az ilyen hozzászólások után gondolkodom el, hogy vajon az általam személyesen nem ismert, kevesebb hozzászólásos nickek mögött vajon kik rejtőzhetnek :)
"....oda a vízlépcső lefújása után a Duna alatti alagutat szerettek volna megépíteni ami az akkori viszonyok miatt nagyon olcsón létrehozható lett volna..."
Valóban, nagyon havaj lett volna, ha az északkelet- és északnyugat-Magyarország közötti közúti forgalom a 12- es és a 11-es utat használta volna.
A "két országrész közötti közlekedésben" egy komp nem oszt, nem szoroz. Óránként kb. 30 autó.
ez nagyon agyas ötlet, akkor legalább a vonatról már nem lehetne megközelíteni gyalogosan a kompot. Ugyebár a kompot gyalogosok is tömegesen használják.
Szerintem szüntessék meg a parton a parkolót, akkor elférnek a kihajtók is, meg a behajtók is.
átlagosan kb., de igen változó (2006os adatok, ÁNF, j/nap, Ej/nap):
valószínű, hogy ez már az M6 (2006.06-os) átadása utáni állapot, de az is lehet, hogy éves átlag...
pl. érdekes, hogy rácalmásnál 12e...
de dunaföldvár, pask már csak 8-9e...
igazából el lehetne már kezdeni az M6/M60-at a szexárd-pécs szakaszon félpályán - végülis mégiscsak egy nemzetközi folyosó - de vannak ennél jóval kritikusabb utak is:
10es Pvv: 16e - ide már nagyon kellene az M10.
(dorog, esztergom itt van pesttől egy köpésre és nem lehet normálisan megközelíteni közúton! ez 1xűen elfogadhatatlan.)
3as, kerespes-kistarcsa: 21e!! teljesen nonszensz.
ide nemhogy ap.-át, de még egy főúti elkerülőt sem terveznek...
51es, dunavarsány-kiskunlacháza: 13e
akkor ide kb. 1,5x fontosabb az M51es, mint paksra az M6os... :-))
Azért ez se semmi, hogy szinte ellehetetlenítik 2 oszágrész közötti közlekedést Nagymarosnál. Tanulságos cikk. Várom véleményeteket.
És ha már így Nagymarosnál tartunk, azt halottam, hogy oda a vízlépcső lefújása után a Duna alatti alagutat szerettek volna megépíteni ami az akkori viszonyok miatt nagyon olcsón létrehozható lett volna, ám ez valamiért mégsem épült meg. Ti mit tudtok erről?
(sokkal ésszerűbb, mint 4., 5. sávban gondolkodni... :-)"
Mikor a metro kapacitashataron van, lehet, hogy jobb otlet folerakni bizonyos szakaszokon parhuzamosan a villanyost, mint az osszes metroallomast megnagyobbitani, meg nagyobb szerelvenyeket jaratni a teljes hosszon. :-P
(Es ennek nyilvan te is igazat adsz, ha belegondolsz -- na pont ott a konfliktusforras, hogy magadtol csak a kozuti fejleszteseknel gondolkodsz, tomkozlnel csak a koltsegcsokkentes vezerel. Szerintem.)
"téged/titeket qrvára nem érdekel a gazdaságosság kérdése."
Ellenben te mindig megvalosithatosagi es hatasvizsgalati tanulmanyokat lobogtatsz, mikor aszondod, ne koltsunk tobbet a tomegkozlekedesre, mint a kozutra, mert ugy igazsagos. :-)
Te beérnéd 90-es főúttal? Akkor miért akarsz autópályát?!
írtam már, de ezexerint hiába:
8-10e ÁNF-ig nekem bőven elég egy 90es főút*.
(*főút alatt azt értem, hogy nincs települési átkelési szakasz, 90esek az ívek is, 3,75 szélesek a sávok, stabil a padka, full kanyarodósávosak a csomópontok, a nagyobb forgalmúak viszont különszintűek, a körforgó felejtős...)
ap.-át (ill. au.-at) meg csak oda akarok, ahol ennél nagyobb a forgalom...
