Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.26 0 0 8980
"Ez az M4-M8 elsősorban Budapest elkerülésére szolgálna. Egyenlőre az M0 bővítésével még lesz bőven kapacitási tartalék, így ez most nem szükségszerű. Építsük ki, de csak félautópályának, vagy főútnak, úgy hogy ha szükség van rá könnyen és gyorsan át lehessen építeni autópályává,"

Így van, mindenképp úgy kell megépíteni, hogy autópályává fejleszthető legyen a jövőben. Csak autóútnak ne épüljön, csak annak ne! :)
Előzmény: BA123 (8971)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.26 0 0 8979
"(Különben a forgalmi adatokról: nem létező ap-n ezt nem lehet mérni.)"

Márpedig lehet mérni. Sok szimulációs progi van. Ergó lehet előre tervezni, mekkora forgalma lenne, hogy rendeződne át a forgalom stb.
Előzmény: Törölt nick (8970)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.26 0 0 8978
A villamos középen lenne, ha kibővítenék. Ugyanis a villamos mellett ott a hely.
Előzmény: BoGar (8974)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.26 0 0 8977
Az üllőit ott baszták el, hogy felszámoltál a Határ úttól befelé a villamost és helyette megáll minden fűnél-fánál a metró...
Előzmény: BoGar (8976)
BoGar Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8976
NEm mondtam, hoyg középen volt. Azt mondom, hogy a felújításnál ott baszták el, hogy nem rakták be középre.
Előzmény: BA123 (8975)
BA123 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8975
Régen az Üllőin középen volt a villamos? Mikor építették át?
Néhány napja épp ott jártam a villmaossal. Azt néztem hogy a keleti oldalon az új épületek mind jóval beljebb vannak mint a villmospálya. Elékpzelehető hogy azért tették a villamost az út szélére, mert egyszer ez lesz az út közepe, ha majd valaha minden épületete elbontanak. Azt hiszem a Nagy Lajos király útján is így zajlott az átépítés.
Előzmény: BoGar (8974)
BoGar Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8974
Ha bővítik a Nagy Lajost, érdemes lenne a villamost középre rakni. Az Üllőinél is ezt baszták el. Azóta nem tud normálisan menni a villamos, mert mindenhova rajta keresztül lehet bemenni.
Előzmény: Törölt nick (8951)
strangerr Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8973
Hát igen... a fő probléma sokszor nem is a 2x1 sáv, hanem a 90-es tervezési sebességhez tartozó paraméterek biztosítása pl. az előzési látótávolság. Sok főutat ezért gazdaságtalan négysávosítani. Ha egy útnál (a kapacitáson kívűl) gond van a teherbírással, sok az átkelési szakasza, és rengeteg ívkorrekció kellene a 90-hez, akkor valszeg célszerűbb és olcsóbb is új nyomvonalon vezetni első ütemben félpályán, esetleg előzési szakaszokkal.

Ja és kiváncsi vagyok a véleményetekre: nagyon nagy nonszensz lenne a 3 sávos út?

str
Előzmény: ICYBOY (8972)
ICYBOY Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8972

Egyetértek ezzel a félautópályás M8assal, viszont itt írta valaki az 52es utat amin nem tudom utazott-e már az illető, ugyanis végig 60as tábla van kirakva az út minősége végett. Szerintem kezdetnek az is elég lenne, ha az M7-M5 össze lenne kötve, rengeteg embernek megkönnyítené az életét, mivel ha most például Kecskemétről Siófokra szeretnék elmenni autóval ,akkor az autópályán körülbelül 1,5 óra, viszont ott az a kiszámíthatatlan M0ás ami eléggé sanszos, mivel ha baleset van akkor nem gyorsabb autópályán menni, viszont a másik lehetőség az 52es út és folytatásai Dunaföldvár-Mezőszilas-Enying felé ami körülbelül 2,5óra lenne, de mivel elég rossz az útminőség arrafele, illetve tele van kis falukkal és szűk kanyarokkal, biciklisekkel... ezért elég veszélyes, valamint a kamionforgalom sem elhanyagolható arrafele.

 

Szóval nagy szüksége lenne 1 normális útra arrafele.  Kezdetnek 2x1 sáv, különszintű kereszteződésekkel félautópályának/autóútnak megépítve tökéletes lenne, néhol 2x2 sávot megépíteni 2-5 km hosszan a lassabb autók elkerülésének biztonságos elkerülésének biztosítására. Ez sokat segítene és töredékébe kerülne a szerintem fölösleges M6-osnak...

