csak 10 misi/kilometró a szőnyegezés??? ez nem csak anyagköltség?
(ha jól osztok, akkor 40e/m3-rel számoltál...)
a 31es út esetében azért nem reménytelen a helyzet, mert egy zsír új nyomvonal (itt nem érdemes kis kerülőket csinálgatni) benne van a középtávú tervekben 2013 utáni építéssel, a probléma csak az, hogy már most kellene.
(megugye milyen galibát fog okozni a forgalom alatti 11,5t-zás... :-((
a legdurvább viszont az, hogy ha nincs ez a teszetoszáskodás és az új nyomvonal elő lett volna készítve, akkor simán benyomható lett volna az M0K projektbe (az M31-hez hasonlóan), ahol most bentragad (azaz elvész) legalább 20mrd támogatás, és ami kb. elegendő lett volna 20-30km megépítésére...
Azt hiszem pár nappal ezelőtt szó volt pont erről, hogy ahol tényleg prioritása van az elkerülésnek MA miért erőltetik a 11,5 tonnát? Ha megerősítik a burkolatot időtlen időkig tuti nem lesz napirenden a hozzá kapcsolódó elkerülés...
Ha megépülne az elkerülés, a jelenlegi nyomvonalon csökkenne a forgalom és a csökkentett forgalomra lehetne pályaszerkezetet méretezni és mondjuk a 2 rtg aszfalt (10-11 cm) megerősítése helyett profilmarás vékonyaszfalt szőnyegezés jönne ki...
100 km hosszon mekkora megtakarítást jelentene vajon - 1rtg aszfalt beépítés?? rohadt sokat! 100 000× 6,5 × 0,04 = 26 000 m3 = 1, 04 mrd HUF lenne a szőnyegezés 100 000 × 7,5 × 0,11 = 82 500 m3 = 3,3 mrd HUF és akkor a szélesítés, területigénybevétel, csapadékvíz elvezetés, közműkiváltás nincs benne, ami a 11,5 t-val jár... Ezen nagy költségek után aligha hiszem, hogy újabb milliárdokat tolnának elkerülőbe, viszont az elkerülő beruházásba beleférne egy profiljavítás a meglévő úton...
az országban 11,5 tonnás burkolatmegerõsítéseket hajtunk végre olyan települések érzékeny és zsúfolt átkelési szakaszain, ahol a forgalom kivonása településelkerülõ szakaszra régóta az elsõ számú prioritás...
és valóban:
maglód-mende-sülysáp-tszecső-szmkáta-nagykáta bizonyára roppantul örülni fog, hogy jó erős utakon mennek át rajtuk a kamionok... :-((
off időközben jutottál valamire? :) hajt a kíváncsiság:) on
más: 31-es út... pest megye (M0-tól) és jász-nagykun-szolnok megye ki volt írva 11,5 t megerősítésre szélesítésre... igaz csak tervezésre, de az is valami.
Na és Monor? :-) Igaz itt majd valamikor lenne egy 4-es elkerülő, de addig is szívunk a közel 20 e járművel naponta. Főleg kellemes ezen a jó kis natúrális csp-n Monoron átkellni Csévharaszt felől nap mint nap.
ha monnyuk lenne egy 2x2es gyorsforgalmi a hungáriától az (épülő) M0ig (hely van rá bőven - de úgyis mondhatom: sehol máshol nincs ennyi hely a városban),
akkor ez a buszozás is csak kb. 10perec lenne, és kőbányának + rákosborzasztóknak sem kellene megfulladnia az autócsordától...
a jászberényi szám rendkívül gyanúsan alacsony, szerintem az az új elkerülő lehet, ami egyelőre xart sem ér, azért ilyen "jó" a kihasználtsága...
szóval nagyon elkélne ide egy IGAZI főút (nem ap!, csak főút..) a hungáriától nagykátáig, ezt a mostani dűlőút jó lesz helyi mellékútnak, hisz amúgy is az...
na mind1, talán majd 2013-2020 között, amikor készülünk a zollimpijára, akkor talán ide is eltéved egy aszfaltosbrigád... :-)
Milyen súlyú egy ilyen virágláda? Mennyiből telne, ha 2-3 autós megfogná, és kitenné egymással párhuzamosan a ládákat? (Éljen a polgári engedetlenség!)
az ilyen hozzászólások után gondolkodom el, hogy vajon az általam személyesen nem ismert, kevesebb hozzászólásos nickek mögött vajon kik rejtőzhetnek :)
"....oda a vízlépcső lefújása után a Duna alatti alagutat szerettek volna megépíteni ami az akkori viszonyok miatt nagyon olcsón létrehozható lett volna..."
Valóban, nagyon havaj lett volna, ha az északkelet- és északnyugat-Magyarország közötti közúti forgalom a 12- es és a 11-es utat használta volna.
A "két országrész közötti közlekedésben" egy komp nem oszt, nem szoroz. Óránként kb. 30 autó.
ez nagyon agyas ötlet, akkor legalább a vonatról már nem lehetne megközelíteni gyalogosan a kompot. Ugyebár a kompot gyalogosok is tömegesen használják.
Szerintem szüntessék meg a parton a parkolót, akkor elférnek a kihajtók is, meg a behajtók is.
átlagosan kb., de igen változó (2006os adatok, ÁNF, j/nap, Ej/nap):
valószínű, hogy ez már az M6 (2006.06-os) átadása utáni állapot, de az is lehet, hogy éves átlag...
pl. érdekes, hogy rácalmásnál 12e...
de dunaföldvár, pask már csak 8-9e...
igazából el lehetne már kezdeni az M6/M60-at a szexárd-pécs szakaszon félpályán - végülis mégiscsak egy nemzetközi folyosó - de vannak ennél jóval kritikusabb utak is:
10es Pvv: 16e - ide már nagyon kellene az M10.
(dorog, esztergom itt van pesttől egy köpésre és nem lehet normálisan megközelíteni közúton! ez 1xűen elfogadhatatlan.)
3as, kerespes-kistarcsa: 21e!! teljesen nonszensz.
ide nemhogy ap.-át, de még egy főúti elkerülőt sem terveznek...
51es, dunavarsány-kiskunlacháza: 13e
akkor ide kb. 1,5x fontosabb az M51es, mint paksra az M6os... :-))