Szerintem nagyívű pazarlás, hogy egy településnek már 3 elkerülő útja van, mert Érden már ez van.
3nak 3, de milyen forgalom van rajtuk... :-)
(az M7 meg nem is igazán tölti be az "elkerülő" funkciót, mert a díjmentesség a városban ér véget.
Ez azért is rendkívül jó megoldás, mert ettől a matricabevétel nem lesz több, viszont jó nagy felesleges átmenőforgalmat eredményez a városban...)
(a déli szektorban az lenne a megoldás - amit korábban is írtam - hogy az M0-t délebbi nyomvonalra kellett volna helyezni, illetve kanyarintani egy délebbi gyűrűt bicske-tárnok-szbatta-ócsa vonalon, ami szintén díjmentes lenne, és a sugárirányú pályák is addig lennének díjmentesek...)
akkor lényegében funkció nélkül marad a meleltte futó elkerülő.
"biztonsági tartaléknak" azért jó lesz.
(nem árt ha van hova terelni a forgalmat baleset esetén. forgalom meg bőven lesz ezen a szakaszon.
a költség szempontjából meg nem hiszem, hogy sokat oszt-szoroz, hogy "kicsit" szélesebbre kellett csinálni a bevágást, mint a meglévő főút szélesítése esetében kellett volna...)
Egészen odáig jó helyen teszed, amik bele nem kötsz a tömegközlekedésbe. Az a bajunk, hogy te mindenhol utat építenél az autóknak és a tömegkölzekedést visszaszorítanád. Letgalábbis a mai hozzászólásaidból is sajna csak ez jött le. Nem mi jövünk ide offolni, mert egészen elvoltam veled, meg a topikkal, amíg be nem akartad bizonyítani, hogy nem kell a vasutat fejleszteni, mert szar a MÁV, nem kell összekötni két villamosvonalat, ami összesen 3 megállót jelentene, mert úri flanc az átszállásokat számolgatni, meg nem kell légkondi a tömegközlekedő járművekbe, az is úri flanc.
"(ésugye: amit dotálnak, azt SZOCIÁLIS juttatásként teszik)"
Miért is lenne szociális juttatás?? Az is utazik busszal vonattal, aki tudna autóval is, nem szociális okból kell támogatni a tömegközlekedést, hanem azért, hogy lehessen közlekedni a városokban. Ha nincs tömegközlekedés, és mindenki autóba ül, hát nem lesz semmilyen közlekedés sem, mert beáll az egész város.
"üzemanyag 70%a szintén adó," Azért ne tesésk már ekkorát lódítani! Jó lesz az 50%-nak is. 2-3 éve, mikor egyszer 300Ft körül volt az ár, és az állam csökkentette az adót rajta, akkor volt 160Ft az adó.
Na megint egy szép összehasonlítási példa. Csak autók gyakrabban jönnek, mint vonatok, valamint a vonat áthaladását jelzi egy bizonyos berendezés is az átjárókban.
Te beérnéd 90-es főúttal? Akkor miért akarsz autópályát?! Nem ér az én kezem bilibe, csak te gondolod így! Nem nagy elvárás a 160-as pálya. Ez fővonalakon lassan EU elvárás lesz már.
Amit a parkolóról (ill. hiányáról) írsz, az teljesen jogos. Megjegyzem utólag is ki lehet alakítani egyet, és ha kicsit is tudnánk mi az a PR, akkor már rég megtettük volna.
Az M7 nem elkerüli érdet, hanem kettévágja az északi részét. És idáig ingyenes így sokan itt hajtanak le és a városon át mennek a 7-es útra. Hú de jó nekünk.... 6/7 nem fog funkció nélkül maradni, mert aki jön pl. Tárnok felől az mehet az elkerülőn és utána Diósd fele. Neki nincs értelme pár száz méterre felhajtani a pályára. Az M6 díjmentes lesz az érdi tetőig. Az ófalusi csomópont csak azért épült, hogy az újabb várost kettévágó autópálya kicsit hasznot is hozzon a városnak. Így kialakítható gazdasági övezet, amire égető szüksége van a településnek.