Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9100
kofy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9099

http://www.vati.hu/download.php?ctag=download&docID=9149

 

Ha valakinek van ideje, érdemes olvasgatni. Mit szerettek volna módosítani az OTrT-n és mit fogadtak el, mit nem és milyen indokkal!

 

Az autópályák vonatkozásában az 1. számú melléklethez kapcsolódó javaslatok érdekesek.

 

Jó böngészést!

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9098
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9097

...ill. konkretén esetben simán befért volna az M0K projektbe, amiben most beragad vagy 20mrd péz... vagyis szinte ingyé lett volna...

 

(persze ehhez csipkedni kellett volna magukat az illetékeseknek, ez ilyen tutyimutyi patópálos stílusba télleg nem megy...)

Előzmény: Törölt nick (9096)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9096

Arra jöttem rá, azért nem tudták megcsinálni, mert az ív végén fexik Maglód vasútállomása.  Mellesleg az egyenesítés elvinne néhány házat, telket.

 

és?

 

mostakkor fejlesztünk, vagy csak szarakodunk?

 

ilyen kanyargós pályán hogy akarják tempósan járatni a vonatokat?

 

(és akkor a sínek és kerekek gyors kopásáról még nem is beszéltem, ami miatt könnyen lehet, hogy 20 év alatt meg is térülne...)

Előzmény: BoGar (9095)
BoGar Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9095
Laci: Kérdezted régebbn, miért nem egyenesítik ki a 120a vasútvonalat Ecsernél. Most nézegettem térképen, miért nem csinálták meg. Arra jöttem rá, azért nem tudták megcsinálni, mert az ív végén fexik Maglód vasútállomása. Nagy a valószínűsége, hogy ezzt nem akarták arrébb rakni. Mellesleg az egyenesítés elvinne néhány házat, telket. Ha a telkeket békén akarjuk hagyni, akkor meg a másik irányba kellene egy kis ívet csinálni.
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9094
Aladár miért akarunk kb 50 milliárdot költeni egy 25 km-es autópályaszakaszra, ha ennek kb az ötödéből megépíthető az M60-al párhuzamosan haladó lakott területeket Szentlőrinc kivételével teljesen elkerülő 6-os főút négysávosítása. Ehez képest a kisajátítás összege bagó! A régi hatos mellett meg szerintem kisajátítani sem nagyon kellene, mert ahogy nézegettem a fasorok úgy lettek telepítve hogy észak felől még elfér egy pálya a jelenlegi út mellett. A fasor pedig nyilván nem magánterületen van...
A hatoson nem a tranzit a meghatározó, hanem az agglomerációs forgalom, és ez egyre inkább így lesz. A cemenetgyár kamionjainak bőven elég a nyugati elkerülőút meghosszabbítása. A pécsiek is sokkal jobban járnának a négysávosítással, hiszen így rövidebb az út a városig mintha a kertvárosból kellene visszajönni és a forgalom is eloszlik a bevezetőutakon. Az M60 megépítése esetén ha matricás lenne akkor az elővárosi forgalom úgysem használná, ha meg ingyenes lenne akkor mindenki a kertváros felől akarna bejönni Pécsre és állandó dugó lenne a Megyeri és a Siklósi úton.
Előzmény: Aladár46 (9093)
Aladár46 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9093
Még egy gondolat az M60-as Pécs-Szentlőrinc szakaszáról:
Ha már van érvényes építési engedély és a földek 40%-át már kisajátították, akkor már csak lobbizni kéne érte, nem engedni elveszni. Mert csak akkor a tervező cégek és a volt földtulajdonosok járnak jól az M60-sal, az átlag pécsi meg csak álmodozik...
Előzmény: BA123 (9088)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9092
hát ez az, hogy nem tudok semmit, pedig itt megy a szomszédba...
Előzmény: BA123 (9090)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9091
monnyuk így nem lenne meg a 2 km a 2 csp között...
Előzmény: Törölt nick (9089)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9090
Ez a projekt hogy áll? Vannak új hírek az Üllő-Albertirsa szakaszról?
Előzmény: Törölt nick (9089)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9089

szerintetek már fix, hogy az M4 délről kerüli péterit, vagy elképzelhető, hogy inkább északról?

 

 

BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9088
Az M60 Pécs-Szentlőrin szakasza egyébként teljesen irreális terv volt. Ott messze kisebb lenne a forgalom mint amire autópályákat építünk. A reális megoldás a nyugati elkerülő meghosszabbítása az M60-ig és a hatos négysávosítása Szentlőrincig
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9087
Az M60 végével kapcsolatban maradjunk annyiban hogy elég jó forrásaim vannak ahoz hogy kijelentsem, a Pécstől Szentlőrincig tartó szakaszt sohasem gondolták komolyan, csak alkuként építették be a projekte, és pontosan így is használták fel...

