Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51988

értekezhetünk...

Előzmény: dimelo (51987)
dimelo Creative Commons License 2020.08.26 -1 1 51987

... és remélem, hogy a tartalomról is érkezhetünk.

 

Ahány tervező (cég) annyiféle prognózis.

 

Pedig csak figyelni kellene az átadó beszédeket:) Onnan jön a mindent elsöprő érvelés...

 

https://www.autoszektor.hu/hu/content/tiz-ev-otszaz-kilometer-autopalya

 

Az agglomerációs ingázás miatt telített helyiérdekű útszakasz átadón ilyet mond a vezérszónok:

"...amikor a koronavírus-járvány miatt lezárták az ország határait, a feltorlódott forgalomból gyorsan kiderült milyen fontos közlekedési folyosó Magyarország Nyugat- és Kelet-Európa között."

 

Jó reggelt!  Legalább az index.fórumot olvashatnák, ha már a többszáz millió Ft-os megbízások, kutatások értelmét egy ilyen dilettáns mondattal képesek eliminálni...

 

Ez az év mondata lehetne, ha nem éppen egy olyan útátadón mondta volna, aminek sok köze nincs a tranzitforgalomhoz.

 

471. sz. II. rendű főút Hajdú-Bihar megye:

  2 +801 - 7+ 875 km   2018 mért 27 nap       8069 /  348 db tehergépkocsi
15 +520 - 26+871 km  2018 mért 10 nap       5294 /  393

Előzmény: adiaboli (51986)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.26 -1 0 51986

"BB C". Dictum sapienti sat.

Előzmény: dimelo (51985)
dimelo Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51985

Bocsi, nem tudtam követni a gondolatmenetedet.

Esetleg tennél néhány pontosító jelzést, észrevételt?

Előzmény: adiaboli (51984)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51984

Nesze neked GDPR... :-)))

 

Előzmény: dimelo (51981)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51983

Mentem mindkettőn (jómagam csak már személyesen tapasztalt útszakaszokról szoktam megjegyzéseket tenni), térkő, ide vagy oda, számomra a rövidebb tűnt a jobbnak. Más kérdés, hogy én sem tenném ki a "8 Rábafüzes" táblát, nem is kritikai élű volt a megjegyzésem, csak egyszerű tény-rögzítés vájfűlű fórumozóknak.

Előzmény: nikkinév (51982)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51982

nem tudom te jártál-e valaha arra Körmenden , de ott egy keskeny 1 nyomsávos híd van a Rábán 

természetesen aki ismeri és személyautóval van az arra szokott menni , de ez átvisz a belvároson  , a térkövezett úton keresztül 

Előzmény: adiaboli (51960)
dimelo Creative Commons License 2020.08.25 0 1 51981

BB C engedelmével átmásolom "jövendölését":

 

Gyanítom, hogy a továbbiakban a következő etapok várhatók, azaz "Mese az A3-ról":
1. M4/A3 átadás: a nem ADR-forgalom (Bihar település nagyobb örömére) az új pályaszakaszt fogja használni.
2. 4808 elkerülő átadás: a nem ADR forgalom egy része az elkerülő felhasználásával – a DN 19 (belföldivel is erősen megpaprikázott forgalma miatt) az ártándi határátkelőhöz tér vissza.
3. DN 19 (Bihar – Nagyvárad) elkerülő átadás: a forgalom ismét az autópálya-szakaszon fog közlekedni.
4. Közben-közben épülget és szakaszosan át-átadásra kerül Erdély szíve felé az A3 szellempálya: a forgalom rendületlenül a DN1-et használja.
5. Az A3 átlép egy kritikus pontot, nagyjából a most (Kügy és Magyarvista között) hiányzó szakasz 2/3-ának átadásával: a forgalom a DN1-ről átterelődik az A3-DN1F-re; a még akkor is hiányzó szakasz(ok) országúti településein élők a legkülönbözőbb módokon (fórumoktól útelzárásig) követelik a mielőbbi befejezést.
…és már meg is érkeztünk (már amelyikünk) 2030-ba.

 

Szerinte így történik meg az évtized.

