Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 52013

Igen, már csak egy hét és megtörténik a nagy történelmi esemény.

Egy 17 évvel ezelőtti kézfogás hibás, pazarló következménye.

A hiba a határmetszéspontra vonatkozik. A pazarlás a kiviteli költségekre és a kieső útdíjbevételekre.

 

A szakma különböző műhelyeiben azóta sem tudják eldönteni, hogy valójában

milyen volumenű forgalom fogja használni, vagy inkább elkerülni az M4-A3 határszakaszt.

A felső térképek a 2019-es Masterplan, az alsó a 2016-os Célforgalmi felmérés 2030-as prognózisai. (A sok kis szám db, ezekből kellett egységjárműre számítani, nagyobb számok jelzik)

 

Nagyságrendileg egyformán jósolták az M4 határszakasz (10000-10400) és közelítőleg az M35 Derecske szakasz (12100-13500) volumenét.

Ehhez képest minden más út forgalomprognózisa finoman szólva "széttartó"...

 

Ki kell emelni az OCF kapitális hibáját:

a 2030-ban már működő M4 Karcag-Püspökladány-Kaba-Földes szakaszán 30%-os forgalmat jósoltak (A 4-42. úton marad 70%!)

Berettyóújfalunál a 4812. úton jelzik az M4 tranzitot, de a szentpéterszegi úton nem is épült csomópont!

Durván valótlan, hogy a 4. főúton azonos forgalom haladna az M4 Kaba csp. előtt és után.

                                   a 42. főúton kisebb a forgalom Ártánd felé, és Biharkeresztesnél eltűnik 1600 db kistehergépkocsi...

                                   a 47. úton duplájára növekedne a forgalom, amelynek többsége Berettyóújfalu belterületén közlekedik, mert az elkerülőn nem látszik.

A fő hiba: az M4-M35 és az M4-47 úti csomópontok közötti forgalom kisebb, mint az M35 Derecske szakaszon, miközben az M4 kelet-nyugat 4000, valósan 10000 Egységjármű forgalma keresztezi!

 

Ehhez képest a Masterplan térképek sem hibátlanok:

a 4. főút Karcag szakaszán (18 ezerről) 5800 növekedést jeleznek, de Kaba - H.szoboszló között ez csak 200 Ej. , az M4+42. út forgalomnövekménye +2600. (Mellékutak stagnálnak)

Az M35 forgalmában ellentétes változások: M4 csp.tól H.szováti csp-ig +700, H.szovát csp-481. csp-ig -300 Egységjármű. (Derecskétől irányváltás? Inkább M4, mint M3...)

 

A prognózis stabilnak nevezhető eleme a határforgalom: 10400+9700 = 20100, ez 2030-ban reális lehet, mert még az M4 B.újfalu-P.ladány szakasz nélkül jósolták, de A3 már végig működne...

                                                               OKA 2018 Ártánd: 11000 (EU folyosót nem konzekvensen számlálják) 13700 Biharkeresztes-Berettyóújfalu elkerülők között.

Ha kevesebb lenne a határforgalom, akkor az M35 adatai is csökkennének.

42-47. út B.újfalu elkerülőn 7600 Ej. jelzi, hogy sokkal nagyobb forgalom marad a régi 42. úton, mint azt az OCF jósolta. (Ártándnál nagyságrendi azonosság az autópálya forgalmával)

 

 

A legfurcsább (OCF) elgondolás, hogy Nagyváradi A3/M4 irányú forgalom Berettyóújfalunál visszatér a 42. útra. (Nem létező szt.péterszegi csomópontnál)

 

Ezt a Masterplan térkép jelzi életszerűbben: Nagyvárad és a déli forgalom többsége nem fog A3-ra felhajtani.

Az OCF egy nagyon óvatos 4000 Egységjármű forgalmat jósol az A3 Zilah irányból. 

Feltételezhető, hogy nem vizsgálták alaposan, és/vagy hiányos adatokból generálták.

 

 

Akár így - akár úgy: az M4 nyomvonal (Nagyváradtól 14 km-rel) eltérítése a tradicionális forgalmi iránytól - kapitális hiba.

 

Ellenben Szatmárnémeti - Csenger (M49) között a jó (rövidebb, takarékosabb, hasznosabb) nyomvonalváltozat épülhet...

