Elég furcsa, hogy ez a híd egy töltés tetején vezet... Abbal lehet ráció, hogy nem akarták 15 méter magas töltésen vezetni a pályát (ahogy az olvtárs írja, lehet az ok a konszolidáció, de akár az is, hogy így jött ki a talajkitermelés-lerakás egyenlege, és nem akrarták bolygatni a tájat), de vajon miért nem érték el a teljes magasságot híddal? Érdekes ez az öszvér megoldás.
"ugyanis: én még nem láttam 1etlen 1 db forgalombecslést sem erre a nyomvonalra."
Mondjuk ezzel mar jo sokat foglalkoztunk, es tovabbra se erti senki, hogy: a tranzitforgalom ugyan me' menne arra, amerre nincs ut?
A roman kamionokat marhara nem erdekli, hogy a szolnoki vagy a debreckeni lehajto mellett mennek el (ezert nem is ertem, miert lenne baj az M35-tel "letudni" a dolgot?); nyilvan csak azt nezik, hol jonnek be, hol mennek ki, kabe mennyi km, vegig legyen tobb sav. Ha pl. ez csak az M0D-nel teljesul, akkor mennek ott, hiaba 3 centi szelesek a savok. Ha nem lenne M0D, de lenne palya a Szfvar-Dunaujvaros-Kkmet-Szolnok iven, akkor meg mennenek arra. Viszont ezt elozetes forgalommeressel nem tudod megmondani.
mind a 2 oldalon (pár km-re a pályától) elég nagy erdők vannak, így bizonyára kellett volna vadátjáró, de hamán úgyis ott a vasúti felüljáró, akkor azt 1xűbb (meg olcsóbb?) volt egy kicsit megtoldani...
Tervezési szerződés az M4 gyorsforgalmi út Berettyóújfalu-Nagykereki közötti szakasz környezeti- és örökségvédelmi hatástanulmánya elkészítésére (terepbejárással), valamint a környezetvédelmi engedély beszerzésére C-Terv
Közbeszerzés tárgya: Tervezési szerződés a 4. sz. főút 140+500-151+850 km szelvények közötti Kisújszállás elkerülő szakasz kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás műszaki köteteinek és kiviteli terveinek elkészítésére. Közbeszerzés mennyisége: Tervezési szerződés a 4. sz. főút 140+500-151+850 km szelvények közötti Kisújszállás elkerülő szakasz a kivitelező kiválasztására ajánlatkérési dokumentáció - 3- 4 - 5 (műszaki előírások és szabványjegyzék; tétel leírás és mennyiség kimutatás, tervek) köteteinek - készítése és kiviteli terveinek elkészítésére. Főbb becsült mennyiségi adatok: A tervezési szakasz kezdetén egy bal ívvel válik ki a 4. sz. főútból és éri el a távlati M4 nyomvonalát. A 142+516 szelvényben felüljáróval keresztezi a Kisújszállás - Kálkápolna vasútvonalat és a vasút mellett az út alatt átvezetett szervízutat. A tervezett utat a 146+168 szelvényben felüljáró keresztezi mely az út két oldala közötti mezőgazdasági forgalmat szolgálja. A 149+578 szelvényben felüljáróval keresztezi a Budapest-Nyíregyháza vasútvonalat és a vasút két oldalára tervezett szervízutakat, majd egy bal ívvel elhagyja az autópálya nyomvonalát és visszaköt a 4. sz. főútba. A szakasz hossza 11 080 m. Keresztmetszet 2x1 sáv (a majdani M4 nyomvonalán halad, bővíthető 2x2 sávra). A tervezett út az autópálya bal pályája. Jelenlegi sávszélesség 3,5 m, koronaszélesség 14,75 m. A szakaszon két szintbeni csomópont épül (a kezdő és végcsomópont). Ezek a majdani külön szintű autópálya csomópont le- és felhajtóágai lesznek. Az útépítés távközlési vezetékek, elektromos hálózat, gázvezetékek kiváltását védelembe helyezését teszi szükségessé, csatornakorrekciókat kell tervezni.
Ez meg megjelent felhívás
A KÖZOPban ez van: 4. sz. főút 2×2 sávos kiépítése Szolnok és Püspökladány között (a 4. sz. főút Kenderes, Kisújszállás elkerülése a távlati M4 nyomvonalán)
De mintha készülte vmi terv a Monor-Pilis elkerülőre is... meg ugye a Tiszapüspöki hídra
Az M4-re várókat legalább 15 éve hitegetik, először autópályával, aztán autóúttal legújabban 2x2 sávos főútvonallal, de hiteles infó sehol sincs, a nif.hu-n egyetlen egy szerződés sincs megkötve az építésére, a tavalyi kormányhatározat semmit nem ér és slusszpoénként még valószínűbb,hogy az északerdélyi autópálya csatlakozás miatt egyszerűen lekötik az M35-öst a határig, és el van intézve az államközi egyezség. Legújabb infó szerint még a forgalomszámlálást is meghamisították, csak hogy ne kelljen foglalkozni az M4-el. Aki közlekedett keleti vagy a román határ felé annak nem kell ecsetelni, hogy milyen kockázattal és idővel jár a közlekedés ezen a szakaszon. Véleményem szerint nem alábecsülve a többi szakaszt, a rábafüzes dunaújváros szolnok püspökladány román határ vagyis az M8-M4 sokkal nagyobb hatással bírna nem csak budapest forgalmára de az egész ország forgalomterhelésének kiegyenlítésére.
