ezzel azt akarod mondani, hogy ott nem a legkisebb ívsugár jelenti a problémát, hanem a nem megfelelő átmeneti ív?
(ha korrigálják az átmeneti íveket, akkor az ottani ívsugár mekkora sebességet tesz lehetővé, ill. mekkora az a sebesség, aminél még nem jelentős a kerék és sínkopás?)
Pécs jelentősége, mint kulturális főváros, nagyjából a 0 felé konvergál, vélhetőleg elég csúfosan megbuknak, de a kezdeti ambició és eufória által képviselt elhatározások, programok, események javarésze biztos hogy az enyészeté lesz
Pécs-Szeged közé pedig nem turisztikai szempontok miatt kell új út, hanem azért hogy a ké dél-magyarországi régió között megfelelő kapcsolat legyen, avagy az ország 4. és 5. legnagyobb városa közötti kapcsolat javuljon.
A szimulációs programok adatainak beadásakor és kivételekor nagyon nem árt, ha a józan eszed ott van, anélkül nem működik a dolog. Egy szimuláció, beszéljünk akár makro, akár mikroszimulációról sok olyan dolgot a felszínre ránt, amire a komplexitás miatt azonnal nem biztos, hogy magadtól rájöttél volna.
Tök logikus... A lellei pihenőhelyen még a fölmunkákat sem végezték el, mégis előbb lesz rajta benzinkút, mint a keresztúri pihenőn, ami gyakorlatilag kész, kb. egy hónapja lehet használni, épp' csak a kutat kéne megépíteni...
Az M7-es sztráda 138-as kilométerénél található balatonlellei komplex pihenő és üzemanyagtöltő állomás nyitását a nyertes ajánlattevő július 30-ára tervezi. (A győztes egyúttal komplex pihenő kiépítését is vállalta.) A 167-es kilométernél található balatonkeresztúri benzinkút indulása 2008 őszére várható, míg a 193-as kilométernél kialakítandó zalakomári üzemanyagtöltő állomás az autópálya-szakasz forgalomba helyezésével egyidejűleg nyílhat - mondta Kalmár Koppány, a beruházásért felelős KKK szóvivője.
"Az M60 megépítése esetén ha matricás lenne akkor az elővárosi forgalom úgysem használná"
Meg parszaz km palya, es a jelenlegi matricas rendszer ugyis tarthatatlanna valik, pont amiatt, hogy egy agglomeracios bejaras ugyanannyiba kerul (mar a palyahasznalat), mint az evi hatvanezret rohangalo uzletkoto orszagjarasa.
igen... Ezt jó ötletnek tartom, de szekszárdra rakták a duna hidat...
Pécs közvetlen elérése nyugati irányból már csak azért is illett volna, mert kulturális főváros... szeged és pécs közötti viszony pedig szintén turisztikai jelentőségel bírna elsősorban!
A szimulációs programokkal kapcsolatosan némi észrevételt hadd tegyek. nem tudom mennyien vagytok, akik ismeritek ezeket a programokat, de én nem ismerem, csak hallomásból és egy-két olyan adat, ami az inputba kell a progiknak, meg némi működési elv. DE, vajon ezek a programok milyen tényezőket használnak fel??? -demográfia -politika -gazdaság -turisztika -útállapot -távolság -költség...
és még sorolhatnám... De vagyon ezek ha léteznek mint változók, akkor ki határozza meg és hogyan?? Azaz vajon hihetünk e jobban ezeknek a szimulációs programoknak, mint a józan paraszt észnek???
OFF Vasútgeometriát lehet cosinusos átmeneti íves geometriával tervezni, kivitelezni!, mellyel lehetőség van kis helyen kis korrekcióval igen nagy sebességemelésre... Ez annyit jelent, hogy a geometria görbületi ábrája mindenhol görbe (ellentétben a klotoid átmenettel) ON
Meg is lett az eredménye - elidegenedett, közösségi terekkel nem rendelkező, autópályákkal szabdalt, európaiként élhetetlen városok, nem létező tömegkezlekedés mind helyi, mind távolsági viszonylatban. Cserébe az egy főre jutó legnagyobb közlekedésből fakadó környezetszennyezés a világon, és egy olyan szerkezetü, teljesen személykocsira épülő életforma, ami 100 dolláros olajár mellett egyre kevésébé fenntartható - lehet, hogy Thomas H. McDonaldnak mégsem volt igaza?
