Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8820
nem, de írhatsz bemutatkozó levelet :)
Előzmény: Törölt nick (8812)
Fricy Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8819
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8818

igen, az.

 

de ettől még igaz az is, hogy ezeket a paramétereket célszerű lenne új, elkerülő nyomvonalakon biztosítani, mégha rövidtávon ez többe is kerül...

 

(az ap-val párhuzamos utak megerősítésének meg továbbra sem látom az értelmét:

ha van ap. akkor a régi utat simán le lehetne súlykorlátozni, nem?

a célforgalom okozta terhelést meg elbírja megerősítés nélkül is... 

 

persze a 11,5t-át azért szigorúan be kell(ene) ott is tartatni, némileg hasznosabb lenne, mint a faluvégi 40es tábláknál a lesifotózás...)

Előzmény: Rooger Preed (8816)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8817

csak 10 misi/kilometró a szőnyegezés???  ez nem csak anyagköltség?

 

(ha jól osztok, akkor 40e/m3-rel számoltál...)

 

 

a 31es út esetében azért nem reménytelen a helyzet, mert egy zsír új nyomvonal (itt nem érdemes kis kerülőket csinálgatni) benne van a középtávú tervekben 2013 utáni építéssel, a probléma csak az, hogy már most kellene.

 

(megugye milyen galibát fog okozni a forgalom alatti 11,5t-zás... :-((

 

a legdurvább viszont az, hogy ha nincs ez a teszetoszáskodás és az új nyomvonal elő lett volna készítve, akkor simán benyomható lett volna az M0K projektbe (az M31-hez hasonlóan), ahol most bentragad (azaz elvész) legalább 20mrd támogatás, és ami kb. elegendő lett volna 20-30km megépítésére...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8815)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8816
A 11,5 t nem EU követelmény? Ugyanúgy, mint a 3,5 méteres sávszélesség.
Előzmény: Törölt nick (8815)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8815
Ez az...

Azt hiszem pár nappal ezelőtt szó volt pont erről, hogy ahol tényleg prioritása van az elkerülésnek MA miért erőltetik a 11,5 tonnát? Ha megerősítik a burkolatot időtlen időkig tuti nem lesz napirenden a hozzá kapcsolódó elkerülés...

Ha megépülne az elkerülés, a jelenlegi nyomvonalon csökkenne a forgalom és a csökkentett forgalomra lehetne pályaszerkezetet méretezni és mondjuk a 2 rtg aszfalt (10-11 cm) megerősítése helyett profilmarás vékonyaszfalt szőnyegezés jönne ki...

100 km hosszon mekkora megtakarítást jelentene vajon - 1rtg aszfalt beépítés?? rohadt sokat! 100 000× 6,5 × 0,04 = 26 000 m3 = 1, 04 mrd HUF lenne a szőnyegezés
100 000 × 7,5 × 0,11 = 82 500 m3 = 3,3 mrd HUF és akkor a szélesítés, területigénybevétel, csapadékvíz elvezetés, közműkiváltás nincs benne, ami a 11,5 t-val jár... Ezen nagy költségek után aligha hiszem, hogy újabb milliárdokat tolnának elkerülőbe, viszont az elkerülő beruházásba beleférne egy profiljavítás a meglévő úton...
Előzmény: Törölt nick (8813)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8814
Elkerülő hadművelet 1,2,3, avagy egy elkerülő út tragikomédiája...
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8813

köszi, "az finom lesz"...

 

ajánlom ezt a cikket (ha még nem olvastad)...

 

...és ebből egy részlet:

 

az országban 11,5 tonnás burkolatmegerõsítéseket hajtunk végre olyan települések érzékeny és zsúfolt átkelési szakaszain, ahol a forgalom kivonása településelkerülõ szakaszra régóta az elsõ számú prioritás...

 

és valóban:

maglód-mende-sülysáp-tszecső-szmkáta-nagykáta bizonyára roppantul örülni fog, hogy jó erős utakon mennek át rajtuk a kamionok... :-((

Előzmény: Törölt nick (8812)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8812
off
időközben jutottál valamire? :) hajt a kíváncsiság:)
on


más:
31-es út... pest megye (M0-tól) és jász-nagykun-szolnok megye ki volt írva 11,5 t megerősítésre szélesítésre... igaz csak tervezésre, de az is valami.

Előzmény: mestska (8797)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8811

hát igen, az is beleillik a (fontosabb, mint az M6) listába, nagyon elkélne már oda is a pálya...

 

de ez legalább be van tervezve 2013-ig... :-)

meg a város határában megy, így nem annyira rossz a helyzet, mint ott, ahol átmegy a település közepén...

 

(az meg egyszerűen felháborító, hogy az 1mrd-s aluljáró mellé nem bírtak egy szaros 150-200millás körforgót bepaszírozni...)

 

 

Előzmény: radio100jozsi (8810)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8810
Na és Monor? :-) Igaz itt majd valamikor lenne egy 4-es elkerülő, de addig is szívunk a közel 20 e járművel naponta. Főleg kellemes ezen a jó kis natúrális csp-n Monoron átkellni Csévharaszt felől nap mint nap.
Előzmény: Törölt nick (8794)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8809

ja, ez hasznos időtöltés...

 

ha monnyuk lenne egy 2x2es gyorsforgalmi a hungáriától az (épülő) M0ig (hely van rá bőven - de úgyis mondhatom: sehol máshol nincs ennyi hely a városban),

akkor ez a buszozás is csak kb. 10perec lenne, és kőbányának + rákosborzasztóknak sem kellene megfulladnia az autócsordától...

