Tökéletesen egyetértek. Nem kell mindent az átmenőforgalomnak alárendelni. Nyugodtan kerüljön egy kamion 50 km-t (A berlini körgyürü az EU leghosszabika, nagy ivben kerüli ki a várost, mégis csak ezt használhatják a kamionok). Ha ott müködik, nálunk miért ne?
Én is utálom a müzöldeket, akik bármilyen projectet megfúrnak, mégha értelmes is. Evvel együtt szakitani kell azzal a sok évtizedes beidegződéssel, hogy minden út Budapestre vezet, és a fél ország forgalmát mindenképpen a fővárosi agglomeráción préseljük át, mégha beledöglünk, akkor is.
Ha az 5 milliós Madridot (a 40 milliós ország közepén) jól kiszolgálja 3 körgyürü, akkor 2.5 milliós budapesti agglomerációnak elég másfél, ennek déli része az M8. És akkor nem préseljük át a még megmaradt fővárosi és aközeli zöldterületen méregdrága alagutas stb. megoldásokkal a NEM ODA VALÓ forgalmat. NEM KELL MINDENT AZ ÁTMENŐFORGALOMÉRT BEÁLDOZNI, elég egy racionális irányba elterelni, ahol kisebb a lakosság és a környzet terhelése, de "útba esik", amire az M8 tökéletes lenne, azért is, mert sok a koperi/rijekai kikötőket kiszolgáló átmenőforgalom, és ez is egyre nő. Emellett a délkelet-európai átmenőforgalom nagyságrendekkel nagyobb és gyorsabban nő, mint a dorogi és esztergomi, az előbbi megoldása a cél, nem pedig az utóbbié. Persze beszélhetünk mondjuk a Perbál által generált átmenőforgalomról is, csak kicsit uncsi lenne igy a fórum.
Na jó, azért ne keverjük a szezont a fazonnal, H1234 Laci biztos sok adatot tudna mondani arra vonatkozóan hogy mennyi a Törökbálint-Budakeszi út forgalma és mennyi lehetne az M0NY-é. Egyébkén próbáltam már megkerülni a Budai részt a Budakalász-Sólymár-Pesthidegkút-Budakeszi út vonalon, nem éri meg, és inkább a rakparton állok sorba, ha lesz M0 akkor meg körbe megyek Szentendréről. Max az M1 felé vagyok hajlandó Zsámbék felé menni. Amúgy ha számolunk gyorsan kijön hogy az M0 időben általában megéri. Ha 120-al számolsz átlagban, akkor a Budakalász-Törökbálint 70 km-e az 35 perc. A városon keresztül ugyanez a fele, 35 km, vagyis akkor éri meg, ha tudsz 60-as átlagot menni a városban. Mivel az M7-M1 bevezetőjén jól lehet haladni ez nem kizárt, csak ha dugó van. Ha viszont dugódíj lesz, akkor biztos nem fogok átmenni a városon. Egyébként mit szólnál hozzá Kese ha valaki azzal a gondolattal állna elő hogy a Pécsi elkerülő ne a déli dombokon haladjon, hanem fel Árpád tetőre, át a Melegmányi völgy felett, és végül a Jakab hegyet átfúrva térjünk vissza a hatosra? Milyen lenne a Tubesről az autópálya látványa a Kantavár csekély romjaival?