BA123 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8971
A 71-essel kapcsolatos kritikádnak az a része hogy nem ér össze az M7-el ül, de úgy tudom hogy nemsoká kezdik ennek a szakasznak a tendereztetését, úgyhogy összefog érni. Azt viszont én sem értem hogy ezt miért nem egy ütemben csinálták, illetve sejtem, spórolás miatt.
Az autópályaépítésekkel kapcsolatban viszont azt hiszem hogy ez egy vég nélküli csata. Az elmút öt évben kb 500 km autópályát építettünk, ez elég kiemelkedő adat ha az ország lakosságára vetítjük, és több minte 1000 milliárd forint ha csak kétmilliárddal számolok is, de ennél többe került. Nem hiszem hogy nekünk mindig évente 100 km autópályát kellene építenünk, a legfontosabb fejlesztések megvannak, már csak néhány tényleg fontos szakasz vissza van, aztán csökkenthetőek a pályaépítésre szánt összegek. Van egy csomó dolog ami ennél fontosabb. Nem kell mindenhová autópályát építeni, kivált olyan helyekre ami szinte csak a tranzitnak kell. Építsük meg a településeink elkerülőútjait, a négysávos agglomerációs bevezetőket, a városi villamosokat. Az autópálya nem megoldás mindenre.
Ez az M4-M8 elsősorban Budapest elkerülésére szolgálna. Egyenlőre az M0 bővítésével még lesz bőven kapacitási tartalék, így ez most nem szükségszerű. Építsük ki, de csak félautópályának, vagy főútnak, úgy hogy ha szükség van rá könnyen és gyorsan át lehessen építeni autópályává, és a maradék pénzt költsük el hasznosabban, mert ez így csak pazarlás lenne.
Előzmény: Törölt nick (8970)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8970
Sok tekintetben nem értek egyet a kedves olvtársakkal. Pl azzal, amit a 71-esről olvasok itt. (Télleg, megy már rajta a forgalom?) Ezzel a minőségi cuccon túlmenően pl a következő problémákat látom: - össze kéne érjen az M7-tel, hogy uis az onnan lejövő, a Balcsi északi partját megcélzó forgalom tudja használni. - ap félprofilnak kellett volna kiépíteni, leállósávval, stb., hogy legközelebb csak a másik felét kelljen hozzárakni. - a felüljárókat ennek megfelelő szélességűre kiépíteni.... szal viszonylag rövid időn belül meg kék csinálni az M8 Veszprém, D.újváros, Kecskemét, Szolnok szakaszát, lehetőleg full ap-nak és hadd szóljon. Ha a dolog ilyen hosszan megépül, akkor lesz is rajta forgalom, az tuti. Ez így a kelet- nyugati tengely uis. Ez a fejlesztés politikai döntés kérdése, mint minden útfejlesztés a gyalogos ösvény kitaposásán túl, de persze ha azt is jobban megnézzük az is a(z ösztönös) politika eredménye. :) (Különben a forgalmi adatokról: nem létező ap-n ezt nem lehet mérni.)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8969
"Azt hiszem nagyjából egyetértünk."

Szerintem is.

"A lényeget tekintve szerintem még az sem tartozik a legfontosabb kérdések közé hogy az út 2x1 vagy 2x2 sávos, ennél fontosabb hogy egyenes legyen, és folyamatosan lehessen rajta haladni."

Ez is teljesen korrekt, de azert sajatitsuk mar ki az elejen a helyet a masik ket savnak is. :-)

"Szerintem Baja nem a Szegedi régió része, illetve csak papíron."

A hataron levo varosok persze mindig neccesek, Kecskemetrol se nagyon jar senki Szegedre bevasarolni szerintem. :-) De Baja vonzaskorzetenek nem elhanyagolhato resze (szerintem a nagyobb) az Alfoldon fekszik, ami meg sokkal inkabb kotodik Szegedhez, mint Pecshez. (Felesegem pl. Bajara jart gimibe, egyetemre meg ide Szegedre; es kis tulzassal azota mar a fel faluja is ide koltozott.)

Persze ez megint ugyanolyan, mint hogy Szeghalomnak mi koze van Szegedhez (papiron kivul), mikor ha megnezzuk, Debrecken meg... Szoval lenne meg mit szabni a regiokon is. :-)
Előzmény: BA123 (8967)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8968
Hát ez az jelenti, hogy azóta vagy belekerült, vagy nem. Valószínűleg ha be van is tervezve, nem holnap épül meg.
Előzmény: ghosty9 (8964)
BA123 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8967
Azt hiszem nagyjából egyetértünk. A lényeget tekintve szerintem még az sem tartozik a legfontosabb kérdések közé hogy az út 2x1 vagy 2x2 sávos, ennél fontosabb hogy egyenes legyen, és folyamatosan lehessen rajta haladni.

Szerintem Baja nem a Szegedi régió része, illetve csak papíron. Sokkal erősebb gazdasági kapcsolatai vannak Péccsel, és ezek még erősödni is fognak az M6-60-al.

