Keresés

Részletes keresés

Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.31 0 0 52034

Azt még hozzátenném, hogy az itt élők elég komfortzónás emberek.

Fejlesztés legyen, de úgy ,hogy észre se vegyék ,csak előnyét élvezhessék :)

 

Előzmény: Autobahn89 (52033)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.31 0 0 52033

Ez a Látó-hegy téma szerintem egy kicsit jobban fel lett fújva, mint kellene.

Elég régóta Veszprémben lakom és a Látó-hegy környékén én még 2 embernél többet nem láttam egyszerre. Néha-néha átsurran a tilosban az úton egy-egy kutyasétáltató.

Nem hinném, hogy megérné pár ember miatt több száz millióért alul vagy felüljárót építeni, csak azért mert ők ott sétáltatják a kutyáikat :)

Elég sok zöld van a városon belül is, több park is van. Veszprém az egyik legzöldebb város.

Előzmény: menut (52031)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.31 0 0 52032

ez egy elég rossz és sajnos igen gyakori kombináció :/

Előzmény: menut (52031)
menut Creative Commons License 2020.08.31 0 0 52031
dimelo Creative Commons License 2020.08.31 -2 0 52030

Ha én gazdag lennék, Jaga diga, diga diga, diga diga, diga dum.
Éjjel-nappal, diga diga daj, Tartana a nagy daj-daj!

Temetném a munkát, Jaga diga, diga diga, diga diga, diga dum.
Dolgom, gondom másokra hagyom,

Jaj, ha egyszer meggazdagodom.

 

Építnék házat, benne öt szoba lenne,

Hozzá egy fürdőkamarát,
És fürdőkádban lábamat áztatnám.

 

Nagy, széles márványlépcső:

egy, ami felvisz,

S még egy - mert lefele is kell.

 

És kell még egy,

                            hogy

                                      bámulják csupán.

Előzmény: 20-as vonal (52029)
20-as vonal Creative Commons License 2020.08.31 0 0 52029

Ha már úgyis lesz M 83-as,nem lenne jobb egy Győr -Pápa -Herend -Veszprém -710-es főút viszonylat? Tudom,a komáromi híd miatt van ez az új elképzelés,de ilyen gazdagok lennénk,hogy 30-40 km-ként gyorsforgalmi utak lesznek?

Előzmény: Aladár46 (52010)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.30 0 0 52028

M4 felol mentem M7 fele es ma este mar feloldottak a korlatozast aZ M0 deli szektorban. Vegre lehet haladni es nem kell a betonterelok es a kamionok kozott lavirozni. 2 ev alatt ez is elkeszult. M4 is szepen bovul. Latvanyos az elorelepes. Egyetlen dolog, ami belerondit M4be az a murvas leallosav. Sok kavicsot felhordanak az ott megallni kenyszerulo gepjarmuvek. Par csaladtagomtol hallottam, hogy M4en kavicsot kaptak a szelvedobe/tetore.

Előzmény: trizs77 (52026)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.30 0 0 52027

Minden olyan helyre, mint amilyenek az (51946)-ban, az (51955-ben, és itt az (51961)-ben is láthatóak, indokolt lenne az áttekintő vázlattérkép nagyméretű tájékoztatást adó típusú táblán történő kihelyezése is ( min. az ilyen kritikus pontokra, útk.-ekre.....)!

 

[?]Apropó, mi lett a Nagyatád-környéki megrongálódott hidak sorsa, pl. a 68-as főúton Segesd felé, meg a többi hasonló környékbeli utakon?

Előzmény: RadiX (51961)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.30 0 0 52026
RadiX Creative Commons License 2020.08.30 0 3 52025

Miért, ahol elfér másfél darab 2x2 sávos elkerülő, oda elfér két és fél darab is ;-).

Előzmény: adiaboli (52024)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.30 0 0 52024

Ennyit a dolog komolyan vehetőségéről.

Előzmény: radio100jozsi (52021)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52023

Az M0K-n milyen elcseszett a Maglód-Pécel csp közötti 3-ből 2 sávra szűkítő szakasz. tegnap menet arra, még este 6-kor is be van dugulva az egész. Majd utána jön a ráadás a 31-es úti kihajtó visszatorlódása. Az M0K-t már alapból 2*3 sávra kellett volna építeni az M5-M31 között. Amióta már Abonyig van M4, azóta az M5-M4 között folyamatos a torlódás, nem bírja az út a 2*2 sávot.

rm40 Creative Commons License 2020.08.28 0 1 52022
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.28 0 4 52021

Ezt ugye csak tévedésből rajzolták így, hogy a 2*2 sávos 8-as elkerülő mellett lenne egy másik 2*2 sávos elkerülő?