Akkor üljünk egyenesen a lóra, és legyünk következetesek! Számoljuk fel a budai hegyvidéken a meglevő utakat is! Ha már úgyis fönn van menjen ott mindenki lovon! :))
Szerintem nem az a helyes gondolkodásmód, hogy adva van egy tranzit, ami jön innen, onnan, északról, délről, a szélrózsa minden irányából, és mi szolgáljuk ki a tranzit összes igényét. Ez olyan mintha fordítva ülnénk a lovon. Minta a saját érdekeinkkel szembe akaránk haladni. Vannak komoly értékeink, amit meg kellene védenünk ettől a tranzittól, ilyen pl. a Budai hegyvidék. Ugyan miért ne kerülhetne a tranzit 50-80 kilómétereket? Kerülje csak ki a zöldterületeinket, és haladjon abban a zónában amit már úgyis erre szántunk. Én egyre inkább azon az állásponton vagyok, hogy az M0 nyugati szektirát soha nem szabad megépíteni, semmilyen formában. Az M100-as Zsámbék környékén esetleg... Ez az M0 nyugat hasonlít a városligeti Kós Károly sétányhoz. Sok éve nagy okosan kitaláltuk hogy az M3 épp ide fog bekötni, hogy a "Népköztársaság útján" (Andrássy út) keresztül, lehessen átutazni a Dunántúlra. Még szerencse hogy nem lett kiszélesítve a Kós károly sétány! Most igyekszünk elterelni a forgalmat, lezárni a hétvégére a Kós Károly sétányt meg hasonlókat a liget védelmében. Szóval a lényeg a lényeg, a saját érdekeinket tartsuk szem előtt ne a tranzitét!!!
az a röhej az egészben, hogy csak vacak 5-600mrd-ról van szó.
ez a Bp-agglo fontosságához és ország gazdasági lehetőségeihez képest bagatell összeg. (pl. az M4 ára)
a valóság meg az, hogy bizonytalan, hogy mikor épülnek ezek meg, mert a szocháló felzabál minden pénzt, az uniós forrásokat meg baxunk felhasználni erre...
persze nem baj, valakinek a sor végén is kell lenni, ettől még lehet álmodozni olimpijáról, normális úthálózatról, meg rabszolganőkről... :-)
"-meg kéne építeni a hungária budai oldalát (kb. az M30nak felel meg)
-meg kéne építeni a munkáskörutat (kb. M40)
-be kéne zárni az M0-t nyugaton (kb. M50)
-meg kéne építeni az M100at az M10-M5 között (kb. M60, már tervezik!)"
És bilibe ér a kezünk :P:D Én is szeretnék 6 rabszolganőt magamnak, de csak nem jön össze :DD Bocsi, amúgy teljesen igazad van. Ha nem Magyarországon lennénk, akkor pl. az M0-ás már réges rég állna... Szal ki tudja hol tartanánk...
Igen, valószinüleg ezért megkerülhetetlen a körvasútsori körút megépitése,
mármint az észak felöl jövő tranzit miatt?? hát, elég érdekes a logikád....
...merthogy az a körút KIZÁRÓLAG a városi forgalomnak épülne...
tranzit NE menjen be a városba!
bár ennek olyannyira nem fognak örülni a közelében lakók, hogy 20 éven belül nem látom realitását,
azért remélem, nem ennyire rossz a helyzet... bár lehet, hogy igazad lesz... :-((
tehát épitsünk olyan utakat, amik nem valakinek az ablaka előtt húznak el, hanem sokkal inkább a város minél távolabbi elkerülésére késztetik azt a forgalmat, aminek nem célállomása az agglomeráció.
na asszem itt van a qtya elásva.
vagyis: irány a ló másik oldala, a fokozatosság és az arany középút nem jó...
azt tapasztalom, hogy az ilyen vélemények kifejtésekor 1etlen szám nem hangzik el.
hogyugyanis mégis kb. MEKKORA forgalomról van szó?
mertha van egy 20-30es tranzit, amit egyértelműen ki lehet emelni és egy távolabbi nyomvonalon vinni, akkor nincs miről beszélni:
arréb kell vinni és kész, erre egyértelműen megéri új nyomvonalat építeni.
csakhogy ennyi még a 70es ÁNF-ű déli M0 hídon sincs, nemhogy az egyéb szektorokban...
A dorogi tranzit nem hiszem, hogy túl jelentős lenne.
mostmég nem, deha kész lesz az új esztergomi híd akkor majd növexik az is...
(akkor nem vác, hanem dorog/esztergom felé lesz a szlovákiába vezető nemzetközi folyosó)
A M2-es kerüljön dél felől a 0-áson, akkor is, ha legtávolabbra, vagyis nyugat felé megy (vannak az M0-ál hosszabb körgyürük is az EU-ban, mégis használják őket).
vagyis menjen 30km helyett 80at, és terhelje feleslegesen a déli/keleti szektorokat...
