Keresés

Részletes keresés

hatodikk Creative Commons License 2008.02.16 0 0 9352

"Való igaz, hogy nagyon fontos az m100!

De sztm a legfontosabb az m0 forgalmának csökkentése."

 

Annyira azért nem kell kapkodni azzal az M100-zal.

Pl. a nálunk kissé előbbre járó Bécs körül sincs, sőt a mi M0-nk párja is csak tavaly készült el.

Az M0 forgalomcsökkentése viszont tényleg fontos. Meg kell nézni, hogy kik is a legnagyobb használók (egy kamion = sok személyautó!!!), aztán már a megoldás adja magát.

Előzmény: Törölt nick (9351)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.16 0 0 9351
Való igaz, hogy nagyon fontos az m100!

De sztm a legfontosabb az m0 forgalmának csökkentése.
Itt ugye nem feltétlen a sávok ésszerűtlen megnövelése lenne a hosszútávú megoldás, hanem a korábbi járműosztályozás - - - > Budapestet nagy ívben elkerülni :)
Előzmény: Törölt nick (9342)
mestska Creative Commons License 2008.02.16 0 0 9350
már nincsenek kiemelt főutak az otrt tervezetben.
Előzmény: Törölt nick (9347)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.16 0 0 9349
Ez a nagyíveben kerüljük pestet el már komoly nyomás alatt van itt a fórumon... Szerintem a GKM elé kellene terjeszteni!
Az M0-al kapcsolatosan véleményem szerint jobb lenne, ha a nagy ívű elkerülés meglenne 2013 ig és lássunk akkor csodát, hogy mennyi egység el fog tűnni az m0-ról...
Így meg az egész ország járhatatlan lesz Mert mivel pestközpontúak vagyunk így a budapesti forgalmi helyzet kihat máshova is...
Így hogy még alsóbbrendű alternatíva sincsen az m0-nak rohadt nagy szívás lesz az M1-M5 közötti szakasz felújítása.
Mindeközben a 2 vadi új délebbre fekvő duna hidak kihasználatlanok lesznek... :S:S
Előzmény: Törölt nick (9342)
Fricy Creative Commons License 2008.02.16 0 0 9348
Egyébként valami gabionfalat építenek a töltésnél az Infoparknál lévő aluljárónál. Láttam a 103-asról, mikor hajtottunk fel a hídra.
Előzmény: Fricy (9332)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.16 0 0 9347

Győr felé az M81 vezetne, mint egy kiegészítő elem (lásd: M44)

a legfrissebb OTrT-ben az M44 autóút, az M81 meg csak kiemelt főút, ami egyelőre nem is világos, hogy pontosan mit takar.

 

de miért ez lenne a kiegészítő, miért nem az M80?


A térképen meg még mindig azt mondom: húzd le Ercsi alá azt az M100-at, mert esélyed sincs Százhalombatta és a DuFi közé autópályát építeni (tudom, a térkép sokmindent elbír).

 

szerintem ezt úgyse mi döntjük el...

(azért ha országos népszavazást tartanak róla, akkor én a batta-dufi változatra szavazok... :-))

Előzmény: Rooger Preed (9346)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.02.16 0 0 9346
Győr felé az M81 vezetne, mint egy kiegészítő elem (lásd: M44)

A térképen meg még mindig azt mondom: húzd le Ercsi alá azt az M100-at, mert esélyed sincs Százhalombatta és a DuFi közé autópályát építeni (tudom, a térkép sokmindent elbír).
Előzmény: Törölt nick (9342)
mestska Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9345
biztos hogy változott a felmérés módszertana 99-ről 2000-re, mert pont nemrégiben csináltam én is egy hasonló grafikont egy teljesen máshol levő főúti átkelési szakaszra, és 99-ről 2000-re a forgalom ott is leesett 19000-ről 14000-re.