Ha valaki tud bármilyen hiteles infót az M4 építéséről köszönettel veszem.
Az ördög persze a részletekben és a projekt konkrét tartalma nagyon nem mindegy, DE
OTT: 1144 milliárdért 90 km (80 állomás) igaz csak a fele (~45 km) mélyvezetésű ITT: 511 milliárdért 10 km (14 állomás) 51 mrd Ft/km
Ha 0 árban vesszük a felszínközelit (ami lássuk be: óriási csúsztatás) így is legfeljebb ugyanannyi, azaz 1144 milliárd jut 45 mélyvezetésű km-re (tényleg bocs...), azaz 25,4 mrd Ft/km. Valójában inkább 18 mrd körül lehet egy km.
Nem tudom, honnan veszik, de ez a legdurvább a cikkben: "Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt (azaz a 4-es metró első szakasza) hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne."
nálunk pedig közel 350 milliárd körül van ez a projekt az 511-ből. ez nagyjából 3,5-szeres különbség ugyanarra a projektre, azaz a 4-es metró első szakaszára.
Persze egy illetékes politikus rögtön rávágná, miért nem pályáztak akkor a mi metrónk megépítésére azt sugallva, hogy nem mondanak igazat. Vagy talán azért mert ott inkább csak a megépítés költségével számolnak, mással meg nem.
Még egy: náluk terv=tény a költségekben, nálunk meg még növekedési fázisban vannak a kötlségek és nincs vége, mert még nem épült meg. Nemrég még 485-ről volt szó, de 160 is volt, amikor 1998-ban lefújták, az mai pénzben nem hiszem, hogy 350-nél sokkal több lenne.
OFF Idézet a Városi és elővárosi topikból. "és akkor az elhallgatott részletek a mallorcai metróról: a vonal egyvágányos; legmélyebb pontja 8 méterrel van a felszín alatt, az egészet felszínről építették, már ahol egyáltalán föld alatt megy (a teljes vonal 40%-án); nincsen sűrűn beépített városrész alatti szakasza; egy szerelvény 35 méter hosszú, ennek megfelelően rövid állomásokkal; a szerelvények nem automaták, masiniszta vezeti; és a slusszpoén: a vonalat 4 hónappal ezelött, kevesebb mint fél év működés után határozatlan időre be kellett zárni, mert számtalan helyen folyamatosan beázott." ON
Ha valaki megmondaná, hogy mi a fészkes fenéért nem építik ki az M4-es, mert hogy erre csak a leépített szárnyvonalak, megszűnt iskolák, munkanélküliek száma nő az biztos. Egy leszakadt régiót még lejjebb taszítanak... Ha megézitek magyarország legnagyobb egybefüggő "autópályamentes" területe az alföldi régióban lesz! Bravó!! Vannak erre "Képviselők" is? Miért nem lobbiznak...
A lenti képekben némi ellentmondást vélek felfedezni.
Ugyan már! Tudom hogy előtte állt. És? Olyan nagy dolog lett volna kicsit szélesebbre tervezni azt a szerencsétlen buszsávot? Ez az igazi magyar kivitelezés. Csinálunk valamit, de rosszul. Nem lehetne egyszer jól is? Ja hogy akkor a kamionnak szűk a belső sáv? Sorry. Menjen az Árpád fejedelmen vagy a rakparton.
A fejlődő világban még olcsón, gyorsan sok lehet metrót építeni, valószínűleg a minőség emiatt sokkal gyengébb lesz, mint mondjuk a nálunk. http://index.hu/politika/belfold/budapest/0122mdrdmtr/
Bocs a félrevezetésért, nem találtam ennél jobb magyarázatot.
>Tipikusan rossz kivitelezés a Szent Istvánon, illetve a Pacsirtamezőben lévő buszsávkialakítás, illetve a sávok szűkítése.
Nem mondanám. Amíg egyáltalán nem volt buszsáv, addig a busz mindig állt a dugóban. Most meg csak akkor, ha széles jármű van mellette. Szóval a buszos utasok jól jártak, és senki sem szív, mert az autósoktól nem vettek el sávot.