Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.02.10 0 0 9257

Ja, aki fel meri emelni a szavát az erdőirtás ellen, az már sötétzöld...

 

1. itt nem erdőírtásról volt szó, csak egy nyomvonal megtisztításról...

 

2. az elkövető elég demagóg jelzőket és kifejezéseket használt hangulati elemként

(barbarizmus, gázai övezet) valamint a tereprendezési képekre a mol környezetvédelemmel kapcsolatos állásfoglalását írogatja rá.

 

mintha a környezettudatos építkezés azt jelentené, hogy bambuszból kalyibát eszkábálunk és ha fázunk beleheljük azt.... 

 

 

ezen Európa nyugati fele kb. negyedszázada túljutott...

 

ezt a marhaságot honnan veszed/veszitek?

a guglit nézegetve, én ezt nem nagyon látom...

Előzmény: M8 (9253)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.10 0 0 9256

pusztán azéárt, hogy akárhova jobban el lehessen jutni, nem hiszem, hog yjárható út eg yfejlett társadalomban.

pusztán ezért tényleg nem.

de azért, hogy egy települést el lehessen kerülni, már igencsak...


Közműépítésénl meg meglepődnél milyen fejlett technikák állnak rendelkezésre, ha szükséges.

 

pl.?

Előzmény: mestska (9254)
mestska Creative Commons License 2008.02.10 0 0 9255
nem feltétlen kell bringaút, elég kerékpársáv is. De tény, hogy a körúton most is elég nagy a kerékpáros forgalom, lévén elég jó összekötő út az egyes belső kerületek között, ráadásul lehet folyamatosan is haladni. Igazán a VII. kerületi szakaszon a legproblémásabb a dolog :(

Én is szoktam használni az utat, de gyerekkel pl. nem mennék oda, még akkor sem, ha lehet azt az utat máshog yis használni, nem csak a két kocsisor között haladva, piroson átmenve, gyalogost majdnem elütve, mint azt a videós kollega teszi, meglehetősen alpári módon... (szvsz)
Előzmény: ghosty9 (9250)
mestska Creative Commons License 2008.02.10 0 0 9254
igen, tényleg, mi lesz az erdővel? Nem mondom, hogy minden fát óvni kell, de az, hogy nem számít az erdő, nem számít a nyuszi, meg a réti kikerics, pusztán azéárt, hogy akárhova jobban el lehessen jutni, nem hiszem, hog yjárható út eg yfejlett társadalomban.

Közműépítésénl meg meglepődnél milyen fejlett technikák állnak rendelkezésre, ha szükséges.
Előzmény: Törölt nick (9248)
M8 Creative Commons License 2008.02.10 0 0 9253
Ja, aki fel meri emelni a szavát az erdőirtás ellen, az már sötétzöld - pusztuljon az erdő, épüljenek az benzingőzös, illatos utak, ez a szép jövő!!! - ezen Európa nyugati fele kb. negyedszázada túljutott...
BoGar Creative Commons License 2008.02.10 0 0 9252
Az oké, hogy nem kellene neki is átmenni a piroson, de ezzel na mondjuk már azt, minek oda bringaút!
Előzmény: ghosty9 (9250)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.10 0 0 9251
Nagyon igazad van. Épp tegnap voltam Hárshegyen, és a kilátóból szépen látni ahogy egyre egyre terjeszkedik a város és fogy a zöld. Sajna sanszos, ha a nullás nyugat megépül, akkor jönnek a benzinkutak, bev. központok, további lakóparkok. Az emberiség szisztematikusan pusztítja a Földet, miközben hihetetlenül álszent és önző, mert aggódik és aggódik, ugyanakkor a kényelemről se mond le. Nagyon nehéz kérdés ez szerintem.
Előzmény: BA123 (9054)
ghosty9 Creative Commons License 2008.02.09 0 0 9250
Aszondja "Bringautat a körútra!".

Ja, meg nyilvan azt a sok hulye zebrat, meg lampas keresztezodest is el kene tuntetni, lathatolag minek az oda.
Előzmény: Rooger Preed (9249)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.02.09 0 0 9249
Bringával a Nagykörúton:

http://www.freevlog.hu/video/6489.html
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.09 0 0 9248

Valaki a ppt alapján be tudja azonosítani milyen nyomvonalon megy ez?

 

be. nagyjából ezen: (28.o.)

