Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9116

ezzel azt akarod mondani, hogy ott nem a legkisebb ívsugár jelenti a problémát, hanem a nem megfelelő átmeneti ív?

 

(ha korrigálják az átmeneti íveket, akkor az ottani ívsugár mekkora sebességet tesz lehetővé, ill. mekkora az a sebesség, aminél még nem jelentős a kerék és sínkopás?)

Előzmény: Törölt nick (9104)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9115

vagy mégis.

merthogy azóta egyedüli szuperhatalom lett, és mindenki az ő életszínvonalukra vágyik...

Előzmény: M8 (9103)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9114

A zöldel jelzett nyomvonal dombtetőn menne, valamint sűrű erdős terület.

 

a délpéteri változatnál is felmegy a dombtetőre, úgyhogy mindegy.

(sőt, talán az északpéterinél kisebb lenne a kaptató...)

 

egy kicsit valóban belevágna a péteri erdő szélébe, úgy 0,5-1km hosszon, de ennek mi jelentősége van?

 

Utána meg egy íves kialakítással könyebb felvezetni Monor fölé a Strázsa hegyre.

 

hát éppen ezzel az "íves kialakítással" van a problémám: elég durva S kanyarnak tűnik, mintha az alpokban lennénk...

Előzmény: radio100jozsi (9102)
viscosai Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9113

  Érdekes - GKM-  vélemény a 10-es főút Nyerges-Lábatlan-Szomód elkerülővel kapcsolatban. ( 746.)

  " Nagytávolságú tranzit nem terheli a térséget."

 Repedező házában a 10-es mellett lakó 81 éves anyósomat bizonyára megnyugtatja, hogy a házát'  csak  rövidtávú kamionforgalom károsítja!

   "Körültekintő ipartelepítés lehet a megoldás"

  Ezt úgy értelmezzem, hogy pl. a Suzukit-Zolteket -Nokiát stb. kiszolgáló üzemeket, mondjuk Szabolcs-ba (M3)

 kellett volna telepíteni?  Vagy a Holcim új  c. gyárát netán  Csongrád-ba( M5)?

  De ha már ezek az üzemek itt vannak és a cementgyártási alapanyag itt a legjobb az országban,

  akkor az útfejlesztés sem lenne haszontalan ebben a régióban.

 

Előzmény: kofy (9099)
mestska Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9112
*****
Előzmény: M8 (9103)
mestska Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9111

Pécs jelentősége, mint kulturális főváros, nagyjából a 0 felé konvergál, vélhetőleg elég csúfosan megbuknak, de a kezdeti ambició és eufória által képviselt elhatározások, programok, események javarésze biztos hogy az enyészeté lesz

 

Pécs-Szeged közé pedig nem turisztikai szempontok miatt kell új út, hanem azért hogy a ké dél-magyarországi régió között megfelelő kapcsolat legyen, avagy az ország 4. és 5. legnagyobb városa közötti kapcsolat javuljon.

 

A szimulációs programok adatainak beadásakor és kivételekor nagyon nem árt, ha a józan eszed ott van, anélkül nem működik a dolog. Egy szimuláció, beszéljünk akár makro, akár mikroszimulációról sok olyan dolgot a felszínre ránt, amire a komplexitás miatt azonnal nem biztos, hogy magadtól rájöttél volna.

Előzmény: Törölt nick (9105)
AcidMan Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9110
Tök logikus... A lellei pihenőhelyen még a fölmunkákat sem végezték el, mégis előbb lesz rajta benzinkút, mint a keresztúri pihenőn, ami gyakorlatilag kész, kb. egy hónapja lehet használni, épp' csak a kutat kéne megépíteni...
Előzmény: Rooger Preed (9109)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9109
http://index.hu/gazdasag/magyar/benzku080130/

Az M7-es sztráda 138-as kilométerénél található balatonlellei komplex pihenő és üzemanyagtöltő állomás nyitását a nyertes ajánlattevő július 30-ára tervezi. (A győztes egyúttal komplex pihenő kiépítését is vállalta.) A 167-es kilométernél található balatonkeresztúri benzinkút indulása 2008 őszére várható, míg a 193-as kilométernél kialakítandó zalakomári üzemanyagtöltő állomás az autópálya-szakasz forgalomba helyezésével egyidejűleg nyílhat - mondta Kalmár Koppány, a beruházásért felelős KKK szóvivője.
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9108
"Mindenesetre fontos lenne hogy a Baja-Pécs vonal jó legyen"

Egyebkent az M6-nal jobbat mit szeretnel? De most telleg. :-)
Előzmény: BA123 (9082)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9107
"Az M60 megépítése esetén ha matricás lenne akkor az elővárosi forgalom úgysem használná"

Meg parszaz km palya, es a jelenlegi matricas rendszer ugyis tarthatatlanna valik, pont amiatt, hogy egy agglomeracios bejaras ugyanannyiba kerul (mar a palyahasznalat), mint az evi hatvanezret rohangalo uzletkoto orszagjarasa.
Előzmény: BA123 (9094)
ghosty9 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9106
"DE,
vajon ezek a programok milyen tényezőket használnak fel???"