 

Kíváncsian várom az átadást, bár a Covid helyzet miatt egyelőre mélyen átlag alatti forgalom várható. (Mindenfelé)

 

Szerintem:

1. a 4. út irányú forgalom nem fogja az M4-A3 pályát használni, hanem Ártándig a 42. úton halad továbbra is.  (Útdíj és üzemanyag megtakarítás)

2. A 4808. úti elkerülő ugyanezért üres lesz. (Legfeljebb Havaria ) Így a DN 19 szakasz sem lesz annyira kamion-terhelt.

 

3. Nagyvárad elkerülő (2023) átadásával (-2 km, - 10 perc) változik a pályára felhajtó szgk arány (Kamion kevésbé: vmax 80 km/h))

4. A Dn1 használat meghatározza az ártándi határ választást. (ezért szellempálya az A3)

5. A kulcs-szakasz: Zilah Meszes-alagút. Amíg az hiányzik, legfeljebb billeg a súlypont...

 

Így érkezünk (már amelyikünk) 2030-ba.

 

Köszi BB C!

Előzmény: adiaboli (51969)
metalmaster Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51980

Valljuk be, a gyakorlati hasznán kívül igényesebbnek is tűnik az adott útszakasz ezzel az útszéli felfestéssel!

Előzmény: Avaar (51975)
RadiX Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51979

köszi, igen, az útfelújítás láthatóan kész van, az úttest szélén vezetett kerékpársávval mindkét irányban.

Előzmény: nyebojsza (51976)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.24 0 1 51978

Az az elkerülő nagyon jó lenne, nem csak a Bácsalmásiaknak, Csávolyiaknak, hanem a határ felé tartóknak is, ha folytatnák végre az ipartelepi úton! 

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153576699&t=9013571

Előzmény: adiaboli (51962)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51977

De utálom, hogy folyton átírja!

Előzmény: nyebojsza (51976)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51976

A 30-as táblák csak azért voltak, mert épp most újították fel az 51-est Szentistváni...

Előzmény: RadiX (51961)
Avaar Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51975

Szerencsére az útszéli felfestés divatba jött az elmúlt években. A 47-es, 55-ös és 62-es felújított szakaszai már úgy készültek, két éve pedig a 470-esre is felfestették az addig hiányzó szélső vonalakat. A 46-osra 4 évvel ezelőtt nem festették fel a szélét, de oda igazából felesleges, amekkora forgalom van. Kezdetnek az is jó, ha a felújítások után festegetnek, amit néha kiegészítenek plusz festéssel egyéb helyeken. 

Előzmény: Fenyőfatalp (51974)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51974

Nem tudom.

 

Én a magam részéről - belterületen - a járdaépítéssel (legyen az akár keskeny is!) együtt, normális padkával történő útépítésnek lennék a híve.

Magasabb rendű (mondjuk a gyűjtőút szinttől kezdve) utaknál pedig ugyanez plusz az út szélét jelző vonal.

 

Továbbá a fölfestés ne olyan legyen, mint az ökörhugyozás, illetve ne kopjon le pár hónap alatt. Ja és ne legyen hiányos (nem csak a kereszteződések környékén kell megcsinálni).

 

A "híresen gazdag" környékbelieknek (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország) megy. A cseheket nem említem, mert régóta másik kalapban kezeli őket mindenki.

Előzmény: MCA-001 (51973)
MCA-001 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51973

És egy nagyobb eső legalább könnyen kimossa:(

Pont azt nézegettem én is mostanában, hogy az elmúlt pár éveben felújított mellékutak mellett mennyi helyen tátong szakadék, mert az eső kimosta a zúzottkövet.

 

A tömörítés mellett nem kellene stabilizálni is őket?

pl. cement vagy valami korszerűbb anyag bekeverésével?

Előzmény: Fenyőfatalp (51972)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51972

Ez gyönyörűen példázza, ami évek óta a bajom.

 

Egy agyrém a "zúzalékos" (nem tudom a szakkifejezést) padka. Arra jó, hogy mindenki fölvigye a szemetet az útra. De gondolom, meg lehet spórolni a költségek néhány százalékát.

Előzmény: rm40 (51970)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51971

Ez jó hír, az viszont már nem, hogy nagyobb lesz a forgalom az eddig is agyon zsúfolt 4-esen. Ahol már autóút, azzal nincs baj. De ahol még 2x1 sávos, ott lesznek még durva balesetek. 

