Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2008.01.16 0 0 8830
Hát nem tudom, az Astoria és a Ferenciek tere közé eső részen, megvan-e a sávok ezen szélessége. Én kétlem.
Előzmény: Törölt nick (8829)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8829
ott 3,0-3,5 közé kell, hogy essen! + kiemelt szegély melletti biztonsági sáv...
Előzmény: BoGar (8827)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8828
"azt tudja valaki, hogy a horvátok hogy állnak fő- és mellékúthálózati szempontból?

(mármint kapacitástartalék és burkolatminőség szempontjából...)"

Hat, amerre en jartam, azok nem voltak nagy show-k. Burkolattal mondjuk nem voltak nagy gondok, de kepzelj el ketszaz km-t ugy, hogy vegig 2x1 sav, elozni lenyegeben lehetetlen, es gyak. vegig lakott teruleten mesz. (Igaz, ritkan lakotton, de max. 60-as tabla.) Cserebe alig van teherauto is, ez persze igaz. :-)
Előzmény: Törölt nick (8826)
BoGar Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8827
3,5m sávszélesség? Hol? Rákóczy-n? Vagy a Fiumein? :DDD :((
Előzmény: Rooger Preed (8816)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8826

azt tudja valaki, hogy a horvátok hogy állnak fő- és mellékúthálózati szempontból?

 

(mármint kapacitástartalék és burkolatminőség szempontjából...)

 

 

mert ők még nálunk is durvábban nyomatják a pályákat még abszolute is (km/év), relatíve (km/év/koponya) meg különösen...

 

vajon ők is a fő- és mellékúthálózat fejlesztésének rovására teszik ezt?

 

 

mert én csak isztriában jártam nagyobb távokon pályán kívül, az ottani hálózat teljesen rendben van, állapot és kapacitás szempontjából is, igaz idény elejére esett a vizit...

(monnyuk ott könnyebb dolguk van, mert ritkán vannak aszfaltfagyasztó minuszok...)

 

(ill. kb. 5 éve a pag szigetre vezető 106os úton volt egy kegyetlenül brutálrossz 10kmes szakasz, azt nem igazán értettem miért nem szőnyegezték meg, bár gondolom azóta kész van...)

BoGar Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8825
Na, kiderült valami kamaz robbant le és az állta el az utat.
Előzmény: Törölt nick (8809)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8824

Emellett kiderült az is, hogy az elkészült és benyújtott eredeti tervek nem foglalkoztak az aluljáró északi kijáratának, a Széchenyi térnek a forgalomtechnikai kialakításával.

 

azt még megértem, hogy 1-2-3 ember benézi.

 

nade ezt a tervet több tucat ember nézegette, egyeztette, hagyta jóvá...

akkor hogy maradhatott benne ilyen gixer?

 

(vagy nemis elnézésről van szó, csak a máv nem akart további "felesleges" költségeket bevállalni?

monnyuk a 4mrdhez képest egy 200millás körforgalom - gondolom körforgó lesz a téren - már nemosztszoroz...)

Előzmény: Fricy (8819)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8823
"a cucialuzmusban mintha a szakma nagyobb szerepet kapott volna a döntésekben..."

A szakma sajnos ebben az egész körforgásban utolsó helyen van... Persze mondjuk aki vállalkozik egy több hülyeséget és valótlanságot is tartalmazó tanulmány készítésére, aki vállalkozik kivteli tervek készítésére, aki vállalkozik útépítésre csak annak örül, hogy van munkája. Sajnos beletartozik az is, hogy olyat kell csinálni, amely értelmetlen....
Előzmény: Törölt nick (8822)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8822

(legalábbis jászberényig ismerem)

 

utána se jobb, csak annyiban, hogy kevésbé kanyargós.

de a burkolatszélesség ott sincs meg...

a nyomvályúk miatt meg tele van 60as táblával...

 

 

ha jobban belegondolok, akkor ez a lehető legrosszabb megoldás:

 

nagy költséggel felfejlesztenek egy olyan utat főúttá, amit 10 éven belül visszaminősítenek mellékúttá...

 

(a cucialuzmusban mintha a szakma nagyobb szerepet kapott volna a döntésekben...)