Azt hiszem azzal lehetne megakadályozni hogy a "második" lépés kimaradjon, hogy a pénzt a régiókban kellene szétosztani, vagyis azt kellene mondani hogy itt van x milliárd ft a pécsi régiónak, költsétek el úgy, ahogy azt ti a legjobbnak látjátok. A régió pedig jól tudja hogy neki ez a legfontosabb építkezés. Ezzel meg is szűnnek a Pestre való mutogatás. Persze lehet hogy a helyébe a Pécsre való mutogatás lépne:)
Előzmény: ghosty9 (8965)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8966
Mondjuk igaz, nem szamoltam a lakott teruletek elkerulesevel, leven ez itt az Alfoldon nem akkora hatalmas problema (nehany kiveteles esetet kiveve, ld. 43-as).
Előzmény: ghosty9 (8965)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8965
"A sorrend az szerintem úgy néz ki, hogy a legfontosabb a Budapesttel való kapcsolat. Ez mindenhol egybeesik a legnagyobb forgalommal is. A következő lépés a régi más részeivel (esetleg a határon túli részekkel való kapcsolat) és szerintem csak aztán szükséges régióközpontok közti kapcsolat."

Igen, kb. ezt mondom en is. (Csak azt hangsulyoztam, hogy mostansag, mikor kezdunk az elso lepes vege fele erkezni, ne gondoljuk azt, hogy na, ti is ki vagytok pipalva husz evre. :-) )

Baregyebkent a regiokozpontok kozti kapcsolat is olyasmi, hogy nehez elvalasztani a masodik ponttol. Szeged meg Baja egy regio; meg Pecs meg Mohacs is...

"Ha 2x2 sávot akarunk építeni, akkor arra sokáig kell várni, főutakat viszont jóval kisebb pénzből meg lehetne építeni. "

Viszont ha affele foutakat epitesz, mint amik manapsag is vannak, hogy ide-oda frinc-franc kanyar az Alfold kozepen, es 2x1 sav, csak szelesek, akkor azzal nem tudsz lenyegesen javitani az eljutasi idokon, leven ugyanakkor lehet csak IFA-t elozni (bar kozben nem okoz gondot, ha egy bicajos is van a kepben). Szerintem, persze, es allitasom igazolasahoz nem vettem igenybe celszoftvereket. :-)
Előzmény: BA123 (8960)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8964
"Látszik amúgy hogy az M8-M4 vonala is javasolt, csak nem ő áll az első 3 hely valamelyikén."

Viszont nem latom rajta az M100-at se. :-)
Előzmény: Törölt nick (8955)
mestska Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8963

nem tudok mit csinálni a brossúrával, abban nincs leírva, hogy a termékeikben az exportálás-nyomtatás miért olyan kacifántos és nehézkes :)

Előzmény: Törölt nick (8936)
BA123 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8962
...akkor már legalább ketten vagyunk:)...
Előzmény: Törölt nick (8961)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8961
Engem már az előző hozzászólásban meggyőztél :) Én ugyanúgy gondolom mint Te.
Előzmény: BA123 (8957)
BA123 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8960
A sorrend az szerintem úgy néz ki, hogy a legfontosabb a Budapesttel való kapcsolat. Ez mindenhol egybeesik a legnagyobb forgalommal is. A következő lépés a régi más részeivel (esetleg a határon túli részekkel való kapcsolat) és szerintem csak aztán szükséges régióközpontok közti kapcsolat. A pénz és a foragom egyenlőre Budapesttől jön, ezen a csatornán keresztül erősödhet meg a régióközpont.
Ha 2x2 sávot akarunk építeni, akkor arra sokáig kell várni, főutakat viszont jóval kisebb pénzből meg lehetne építeni. Én hozzáfognék az M8-4 és az M9 4-eshez hasonló kiépítéséhez. Dunaújváros és a Balaton közt megépíteném a híd és Mezőfalva közti autóutat 2x1 sávon, Mezőfalvától Mezőszilsaig a sokadrendű utat építeném át az elkerülőkkel ami a későbbi autópálya nyomvonalán halad. + az Enyingi elkerülő megépítésével így az M7-től a hídig már elég jó út lenne. A másik oldalon Szabadszállásig építeném ki az autóutat, és az M5-től Szolnokig új szakaszon, a maradék pedig mehetne az 52-esen.
Ennek egy jó része a híd paramétereinek a csökkentésével akár már meg is valósulhatott volna...
Előzmény: ghosty9 (8958)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8959
Igazabol a tobbseg itt mar egyetertett abban, hogy a "maradek" szakaszokra kar az autopalya, de azert legtobbszor 2x2 sav, az kene.
Előzmény: BA123 (8957)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8958
"A következő lépés a régióközpontok helyzetbe hozása. Ez is jól halad, lényegében csak Pécsnek nincs megfelelő kapcsolata a fővárossal, de ennek a kiépítése is jól halad."