Előzmény: BoGar (8808)
BoGar Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8808
Köszönöm! Valamit biztos hogy csinálni kellene. MA reggel vonat helyett busszal kellett mennem. Bár ne tettem volna! 1 óra volt Keresztúr-Örs táv.
Előzmény: Törölt nick (8807)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8807

naná:

 


 

paks, dunaföldvár sehol sincs mende-sülysáphoz képest...

 

a jászberényi szám rendkívül gyanúsan alacsony, szerintem az az új elkerülő lehet, ami egyelőre xart sem ér, azért ilyen "jó" a kihasználtsága...

 

szóval nagyon elkélne ide egy IGAZI főút (nem ap!, csak főút..) a hungáriától nagykátáig, ezt a mostani dűlőút jó lesz helyi mellékútnak, hisz amúgy is az...

 

na mind1, talán majd 2013-2020 között, amikor készülünk a zollimpijára, akkor talán ide is eltéved egy aszfaltosbrigád... :-)

Előzmény: BoGar (8805)
mestska Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8806
a kozut.hu-n az elmúlt 10-15 év összes adatsora fenn van.
Előzmény: BoGar (8805)
BoGar Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8805
31-es útról van ilyen adatod? Ha már mindketten itt lakunk.
Előzmény: Törölt nick (8794)
BoGar Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8804
Milyen súlyú egy ilyen virágláda? Mennyiből telne, ha 2-3 autós megfogná, és kitenné egymással párhuzamosan a ládákat? (Éljen a polgári engedetlenség!)
Előzmény: ICYBOY (8790)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8803
;)
Előzmény: mestska (8797)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8802
AcidMan Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8801
Igazándiból megnéztem előre a számokat, csak kiváncsi voltam a magyarázatra is. :-)
Előzmény: Törölt nick (8794)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8800
hát utoljára bringával jártam nagymaroson (úgy 15-20 éve), úgyhogy felőlem igen... :-))
Előzmény: ghosty9 (8799)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8799
"dehát egy kis mozgás senkinek nem árt... :-)"

Szoval akkor szerinted is megszuntetheto a parkolo? :-)
Előzmény: Törölt nick (8798)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8798

ja, gondoltam rá, hogy a gyalogosnak kicsit kényelmetlen lenne...

dehát egy kis mozgás senkinek nem árt... :-)

 

(ezen a nyomi guglin sajna csak a délnyugati csücske látszik nagymarosnak, a többi csak egy paca...)

Előzmény: felucca (8795)
mestska Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8797
az ilyen hozzászólások után gondolkodom el, hogy vajon az általam személyesen nem ismert, kevesebb hozzászólásos nickek mögött vajon kik rejtőzhetnek :)
Előzmény: Törölt nick (8791)
felucca Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8796
"....oda a vízlépcső lefújása után a Duna alatti alagutat szerettek volna megépíteni ami az akkori viszonyok miatt nagyon olcsón létrehozható lett volna..."

Valóban, nagyon havaj lett volna, ha az északkelet- és északnyugat-Magyarország közötti közúti forgalom a 12- es és a 11-es utat használta volna.

A "két országrész közötti közlekedésben" egy komp nem oszt, nem szoroz. Óránként kb. 30 autó.
Előzmény: ICYBOY (8790)
felucca Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8795
ez nagyon agyas ötlet, akkor legalább a vonatról már nem lehetne megközelíteni gyalogosan a kompot. Ugyebár a kompot gyalogosok is tömegesen használják.

Szerintem szüntessék meg a parton a parkolót, akkor elférnek a kihajtók is, meg a behajtók is.
Előzmény: Törölt nick (8792)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8794

átlagosan kb., de igen változó (2006os adatok, ÁNF, j/nap, Ej/nap):

 

 

valószínű, hogy ez már az M6 (2006.06-os) átadása utáni állapot, de az is lehet, hogy éves átlag...

 

pl. érdekes, hogy rácalmásnál 12e...

de dunaföldvár, pask már csak 8-9e...

 

igazából el lehetne már kezdeni az M6/M60-at a szexárd-pécs szakaszon félpályán - végülis mégiscsak egy nemzetközi folyosó - de vannak ennél jóval kritikusabb utak is:

 

10es Pvv: 16e  - ide már nagyon kellene az M10.

 

(dorog, esztergom itt van pesttől egy köpésre és nem lehet normálisan megközelíteni közúton! ez 1xűen elfogadhatatlan.)

 

3as, kerespes-kistarcsa: 21e!! teljesen nonszensz.

ide nemhogy ap.-át, de még egy főúti elkerülőt sem terveznek...

 

51es, dunavarsány-kiskunlacháza: 13e

akkor ide kb. 1,5x fontosabb az M51es, mint paksra az M6os...  :-))

 

csakhogy M51et egyáltalán nem terveznek!!

 

stb, stb... 

Előzmény: AcidMan (8793)
AcidMan Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8793

8-10e ÁNF-ig nekem bőven elég egy 90es főút*.
[...]
ap.-át (ill. au.-at) meg csak oda akarok, ahol ennél nagyobb a forgalom...

 

 

A 6-oson több mint 10e, jól tudom? :-)



Előzmény: Törölt nick (8784)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8792

át kéne rakni a kompot a falu mellé, ott nem lenne vele problemma...

(a főtér helyett inkább ezt kellett volna csinálni...)

 

Dunalagút?

nemá. ez nagyon agyament ötletnek tűnik... :-))

Előzmény: ICYBOY (8790)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8791
Kedves topiklakók!
kicsit off

van e köztetek olyan, aki a bme építőkarára (útépítési-várostervezési elhivatottság előny) jár és a diplomaféléve mostanában van/lesz?

Ha valakire igaz ez, akkor egy "virtuális konzultációra" várom a gyurma78@freemail.hu címen, egy rövid bemutatkozással egybekötve.

on


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!