Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8756
A DB-t tudtommal nem privatizálták még.
Hallottál már olyanról, hogy veszteségfinanszírozás?
Előzmény: ICYBOY (8754)
Fricy Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8755
A 160 jó indulattal max. csak emelt sebességű pályának nevezhető. De véleményem szerint inkább az is csak 200-tól.
Ma már kb. 300-nál kezdődik a nagysebességű vasúti kategória.
Előzmény: BoGar (8739)
ICYBOY Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8754

Egyetértek veled. De ha így nézzük akkor senki se utazna busszal/vonattal/bkvval...mivel az nagyon drága lenne. Az elgondolás nem rossz elvégre is mivelünk autósokkal fizettetnek rengeteg adót(teljesítményadó), üzemanyag 70%a szintén adó, úthasználati díj...

 Azért kiváncsi lennék, hogy a privatizált DB mennyire veszteséges? Nem tudom melyik barom vett meg 1 olyan céget ami csak veszteséges lehet egyesek szerint...Mindenből lehet nyereséges céget csinálni, csak ahhoz megfelelő háttér, vezetőség és ezközpark szükséges, illetve hozzáértő emberek! Na ezekből 1ik sincs meg a MÁV Rt.-nél(vagy az isten tudja már mi a neve)

Előzmény: Törölt nick (8751)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8753

ez oké, de minek ez a nagy karéj?

 

nem elég Bphez közelebb, monnyuk Szbatta-i dunakeresztezéssel kerülni 1et?

 

(a horvátok is terveznek ilyesmit zágráb mellett, kb. hasonló távolságban...)

Előzmény: Rooger Preed (8750)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8752

Míg az úthálózat ilyen jellegű áthangolására sajnos a meglévőségek helyi fejlesztése nem elegendő (szabványok)

 

arra gondolsz, amit a múltkor írtál, hogy a szélesítések, nyomvonal-/ívkorrekciók adott esetben elérik egy vadiúj nyomvonal építésének árát?

Előzmény: Törölt nick (8748)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8751

...éspersze úgy kellene nekem az a böszme terepjáró, hogy ne legyen jövedéki adó a benyán, és még a maradék benyár felét is fizesse állambácsi, hisz mégse költhetem a fizetésem felét benzinre...

 

(aki hasonlót szeretne, az nálam jelentkezzen, én írom össze a listát.

ha összejövünk elegen, akkor népszavazásra visszük az ügyet...)

 

Előzmény: Törölt nick (8746)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8750

A teherforgalom pont elkerülné az elővárosi forgalmat, gyakorlatilag olyan területeken menne az országot átszelő (főként Hh-Záhony, Hh-Kelebia és Hh-Lökösháza) útirányok, ahol nem vagy alig zavarja a személyforgalom a teherszállítást.

Előzmény: Törölt nick (8749)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8749

és ez mire lenne jó?

(mármint azon kívül, hogy jól mutatna a vasúthálózati térképen? :-))

Előzmény: Rooger Preed (8743)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8748
Egyébként, hogy tovább nyújtsuk a tésztát a vasútvonalainknak is szüksége lenne egy sugaras gyűrűs rendszerre a jelenlegi bp központúság helyett...
sok helyen a meglévőségek fejlesztése elégséges, de rengeteg deltavágány építésével is számolni kellene.

Míg az úthálózat ilyen jellegű áthangolására sajnos a meglévőségek helyi fejlesztése nem elegendő (szabványok)

Pár hónappal ezelőtt azt hiszem szót ejtettünk arról, hogy ha ez valamilyen formában megvalósulna, akkor a teherszállítás vasútra terelése is ösztönző lehet csökkentve ezzel a közutak terhelését...

Tudom, hogy ez most nem pesti dolog, de asszem kihatna pestre is...
Előzmény: Rooger Preed (8743)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8747

Aztán tudják is?! Más kérdés, mire tervezték, meg mekkora most! :(

 

naná hogy nem.

 

mint ahogy a főútjaink sem tudják a 90-et...

 

a különbség 2nk között az, hogy én beérném a 90es főutakkal, neked meg a bilibe ér a kezed, és 160as vasútvonalakról fantáziálsz...

Előzmény: BoGar (8738)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8746

Hidd el, megvan rá az igény...

 

igen, de ott a zsé is mögvan.

 

szerintem, ha csinálnál egy közvélemény kutatást, hogy ki milyen autót szeretne, akkor megtudhatnád, hogy az emberek szép-nagy-erős-gyors autókat szeretnének.

 

viszont a többségnek nincs ilyenre pénze.

 

persze ha állambácsi biztosítaná nekik, akkor az úgy tök jó lenne...

 

én pl. egy nagy böszme terepjárót szeretnék.

hol kell leadni az igénylést? :-))

Előzmény: BoGar (8737)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8745


(és még ne hagyjuk ki szfvár-veszprém boba celldömölk szombathely vonalat, amit villamosítottak...) szintén zárójelben jegyzem meg ;)

Na uraim, akkor én most hagylak benneteket vitatkozni, mert már a "semmiről" esik szó ... Mindkét fél hülyeségeket kezd beszélni, csak arra irányul a mondandó, hogy a másikat szapulja, így semmi értelme jelenleg a topiknak;)

OFF
nem ismeritek a mondást "okos enged szamár szenved"??
ON
Előzmény: BoGar (8733)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8744

A körbemenő, hogy ne kelljen minden vonatnak bejönnie Bp-re.