 

Előzmény: Aladár46 (52010)
dimelo Creative Commons License 2020.08.28 0 1 52020

Nagymértékű rossz szándéknak tűnő feltételezés...

Miért tennének ilyen fondorlatot?

Hiszen a téma indító Nif híre az volt, hogy már az M4-47. főúti csp-nál leterelik az ADR és élőállat szállító kamionokat az M4-ről. (nyilván Ártánd átkelőhöz)

 

Helyesebb lett volna M35-öt írni, mert a 4-42. úton haladók el sem mennek odáig. (Maradnak az Újfalu 42-47 elkerülőn.)

 

Debrecen déli és keleti részéről nem érdemes az M35-re felhajtani, 10 km-rel rövidebb a régi 47-en.

Berettyóújfaluból sem éri meg felhajtani A3 felé, mert a csomópontkiosztás durván szívatós. (+12 km) Nagyvárad +19 km.

 

Az benne a szép, hogy annyira nem rossz, mint az M6-M60 Pécsnek. (De ott a domborzat kissé menti a nyomvonalat)

A Bihari síkon semmi akadály nem volt.

 

A 47. út déli körforgója felől teljes abszurd felmenni az M4-re, legfeljebb Váncsodon keresztül, de úgy is csak a kilométer szaporodik, a benzin meg fogy...

 

Kiknek épült ez az autópálya?

Előzmény: adiaboli (52016)
RadiX Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52019

A kép alapján rátennék a 405 nyomvonalára, ami végülis nem akkora hülyeség.

Előzmény: drummond (52018)
drummond Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52018

Csak nem új, hogy az M100-as egész a 4-es ig érne? A pirossal jelzett körgyürű keleti szakaszáról én mg nem hallottam.

Előzmény: Aladár46 (52010)
drummond Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52017

Ezek szerint nincs teljesen levéve az elképzelések listájáról az M8 Nagykörös - Szolnok - Eger szakasza sem?

Előzmény: Aladár46 (52010)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52016

Ezt a Masterplan térkép jelzi életszerűbben: Nagyvárad és a déli forgalom többsége nem fog A3-ra felhajtani.

Csak azok, akik valamely okból (ésszerű ok egyetlen lehet, az M35/M3-ról elérhető úticél, Debrecentől a Hungaroringig) az M35/M3-at használják. Vagyis a jelentős kisebbség.

AZ M4/4/42 változatnál, Váradról 14 km a sztrádáig (Biharral fűszerezve), aztán a "47" kereszteződéstől 5 km vissza a "42"-ig: teljesen ésszerűtlen. Persze, meg lehet zsugázni, hogy "véletlenül" az ártándi határon rendszeres tartós tumultusok alakulnak ki, a sztráda-átkelőnél viszont mindig minden flottul megy.

Előzmény: dimelo (52013)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 52015

akkor a most következőben évekbe biztosan 5x annyit fognak felújítani meg építeni mint az átlag 

 

ja  nem , mégsem , csak a PR megy megint 

Előzmény: nikkinév (52014)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 52014

akkor a most következőben biztosan 5x annyit fognak felújítani meg építeni 

 

ja  nem , mégsem , csak a PR megy megint 

Előzmény: fetamas (52006)
dimelo Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 52013

Igen, már csak egy hét és megtörténik a nagy történelmi esemény.

Egy 17 évvel ezelőtti kézfogás hibás, pazarló következménye.

A hiba a határmetszéspontra vonatkozik. A pazarlás a kiviteli költségekre és a kieső útdíjbevételekre.

 

A szakma különböző műhelyeiben azóta sem tudják eldönteni, hogy valójában

milyen volumenű forgalom fogja használni, vagy inkább elkerülni az M4-A3 határszakaszt.

A felső térképek a 2019-es Masterplan, az alsó a 2016-os Célforgalmi felmérés 2030-as prognózisai. (A sok kis szám db, ezekből kellett egységjárműre számítani, nagyobb számok jelzik)

 

Nagyságrendileg egyformán jósolták az M4 határszakasz (10000-10400) és közelítőleg az M35 Derecske szakasz (12100-13500) volumenét.