Előzmény: Törölt nick (8821)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8821
A két változat amit összehasonlítottam durva becslés.
A profilozás elegendő lenne egy alsóbb rendű kategóriát figyelembe véve (Közutak tervezése változik idén, mely valszeg lehetővé teszi mellékutak 6,5 m burkolattal és 8,5 m koronával való kiépítését), ha a főút egy új nyomvonalon lenne kijelölve. Azaz 31-es jelenleg (legalábbis jászberényig ismerem) sajnálatos módon nem rendelkezik főúti paraméterekkel! Viszont az előbbi paramétereknek pont megfelel. Lehetne 3 számjegyű, vagy 4 számjegyű út is...

a 11,5 tonna eu-s előírás meg ugye főutakra vonatkozik.. A 3,5 pedig forgalmi sáv, de ehhez minden esetben 25 cm biztonsági sáv jár aszfaltból (a folyamatos optikai vonalnak)
Előzmény: Rooger Preed (8816)
mestska Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8820
nem, de írhatsz bemutatkozó levelet :)
Előzmény: Törölt nick (8812)
Fricy Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8819
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8818

igen, az.

 

de ettől még igaz az is, hogy ezeket a paramétereket célszerű lenne új, elkerülő nyomvonalakon biztosítani, mégha rövidtávon ez többe is kerül...

 

(az ap-val párhuzamos utak megerősítésének meg továbbra sem látom az értelmét:

ha van ap. akkor a régi utat simán le lehetne súlykorlátozni, nem?

a célforgalom okozta terhelést meg elbírja megerősítés nélkül is... 

 

persze a 11,5t-át azért szigorúan be kell(ene) ott is tartatni, némileg hasznosabb lenne, mint a faluvégi 40es tábláknál a lesifotózás...)

Előzmény: Rooger Preed (8816)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8817

csak 10 misi/kilometró a szőnyegezés???  ez nem csak anyagköltség?

 

(ha jól osztok, akkor 40e/m3-rel számoltál...)

 

 

a 31es út esetében azért nem reménytelen a helyzet, mert egy zsír új nyomvonal (itt nem érdemes kis kerülőket csinálgatni) benne van a középtávú tervekben 2013 utáni építéssel, a probléma csak az, hogy már most kellene.

 

(megugye milyen galibát fog okozni a forgalom alatti 11,5t-zás... :-((

 

a legdurvább viszont az, hogy ha nincs ez a teszetoszáskodás és az új nyomvonal elő lett volna készítve, akkor simán benyomható lett volna az M0K projektbe (az M31-hez hasonlóan), ahol most bentragad (azaz elvész) legalább 20mrd támogatás, és ami kb. elegendő lett volna 20-30km megépítésére...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8815)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8816
A 11,5 t nem EU követelmény? Ugyanúgy, mint a 3,5 méteres sávszélesség.
Előzmény: Törölt nick (8815)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8815
Ez az...

Azt hiszem pár nappal ezelőtt szó volt pont erről, hogy ahol tényleg prioritása van az elkerülésnek MA miért erőltetik a 11,5 tonnát? Ha megerősítik a burkolatot időtlen időkig tuti nem lesz napirenden a hozzá kapcsolódó elkerülés...

Ha megépülne az elkerülés, a jelenlegi nyomvonalon csökkenne a forgalom és a csökkentett forgalomra lehetne pályaszerkezetet méretezni és mondjuk a 2 rtg aszfalt (10-11 cm) megerősítése helyett profilmarás vékonyaszfalt szőnyegezés jönne ki...

100 km hosszon mekkora megtakarítást jelentene vajon - 1rtg aszfalt beépítés?? rohadt sokat! 100 000× 6,5 × 0,04 = 26 000 m3 = 1, 04 mrd HUF lenne a szőnyegezés
100 000 × 7,5 × 0,11 = 82 500 m3 = 3,3 mrd HUF és akkor a szélesítés, területigénybevétel, csapadékvíz elvezetés, közműkiváltás nincs benne, ami a 11,5 t-val jár... Ezen nagy költségek után aligha hiszem, hogy újabb milliárdokat tolnának elkerülőbe, viszont az elkerülő beruházásba beleférne egy profiljavítás a meglévő úton...
Előzmény: Törölt nick (8813)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8814
Elkerülő hadművelet 1,2,3, avagy egy elkerülő út tragikomédiája...
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8813

köszi, "az finom lesz"...