 

 

 

 

 

Előzmény: adiaboli (51989)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52012
Előzmény: aladar644 (52011)
aladar644 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52011
Előzmény: Aladár46 (52010)
Aladár46 Creative Commons License 2020.08.27 0 2 52010
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52009

Ej, be szép ősi magyar szó ez! Valami itt elesett honfoglaláskori vezérünkre utalhat vajjon?

:-(

Előzmény: rm40 (52008)
rm40 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52008
dimelo Creative Commons License 2020.08.27 -1 0 52007

Rom... olyan, mint Simicska?

 

Mert a Strbg-Cls-SWTLSK ma is benne van a buliban...

 

Ha 10 év teljesítményével dicsekszenek, akkor "a réthez a mocsár is" hozzátartozik.

 

 

Előzmény: fetamas (52006)
fetamas Creative Commons License 2020.08.27 -3 0 52006

Az első 5 év a romeltakarításról szólt...

Előzmény: dimelo (51996)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52005
Előzmény: nyebojsza (52003)
Avaar Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52004

Addig jó, míg sehogy. Utána biztosan fizetni kell majd. Habár én is is max 2022. nyarát jóslom az ingyenesség végére. 

Előzmény: nyebojsza (52003)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52003

És hogy is lesz bekötve az M44 a "gyorsforgalmi vérkeringésbe"?

Előzmény: Autobahn89 (51995)
drummond Creative Commons License 2020.08.26 0 0 52002

Köszön az információt.

Előzmény: RadiX (52000)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.26 0 0 52001

Attól délre, a szlovák határ felé konkrét határidőt nem ígértek.

A vonatkozó lengyel kormányhatározat [108/2019. (szeptember 24.)] 1. mellékletének 64-65. tételei szerint Rzeszów/D és Barvinek (SK oh.) között 2025-ben be kell fejezni a teljes megépítést. Ehhez képest az ebből az idén júliusban "tervezésre és építésre" leszerződött Rzeszów/D-Babica szakasz vállalt kivitelezési határideje 2026.

Idén az öt, még hiányzó déli pályázati szakaszból kettőt terveznek kiírni (Iskrzynia – Miejsce Piastowe és Miejsce Piastowe - Dukla). A kiírások már tartalmazni fogják az elvárt határidőket.

Előzmény: hegyaljai3 (51999)
RadiX Creative Commons License 2020.08.26 0 0 52000

Nem tudom, szerintem az nem egy bonyolult szerkezetű híd lesz, ha megvannak a pillérek, akkor gyorsan be lehet fejezni.

 

Idézet innen: https://www.hidepito.hu/wp-content/uploads/HIDEPITOKMAGAZIN_202001_PREV_04.pdf

 

A tervezett Tisza-híd főbb adatai, jellemzői A tervezett Tisza-híd acélszerkezetű, ortotróp pályás, szekrény keresztmetszetű folytatólagos gerendahíd. Az acélszerkezet teljes tömege 8500 tonna. A szerkezet 8 támaszú, a legnagyobb, meder feletti nyílás fesztávolsága 148 m. A híd teljes hossza 758 m. A híd két különálló jobb- és balpálya szerkezetből áll. Az útpálya kialakítása az autópálya keresztmetszeti kialakításának megfelelő.

Előzmény: drummond (51997)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51999

Egyenlőre a lengyel S19 épül Rzeszowtól északra. Az biztos. Attól délre, a szlovák határ felé konkrét határidőt nem ígértek. A szlovákok még legalább 3 évig dolgozni fognak Eperjes és Kassa elkerülő szakaszain, és utána, az új EU költségvetési ciklusban majd meglátjuk, mi lesz a Via Carpatia ütemezése. Addig maradnak a megfoghatatlan politikai ígéretek, mint ahogyan azt már megszoktuk.

Előzmény: adiaboli (51991)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51998

Hát igen , akartak megint egy nagyot mondani , aztán aki kicsit utánaszámol

kijön neki hogy elég kicsi az a két szám éves átlagban .

:DDDDDDDD

Előzmény: dimelo (51996)
drummond Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51997

Szerintem nagyon jó haladnak, kivétel maga a Tisza híd, ami a legnagyobb falat az egész szakaszon. Én ott kétségesnek találom, hogy 2022. elejére át tudják adni a forgalomnak a szakaszt.