A zöldel jelzett nyomvonal dombtetőn menne, valamint sűrű erdős terület. Valamint Péteri-Gyömrő közöt közel húzodna az M4-es, több tanyacsoport is útbaesne még a nyomvonalba. Mag í görbéb egy totál sík terep Monori egyenes végéig, semmitől nem zavartatva. Utána meg egy íves kialakítással könyebb felvezetni Monor fölé a Strázsa hegyre.
Laci: Kérdezted régebbn, miért nem egyenesítik ki a 120a vasútvonalat Ecsernél. Most nézegettem térképen, miért nem csinálták meg. Arra jöttem rá, azért nem tudták megcsinálni, mert az ív végén fexik Maglód vasútállomása. Nagy a valószínűsége, hogy ezzt nem akarták arrébb rakni. Mellesleg az egyenesítés elvinne néhány házat, telket. Ha a telkeket békén akarjuk hagyni, akkor meg a másik irányba kellene egy kis ívet csinálni.
Aladár miért akarunk kb 50 milliárdot költeni egy 25 km-es autópályaszakaszra, ha ennek kb az ötödéből megépíthető az M60-al párhuzamosan haladó lakott területeket Szentlőrinc kivételével teljesen elkerülő 6-os főút négysávosítása. Ehez képest a kisajátítás összege bagó! A régi hatos mellett meg szerintem kisajátítani sem nagyon kellene, mert ahogy nézegettem a fasorok úgy lettek telepítve hogy észak felől még elfér egy pálya a jelenlegi út mellett. A fasor pedig nyilván nem magánterületen van... A hatoson nem a tranzit a meghatározó, hanem az agglomerációs forgalom, és ez egyre inkább így lesz. A cemenetgyár kamionjainak bőven elég a nyugati elkerülőút meghosszabbítása. A pécsiek is sokkal jobban járnának a négysávosítással, hiszen így rövidebb az út a városig mintha a kertvárosból kellene visszajönni és a forgalom is eloszlik a bevezetőutakon. Az M60 megépítése esetén ha matricás lenne akkor az elővárosi forgalom úgysem használná, ha meg ingyenes lenne akkor mindenki a kertváros felől akarna bejönni Pécsre és állandó dugó lenne a Megyeri és a Siklósi úton.
Még egy gondolat az M60-as Pécs-Szentlőrinc szakaszáról: Ha már van érvényes építési engedély és a földek 40%-át már kisajátították, akkor már csak lobbizni kéne érte, nem engedni elveszni. Mert csak akkor a tervező cégek és a volt földtulajdonosok járnak jól az M60-sal, az átlag pécsi meg csak álmodozik...
Az M60 Pécs-Szentlőrin szakasza egyébként teljesen irreális terv volt. Ott messze kisebb lenne a forgalom mint amire autópályákat építünk. A reális megoldás a nyugati elkerülő meghosszabbítása az M60-ig és a hatos négysávosítása Szentlőrincig
Az M60 végével kapcsolatban maradjunk annyiban hogy elég jó forrásaim vannak ahoz hogy kijelentsem, a Pécstől Szentlőrincig tartó szakaszt sohasem gondolták komolyan, csak alkuként építették be a projekte, és pontosan így is használták fel...
Az M65 analógiával az a probléma, hogy itt nem egy másik M65-ről van szó, itt egy M9-ről más nyomvonalon. Kétségtelenül drágább lenne ez a szakasz, de pl az M60 része már készül, tehát rövidebb lesz, így ebből a szempontból meg olcsóbb. Valószínűleg a Mecsek mint természeti érték kikerülése miatt tervezték először erre az M9-es, és akkor az M65 még sehol sem volt. Egyébként egy ilyen infrastruktúraépítésnél szerintem nem szabad ilyen kisszerű problémákkal eltéríteni a helyes nyomvonalat, hogy drága alagút kell, meg hasonlók. Az erdők védelme az egy jó érv, de az alagút nem. Ez a pálya sok száz évre épül, és senkit nem fog érdekelni 100 év mulva hogy mennyi volt az alagút, de az igen hogy miért nem Pécs felé megy, vagy miért tesz tönkre nagy erdőket. Ezek jó érvek...