Érdekes lesz ez a budapesti szennyvíz tisztító. A MOL területén láttam egy kisebb példányt meg a hozzá tartozó szennyvíz értékeket. Hát jó hatásfoka van... :)
Ha valaki lemaradt, a Megyeri hídon megint láthatóak a fejlõdés jelei. 16-án 10:00 körül az újpesti oldalra ráakasztottak még pár elemet, már alig kell valami, hogy összeérjen a parttal :)
szóval ha a jelenlegi burkolatszélesség 2,75+2,5+0,8+2,5+2,75=11,3m, akkor abból pont kijön 3db 3,75ös sáv, de akkor még 3m-rel meg kell toldani a leállósáv miatt...
a szentendrei utat is végigbetonozták. annyi haszna kétségtelenül van, hogy az alaposan lekeskenyedett belső sávban kevésbé száguldoznak az arrafelé lakó gazdag nyikhajok.
nem tudom, de lehet gondolkozni rajta. vagyünk egy 3,50 es eredeti sávot. adjunk hozzá a tengelyig még 25 cm-t, mert ugye annyi volt a kettős záróvonal... Most tengelybe került a betonelem... Ha ismereteim nem csalnak, akkor egy min. 80 cm talpszélességű elemről van szó. Ebből kifolyólaga 3,5 m belső sáv 30 cm-rel csökkent... Tehát véleményem szerint max 3,2 m, de betonfal mellett...
No akkor erről egy kis okfejtés: 2,75 sávonként ugye nem igazán felel meg egy magyar útügyi műszaki előírásnak sem. Azonban a Rákóczi úton faltól - falig van egy kötöttség. Ebbe a keresztmetszetbe kell bezsúfolni azt a hatalmas gyalogos és gépjármű forgalmat. Olyan ez, mint a vasútmodellezés: kompromisszumok kellenek. Magyarra lefordítva egy szabványtól eltérő kialakítást alapos műszaki indoklással meg kell magyarázni, majd felmentést kell kérni. A szóban forgó helyen egy buszsáv is van, melynek szélessége zárójelesen 3,0 m is lehet... az útkategóriához rendelt sávszélesség 3,25 m. Mivel a konkrét keresztmetszetben a személygépkocsi a mértékadó jármű, így gondolom a 3,25 magyarázattal és felmentéssel biztonságosan csökkenthető egy alsó határig. Ha valóban 2,75, előzményének ismeretétől függetlenül érzésem szerint megfelelő a kialakítás...