(nem arról volt szó, hogy a tranzitot elviszsük az agglóból, nem körbekocsikáztatjuk rajta... :-)
Az esztergomi forgalom persze szintén a 10-esre van utalva egyelőre, azonban ha megépül a váci déli hid, a tahi hiddal együtt ezt a forgalmat is az M2-be kell vezetni (a teherforgalmat biztosan, ha tranzit), ez a hid pedig kezd előtérbe kerülni.
namégcsak ez kéne.
a 11es a dunakanyarban, mint nemzetközi tranzitút???
inkább le kell tiltani onnan a kamionokat...
Egyébként jó példa Madrid, ami mind a tömegközlkedés, mint az autópályák terén világszinten az egyik legjobban kiépitett város (12 metróvonal + 3 elkerülő körgyürüvel 5 millió lakosra). Itt egyre kijebb viszik a az autópályakörgyürüket, hogy a növekvő város és agglomerációja minél jobban mentesüljön az átmenőforgalomtól.
ja, nekem is madrid a kedvencem, jobb példát keresve sem lehetne találni.
csakhogy a példájukat követve nálunk:
-meg kéne építeni a hungária budai oldalát (kb. az M30nak felel meg)
-meg kéne építeni a munkáskörutat (kb. M40)
-be kéne zárni az M0-t nyugaton (kb. M50)
-meg kéne építeni az M100at az M10-M5 között (kb. M60, már tervezik!)
persze még így is qrvára messze lennénk tőlük, de már fel lehetne fedezni a hasonlóság csíráját...
Ha kamionsofőr vagy utazó lennél és például jönnél Vác felől és mennél mondjuk Győrbe, nem hinném, hogy kerülnél 50kmert, ami időben se lenne rövidebb főleg, addig amíg M0D nem készül el teljesen a felújításokkal együtt. M10re pedig mindenkinek szüksége lenne, még az ott lakó is szidja a "könyezetvédőket" akik miatt naponta kell szívnia. Őszintén szólva én betiltanám az összes ilyen "környezetvédő" tömörülést, mivel minden projectbe szerepel olyan rész ami nem tetszik valakinek...Több kárt okoznak ezek a csoportok, mint hasznot.
Ja és lentebb írtad, hogy drasztikusan kellene büntetni a sebességtúllépőket , szerintem ez hülyeség, Pesten például senki se megy 50el a Hungárián. Ott kell a 60-70-80 km/h-t tolni hogy zöldhullámba beférjél.
A büntetés semmit se old meg, főleg ebben az országban...
Igen, valószinüleg ezért megkerülhetetlen a körvasútsori körút megépitése, bár ennek olyannyira nem fognak örülni a közelében lakók, hogy 20 éven belül nem látom realitását, tehát épitsünk olyan utakat, amik nem valakinek az ablaka előtt húznak el, hanem sokkal inkább a város minél távolabbi elkerülésére késztetik azt a forgalmat, aminek nem célállomása az agglomeráció.
A dorogi tranzit nem hiszem, hogy túl jelentős lenne. A M2-es kerüljön dél felől a 0-áson, akkor is, ha legtávolabbra, vagyis nyugat felé megy (vannak az M0-ál hosszabb körgyürük is az EU-ban, mégis használják őket). Az esztergomi forgalom persze szintén a 10-esre van utalva egyelőre, azonban ha megépül a váci déli hid, a tahi hiddal együtt ezt a forgalmat is az M2-be kell vezetni (a teherforgalmat biztosan, ha tranzit), ez a hid pedig kezd előtérbe kerülni.
Egyébként jó példa Madrid, ami mind a tömegközlkedés, mint az autópályák terén világszinten az egyik legjobban kiépitett város (12 metróvonal + 3 elkerülő körgyürüvel 5 millió lakosra). Itt egyre kijebb viszik a az autópályakörgyürüket, hogy a növekvő város és agglomerációja minél jobban mentesüljön az átmenőforgalomtól. Belső körgyürü - városi (nincs rajta kamion, M3O itt), ex-külső (M4O) vegyes, egyelőre legkülső (M5O) - tranzit.