Lehet el kellene olvasni a forgalomszámlálási könyv elejét :)
Előzmény: _roadrunner_ (9338)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9344
mármint: mellékág...
Előzmény: Törölt nick (9342)
M8 Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9343
Persze az EU csatlakozással ugrásszerüen megnött a személykocsiforgalom is, érdemes nyáron a rendszámokat nézegetni az M1-M5-ön
Előzmény: Törölt nick (9340)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9342

a niked alapján gyanítottam, hogy M4-M8 hívő vagy... :-))

 

 

nekem ebben az M4-M8 koncepcióban leginkább az nem klappol (mármint azon kívül, hogy minek annyira siettetni, mikor az M100 fontosabb... :-), hogy mi a bánatért nincs elkanyarintva győr felé?

 

szépen meg kéne közölni a 81est és 82est, és a 2 között elvinni győr felé, kialakítva egy frankó félkört.

 

ezzel veszprém és fehérvár is közel lenne az M8hoz, meglenne a pályás kapcsolat győrrel, és a tranzit azon része is nagy ívben tudná elkerülni pestet, amelyik pozsony, és a csehek felé tart...

 

a felfejlesztett 8as út meg csak egy fellékág lenne monnyuk M80 néven...

 

Előzmény: M8 (9339)
g86 Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9341
A támfalakra valóban nem gondoltam. Tudsz valami konkrétat? :) Egyébként az országban több helyen is építettek ilyen technológiával támfalat, amik szintén alá voltak dúcolva egy darabig, de ahogy látom, sikerült végleges megoldásokat találni. Pl. M2.

A töltéssüllyedés kijavítása (műtárgyak közelében) szerintem bele kell férjen egy hétvégébe, annyira azért nem bonyolult munka. Persze simán lehet, hogy itthon sikerül elnyújtani, mint a rétestésztát...

De a burkolatfelújítás egy híd esetében tipikus hétvégi meló, ld. Árpád híd a nyáron.

Fricy: Igen, az ránézére látszik, hogy a festés ráférne, de az nem (sem) olyan munka, ami miatt az egész hidat le kell zárni.
Előzmény: _roadrunner_ (9335)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9340

ja, ez lehet.

a dunahídon kicserélték az áthaladás érzékelőt, és csak az 1t feletti járműveket érzékeli, az alattiakat nem... :-)

Előzmény: _roadrunner_ (9338)
M8 Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9339
Roppant egyszerü, elkezdtek dollártizmilliárdokat beruházni főleg Romániába az elmúlt néhány évben és az ottani fogyasztás is ugrásszerüen megnött (tehát mindkét irányba nőtt a szállitás), emellett a török export volumene is folyamatosan nö, plusz a bolgárok is növögetnek. És ez csak tovább fog nöni, emellett túl sok alternativája az M5-M0-M1-nek nincs a balkáni forgalom részére az ex-jugo régiót kivéve. Ezért bátorodtam a fórumon az M4-M8 mielőbbi megépitését szorgalmazni, mégha félpályán is, persze a dunaujvárosi hidon keresztül.
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9338
Biztos a felmérés módszertana változott 1999-ről 2000-re... Nem tudom mivel magyarázni én sem.
Előzmény: Törölt nick (9337)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9337

hát nekem gyanús ez az ábra...

 

elég hihetetlennek tűnik ekkora forgalomnövekedés...

a piros (a dunahidas) szakaszon meg mi a bánat az a visszaesés?

 

olyan mintha átadtak volna a közelben egy dunahidat és az elvitte volna a forgalom egy részét...

(lehet, hogy battánál már van híd, csak nemtudunk róla?   :-))

 

Előzmény: _roadrunner_ (9334)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9336

ezért xar, hogy a hidak csúcsra vannak járatva, és nincs alternatív útvonal...

 

ezügyben, pl. sokat segítenének a galvani/albertfalvai hidak...

 

(az M0-nál meg a battai M100 híd... :-))

Előzmény: _roadrunner_ (9335)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9335
Csak az útpályát kellene felújítani, a töltéssüllyedéseket megcsinálni, oldalfal-beomlásokat megelőzni. Szerintem nem néhány hétvégés meló... Meddig szokott nálunk egy ilyen tartani?
Előzmény: g86 (9331)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9334
igen, olvastam és egyetértek.
A forgalmi ábra sem gyenge... Hat év (2000-2006) alatt majdnem megduplázódott és stabilan emelkedik évről évre úgy, hogy semmi rendkívüli nem történt az új 4-es főutat és a hozzá kapcsolódó M0-t leszámítva (ez is csak a 2006-os adatra volt hatással).