 

 


amúgy ez is csak a szokásos, setétzöld nyavajgás és feszültségkeltés, jajistenem milesz az erdővel, meg a nyuszikákkal, micsinál ez a csúnya-csúnya moll...

 

mégis, mit gondol, hogyan lehet gázvezetéket fektetni?

 

talán alagútfúrógéppel?

 

(mert gázugye, azért legyen minden lakásban, az is lehetőleg jó ócsón, hogy a fatolvaj bácsiknak ne kelljen ellopnia az erdőt ...)

 

mertha esetleg a nyavajgás előtt tájékozódna, akkor pl. az alábbi linken láthatná, hogy ez a Pvv elkerülő út nyomvonala.

http://roads.extra.hu/road_plans/m10_pilisvorosvar.jpg

 

a "sitt"-tel jelölt helyen meg azért ágazik el az írtás nyomvonala, mert nem az I.es, hanem a II.-es v. III-as nyomvonalat építik ki.

 

Előzmény: Rooger Preed (9247)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.02.09 0 0 9247
Tarvágás a Pilisben
Képes riport

A MOL egy gázvezetéket fektet le, és Pilisvörösvár egy Piliscsabával összekötő utat akar itt, ami nekem nem teljesen világos.

Valaki a ppt alapján be tudja azonosítani milyen nyomvonalon megy ez?
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.05 0 0 9246
62 es főúton milyen közbeszerzések vannak kiírva??
elkerülő vagy ilyesmi?
ghosty9 Creative Commons License 2008.02.05 0 0 9245
"kétségtelen, hogy a matricakontroll így műxik, de az ED-t nem erre alapozzák"

Hat, te mondtad, hogy ha ket lehajto koze iranyonkent egy kamerat szeretnek, akkor ED-rol beszelunk; akkor ezek szerint nem. :-)

"igen, ez valóban problemma, hogy trágya az úthálózat.

én azonban a normálesetet vettem figyelembe, vagyis azt, hogy mindenütt legalább "megfelelő" minősítésű..."

Ez nem normaleset, hanem utopia. :-) (Egyebkent majdnem mindenhol "megfelelo", en aszondom; mondjuk nekem akkor rossz egy ut, ha nem merek rajta 120-szal menni, es akkor nagyon rossz, ha 100-zal sem. Egyikbol sincs valami sok, legalabbis itt lenn, a foutak kozul. (De mondjuk Tompa-Csikeria se egy sztrada, oszt a 120-at meg birja. Kelebiara bemenni, vagy mondjuk Muronyba, na azok tenyleg pocsekok.)

"egy 100M/km-es mellékút 1000es ÁNF-el, pont olyan fajlagos költségű, mint a 2mrd/km-es ap. 20e-es ÁNF-el."

Csakhogy a mellekut mar reg (=ezer eve) kesz, a leltarban se muszaj ma' feltuntetni ;-), es a karbantartas perpill annyi, hogy otevente betomnek rajta tiz katyut. Egy autopalyanal mar ha a soszorast nezed, akkor is fajlagosan nagyobb koltsegnel tartasz. :-)

Az autopalya eleve is egy magasabb szintu szolgaltatas (szerintem Debreckenbe nem ernek oda kesobb palyan, mint a foutakon, pedig km-ben ketszer annyi! Es akkor ez meg fout, nem otszamjegyu), ott szvsz nem gaz, ha fizetni kell a hasznalatert. (Nyilvan bizonyos feltetelek teljesulese eseten, tehat azer' ne elriasztoan sokat.)

"persze, tudom, "mi nem szállunk be a régiós adóversenybe"..."

Pedig de, epp azt csinaljuk. :-)

Az mas kerdes, hogy ez az allami szolgaltatasok megkurtitasaval (leepitesevel, ha ugy tetszik) jar, elkerulhetetlenul. Es a 20Ft-tal kurtitassal mar onmagaban se biztos, hogy jobban jarunk anyagilag, ha pedig a szomszedok is csokkentenek, akkor a vegen ott tartunk majd, mint a szocializmusban (eleg gaz szolgaltatas jelkepes aron).
Előzmény: Törölt nick (9244)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9244

He? Ket fel-lehajto koze iranyonkent egy kamera, oszt hello.

kétségtelen, hogy a matricakontroll így műxik, de az ED-t nem erre alapozzák, legalábbis én a fedélzetiegységes verziót ismerem...

 

(vagy le vagyok maradva?)