Köszi az észrevételeket, de ezt gondolod most, majd ha tiz év múlva 50-el döcögsz az M0 zömében két sávjában a belsőben az előző kamionok mögött, majd más lesz a véleményed.
a prognózisoddal nem akarok vitázni - bár nyilvánvalóan erősen túlzó -, arra azonban felhívnám a figyelmed, hogy az M0 forgalmának nagyrészét az agglós forgalom teszi ki...
(...ami szintén nőni fog, akkor is, ha a forgalom kisebb részét kitevő tranzitot leveszed...)
Ebben az országban az előregondolkodás úgylátszik nemlétező fogalom...
nem, ebben az országban a gondolkodás a nemlétező fogalom, hisz van ahol az 50 évre előre építünk kapacitásokat, máshol meg hagyjuk szívni a népet...
Hát igen, mivel Magyarországon nem lakatlan, mindig lesz valamelyik út 1-2 km-es körzetében 1-1 falu, evvel a logikával a holdon lehetne csak épikezni. Még mindig más, mint egy kertváros közepébe berakni egy autópályát, a kettő kötözötti különbség óriási, ráadásul már kitalálták (sőt, alkalmazzák is) a zajvédő falat
Az M0 érd-diósd-nagytétényi szakaszára célzol?
ez igaz, ott télleg bent van a sűrűben, ezért kéne kirakni érd (és szbatta) alá... :-)
Ez igaz, azért irtam hogy "lassan", de az agglomerációt csak akkor fogja tudni ellátni az M0, ha a nemzetközi forgalom ide nem tartozó, máshol is elvezethető és növekedésének zömét adó déli része kiszorul, különben egy 90 km-es dugó lesz az egész 10 év múlva
így már nagyjából oké.
a megoldás: az M100... :-))
Azt hiszem enm kell roppant fantázia ahhoz, hogy valaki végiggondolja, hogy ha az M0-ás hidat majd összekötjük a jövendőbeli m10-essel, és ezt összekötjük szlovákiával illetve az M1-es, nem lesz az a nyugatra tartó idióta, aki dél felől kerüli majd meg Budapestet ha az általad épp előbb emlitett 11-es, M2-es vagy M3-as felől jön, mondjuk kamionnal. Ez esetben a 10-es út az M0 körgyürü északi felének meghossszabbitásásaént annak funkcióját fogja betölteni egy sürün lakott, dimbes-dombos, erdős, részben természetvédelmi védelem alatt álló területen.
ez így van.
(kivéve a sűrűn lakottat: az M10 nyomvonal elég jól elkerüli a lakott területeket...)
és a pilismedence-dorog-esztergom régió pont ezt szeretné.
A pilisiek a 10-es továbbfelesztését ELKERÜLŐ útként akarják a HELYI FORGALOM RÉSZÉRE, hogy ne a falvak közepén menjen át a forgalom, nem pedig AZ M0 FOLYTATÁSAKÉNT, A NEMZETKÖZI ÉS HAZAI TRANZITFORGALOM LEVETÉSÉRE.
hát ilyen megkülönböztetéstől nem hallottam még.
és mégis merre vinnéd a vác és dorog/esztergom felöl jövő tranzitot?
-Az ütemezés logikus, 1011-12 körül lesz kész az M0 déli szakaszának -kiszélesitése, ez utána következik.
-épp amikor már mégkevésbé van rá szükség... :-)
Köszi az észrevételeket, de ezt gondolod most, majd ha tiz év múlva 50-el döcögsz az M0 zömében két sávjában a belsőben az előző kamionok mögött, majd más lesz a véleményed. Ebben az országban az előregondolkodás úgylátszik nemlétező fogalom...
-sik terep, lakott területektől távol...
-a dunavecseiek is így gondolják?
Hát igen, mivel Magyarországon nem lakatlan, mindig lesz valamelyik út 1-2 km-es körzetében 1-1 falu, evvel a logikával a holdon lehetne csak épikezni. Még mindig más, mint egy kertváros közepébe berakni egy autópályát, a kettő kötözötti különbség óriási, ráadásul már kitalálták (sőt, alkalmazzák is) a zajvédő falat
merthogykábé pont a falu határában megy a "távoli" nemzetközi tranzit ap. :-))
-hosszú, egynes szakaszok lehetőségével.