Az M65 analógiával az a probléma, hogy itt nem egy másik M65-ről van szó, itt egy M9-ről más nyomvonalon. Kétségtelenül drágább lenne ez a szakasz, de pl az M60 része már készül, tehát rövidebb lesz, így ebből a szempontból meg olcsóbb. Valószínűleg a Mecsek mint természeti érték kikerülése miatt tervezték először erre az M9-es, és akkor az M65 még sehol sem volt.
Egyébként egy ilyen infrastruktúraépítésnél szerintem nem szabad ilyen kisszerű problémákkal eltéríteni a helyes nyomvonalat, hogy drága alagút kell, meg hasonlók. Az erdők védelme az egy jó érv, de az alagút nem. Ez a pálya sok száz évre épül, és senkit nem fog érdekelni 100 év mulva hogy mennyi volt az alagút, de az igen hogy miért nem Pécs felé megy, vagy miért tesz tönkre nagy erdőket. Ezek jó érvek...
Előzmény: Aladár46 (9086)
Aladár46 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9086
OK, tényleg sok előnnyel járna Pécs számára, ha ez a koncepció épülne meg. Én csak arra hívtam fel a figyelmedet, hogy mennyire álomodozol és ez messze van a realitásoktól.
1. Ha a nyugati kapcsolat-ot a Mecseken keresztül gondoltad, az nem fog menni, mivel a már a mostani "M65-öt", ami Székesfehérvárral jelentene új autóút kapcsolatot, azt az új OTrT-ben már most lefokozták, tehát csak főúti kapcsolatot fog jelenteni. Gondolom azért, mert főútnál alacsonyabb a műszaki tartalom, nem kell alagút meg völgyhíd. Az alagútakkal már az M6-osnál is "balhé" volt, akkor a sok-sok mecseki alagút mit fog jelenteni???
3. Szerintem Pécs nem azért kapott leálló sávokat, mert hagyta bukni az M60-as nyugati részét. Hanem rájöttek, hogy ha már koncessziós autópályát építenek, akkor arra időközben nem lehet a leálló sávokat versenyeztetéssel építeni. Majd akkor jönnek rá a pécsiek, hogy kár volt elhagyni az M60-ast, amikor a kertvároson keresztül robog a kamionforgalom.
Előzmény: BA123 (9084)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9085
Az M6 fórum alapján, én azt gondolom Aladár hogy te Pécsi vagy. Pécs számára ez a nyomvonal nagyon jelentős előnyökkel járna nem?
Előzmény: Aladár46 (9083)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9084
Na akkor a cáfolatok:

1. Az korábbiakból, meg a térképből is kiderül hogy az új nyomvonal mentén sokkal többen élnek, így valószínű sokkal többen is használnák az autópályát. A Sárbogárgi út egyébként nagyon gyér forgalmú, a többit pedig vagy érinti az új nyomvonal is, vagy az M6-on keresztük kapcsolódik.
2. Az új nyomvonal nem helyettesíti a Szekszárd-Dombóvár főutat, ezt meg kell építeni, csak nem autóútként.
3. Pécsnek azt is sikerült elérnie, hogy megépítsék az M6-ot, pedig sok út van ahol nagyobb a forgalom. Az hogy az M60 vége nem épült meg, az szerintem eleve kódolt volt. Ez volt a tárgyalási alap. A pécsi lobbi is engedett egy keveset, de cserébe leállósávokat kapott. Egyébként itt nem a nyugati elkerülő a lényeg, hanem a nyugati kapcsolat.
4. Értelmetlen felvetés. Az M6 továbbépítése nem vagy-vagy kérdése, azt előbb-utóbb meg kell csinálni. Az M9 eredeti terve sem az M6 ellen volt, nem is tartalmaz a terv prioritásokat, vagy időpontokat.
5. Értlemetlen felvetés, nem Baja gazdasági kapcsolatai miatt kell kiépíteni az M9-et
6. Ez nem kizáró ok
7. Ez sem kizáró ok, mivel ez sokkal tágabb területeket ölel fel mint a két város.

Vannak jobb érveid Aladár?
Előzmény: Aladár46 (9083)
Aladár46 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9083
Szép,szép az új M9-es koncepció, de:

1. Az M9-est nem véletlenül tervezték oda, ahol jelenleg most épülget. Mint köztudott az autópályához,autóúthoz sok-sok jó közúti kapcsolat kell, hogy a pálya kihasznált legyen. Ez mind adott Szekszárd térségében, pl:6,63,65,56 utak, a másik oldalon:51,54 (2009) utak.
2. Dombóvár és Szekszárd között már 100 év óta hiányzik egy legalább főúti kapcsolat, amit az M9-es megoldana. Így végre 100%-os lenne a sugaras úthálozat Szekszárdról.
3. Pécsnek még azt sem sikerült elérnie, hogy az M60-ast együtemben megépítsék Szentlőrincig. Akkor hogy szeretnél nyugati elkerülőt?
4. Szerintem Pécsnek Eszékkel szorosabb gazdasági kapcsolatai vannak, mint Szabadkával. Inkább az M6-os tovább építése a határig lenne a reálisabb.
5. Pécs és Baja közötti gazdasági kapcsolat fejlődéséhez a most épülő M6M60-as bőven elegendő.
6. A Mohácsnál tervezett hídhoz Hercegszántó,határátkelőig tervezik az új főutat, ami így kapcsolatot jelentne az M6-ossal.
7. Bácsalmás és Szabadka között most a vasúti kapcsolatot akarják helyreállítani, ez bekerült az új OTrT módosító javaslatai közé.
Előzmény: BA123 (9080)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9082
Halas-Bácsalmás összehasonlításban valóban nyerő a jelenlegi nyomvonal, de a többi viszonylatban a délebbi nyomvonal tűnik jobbnak.
Elég lenne ha valahol Bátmonostor és Vaskút közt menne a pálya, ez már elég közel van Bajához. Mindenesetre fontos lenne hogy a Baja-Pécs vonal jó legyen, mert ez is egy erős gazdasági kapcsolat lenne.
Előzmény: ghosty9 (9081)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9081
"és Szabadkától délre csatlakozna a Belgrádi autópályához"

Jahogy igy. Ez mar jobban tetszik; aszittem, a hatar innenso oldalan akarsz ellen-autopalyat epiteni. :-)

(A Szabadka-Szeged szakasz amugy a tuloldalon autopalyanak van epitve, csak hianyzik hozza ket sav.)

Mondjuk akkormar nem hoznam el Baja ala, mert minek; Mohacs-Bacsalmas vonalban vinnem egyenesen. :-) (Ugy ertem, hogy egy kelet-nyugat iranyu utra Mohacsot ES Bajat felfuzni, hathmm.)

"Ezek összességében sokkal nagyobb települések mint Jánoshalma, vagy Kiskunhalas."

Halas aze' nem olyan kis hely, Bacsalmast pl. siman kenterbe veri. :-) (Raadasul Bacsalmasnak addig lehet barmi jelentosege is, mig Szabadka messzebb van idoben, mint km-ben.)
Előzmény: BA123 (9080)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9080
A térképből nem nagyon látszik mert kicsi a felbontása, de a lényeg hogy Mohács után Baja alatt haladna el, aztán Bácsalmás, utána átlépná a határt, és Szabadkától délre csatlakozna a Belgrádi autópályához. Ez természetesen csak a Szerbek uniós csatlakozása után lehetséges, de én nem vagyok olyan optimista az M9-el kapcsolatban:)
Ezek összességében sokkal nagyobb települések mint Jánoshalma, vagy Kiskunhalas. A határ túlsó oldala is erre a pályára állna rá, így az ország gazdasági határai kitolódnának 60-80 km-re, épp a magyar lakta részekre. Az M9 jelenlegi alföldi szakasza mentén nagyon kicsi a népsűrűség, itt a határnál sokkal nagyobb.
Előzmény: ghosty9 (9079)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9079
"Nekem az M9-el kapcsolatban volna egy alternatív javaslatom, sárgával bejelöltem:"

Mondjuk annak is sok ertelme van, hogy a Del-Alfold szelin, ezerotszaz fos falvak mellett visszuk el, Szabadkatol 15km-re. :-)
Előzmény: BA123 (9074)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9078
Igen ez a dolog egyik fele. Az M9 jelenleg összeköti Kanizsát, Kaposvárt és Szekszárdot. Kaposvár kivételével ezek nem jelentős városok. Elkerüli viszont a Balatont a Sármelléki repteret, Pécset, és Szabadkát. Ez a nyomvonal egyrészt tartalmazza a most már épülő M60-ast, a pécsi régió legfontosabb településeit összeköti (Kaposvár, Dombóvár, Komló, Pécs, Mohácsi kikötő és logisztikai központ, Baja). Szegednek segít magához vonzania a Szabadkát amely nagyon megerősíthené a szegedi régiót, a Balatonnak és a Sármelléki reptérnek pedig segíti az elérését Ausztria felől és Pécs felől is.
Előzmény: AcidMan (9077)
AcidMan Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9077
Asszem rájöttem. Pécs a hunyó? Nyugatról sokkal egyszerűbb megközelíteni? :-)
Előzmény: AcidMan (9076)
AcidMan Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9076
Keszthely és így a Balaton bekacsolása jó ötlet, de mi van Mohácson? :-)
Előzmény: BA123 (9074)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9075
és miért jó elkerülni sexárdot és nkanizsát?
Előzmény: BA123 (9074)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9074
Nekem az M9-el kapcsolatban volna egy alternatív javaslatom, sárgával bejelöltem:
Előzmény: Törölt nick (9069)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9073
hát az jó lesz, mert kegyetlen az az út...
Előzmény: Fricy (9072)
Fricy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9072
Én úgy tudom megcsinálják. M4 folytatás egyelőre erősen a levegőne lóg.
Előzmény: Törölt nick (9066)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9071
akkó má inkább "asztalRA vissza, bébi!"... :-))
Előzmény: Törölt nick (9070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!