 

 

Hat, akkor fizettessunk azert is, a szinvonaltol fuggoen. Akarhanyfokozatu skalat bevezethetunk, nyilvan; jelenleg ketto van.

igen, ez valóban problemma, hogy trágya az úthálózat.

 

én azonban a normálesetet vettem figyelembe, vagyis azt, hogy mindenütt legalább "megfelelő" minősítésű...

 


Mondjuk a kiepites is koltseg, neked meseljem? :-)

és?

 

egy 100M/km-es mellékút 1000es ÁNF-el, pont olyan fajlagos költségű, mint a 2mrd/km-es ap. 20e-es ÁNF-el.

ha 40e az ÁNF, akkor az ap. feleannyiba került... :-)

 


Loszart, ha szabad igy fogalmaznom. :-)

 

persze, tudom, "mi nem szállunk be a régiós adóversenybe"...

 

hát nincs egy csepp kétségem se afelöl, hogy mi lesz ennek a vége... :-((

Előzmény: ghosty9 (9243)
ghosty9 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9243
"ezesetben viszont már az ED-ről beszélünk, aminek elég drága a hardware szükséglete:

fedélzeti egységek az autókba, kamerák és rádiós áthaladásérzékelők a csp-ok minden cspi ágára, mindez bekötve egy központi adatbázisba."

He? Ket fel-lehajto koze iranyonkent egy kamera, oszt hello.

"dehogynem.
NEM értem, hogy a fő- és mellékúthasználónak miért ne kellene fizetni?
az talán alanyi jogon jár?"

Hat, akkor fizettessunk azert is, a szinvonaltol fuggoen. Akarhanyfokozatu skalat bevezethetunk, nyilvan; jelenleg ketto van.

"igaz, hogy üzemanyagárba épített díj esetén ugyanannyit kellene fizetni a mellékúton, mint a 2x3 sávos pályán, dehát a mellékutat is karban kell(ene) tartani, ami forgalomarányosan még drágább is lehet, mint a 2x3as pálya..."

Mondjuk a kiepites is koltseg, neked meseljem? :-)

"ez teljesen igaz.
ezért kellene csökkenteni a benya adótartalmát 20 Ft-al (marad még így is elég), és akkor hozzánk járnának a szomszédok tankolni, meg a tranzitosok is itt tankolnának fel."

Loszart, ha szabad igy fogalmaznom. :-)
Előzmény: Törölt nick (9242)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9242

En egy picit tovabb mentem: aszondtam, ket felhajto kozotti szakaszokra osszuk az egeszet

 

ezesetben viszont már az ED-ről beszélünk, aminek elég drága a hardware szükséglete:

 

fedélzeti egységek az autókba, kamerák és rádiós áthaladásérzékelők a csp-ok minden cspi ágára, mindez bekötve egy központi adatbázisba.

 

asszem laza 100mrd-ra becsülték a kiépítést...

 

 

O, dehogyis. Sot. Amig az orszag lakossaganak felenek szinte eselye sincs a palya hasznalatara

 

dehogynem.

NEM értem, hogy a fő- és mellékúthasználónak miért ne kellene fizetni?

az talán alanyi jogon jár?

 

igaz, hogy üzemanyagárba épített díj esetén ugyanannyit kellene fizetni a mellékúton, mint a 2x3 sávos pályán, dehát a mellékutat is karban kell(ene) tartani, ami forgalomarányosan még drágább is lehet, mint a 2x3as pálya...

 

 

Nameg itthon kene lennie egy olyan szempontnak is, hogy a tranzitot is sarcoljuk meg egy picit... akkor a kutya nem fog nalunk tankolni.

 

ez teljesen igaz.

ezért kellene csökkenteni a benya adótartalmát 20 Ft-al (marad még így is elég), és akkor hozzánk járnának a szomszédok tankolni, meg a tranzitosok is itt tankolnának fel.

Előzmény: ghosty9 (9241)
ghosty9 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9241
"1. legyen pályánként a matrica (tehát M1, M7, M6, M5, M3, M2)
ez lehet hosszarányos is..."

En egy picit tovabb mentem: aszondtam, ket felhajto kozotti szakaszokra osszuk az egeszet (szoftverileg, ellenorzesileg fillerre ugyanannyiba kerul; adminisztralni valamivel nehezebb (barmondjuk ez csak user interface kerdese)).