-a kamionok akkor sem mehetnek 90-nél gyorsabban... :-)
Sajna egy kamion soha nem fog 140-el menni, ezek már csak ilyen lassú járgányok, nem is javasolnék senkinek se mondjuk egy 16 kerekes szerevlényt egy sportkocsi helyett!
-Igy az M0 fokozatosan a budapesti agglomeráció kiszolgására "szakosodhat".
-hát nemegészem, mert az M3, M2, 11, M10 felől is elég sokan jönnek, akik -l akarják kerülni pestet...
Ez igaz, azért irtam hogy "lassan", de az agglomerációt csak akkor fogja tudni ellátni az M0, ha a nemzetközi forgalom ide nem tartozó, máshol is elvezethető és növekedésének zömét adó déli része kiszorul, különben egy 90 km-es dugó lesz az egész 10 év múlva
-A 10-es út, mint az mO részét képező körgyürüs nemzetközi tranzitut, -teljesen irreális, a környezetvédők és itt lakók (jogos) tiltakozása miatt -nem is fog megvalósulni.
-kinekamilye a körgyűrűje?
Azt hiszem enm kell roppant fantázia ahhoz, hogy valaki végiggondolja, hogy ha az M0-ás hidat majd összekötjük a jövendőbeli m10-essel, és ezt összekötjük szlovákiával illetve az M1-es, nem lesz az a nyugatra tartó idióta, aki dél felől kerüli majd meg Budapestet ha az általad épp előbb emlitett 11-es, M2-es vagy M3-as felől jön, mondjuk kamionnal. Ez esetben a 10-es út az M0 körgyürü északi felének meghossszabbitásásaént annak funkcióját fogja betölteni egy sürün lakott, dimbes-dombos, erdős, részben természetvédelmi védelem alatt álló területen.
-a 10es ellen speciel nem tiltakoznak a pilisi medenceiek, sőt, -gyógynövényfőzetben pácolt fa testápolót is igértek a környezetvédőknek, -ha még sokáig fogadatlan prókátorkodnak...
A pilisiek a 10-es továbbfelesztését ELKERÜLŐ útként akarják a HELYI FORGALOM RÉSZÉRE, hogy ne a falvak közepén menjen át a forgalom, nem pedig AZ M0 FOLYTATÁSAKÉNT, A NEMZETKÖZI ÉS HAZAI TRANZITFORGALOM LEVETÉSÉRE.
-A budapesti agglomeráció NEM nemzetközi teher és személyautóforgalom -átvezetésére szolgál.
-pénteken gyövök befele a hegyalján, mellettem egy román furgon, ami -tréleren húz magaután egy francija autót. (gondolom magánimport)
-azon kezdtem erősen gondolkodni, hogyez most belvárosi címre hozta a -verdát, vagy a kossuthlajoson keresztül megy francijaországból -románijába??
Pontosan, ezeket ki kéne tiltani, remélem idéntől, ha elkészül (reméljük) az M0 északi és keleti szakasza, ilyennel már nem találkozhatsz. Persze ehhez az is kell, hogy a rendőrők rendszeresen járörözzenek ezeken a szakaszokon és az ilyen forgalmat lekapcsolják, valamint legalább egy erősebb gyorshajtásos tételell dijazzák.
Az ütemezés logikus, 1011-12 körül lesz kész az M0 déli szakaszának kiszélesitése, ez utána következik.
épp amikor már mégkevésbé van rá szükség... :-)
sik terep, lakott területektől távol...
a dunavecseiek is így gondolják?
merthogykábé pont a falu határában megy a "távoli" nemzetközi tranzit ap. :-))
hosszú, egynes szakaszok lehetőségével.
a kamionok akkor sem mehetnek 90-nél gyorsabban... :-)
Igy az M0 fokozatosan a budapesti agglomeráció kiszolgására "szakosodhat".
hát nemegészem, mert az M3, M2, 11, M10 felől is elég sokan jönnek, akik el akarják kerülni pestet...