 

igen, erre biztos, hogy égető szükség van...

meglehetősen nagy hiba volt, hogy a dunaújvárosi hídat nem közút-vasút kombónak építették...

Előzmény: BoGar (8735)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8743

Én inkább azt mondanám, hogy Komárom-(5)-Fehérvár-(44)-Pszabolcs-(42), majd egy új vonal építése Ceglédig. Szerintem egy 120-as pálya bőven elég lenne, két vágánnyal, villamosítva.

Előzmény: BoGar (8740)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8742

vagy ha igen, akkor átvezetve közútra: ne akarja autópályát, döcögj szépen 70-el a mellékutakon, belterületeken keresztül.

 

te tényleg nagyon torzan szemléled a kérdést...

 

hahiszed, hanem én örülnék a 70-nek.

engem az átkelési szakaszok is csak azért zavarnak, mertha 70nnel elcsapok egy gyalogot, akkor engem fognak basztatni.

 

bezzeg a vonatnál fel sem merül, hogy a masiniszta volt a hunyó!

 

hol itt az igazság?? ez diszkrimináció!

 

 

ezekszerint neked még az sem tűnt, hogy én ap.-át nem a sebessége, hanem a kapacitása miatt akarok... oda, ahol akkora a forgalom, hogy a főút már kevés...

 

(éshogy ezért nyavajgok a - szerintem egyelőre - indokolatlan pályák építése miatt...)

 

Előzmény: mestska (8728)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8741
Fehér=Fehérvár.
Előzmény: BoGar (8740)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8740
Fehér-Cegléd közé. De nem kell építeni. Újítsuk fel, amire igény van.
Előzmény: ICYBOY (8729)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8739
Attól függ, mit nevezünk annak. Szerintem a 160 is az. Vagy eddig rosszul tudtam?
Előzmény: mestska (8732)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8738
"a fővonalak nagyrésze legalább 100kmes tervezési sebességű..."

Aztán tudják is?! Más kérdés, mire tervezték, meg mekkora most! :(
Előzmény: Törölt nick (8736)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8737
Nyugati állaomkban is az állam építi a vasútvonalakat, és bizony ilyen sebességre. Hidd el, megvan rá az igény. Ugyanúgy, mint az autópályára.
Előzmény: Törölt nick (8734)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8736

azt hasonlítom:

a fővonalak nagyrésze legalább 100kmes tervezési sebességű...

Előzmény: mestska (8732)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8735
Vasútból is hiányzik ugyanaz, mint az autópályából. A körbemenő, hogy ne kelljen minden vonatnak bejönnie Bp-re. Pl a tehervonatoknak, vagy némely személyvonatnak sem.
Előzmény: Törölt nick (8726)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8734

kezdem mán kapisgálni miért nem értjük mi egymást:

 

téged/titeket qrvára nem érdekel a gazdaságosság kérdése.

nem számít mibe kerül, állambácsi fizesse, hisz ez a dolga...

 

ugyan kiknek lenne szüksége 160-200as vonalakra? (és hányan vannak ők?), hogy adó1000milliárdokat akarsz rájukpazarolni?

Előzmény: mestska (8730)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8733
Bocs, a 120a vonalat tényleg felújították, erről most megfeledkeztem. De ezt tényleg megcsinálták, ha jól tudom. Láttam, amikor felszedték a sineket, új ágyazatot csináltak alá, stb. A gond Rákostól kezdődik befelé.
Előzmény: mestska (8724)
mestska Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8732
mielőtt túlzásba esünk: nagysebességű pálya legközelebb Németországban van...
Előzmény: BoGar (8731)
BoGar Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8731
Ha a nagysebességű pályákat hasonlítanánk össze egymással, meglepődnél.
Előzmény: Törölt nick (8721)
mestska Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8730
hogy mondjuk legalább a nemzetközi fővonalakon 160-200 km/h-s sebességet lehessen elérni. Ez az autópálya szint ugyanis. Ilyen Magyarországon, leszámítva az 1-es vonal szakaszait, illetve most a záhonyi vonal bizonyos részeit, nem épült.
Előzmény: Törölt nick (8727)
ICYBOY Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8729

Szlovén-magyar vasúti összeköttetésen kívül nem tudok másról...Viszont felesleges építeni, hogyha a meglévőket se tudjuk normálisan fenntartani illetve bezárjuk a régieket, nemde??? Hova szeretnél vasutat építeni???

Előzmény: BoGar (8710)
mestska Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8728
tévedsz: a vasúthálózat mai állapotában nem tekinthető kiépítettnek.

vagy ha igen, akkor átvezetve közútra: ne akarja autópályát, döcögj szépen 70-el a mellékutakon, belterületeken keresztül. Mert színvonalban kábé ma ez a magyar vasút, amibe szerinted egy forintot nem kell forgatni.
Előzmény: Törölt nick (8726)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 8727
miért, mi lenne az érdemi előrelépés?
Előzmény: mestska (8724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!