Egyébként még az abonyi szakasz átadás előtt is részünkről a 4-est favorizáltuk Debrecenből Győr felé. Az M35/M3 a hosszabb úttal és a többlet üzemanyag fogyasztással nincs arányban az a körülbelül 20 percnyi rövidebb menetidő. Menetben úgyis hajnalok hajnalán indultunk volna, akkor forgalom szinte semmi, visszafelé meg már mindegy, mert nem voltunk időhöz kötve. Szombat délután nincs olyan nagy forgalom mint hétköznap. 

Előzmény: dimelo (51956)
rm40 Creative Commons License 2020.08.24 0 1 51970
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51969

Kell az M4 Tisza-híd és még 90 km...

Amíg pedig az épül(get), keletebbre sem állnak majd az események (#17807) :-)))

https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/post-169258964

Előzmény: dimelo (51967)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51968

A google maps szerintem még ennél is jobb menetidőt fog ajánlani az M4-esen, ha a legutóbb átadott Abonyi szakasszal is gyorsforgalmiként számol.

Jelen pillanatban, ha a forgalmat is látni szeretném, akkor még nem vastagítja ki Abonyig.

dimelo Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51967

A hivatali forgalom az M3-at preferálta (Ha a köz fizeti az üzemanyagot)

de volt egy érv eddig: a 34-33 vonalon nem járnak kamionok... ("csak" 7 településen kell átmenni)

 

Kell az M4 Tisza-híd és még 90 km...

Előzmény: adiaboli (51966)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51966

Tudom-tudom, hiszen ha Püspökladány igen, akkor ezek maguktól értetődően ugyancsak. Én csak a legkeletibb, az abonyi szakasszal az időráfordításban még "jól járó" településekre kerestem rá.

Nem ismerem a helyi autós-szokásokat, de azért gyanítom, hogy a km-különbség már eddig is sokakat visszatartott az M3 használatától (főleg, ha nem Budapest központjába igyekeztek, hanem pl. a fővároson túlra, nyugat felé). Így nagy átrendeződésre nem számítok.

Előzmény: dimelo (51965)
dimelo Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51965

Karcag, Bucsa, Kertészsziget, Füzesgyarmat, Szeghalom, (Darvas, Csökmő)

Püspökladány, Nádudvar, Kaba, Tetétlen, Báránd,

Szerep, Sárrétudvari, Biharnagybajom, Nagyrábé, Bihartorda, B.dancsháza.

 

Földes véleményes, időben M35-M3, de az +70 km...,

mint a teljes Bihar településeiről is.

Előzmény: adiaboli (51959)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51964

Az Oncsa-telepen lakók gondolom marhára orülnének a tranzit forgalomnak...

Kb. ott tartunk, hogy a 3-as út miért elkerülőzi Mezpkövesdet, ahelyett, hogy nyílegyenest bemenne a városba, sőt, az M3 felhajtó-lehajtótól is minek az

elkerülő a nyugati irányba...

 

A táblázással a cél, hogy a tranzitforgalom minél kevésbé érintse a lakott területeket. A jelenlegi utak mellett a 6-68 útvonal tudja ez.

Előzmény: RadiX (51958)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51963

És akkor az lehetne az 51-es, helyet cserélne az 511 számmal.

Előzmény: adiaboli (51962)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51962

Igazán bezárhatnák már azt az elkerülőt: https://www.openstreetmap.org/#map=13/46.1824/18.9524 Ez így Hercegszántó felé elég idétlen.

Előzmény: RadiX (51961)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51961

Én Baja felé jártam a hosszú hétvégén, ahol a két áthaladó főút (51 és 55) mellé van még két elkerülőféleség is (511 és 551), ide is jó lenne egy komolyabb térkép jellegű tájékoztató tábla:

 


 

A tábla itt is az elkerülő felé irányítja a távolsági forgalmat, pedig kilométerben rövidebb az 51-es Bajaszentivánon át, csakhogy ott szinte végig 30-as korlátozás van (én egy karikában 30-as táblát még odarajzolnék Bajaszentistván neve mellé a táblán).

 

Az áttekintő térkép táblára kirakása itt is segítene megérteni, miért jobb az 511 felé indulni akkor is, ha át akarunk kelni a Dunán az 55-ösön.

Előzmény: RadiX (51958)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51960
Előzmény: RadiX (51958)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51959

Megnéztem én is, a gugli szerint ez még Bárándra és Kabára is igaz. Földesre már nem.

Előzmény: dimelo (51956)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!