 

ajánlom ezt a cikket (ha még nem olvastad)...

 

...és ebből egy részlet:

 

az országban 11,5 tonnás burkolatmegerõsítéseket hajtunk végre olyan települések érzékeny és zsúfolt átkelési szakaszain, ahol a forgalom kivonása településelkerülõ szakaszra régóta az elsõ számú prioritás...

 

és valóban:

maglód-mende-sülysáp-tszecső-szmkáta-nagykáta bizonyára roppantul örülni fog, hogy jó erős utakon mennek át rajtuk a kamionok... :-((

Előzmény: Törölt nick (8812)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 8812
off
időközben jutottál valamire? :) hajt a kíváncsiság:)
on


más:
31-es út... pest megye (M0-tól) és jász-nagykun-szolnok megye ki volt írva 11,5 t megerősítésre szélesítésre... igaz csak tervezésre, de az is valami.

Előzmény: mestska (8797)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8811

hát igen, az is beleillik a (fontosabb, mint az M6) listába, nagyon elkélne már oda is a pálya...

 

de ez legalább be van tervezve 2013-ig... :-)

meg a város határában megy, így nem annyira rossz a helyzet, mint ott, ahol átmegy a település közepén...

 

(az meg egyszerűen felháborító, hogy az 1mrd-s aluljáró mellé nem bírtak egy szaros 150-200millás körforgót bepaszírozni...)

 

 

Előzmény: radio100jozsi (8810)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8810
Na és Monor? :-) Igaz itt majd valamikor lenne egy 4-es elkerülő, de addig is szívunk a közel 20 e járművel naponta. Főleg kellemes ezen a jó kis natúrális csp-n Monoron átkellni Csévharaszt felől nap mint nap.
Előzmény: Törölt nick (8794)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8809

ja, ez hasznos időtöltés...

 

ha monnyuk lenne egy 2x2es gyorsforgalmi a hungáriától az (épülő) M0ig (hely van rá bőven - de úgyis mondhatom: sehol máshol nincs ennyi hely a városban),

akkor ez a buszozás is csak kb. 10perec lenne, és kőbányának + rákosborzasztóknak sem kellene megfulladnia az autócsordától...

Előzmény: BoGar (8808)
BoGar Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8808
Köszönöm! Valamit biztos hogy csinálni kellene. MA reggel vonat helyett busszal kellett mennem. Bár ne tettem volna! 1 óra volt Keresztúr-Örs táv.
Előzmény: Törölt nick (8807)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8807

naná:

 


 

paks, dunaföldvár sehol sincs mende-sülysáphoz képest...

 

a jászberényi szám rendkívül gyanúsan alacsony, szerintem az az új elkerülő lehet, ami egyelőre xart sem ér, azért ilyen "jó" a kihasználtsága...

 

szóval nagyon elkélne ide egy IGAZI főút (nem ap!, csak főút..) a hungáriától nagykátáig, ezt a mostani dűlőút jó lesz helyi mellékútnak, hisz amúgy is az...

 

na mind1, talán majd 2013-2020 között, amikor készülünk a zollimpijára, akkor talán ide is eltéved egy aszfaltosbrigád... :-)

Előzmény: BoGar (8805)
mestska Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8806
a kozut.hu-n az elmúlt 10-15 év összes adatsora fenn van.
Előzmény: BoGar (8805)
BoGar Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8805
31-es útról van ilyen adatod? Ha már mindketten itt lakunk.
Előzmény: Törölt nick (8794)
BoGar Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8804
Milyen súlyú egy ilyen virágláda? Mennyiből telne, ha 2-3 autós megfogná, és kitenné egymással párhuzamosan a ládákat? (Éljen a polgári engedetlenség!)
Előzmény: ICYBOY (8790)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8803
;)
Előzmény: mestska (8797)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8802
AcidMan Creative Commons License 2008.01.14 0 0 8801
Igazándiból megnéztem előre a számokat, csak kiváncsi voltam a magyarázatra is. :-)
Előzmény: Törölt nick (8794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!