Hatugye, minden celfuggveny kerdese. :-)

(Igaz, ezt nem egy amerikai mondta '30-ban, hanem en par eve. :-) )
Előzmény: Törölt nick (9105)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9105
igen...
Ezt jó ötletnek tartom, de szekszárdra rakták a duna hidat...

Pécs közvetlen elérése nyugati irányból már csak azért is illett volna, mert kulturális főváros... szeged és pécs közötti viszony pedig szintén turisztikai jelentőségel bírna elsősorban!

A szimulációs programokkal kapcsolatosan némi észrevételt hadd tegyek.
nem tudom mennyien vagytok, akik ismeritek ezeket a programokat, de én nem ismerem, csak hallomásból és egy-két olyan adat, ami az inputba kell a progiknak, meg némi működési elv.
DE,
vajon ezek a programok milyen tényezőket használnak fel???
-demográfia
-politika
-gazdaság
-turisztika
-útállapot
-távolság
-költség...

és még sorolhatnám... De vagyon ezek ha léteznek mint változók, akkor ki határozza meg és hogyan?? Azaz vajon hihetünk e jobban ezeknek a szimulációs programoknak, mint a józan paraszt észnek???
Előzmény: BA123 (9074)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9104
Laci!

OFF
Vasútgeometriát lehet cosinusos átmeneti íves geometriával tervezni, kivitelezni!, mellyel lehetőség van kis helyen kis korrekcióval igen nagy sebességemelésre...
Ez annyit jelent, hogy a geometria görbületi ábrája mindenhol görbe (ellentétben a klotoid átmenettel)
ON
Előzmény: Törölt nick (9096)
M8 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 9103
Meg is lett az eredménye - elidegenedett, közösségi terekkel nem rendelkező, autópályákkal szabdalt, európaiként élhetetlen városok, nem létező tömegkezlekedés mind helyi, mind távolsági viszonylatban. Cserébe az egy főre jutó legnagyobb közlekedésből fakadó környezetszennyezés a világon, és egy olyan szerkezetü, teljesen személykocsira épülő életforma, ami 100 dolláros olajár mellett egyre kevésébé fenntartható - lehet, hogy Thomas H. McDonaldnak mégsem volt igaza?

M8
Előzmény: Törölt nick (9101)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9102

A zöldel jelzett nyomvonal dombtetőn menne, valamint sűrű erdős terület. Valamint Péteri-Gyömrő közöt közel húzodna az M4-es, több tanyacsoport is útbaesne még a nyomvonalba. Mag í görbéb egy totál sík terep Monori egyenes végéig, semmitől nem zavartatva. Utána meg egy íves kialakítással könyebb felvezetni Monor fölé a Strázsa hegyre.

Szerintem az eredeti nyomvonal a legjobb.

Előzmény: Törölt nick (9089)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9101

nagyon találó a végén az idézet, akár lehetne a topic mottója is:


(az USA Útügyi Hivatalának a vezetője – Thomas H. McDonald – mondta 1930-ban)

 

„A jó utak költségét megfizetjük, akár van jó utunk, akár nincs. De többet fizetünk, ha nincs.”

Előzmény: Törölt nick (9100)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9100
kofy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9099

http://www.vati.hu/download.php?ctag=download&docID=9149

 

Ha valakinek van ideje, érdemes olvasgatni. Mit szerettek volna módosítani az OTrT-n és mit fogadtak el, mit nem és milyen indokkal!

 

Az autópályák vonatkozásában az 1. számú melléklethez kapcsolódó javaslatok érdekesek.

 

Jó böngészést!

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9098
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9097

...ill. konkretén esetben simán befért volna az M0K projektbe, amiben most beragad vagy 20mrd péz... vagyis szinte ingyé lett volna...

 

(persze ehhez csipkedni kellett volna magukat az illetékeseknek, ez ilyen tutyimutyi patópálos stílusba télleg nem megy...)

Előzmény: Törölt nick (9096)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9096

Arra jöttem rá, azért nem tudták megcsinálni, mert az ív végén fexik Maglód vasútállomása.  Mellesleg az egyenesítés elvinne néhány házat, telket.

 

és?

 

mostakkor fejlesztünk, vagy csak szarakodunk?

 

ilyen kanyargós pályán hogy akarják tempósan járatni a vonatokat?