Előzmény: RadiX (51992)
dimelo Creative Commons License 2020.08.26 -2 0 51996

Még két számadat:

500 km gyorsforgalmi 10 év alatt, ez csak 50 km/év, de majd évvégén lesz igazságközelben. (A hálózat 481 km-rel lesz hosszabb)

 

6000 km útfelújítás 10 év alatt,

600 km/ év, ez a teljes úthálózat 2 %-a (/év)

mint látjuk az idén 642 km, tehát ez már javítja a tízéves átlagot.

Ebben a tempóban 50 év alatt lenne felújítva a teljes hálózat...

 

Ne vakargassuk a számokat, mert még elmérgesednek:(((

Előzmény: adiaboli (51989)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51995

Igen, azért az a nagy útfelújítás arrafelé,mert nem mostanában lesz bekötve M44 a gyorsforgalmi vérkeringésbe.

M8 tervekre várnak gondolom. 

Előzmény: RadiX (51994)
RadiX Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51994

És még valami amit a hétvégén láttam: a 4623-as út mellett, Szentkirály és Tiszakécske között látványosan dolgoznak az M44 építői, itt lesz az ideiglenes végpont, ha jól értem.

Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51993

Van valakinek valami infoja 44-es úton folyó útfelújításokról?

Utinform szerint aug31.-ig él a korlátozás, ha lehet neki hinni. Aztán lehet kitólják.

RadiX Creative Commons License 2020.08.26 0 2 51992

Akit érdekel: frissültek a Google Maps műholdképei az M4 szolnoki elkerülő szakaszán, egyre jobban látszanak a leendő csomóponti ágak nyomvonalai is, és láthatóan beemelték a hídszerkezetet több felüljárónál. A Tisza-híd előtt a jobbparti árvízvédelmi töltés is új, egyenesebb nyomvonalra kerül, kiszélesedik az ártér.

 

adiaboli Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51991
adiaboli Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51990

Jaj, ezzel a fránya latinnal valakit nagyon fölhergeltem...

Előzmény: adiaboli (51986)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51989

Ez az év mondata lehetne, ha nem éppen egy olyan útátadón mondta volna, aminek sok köze nincs a tranzitforgalomhoz.

 

Ráadásul lelőtt egy olyan "poént", ami szeptember 5-én még meg is állná a helyét (bár lehet, hogy akkor is hallani fogjuk, és ez csak a főpróba volt).

Előzmény: dimelo (51987)
dimelo Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51988

értekezhetünk...

Előzmény: dimelo (51987)
dimelo Creative Commons License 2020.08.26 -1 1 51987

... és remélem, hogy a tartalomról is érkezhetünk.

 

Ahány tervező (cég) annyiféle prognózis.

 

Pedig csak figyelni kellene az átadó beszédeket:) Onnan jön a mindent elsöprő érvelés...

 

https://www.autoszektor.hu/hu/content/tiz-ev-otszaz-kilometer-autopalya

 

Az agglomerációs ingázás miatt telített helyiérdekű útszakasz átadón ilyet mond a vezérszónok:

"...amikor a koronavírus-járvány miatt lezárták az ország határait, a feltorlódott forgalomból gyorsan kiderült milyen fontos közlekedési folyosó Magyarország Nyugat- és Kelet-Európa között."

 

Jó reggelt!  Legalább az index.fórumot olvashatnák, ha már a többszáz millió Ft-os megbízások, kutatások értelmét egy ilyen dilettáns mondattal képesek eliminálni...

 

Ez az év mondata lehetne, ha nem éppen egy olyan útátadón mondta volna, aminek sok köze nincs a tranzitforgalomhoz.

 

471. sz. II. rendű főút Hajdú-Bihar megye:

  2 +801 - 7+ 875 km   2018 mért 27 nap       8069 /  348 db tehergépkocsi
15 +520 - 26+871 km  2018 mért 10 nap       5294 /  393

Előzmény: adiaboli (51986)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.26 -1 0 51986

"BB C". Dictum sapienti sat.

Előzmény: dimelo (51985)
dimelo Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51985

Bocsi, nem tudtam követni a gondolatmenetedet.

Esetleg tennél néhány pontosító jelzést, észrevételt?

Előzmény: adiaboli (51984)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.25 0 0 51984

Nesze neked GDPR... :-)))

 

Előzmény: dimelo (51981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!