A 160 jó indulattal max. csak emelt sebességű pályának nevezhető. De véleményem szerint inkább az is csak 200-tól. Ma már kb. 300-nál kezdődik a nagysebességű vasúti kategória.
Egyetértek veled. De ha így nézzük akkor senki se utazna busszal/vonattal/bkvval...mivel az nagyon drága lenne. Az elgondolás nem rossz elvégre is mivelünk autósokkal fizettetnek rengeteg adót(teljesítményadó), üzemanyag 70%a szintén adó, úthasználati díj...
Azért kiváncsi lennék, hogy a privatizált DB mennyire veszteséges? Nem tudom melyik barom vett meg 1 olyan céget ami csak veszteséges lehet egyesek szerint...Mindenből lehet nyereséges céget csinálni, csak ahhoz megfelelő háttér, vezetőség és ezközpark szükséges, illetve hozzáértő emberek! Na ezekből 1ik sincs meg a MÁV Rt.-nél(vagy az isten tudja már mi a neve)
...éspersze úgy kellene nekem az a böszme terepjáró, hogy ne legyen jövedéki adó a benyán, és még a maradék benyár felét is fizesse állambácsi, hisz mégse költhetem a fizetésem felét benzinre...
(aki hasonlót szeretne, az nálam jelentkezzen, én írom össze a listát.
ha összejövünk elegen, akkor népszavazásra visszük az ügyet...)
A teherforgalom pont elkerülné az elővárosi forgalmat, gyakorlatilag olyan területeken menne az országot átszelő (főként Hh-Záhony, Hh-Kelebia és Hh-Lökösháza) útirányok, ahol nem vagy alig zavarja a személyforgalom a teherszállítást.
Egyébként, hogy tovább nyújtsuk a tésztát a vasútvonalainknak is szüksége lenne egy sugaras gyűrűs rendszerre a jelenlegi bp központúság helyett... sok helyen a meglévőségek fejlesztése elégséges, de rengeteg deltavágány építésével is számolni kellene.
Míg az úthálózat ilyen jellegű áthangolására sajnos a meglévőségek helyi fejlesztése nem elegendő (szabványok)
Pár hónappal ezelőtt azt hiszem szót ejtettünk arról, hogy ha ez valamilyen formában megvalósulna, akkor a teherszállítás vasútra terelése is ösztönző lehet csökkentve ezzel a közutak terhelését...
Tudom, hogy ez most nem pesti dolog, de asszem kihatna pestre is...
szerintem, ha csinálnál egy közvélemény kutatást, hogy ki milyen autót szeretne, akkor megtudhatnád, hogy az emberek szép-nagy-erős-gyors autókat szeretnének.
viszont a többségnek nincs ilyenre pénze.
persze ha állambácsi biztosítaná nekik, akkor az úgy tök jó lenne...
(és még ne hagyjuk ki szfvár-veszprém boba celldömölk szombathely vonalat, amit villamosítottak...) szintén zárójelben jegyzem meg ;)
Na uraim, akkor én most hagylak benneteket vitatkozni, mert már a "semmiről" esik szó ... Mindkét fél hülyeségeket kezd beszélni, csak arra irányul a mondandó, hogy a másikat szapulja, így semmi értelme jelenleg a topiknak;)
OFF nem ismeritek a mondást "okos enged szamár szenved"?? ON
Én inkább azt mondanám, hogy Komárom-(5)-Fehérvár-(44)-Pszabolcs-(42), majd egy új vonal építése Ceglédig. Szerintem egy 120-as pálya bőven elég lenne, két vágánnyal, villamosítva.
vagy ha igen, akkor átvezetve közútra: ne akarja autópályát, döcögj szépen 70-el a mellékutakon, belterületeken keresztül.
te tényleg nagyon torzan szemléled a kérdést...
hahiszed, hanem én örülnék a 70-nek.
engem az átkelési szakaszok is csak azért zavarnak, mertha 70nnel elcsapok egy gyalogot, akkor engem fognak basztatni.
bezzeg a vonatnál fel sem merül, hogy a masiniszta volt a hunyó!
hol itt az igazság?? ez diszkrimináció!
ezekszerint neked még az sem tűnt, hogy én ap.-át nem a sebessége, hanem a kapacitása miatt akarok... oda, ahol akkora a forgalom, hogy a főút már kevés...
(éshogy ezért nyavajgok a - szerintem egyelőre - indokolatlan pályák építése miatt...)
Vasútból is hiányzik ugyanaz, mint az autópályából. A körbemenő, hogy ne kelljen minden vonatnak bejönnie Bp-re. Pl a tehervonatoknak, vagy némely személyvonatnak sem.
Bocs, a 120a vonalat tényleg felújították, erről most megfeledkeztem. De ezt tényleg megcsinálták, ha jól tudom. Láttam, amikor felszedték a sineket, új ágyazatot csináltak alá, stb. A gond Rákostól kezdődik befelé.
hogy mondjuk legalább a nemzetközi fővonalakon 160-200 km/h-s sebességet lehessen elérni. Ez az autópálya szint ugyanis. Ilyen Magyarországon, leszámítva az 1-es vonal szakaszait, illetve most a záhonyi vonal bizonyos részeit, nem épült.
Szlovén-magyar vasúti összeköttetésen kívül nem tudok másról...Viszont felesleges építeni, hogyha a meglévőket se tudjuk normálisan fenntartani illetve bezárjuk a régieket, nemde??? Hova szeretnél vasutat építeni???
tévedsz: a vasúthálózat mai állapotában nem tekinthető kiépítettnek.
vagy ha igen, akkor átvezetve közútra: ne akarja autópályát, döcögj szépen 70-el a mellékutakon, belterületeken keresztül. Mert színvonalban kábé ma ez a magyar vasút, amibe szerinted egy forintot nem kell forgatni.