Ezert akartak engem szetszedni ugy egy honapja az egyik autos topikon. :-) Merthogy: 1) eletidegen (ismetcsak: user interface); 2) a romanoknak hogy magyarazna el az ember (ez kb. analog az egyes ponttal; ugye egy Hegyeshalom-Mako tavos matrica elintezese ugyanigy ket kattintasra redukalhato); 3) miert akarom en agyonfizettetni az ejjel-nappal a palyan logokat? (Mert ugye az se megy, hogy a mostani matricaar otodet fizesse az, aki "csak" az M5-ost hasznalja.)

(Volt meg par hulyeseg, hogy ezzel tokre buntetem az agglomeraciobol bejarokat (nyilvan nem, sot), meg hogy en az altalam most fizetett osszegeket sokallom (egyaltalan nem, sot, ez bago); ezeket tan hagyjuk.)

"2. legyen benne az üzemanyagárban az úthasználati díj.

ez az abszolúte igazságosságbajnok megoldás."

O, dehogyis. Sot. Amig az orszag lakossaganak felenek szinte eselye sincs a palya hasznalatara (en az evi 15e km-embol is ket pesti oda-vissza utat tudhatok le palyan, ami legyen mondjuk 5% -- pedig itt van az M5 a szomszedba! Apamnak meg 100km a legkozelebbi felhajto), addig ez igy nem igaz. Mer'ugye a legigazsagosabb az, hogy "a hasznalo fizet". (Ha gyak. barki lehet hasznalo, mer' oly suru a halozat, akkor ez persze gyak. mindegy; meg nyilvan arra is kell ugyelni, hogy ne olyan osszegeket allapitsunk meg, amik mindenkit elriasztanak a hasznalattol; plusz hogy azert a macerassagot se nagyon noveljuk; az utobbi ketto miatt a teljesen hasznalataranyos fizetest sem latom jo megoldasnak.)

Nameg itthon kene lennie egy olyan szempontnak is, hogy a tranzitot is sarcoljuk meg egy picit, ha mar rajtunk vonul keresztul. De, tekintve, hogy mifele kis orszag is vogymuk, ha 10 Ft-tal dragabb a benzin meg a gazolaj, mint a szomszedokban, akkor a kutya nem fog nalunk tankolni.
Előzmény: Törölt nick (9240)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9240

akkor mar inkabb keressunk valami mas modszert, hatha...

 

na, erre épp van 1-2 tippem (bár már írtam, de sebaj, ismétlés a tudás annya):

 

1. legyen pályánként a matrica (tehát M1, M7, M6, M5, M3, M2)

ez lehet hosszarányos is...

 

(rövidke leágazásokra (M15, M30, M35, M8, M9) a főpálya matrica legyen érvényes)

 

namost ennek bevezetési és üzemeltetési költsége erősen konvergál a zérushoz, mivel csak a matrica- és videokontroll-szoftverbe kell pár sort beszúrni...

 

 

2. legyen benne az üzemanyagárban az úthasználati díj.

 

ez az abszolúte igazságosságbajnok megoldás.

 

(és tekintve, hogy már bőven benne van, ill. ennek üzemelési költsége gyak. zéró, szerintem ez a legtutibb megoldás... :-))

 

Előzmény: ghosty9 (9239)
ghosty9 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9239
"mi van a "jelenlegi"-vel?"

Szerintem az, amit en is irtam. :-) Egyre kevesbe tudja lekezelni a jelenlegi "egy matrica mindenhova" rendszer. Mer'ugye egyre tobben fognak sirni, hogy az agglomeraciobol bejaras (akarmelyik varos agglomeraciojarol van is szo, amig az palyan tortenik) fillerre ugyanannyi, mint evi szazezer km-et furikazni fel-ala a ceges kocsival egy ugynoknek (vagy barmi masnak). Ami, akarhogy is nezed, aze' nem igazsagos. :-)

(Meg odaig vezet, hogy vagy az agglomeraciobol bejarokat kergeted el a magas dijakkal (ebbol meg aztan a soha veget nem ero rinyasorozat lesz, hogy na meg egy faluig legyen ma' ingyenes a palya), vagy viccpenzt kersz a hasznalatert. Mindkettonek megvan a maga hatranya; akkor mar inkabb keressunk valami mas modszert, hatha.)
Előzmény: Törölt nick (9238)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9238

akkora lesz a hazai autópálya rendszer, hogy nem biztos hogy a jelenlegi...

mi van a "jelenlegi"-vel?

