a fontosabb összekötő utakat*** kénsárga színekkel (*** ilyen pl. a Barcs-Babócsa-Háromfa-Nagyatád összekötő útvonal is), és ezen a vázlattérképen kiemelt kék kis karikák vagy vastagabb kék pontocskák mutatnák az egyes elágazópontok helyét, mellettük kék

                                                                                                                                         I             I

nyilakkal jelölve azt hogy melyik elágazás hová is vezet, pl. <-- Babócsa, Nagyatád --> Barcs V, Verőce V, stb. ... .

 

És akkor máris tiszta lenne minden, mert térképen látva a helyi útösszeköttetési viszonyokat, mindjárt másként tisztábban látszódik minden.

Előzmény: trizs77 (51946)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.23 -2 0 51948

Az nem lehet, hogy az (51945)-ben és az (51942)-ben a kilométertáblákon látható kis indexszámok a tized km-eket jelzik??? :-O!

 

(51945): 112,4 km

(51942): 112,6 km

 

Mert szerintem ez lesz a megfejtés... !

 

Előzmény: trizs77 (51942)

Előzmény: kamant (51945)
dimelo Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51947

Akkor van benne 1,5 km, amennyivel a Karcagi szakaszt délebbre engedélyezték a Natura miatt.

 

 

Ahogy írtad: majd áthelyezik...a táblákat.

Előzmény: adiaboli (51943)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51946

Talán azért van a félreértés, mert ha a 6-os útról érkezel Barcs városába akkor a város előtti tábla, ez itt

azt javasolja, hogy ha a városba akarsz menni akkor NE menj tovább a hatos úton, hanem menj egyenesen.

Az egyenes út pedig nem vezet a 68-as út déli végpontjához, ergo onnan nem tudsz északnak indulni mert oda se jutottál.

Ha nem délről indulsz el a 68-as úton észak felé (ott se jártál) akkor értelemszerűen nem látod azokat a táblákat Babócsa felé vezető útról, amiket Te viszont láttál.

 

Tanulság:

Amikor a 6-os úton Barcshoz érkezel, akkor ne higgy a táblának, hogy előre van Barcs, hiába van az odaírva, menj tovább a 6-os úton Virovitica felé, akkor jársz jól.

Amikor elfogy alólad a 6-os út, mert véget ért, akkor se Babócsát keresd (mert az túl egyszerű és logikus lenne) hanem Nagyatádot.

Ugyan nem akarsz Nagyatádra menni, de mégis a 68-as úton indulj el észak felé.

Ha így tettél akkor valóban megtalálod azokat a táblákat amiket Te láttál.

 

Aki meg még a város határ előtt a körforgalomnál elhitte a táblától, hogy egyenesen kell bemennie Barcsra, az úgy járt mint én.

Várost nézett.

 

Ugyan én nem siettem sehová, ráértem.

 

 

Előzmény: Adolphó (51941)
kamant Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51945

... alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.

 

És még csak nem is egységesen:

 

Előzmény: trizs77 (51942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!