"azt tudja valaki, hogy a horvátok hogy állnak fő- és mellékúthálózati szempontból?
(mármint kapacitástartalék és burkolatminőség szempontjából...)"
Hat, amerre en jartam, azok nem voltak nagy show-k. Burkolattal mondjuk nem voltak nagy gondok, de kepzelj el ketszaz km-t ugy, hogy vegig 2x1 sav, elozni lenyegeben lehetetlen, es gyak. vegig lakott teruleten mesz. (Igaz, ritkan lakotton, de max. 60-as tabla.) Cserebe alig van teherauto is, ez persze igaz. :-)
azt tudja valaki, hogy a horvátok hogy állnak fő- és mellékúthálózati szempontból?
(mármint kapacitástartalék és burkolatminőség szempontjából...)
mert ők még nálunk is durvábban nyomatják a pályákat még abszolute is (km/év), relatíve (km/év/koponya) meg különösen...
vajon ők is a fő- és mellékúthálózat fejlesztésének rovására teszik ezt?
mert én csak isztriában jártam nagyobb távokon pályán kívül, az ottani hálózat teljesen rendben van, állapot és kapacitás szempontjából is, igaz idény elejére esett a vizit...
(monnyuk ott könnyebb dolguk van, mert ritkán vannak aszfaltfagyasztó minuszok...)
(ill. kb. 5 éve a pag szigetre vezető 106os úton volt egy kegyetlenül brutálrossz 10kmes szakasz, azt nem igazán értettem miért nem szőnyegezték meg, bár gondolom azóta kész van...)
Emellett kiderült az is, hogy az elkészült és benyújtott eredeti tervek nem foglalkoztak az aluljáró északi kijáratának, a Széchenyi térnek a forgalomtechnikai kialakításával.
azt még megértem, hogy 1-2-3 ember benézi.
nade ezt a tervet több tucat ember nézegette, egyeztette, hagyta jóvá...
akkor hogy maradhatott benne ilyen gixer?
(vagy nemis elnézésről van szó, csak a máv nem akart további "felesleges" költségeket bevállalni?
monnyuk a 4mrdhez képest egy 200millás körforgalom - gondolom körforgó lesz a téren - már nemosztszoroz...)
"a cucialuzmusban mintha a szakma nagyobb szerepet kapott volna a döntésekben..."
A szakma sajnos ebben az egész körforgásban utolsó helyen van... Persze mondjuk aki vállalkozik egy több hülyeséget és valótlanságot is tartalmazó tanulmány készítésére, aki vállalkozik kivteli tervek készítésére, aki vállalkozik útépítésre csak annak örül, hogy van munkája. Sajnos beletartozik az is, hogy olyat kell csinálni, amely értelmetlen....
A két változat amit összehasonlítottam durva becslés. A profilozás elegendő lenne egy alsóbb rendű kategóriát figyelembe véve (Közutak tervezése változik idén, mely valszeg lehetővé teszi mellékutak 6,5 m burkolattal és 8,5 m koronával való kiépítését), ha a főút egy új nyomvonalon lenne kijelölve. Azaz 31-es jelenleg (legalábbis jászberényig ismerem) sajnálatos módon nem rendelkezik főúti paraméterekkel! Viszont az előbbi paramétereknek pont megfelel. Lehetne 3 számjegyű, vagy 4 számjegyű út is...
a 11,5 tonna eu-s előírás meg ugye főutakra vonatkozik.. A 3,5 pedig forgalmi sáv, de ehhez minden esetben 25 cm biztonsági sáv jár aszfaltból (a folyamatos optikai vonalnak)
csak 10 misi/kilometró a szőnyegezés??? ez nem csak anyagköltség?
(ha jól osztok, akkor 40e/m3-rel számoltál...)
a 31es út esetében azért nem reménytelen a helyzet, mert egy zsír új nyomvonal (itt nem érdemes kis kerülőket csinálgatni) benne van a középtávú tervekben 2013 utáni építéssel, a probléma csak az, hogy már most kellene.