 

Előzmény: Rooger Preed (9237)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9237
Hát mire kész lesz az M6, addigra gyakorlatilag akkora lesz a hazai autópálya rendszer, hogy nem biztos hogy a jelenlegi

Amiben viszont bízom, hogy a jövőre esedékes útdíj a teherautóknak azt fogja eredményezni, hogy a teljes teherforgalom rákerül a pályákra. (Öszönzően hatna, ha a párhuzamos főúton egy picit drágább lenne a kilométerdíj, mint a pályán cserébe nem lenne matrica kötelezettségük).
Előzmény: Törölt nick (9235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9236

elég élesen meg lehet húzni a politizálás határvonalát:

 

párt- és politikusnevet nem lehet említeni, csak általánosságban hivatkozni rájuk:

pl. ezek a hüjék megint nem arra költenek, amire kéne... :-)

Előzmény: dr. Agy (9233)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9235

ha jól értelmezem a dolgokat, a mostani pépépék annyiban különböznek az M5 koncessziótól, hogy az M5 kapus-díjas pálya volt, ami a forgalom jelentős részét távol tartotta a pályától, így a koncesszor bevételei csökkentek, amit állambácsi kiegészített.

 

a pépépében viszont nem díjbevétele van az üzemeltető cégnek, hanem "bérleti díjat" kap állambácsitól, ami csökkenthető, ha a pálya üzemeltetésében és minőségében hiányosságok vannak.

 

(állambácsi meg abban bízhat, hogy sokan vesznek rá matricát, ami azért mégiscsak olcsóbb, mint a kapus rencer...)

Előzmény: ICYBOY (9230)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.04 0 0 9234
Hmmmmm
nem lenne szerencsés, ugyanis a technológián történő spórolás sem politika mentes.... És hát valljuk meg pont ez a témakör, ahol a legnagyobb az érdek...
marinéni adalékanyag üzeme, pistabácsi zúzalékbányája, gyuri bácsi pedig a masztikátoros... A szomszéd meg csak lopja a betont...
Előzmény: dr. Agy (9233)
dr. Agy Creative Commons License 2008.02.03 0 0 9233
Hoppá, innét meg jól elzavarták a politizálókat.
A legmagasabb pártpolitikát jobb is innét távol tartani, de azért az,hogy mi épül és hogy, az nagyban a politika műve, és nem a mérnököké. Lásd ami a 9193-ban elhangzott.
Nem lehetne ezt a topikot csak a technológiára redukálni? És akkor ki lehetne zárni a politikát. Vagy talán akkor se.
attus germanicus Creative Commons License 2008.02.03 0 0 9232
Azért ezen a vitán is kitűnően látszik, hogy ugyanazokat a tényeket hogyan tudja mindkét politikai oldal a saját szája íze szerint tálalni. Hát ezért utálom én a politikát.
ICYBOY Creative Commons License 2008.02.03 0 0 9230

Érdekesmód akkor fejlődött a gazdaság, most meg azzal jönnek, hogy majd az autópálya idevonzza a befektetőket:) Kész vicc ami itt történik. Szükség van autópályákra csak nem olyanokra amiken alig van forgalom. Egyezik véleményem Hlaci1234-el , aki azt mondja, hogy oda kellene építeni autópályát ahol azt a forgalom megkívánja. Úgygondolom mostmár az M6os építését is nyugodtan lelehetne állítatni, ugyanis úgyse lesz Pécs 2010-ben Európa Kultúrális Fővárosa. Nem kell a messzirőljövő külföldieket vakítani azzal, hogy mi mekkora alagutakat és völgyhidakat tudunk építeni PPP-be hitelből, aminek a törlesztőrészletét még az unokáink is nyögni fogják...

Amúgy meg nem értem ezt a PPPs dolgot, 1x befürödtünk már az M5össel, sőt jól elszarják a megvásárolását is, mégis hasonló formába épülnek az autópályák 2003óta...

 

Ja és ha a szemszögedből nézzük, most a Strabag épít rengeteg autópályát...

Előzmény: Törölt nick (9229)
M8 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 9228
Ja, a biciklisek vs. taxisok küzdelemben ők kerekedtek felül...

Előzmény: Törölt nick (9227)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.03 0 0 9227
a 4. kép a shanghai taxissztájk idején készült?   :-)
Előzmény: M8 (9225)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.03 0 0 9226

olyasmire emléxem a discoveryből, hogy 50híd 20 év alatt a terv...

 

(és ez csak a jangcén... :-) 

Előzmény: mestska (9219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!