Picit félek, hogy közel 16eFt-ért (oem-parts) nem lesz jobb :( Minden esetre szét kapok mindent ott, átmosok és tömítek, közben meglátom, hogyan tovább.
Hali, lehet jobban jársz egy lepukanttal és megcsinálod (csináltatod) magadnak mint, hogy veszel egyet számodra normál áron és arra költesz pont annyit mint a roncsra. Most pont van is hirdetve egy 330-ért, de erről tuti tudod, hogy nem a legfényesebb. Néztem közel 600eFt-ért patika állapotút, csak nem tudom melyik dimenzióba számított annak.
Az elmúlt időszakban sokat keresgéltem Ténéréket a magyar oldalakon, de sajnos a fél milliós összeg körüli példányokat vagy már elvitték de a hirdetés fennmaradt vagy az állapota volt borzasztó.
Esetleg ha itt valakinek lenne eladó vagy ismertek valakit azzal szívesen felveszem a kapcsolatot!
Holnap akkor kiszedem az egész házat és szétszedem teljesen átnézem, hogy azt kizárhassam, hogy repedt vagy csak valahol nem illeszkedik rendesen. Köszi az eddigi tanácsokat.
én pl a 3aj légszűrőbox összes illesztését avval fújtam be mielőtt összecsavaroztam, de még a kilépő gumicsövek peremeit is
amúgy a papír szűrő egyetlen nagy hibája az hogy ha betömődik akkor nem engedi át a levegőt és mivel igen jelentős a motor szívó ereje fog találni más utat a levegő és megy bele minden aminek nem kellene
a szivacs meg olyan hogy ha " eltömődik" akkor még átmegy rajta a levegő, csak az apróbb por szemcsék nem tapadnak fel az olajba, de a nagyobb még megakad
persze a szivacs is el tud fullra tömődni, de ez azért extrém dolog, és nagyon látványos, így könnyen észrevehető még a teljes káosz előtt
a papír szűrős megoldásnál az a legjobb amit a mistral csinált, persze itt is fontos hogy a papír szűrő tökéletesen illeszkedjen, hiszen a pótlólagos szivacs szűrő sosem lehet olyan tökéletes mint a gyári papír vagy a többrétegű szivacs
A légszűrőház belső kikenését (én szilikon zsírt használok) csak javasolni tudom!
Ha régebb óta szipókázza a géped a porocskát, akkor olajtápolásra is készülj fel! Sajnos a por nagyon hamar képes azt a csiszoló munkát elvégezni, ami már oly mértékben megnöveli a belső kopásokat, h fogyni fog az olaj. Minnél nagyobb a fordulat annál jobban!
Egy darabig lehet jógázni az olakviszkozitással (pl:20w-50 használata), de ez csak a probléma elfedése!
Lehetséges,h a perem puhább ennél a típusnál és nem olyan passzos, mint kellene. Ha ici-pici az eltérés, akkor a szilikon zsír (nem minden anyag olajálló, h bírja azt a trutyit amit Mistral kotyvaszt) megoldást hozhat. Az is lehetséges, h a moci egyik korábbi gazdája egy vagy nem belevaló vagy megvastagított peremű (pl: ablak szigetelés hozzáadása) szűrőt erőltetett bele a keretbe, ami műanyag és ki tud tágulni! Így már az eredeti mérettel nem tömít doha többet megfelelően!
Remélem segítettem eligazodni ebben egy kicsit!
A Hiflo szűrőkkel ne legyenek illúzióid NEM gyári és valamiért jelentősen olcsóbb. Előnye,h mindenhol lehet kapni.
A képen látható szűrőt vettem bele. Eddig ezzel a márkával nem volt gondom.
Mistral1:
Az van, hogy Szank után kapott új szűrőt és azóta nem nagyon használtam (max ide-oda rohangálás pár száz km) és mikor kicseréltem szintén kimostam a házat mert volt benne kis kosz. Elsőre arra gondoltam lehet törött a ház valahol, néztem, de nem láttam rajta gócpontot sehol. Néztem a levegőszűrőt és a külső felét a fedél szorítja, belül meg a megvezető. Teljesen betolva a belső felét nem érzem túl passzentosnak mint ha kevés (vagy inkább túl puha) lenne a szivacs és így "lötyög". Nem tudom ezt máshogy körül írni :) Amit még írtál, hogy szivacsot raksz a szűrő elé és úgy rakod a helyére a legszimpatikus, vagy ez a öntapadós szivacsos-gumis profil, csak a plusz szivacsréteg nem tudom mennyire folytaná le. vagy veszek vastagabb levegőszűrő szivacsot és vágok körbe rá abból egy új keretet. Azért írtam ide mert abba bíztam, hogy ez nem csak nálam gond, de ezek szerint ez csak engem boldogít :D
Sztív a 3AJ szűrőről írt - jól megkavartalak itt benneteket :-)))
A légszűrőházat belül kend be "trutymóval" - én egy kis zsírt szoktam fáradtolajban "megfuttatni", vagyis feloldani - és azzal kenem be a felületeket. Az áramlás pont nekiviszi majd a szűrők mellett esetlegesen "belógott" porokat - az ott jól beleragad - és nem jut el a karbi-henger vonalig :-)
De hidd el, nem az ablakszigetelés lesz a megoldás, hanem a gyakoribb szűrőcsere :-( A szivacs-keretet körbekenni zsírral!
Akkor nem egyről beszéltünk :( nekem műanyag az egész és papír van benne és semmi nem feszíti oda, csak ahogy a helyére tolom az feszítené oda és egy vékony szivacs lenne a tömítő. csak mint ha már ki lenne kopva ez a pálya és a szivacs nem sokat tömít :( mivel elég sok por (vagy inkább homok) volt benne, úgy, hogy nem is használtam túl sokat a motort. A szűrő hülye biztos :) 1 féle képen megy bele.
és azt a szivacsot cserélném le arra a picit gumisabb "ablak szigetelésre" mert akár, hogy is kókány, de nem lesz por a légszűrőházba akkor nem izgat, és semmi módosítás nem lesz a motoron, csak a szűrőn. Viszont ha van ötlet vevő vagyok rá.
Én meg ezt vettem átszökdécselni az Alpokon ha Münchenbe kell mennem, hazafelé meg sietnem kell, tehát autópályázok.
A Biget nem akarom szétpörgetni, már védett korban van.
Yamaha Xj 900 Diversion.
Ilyet sem gyártanak már sehol, lassan ez is Classic, igazi túragőzös.
Léghűtéses, kardános sornégyes. 90 le, majd 90 nm
Legfelső fokozatban 35-40 től 220-ig csak tol mint egy gőzmozdony.
Megvan hozzá a 3 Krauser doboz.
Megemeltem a kormányt egy kicsit, a plexit is meghoszzabbítottam pár centit, a Sima teamnál csináltattam egy 4 az 1be kipufdobot (nem hangosat, szépet). Most már testreszabtam, az én motorom.
Így már mindenre van motorom.
Jó utakra nyugat felé az XJ
Rosz utakra kelet felé a BIG
Városi dzsungelharcra meg a Burgman és a Silverwing