Csakhogy a regiokozpontok "megerositese" nem kene, hogy kimeruljon abban, hogy a Pesttel valo kapcsolatukat biztositjuk, en ezt kiemelnem. :-) (Mer'ugye lehet olyat mondani, hogy Pesten es az agglomeracioban nem epitenek utat egyaltalan, de mondjuk mar olyan jelentosebb fejleszteseket, amiknek legalabb az egyik veguk nem ott van.)
Előzmény: BA123 (8950)
BA123 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8957
Annyiban pontosítanám az előző hozzászólásomat, hogy nem szeretném az M8-4 tengely jelentőségét elbagatelizálni, szükségesnek és fontosnak tartom, de az alább vázolt prioritások szemszögéből nézve, szerintem elegendő, egyenlőre egy autóút, vagy egy azzal csaknem azonos kiépítettségű főút (pl. 71 elkerülő). És ennek egy jó része fel is épülhetett volna a Dunaújvárosi híd paramétereinek a csökkentésével...
Előzmény: Törölt nick (8955)
vz55 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8956
Segítséget kérek.
Értesítsétek az UVATERV tervezőit, hogy az új érdi aluljáró miatt az alpolgármesterünk minden lapban gyalázza őket.
Idézek a Pest Megyei 7 Nap-ból. Jan.17.
"A bejárás után Segesdi János alpolgármester elmondta, hogy olyan építmény valósult meg, ami semmilyen építési-műszaki leírásnak nem felelt meg."
Info: szerkesztoseg@bp7nap.hu

Gyalázat. Ő már csak ért a hidakhoz, mert fogtechnikus.

És persze a létesítmény uniós pályázaton nyert pénzből épült.
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8955





Na mégegyszer, hátha most már sikerül :D

A haránt irányú autópálya vitákhoz. Itt van az európai TINA úthálózat, illetve annak Magyarországon áthaladó része. A folyósok által kijelölt irányok a preferáltak, egyrészt az Únió által, másrészt kötelezi is. Épp ezért nem véletlenül épül most autópálya ahol. Látszik amúgy hogy az M8-M4 vonala is javasolt, csak nem ő áll az első 3 hely valamelyikén.
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8954
a
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8953
Na mégegyszer.
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8952
A haránt irányú autópálya vitákhoz. Itt van az európai TINA úthálózat, illetve annak Magyarországon áthaladó része. A folyósok által kijelölt irányok a preferáltak, egyrészt az Únió által, másrészt kötelezi is. Épp ezért nem véletlenül épül most autópálya ahol. Látszik amúgy hogy az M8-M4 vonala is javasolt, csak nem ő áll az első 3 hely valamelyikén.
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 8951
Ó, a Nagy Lala egy igazi szaftos téma. Az önkormányzat körülbelül a Honfoglalás óta ígérgeti, hogy majd egyszer ki lesz bővítve. Igazából persze semmi akadálya nincs, egyedül a Telepes-Jávorka között kéne 2 házat dózerolni (abból egy putri, másik kínai, illetve egy pizzázó lóg be). Azért is lenne fontos, mert elvileg idén kezdődik a Bosinál az új kerületközpont építése, ami csak tovább fogja generálni az amúgy is jelentős forgalmat.

Egy nagyon jellemző történet a Nagy Lalára. A legkritikusabb szakasza a macskaköves része az Egressy-Mogyoródi között. Nos, rutinosan a felújítást a Bosnyák-Egressy szakasszal kezdték 2 éve. Idén azt ígérték, hogy a Bosnyák-Erzsike és az Egressy-Mogyoródi szakasz fel lesz újítva. El lehet képzelni ebből mi valósult meg a semmin kívül.

Ez a kis kiegészítő lámpa egy ökörség. Ugyanis a kis nyíl figyelmeztetés nélkül alszik ki, ami szerintem elég balesetveszélyes, ráadásul a magyar közlekedőknek a mai napig nem sikerül a jelentését megtanulni. Rendszeres, hogy mutatja a nyíl az egyenest, de a szerencsétlen csak a nagy világító pirosat érzékeli. Amúgy tényleg félreérthető, mert sokan mint jobbra irány szoktak vele találkozni. És ugye mivel nincsenek kanyarodósávok, ezért egy kanyarodó feltartja az egész sort. Én tudom hogy a villamos miatt van, de ez így akkor sem frankó. A villamos is rosszul jár a sok keresztutca miatt.

Ergó, ha egyszer kibővítenék a Nagy Lalát akkor egyrészt gyorsulna a villamos, mert nem kéne kereszteznie a sok kis keresztutcát, másrészt gyorsulna és egyenletesebbé válna a forgalom a 2x2 sávon, és ez a szerencsétlen, átmeneti nyilas rendszer is megszűnne.
Előzmény: Törölt nick (8940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!