(megugye milyen galibát fog okozni a forgalom alatti 11,5t-zás... :-((
a legdurvább viszont az, hogy ha nincs ez a teszetoszáskodás és az új nyomvonal elő lett volna készítve, akkor simán benyomható lett volna az M0K projektbe (az M31-hez hasonlóan), ahol most bentragad (azaz elvész) legalább 20mrd támogatás, és ami kb. elegendő lett volna 20-30km megépítésére...
Azt hiszem pár nappal ezelőtt szó volt pont erről, hogy ahol tényleg prioritása van az elkerülésnek MA miért erőltetik a 11,5 tonnát? Ha megerősítik a burkolatot időtlen időkig tuti nem lesz napirenden a hozzá kapcsolódó elkerülés...
Ha megépülne az elkerülés, a jelenlegi nyomvonalon csökkenne a forgalom és a csökkentett forgalomra lehetne pályaszerkezetet méretezni és mondjuk a 2 rtg aszfalt (10-11 cm) megerősítése helyett profilmarás vékonyaszfalt szőnyegezés jönne ki...
100 km hosszon mekkora megtakarítást jelentene vajon - 1rtg aszfalt beépítés?? rohadt sokat! 100 000× 6,5 × 0,04 = 26 000 m3 = 1, 04 mrd HUF lenne a szőnyegezés 100 000 × 7,5 × 0,11 = 82 500 m3 = 3,3 mrd HUF és akkor a szélesítés, területigénybevétel, csapadékvíz elvezetés, közműkiváltás nincs benne, ami a 11,5 t-val jár... Ezen nagy költségek után aligha hiszem, hogy újabb milliárdokat tolnának elkerülőbe, viszont az elkerülő beruházásba beleférne egy profiljavítás a meglévő úton...
az országban 11,5 tonnás burkolatmegerõsítéseket hajtunk végre olyan települések érzékeny és zsúfolt átkelési szakaszain, ahol a forgalom kivonása településelkerülõ szakaszra régóta az elsõ számú prioritás...
és valóban:
maglód-mende-sülysáp-tszecső-szmkáta-nagykáta bizonyára roppantul örülni fog, hogy jó erős utakon mennek át rajtuk a kamionok... :-((
off időközben jutottál valamire? :) hajt a kíváncsiság:) on
más: 31-es út... pest megye (M0-tól) és jász-nagykun-szolnok megye ki volt írva 11,5 t megerősítésre szélesítésre... igaz csak tervezésre, de az is valami.
Na és Monor? :-) Igaz itt majd valamikor lenne egy 4-es elkerülő, de addig is szívunk a közel 20 e járművel naponta. Főleg kellemes ezen a jó kis natúrális csp-n Monoron átkellni Csévharaszt felől nap mint nap.
ha monnyuk lenne egy 2x2es gyorsforgalmi a hungáriától az (épülő) M0ig (hely van rá bőven - de úgyis mondhatom: sehol máshol nincs ennyi hely a városban),
akkor ez a buszozás is csak kb. 10perec lenne, és kőbányának + rákosborzasztóknak sem kellene megfulladnia az autócsordától...
a jászberényi szám rendkívül gyanúsan alacsony, szerintem az az új elkerülő lehet, ami egyelőre xart sem ér, azért ilyen "jó" a kihasználtsága...
szóval nagyon elkélne ide egy IGAZI főút (nem ap!, csak főút..) a hungáriától nagykátáig, ezt a mostani dűlőút jó lesz helyi mellékútnak, hisz amúgy is az...
na mind1, talán majd 2013-2020 között, amikor készülünk a zollimpijára, akkor talán ide is eltéved egy aszfaltosbrigád... :-)
Milyen súlyú egy ilyen virágláda? Mennyiből telne, ha 2-3 autós megfogná, és kitenné egymással párhuzamosan a ládákat? (Éljen a polgári engedetlenség!)