A 10-es út, mint az mO részét képező körgyürüs nemzetközi tranzitut, teljesen irreális, a környezetvédők és itt lakók (jogos) tiltakozása miatt nem is fog megvalósulni.
kinekamilye a körgyűrűje?
a 10es ellen speciel nem tiltakoznak a pilisi medenceiek, sőt, gyógynövényfőzetben pácolt fa testápolót is igértek a környezetvédőknek, ha még sokáig fogadatlan prókátorkodnak...
A budapesti agglomeráció NEM nemzetközi teher és személyautóforgalom átvezetésére szolgál.
pénteken gyövök befele a hegyalján, mellettem egy román furgon, ami tréleren húz magaután egy francija autót. (gondolom magánimport)
azon kezdtem erősen gondolkodni, hogyez most belvárosi címre hozta a verdát, vagy a kossuthlajoson keresztül megy francijaországból románijába??
M8 Elkészült: 10.2 km Folyamatban: 320 km Összesen : 330.2 km Tipus: Gyorsforgalmi utak fejlesztése Státusz: Folyamatban lévő
Az M8 autópálya az E66 jelzésű európai úthálózat része, amely a magyar-osztrák határt köti össze majd az M4 autópályával biztosítva a kelet-nyugat közötti kapcsolatot az ország tengelyében. A sugaras rendszerű magyar közúthálózat egy igen fontos hiányzó eleme, amely hossza kb. 475 km. Szakaszolás szempontjából négy fő szakaszra bontható az alábbiak szerint.
M8 autóút Rábafüzestől Veszprémig
2003-2006. között a tervezési és az egyéb előkészítési munkákat el kell kezdeni, illetve folytatni kell azzal, hogy 2007-2015. között a kivitelezés megvalósítható legyen.
A szakasz hossza kb. 137 km. Előreláthatólag a későbbi forgalmi vizsgálat és tervezés első ütemben 2×1 forgalmi sáv megépítésére tesz javaslatot, de bizonyos alszakaszokon elképzelhető, hogy 2×2 forgalmi sávot kell megépíteni.
M8 autóút Veszprémtől Dunaújvárosig
2003-2006. között a tervezési és az egyéb előkészítési munkákat el kell kezdeni, illetve folytatni kell azzal, hogy 2007-2015. között megvalósítható legyen.
A szakasz hossza kb. 86 km. A forgalmi vizsgálat és tervezés első ütemben 2×1 forgalmi sáv megépítésére tesz javaslatot.
M8 autópálya dunaújvárosi Duna-hídja és Dunaújváros (M6)-Dunavecse (51. sz. főút) közötti szakasza
A szakasz kezdőpontja a az M6 – M8 csomópontja Baracs határában, Dunaújvárostól délkeletre. A teljes hossza 9,7 km, ebből a híd 1,7 km hosszú. Végpontja a Dunavecsét és Apostagot elkerülő 51. számú főúttal alkot majd csomópontot.
M8 autóút Dunavecsétől (51. számú főút tervezett elkerülő szakasza) Szolnokig (M8-M4 csomópont)
2003-2006. között a tervezési és az egyéb előkészítési munkákat el kell kezdeni, illetve folytatni kell azzal, hogy 2007-2015. között megvalósítható legyen.
A szakasz hossza kb. 97 km. A forgalmi vizsgálat és tervezés első ütemben 2×1 forgalmi sáv megépítésére tesz javaslatot.
Forrás NIF, 2008 január.
Az ütemezés logikus, 1011-12 körül lesz kész az M0 déli szakaszának kiszélesitése, ez utána következik.
A gyorsan növekő délkelet-európai és török forgalom egy részéneka budapesti aggrlomerációt teljesen kikerülő átvezetésére az M8 ideális, sik terep, lakott területektől távol, hosszú, egynes szakaszok lehetőségével. Igy az M0 fokozatosan a budapesti agglomeráció kiszolgására "szakosodhat". A 10-es út, mint az mO részét képező körgyürüs nemzetközi tranzitut, teljesen irreális, a környezetvédők és itt lakók (jogos) tiltakozása miatt nem is fog megvalósulni. A budapesti agglomeráció NEM nemzetközi teher és személyautóforgalom átvezetésére szolgál.