Ehhez képest minden más út forgalomprognózisa finoman szólva "széttartó"...

 

Ki kell emelni az OCF kapitális hibáját:

a 2030-ban már működő M4 Karcag-Püspökladány-Kaba-Földes szakaszán 30%-os forgalmat jósoltak (A 4-42. úton marad 70%!)

Berettyóújfalunál a 4812. úton jelzik az M4 tranzitot, de a szentpéterszegi úton nem is épült csomópont!

Durván valótlan, hogy a 4. főúton azonos forgalom haladna az M4 Kaba csp. előtt és után.

                                   a 42. főúton kisebb a forgalom Ártánd felé, és Biharkeresztesnél eltűnik 1600 db kistehergépkocsi...

                                   a 47. úton duplájára növekedne a forgalom, amelynek többsége Berettyóújfalu belterületén közlekedik, mert az elkerülőn nem látszik.

A fő hiba: az M4-M35 és az M4-47 úti csomópontok közötti forgalom kisebb, mint az M35 Derecske szakaszon, miközben az M4 kelet-nyugat 4000, valósan 10000 Egységjármű forgalma keresztezi!

 

Ehhez képest a Masterplan térképek sem hibátlanok:

a 4. főút Karcag szakaszán (18 ezerről) 5800 növekedést jeleznek, de Kaba - H.szoboszló között ez csak 200 Ej. , az M4+42. út forgalomnövekménye +2600. (Mellékutak stagnálnak)

Az M35 forgalmában ellentétes változások: M4 csp.tól H.szováti csp-ig +700, H.szovát csp-481. csp-ig -300 Egységjármű. (Derecskétől irányváltás? Inkább M4, mint M3...)

 

A prognózis stabilnak nevezhető eleme a határforgalom: 10400+9700 = 20100, ez 2030-ban reális lehet, mert még az M4 B.újfalu-P.ladány szakasz nélkül jósolták, de A3 már végig működne...

                                                               OKA 2018 Ártánd: 11000 (EU folyosót nem konzekvensen számlálják) 13700 Biharkeresztes-Berettyóújfalu elkerülők között.

Ha kevesebb lenne a határforgalom, akkor az M35 adatai is csökkennének.

42-47. út B.újfalu elkerülőn 7600 Ej. jelzi, hogy sokkal nagyobb forgalom marad a régi 42. úton, mint azt az OCF jósolta. (Ártándnál nagyságrendi azonosság az autópálya forgalmával)

 

 

A legfurcsább (OCF) elgondolás, hogy Nagyváradi A3/M4 irányú forgalom Berettyóújfalunál visszatér a 42. útra. (Nem létező szt.péterszegi csomópontnál)

 

Ezt a Masterplan térkép jelzi életszerűbben: Nagyvárad és a déli forgalom többsége nem fog A3-ra felhajtani.

Az OCF egy nagyon óvatos 4000 Egységjármű forgalmat jósol az A3 Zilah irányból. 

Feltételezhető, hogy nem vizsgálták alaposan, és/vagy hiányos adatokból generálták.

 

 

Akár így - akár úgy: az M4 nyomvonal (Nagyváradtól 14 km-rel) eltérítése a tradicionális forgalmi iránytól - kapitális hiba.

 

Ellenben Szatmárnémeti - Csenger (M49) között a jó (rövidebb, takarékosabb, hasznosabb) nyomvonalváltozat épülhet...

 

 

 

 

 

Előzmény: adiaboli (51989)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52012
Előzmény: aladar644 (52011)
aladar644 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52011
Előzmény: Aladár46 (52010)
Aladár46 Creative Commons License 2020.08.27 0 2 52010
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52009

Ej, be szép ősi magyar szó ez! Valami itt elesett honfoglaláskori vezérünkre utalhat vajjon?

:-(

Előzmény: rm40 (52008)
rm40 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52008
dimelo Creative Commons License 2020.08.27 -1 0 52007

Rom... olyan, mint Simicska?

 

Mert a Strbg-Cls-SWTLSK ma is benne van a buliban...

 

Ha 10 év teljesítményével dicsekszenek, akkor "a réthez a mocsár is" hozzátartozik.

 

 

Előzmény: fetamas (52006)
fetamas Creative Commons License 2020.08.27 -3 0 52006

Az első 5 év a romeltakarításról szólt...

Előzmény: dimelo (51996)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52005
Előzmény: nyebojsza (52003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!