 

(és akkor a sínek és kerekek gyors kopásáról még nem is beszéltem, ami miatt könnyen lehet, hogy 20 év alatt meg is térülne...)

Előzmény: BoGar (9095)
BoGar Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9095
Laci: Kérdezted régebbn, miért nem egyenesítik ki a 120a vasútvonalat Ecsernél. Most nézegettem térképen, miért nem csinálták meg. Arra jöttem rá, azért nem tudták megcsinálni, mert az ív végén fexik Maglód vasútállomása. Nagy a valószínűsége, hogy ezzt nem akarták arrébb rakni. Mellesleg az egyenesítés elvinne néhány házat, telket. Ha a telkeket békén akarjuk hagyni, akkor meg a másik irányba kellene egy kis ívet csinálni.
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9094
Aladár miért akarunk kb 50 milliárdot költeni egy 25 km-es autópályaszakaszra, ha ennek kb az ötödéből megépíthető az M60-al párhuzamosan haladó lakott területeket Szentlőrinc kivételével teljesen elkerülő 6-os főút négysávosítása. Ehez képest a kisajátítás összege bagó! A régi hatos mellett meg szerintem kisajátítani sem nagyon kellene, mert ahogy nézegettem a fasorok úgy lettek telepítve hogy észak felől még elfér egy pálya a jelenlegi út mellett. A fasor pedig nyilván nem magánterületen van...
A hatoson nem a tranzit a meghatározó, hanem az agglomerációs forgalom, és ez egyre inkább így lesz. A cemenetgyár kamionjainak bőven elég a nyugati elkerülőút meghosszabbítása. A pécsiek is sokkal jobban járnának a négysávosítással, hiszen így rövidebb az út a városig mintha a kertvárosból kellene visszajönni és a forgalom is eloszlik a bevezetőutakon. Az M60 megépítése esetén ha matricás lenne akkor az elővárosi forgalom úgysem használná, ha meg ingyenes lenne akkor mindenki a kertváros felől akarna bejönni Pécsre és állandó dugó lenne a Megyeri és a Siklósi úton.
Előzmény: Aladár46 (9093)
Aladár46 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9093
Még egy gondolat az M60-as Pécs-Szentlőrinc szakaszáról:
Ha már van érvényes építési engedély és a földek 40%-át már kisajátították, akkor már csak lobbizni kéne érte, nem engedni elveszni. Mert csak akkor a tervező cégek és a volt földtulajdonosok járnak jól az M60-sal, az átlag pécsi meg csak álmodozik...
Előzmény: BA123 (9088)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9092
hát ez az, hogy nem tudok semmit, pedig itt megy a szomszédba...
Előzmény: BA123 (9090)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9091
monnyuk így nem lenne meg a 2 km a 2 csp között...
Előzmény: Törölt nick (9089)
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9090
Ez a projekt hogy áll? Vannak új hírek az Üllő-Albertirsa szakaszról?
Előzmény: Törölt nick (9089)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9089

szerintetek már fix, hogy az M4 délről kerüli péterit, vagy elképzelhető, hogy inkább északról?

 

 

BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9088
Az M60 Pécs-Szentlőrin szakasza egyébként teljesen irreális terv volt. Ott messze kisebb lenne a forgalom mint amire autópályákat építünk. A reális megoldás a nyugati elkerülő meghosszabbítása az M60-ig és a hatos négysávosítása Szentlőrincig
BA123 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 9087
Az M60 végével kapcsolatban maradjunk annyiban hogy elég jó forrásaim vannak ahoz hogy kijelentsem, a Pécstől Szentlőrincig tartó szakaszt sohasem gondolták komolyan, csak alkuként építették be a projekte, és pontosan így is használták fel...

Az M65 analógiával az a probléma, hogy itt nem egy másik M65-ről van szó, itt egy M9-ről más nyomvonalon. Kétségtelenül drágább lenne ez a szakasz, de pl az M60 része már készül, tehát rövidebb lesz, így ebből a szempontból meg olcsóbb. Valószínűleg a Mecsek mint természeti érték kikerülése miatt tervezték először erre az M9-es, és akkor az M65 még sehol sem volt.
Egyébként egy ilyen infrastruktúraépítésnél szerintem nem szabad ilyen kisszerű problémákkal eltéríteni a helyes nyomvonalat, hogy drága alagút kell, meg hasonlók. Az erdők védelme az egy jó érv, de az alagút nem. Ez a pálya sok száz évre épül, és senkit nem fog érdekelni 100 év mulva hogy mennyi volt az alagút, de az igen hogy miért nem Pécs felé megy, vagy miért tesz tönkre nagy erdőket. Ezek jó érvek...
Előzmény: Aladár46 (9086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!