1x1 + kb fél leállósávnyi padka mindkét oldalon. Ez szvsz talán kicsit jobb.
Ha jól emlékeszem, ez az elrendezés magyarhonban már kipróbáltatott (M5) és nem vált be. Sok idióta szembejövő forgalom ellenére előzött, bízva abban, hogy lehúzódnak. Aztán sorban történtek a frontális ütközések. Az lett a vége, hogy a másik félpálya átadásáig egyirányúsították a szakaszt.
Németországban láttam ilyet (hogy hol, arra nem emlékszem :). Valszeg jövendőbeni autópálya része volt, a vonalvezetés, a néhol különszintű csomópontok, és a 3 sáv szélesség erre utalt. Ez úgy nézett ki, hogy kb. 5 km-en keresztül egyik irány 2 sáv, a másik egy sáv, záróvonallal, aztán a következő 5 km-en fordítva.
Horvátországban is van (volt?) ilyen, asszem Karlovac és Rijeka között egyes szakaszokon. Na itt a forgalomtechnika kicsit veszélyesebb szerintem, mert az egysávos iránynak is szabad előzni.
ha ennek fele felmegy a pályára, akkor tartunk 6-9e-nél...
azt kellene megértenetek, hogy qrva sok fontosabb dolgunk is van:
ha minden fasza lenne (mint korábban írtam: mindenütt lenne kapacitástartalék, és a burkolatállapot is mindenütt megütné az elfogadható szintet, kiépítenénk a hiányző fő és mellékutakat) akkor lehetne azon gondolkodni, hogy felhúzzunk még néhány100km pályát, vagy inkább szétosszuk segélybe a pénzt...
Meg a helyi forgalom egy része. Máris ott vagyunk, hogy 10 e körüli forgalom a legpesszimistább becslések szerint is. De van egy olyan érzésem, hogy olyan 13-15 ezer körül lenne a tényleges forgalom.
3 sávos út: ja, francia találmány, mentem ilyenen. Az biztos, hogy jobb, mint az 1x1, de végleges megoldásként nem szeretném. Hasonló szélességű út más felosztásban pl Lengyelországban fordul elő: 1x1 + kb fél leállósávnyi padka mindkét oldalon. Ez szvsz talán kicsit jobb. A lényeg az, hogy megépüljön az M8, és ha először fél profilban, akkor nem annyira érdekes, hogy milyen sávozással, csak minél hamarabb épüljön mellé a másik félprofil is. A forgalom nagyságának a kulcsa az, hogy elég hosszú legyen, úgy értem első körben Veszprém - Szolnok között épüljön meg. Biztos lehet szimulálni valamennyire számítógépes programokkal, hogy milyen forgalom várható az M8-on, -- és? szimulálta már valaki? vannak ( nem ex has ) számok?
Ja és kiváncsi vagyok a véleményetekre: nagyon nagy nonszensz lenne a 3 sávos út?
a váltakozó 2+1 / 1+2re gondolsz?
én a franciáknál láttam nagyobb mennyiségben ilyet, ott az volt a tapasztalatom, hogy túl rövidek a 2sávos szakaszok.
márpedig kell hely a gyorsításhoz, és a visszasoroláshoz is, így az 1kmes, vagy rövidebb 2sávos szakaszok nem igazán használhatók ki...
(ésmintha a cammogó vakegerek is akkor jönnének rá, hogy lehet azt a gázpedálot jobban is nyomni, amikor egy 2sávos/előzési sávos szakasz következik...)
a vicces - vagy szomorú? - az az egészben, hogy a brutálisan túlméretezett dújvárosi hídra hivatkozik most az M8-M4 tábor, hogy ugye ott áll kihasználatlanul.
éshogy szerintük az a megoldás, hogy ha már van egy túlméretezett hidunk - miközben amúgy katasztrofális a hídhiány az országban - akkor építsünk hozzá 2-300km hasonlóan túlméretezett, kihasználatlan autópályát...