...és akkor a közeljövőben jönnek még hozzá olyan hatások, mint M6 bevezető, M0 keleti szektor, új tranzitszabályozás és persze a normál forgalom növekedése, már ameddig tud.
Előzmény: Törölt nick (9333)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9333
itta folytatás:
Ha elkészül az új pálya, le kell zárni a régit
 
Tartósan be kell rendezkedniük az autósoknak a kaotikus állapotokra az M0-áson: 2013-ig ugyanis biztosan marad a zsúfoltság. Az M1-es és az M5-ös autópálya közti autóút eredetileg 2006-ra ígért fejlesztése több év késéssel elvben az idén decemberben megkezdődhet. A várhatóan három évig tartó munkálatok ideje alatt az amúgy is balesetveszélyes úton - a román és török kamionok áradata mellett - az autópálya építési anyagait szállító teherautók tovább növelik majd a zsúfoltságot. A közlekedőknek a "feketelevest" azonban csak az új pályaszakasz 2011 év végére várható avatása után szervírozzák.

Legalábbis óriási csalódást okozhat, hogy a kétszer három forgalmi, plusz irányonként egy-egy leállósávos autópályát az autósok a szalagátvágás után még egy-másfél évig nem vagy csak szakaszosan használhatják majd teljes szélességben. Az új pálya megépítését követően ugyanis a régit lényegében azonnal le kell zárni.
Előzmény: _roadrunner_ (9316)
Fricy Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9332
Festés nem ártana már neki és a felhajtó utak töltéssüllyedéseit is orvosolni kellene.
Előzmény: g86 (9331)
g86 Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9331
Mondjuk a süllyedéseket hétvége hosszúságú egysávos lezárások során is ki lehet javítani.

A hidat miért kéne felújítani?
Előzmény: _roadrunner_ (9329)
Fricy Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9330
Vagy ez csak az újságírónak bonyolult. :)
Előzmény: _roadrunner_ (9329)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9329
...a XXI. században ez csak nálunk lehet bonyolult, ha hagyjuk. Persze nyilván egyszerűbb, ha végig egy oldalon lenne az új pálya, de nehogy már egy ilyen dolog komoly gondot okozzon, főleg úgy, hogy azt a részt, ahol az oldalváltás történik még idén befejezik és egy háromszintes csomópont lesz, ahol át is mászhatnak a túloldalra ha már mindenképp ott akarnak átmenni.

Lágymányosi hidat ahogy kinéz, valószínűleg fel kell újítani, mire kibővítik az M0-t, szóval még másfél év rendkívüli forgalom lesz az M0-n azután is, ha elkészül minden.
Utána is, csak azt már normál forgalomnak mondhatjuk.
Addig maradnak a kezdetek óta fekvőrendőröket kialakító süllyedések is a Lágymányosi híd budai oldalán. Ha kibírja ez a pálya egyáltalán.
Előzmény: Fricy (9326)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9328

szerintem igaza van abban, hogy ez az oldalváltás elég komplikált feladatot jelent, különösen, hogy ilyen baromi nagy forgalom mellett kell megcsinálni.

 

a bibi ott van, hogy ezt az M6xM0 csp. kialakítása kapcsán már megcsinálják.

 

az M0 bővítésnél már ezzel nem kell foglalkozni...

Előzmény: _roadrunner_ (9325)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9327
Gondolom a beruházó nem vette át az utat a kivitelezőtől...
Biztosan több baki is felmerült.
Mikor láttam, hogy a padka csak "lepelszerűen" nemesített és alatta nagy dzsuva van, akkor gyanússá vált a padka teherbírási elégtelensége, holott leállásra is alkalmas kellene, hogy legyen... Majd megjelent egy mechanikai stabilizációt készítő géplánc és a padkát átkeverték, mely akár folyamatos forgalmat is kibírna ;) szerintem a mintavételek bevizsgálása után átadják a forgalomnak. Cirka március közepe.
Előzmény: Veszpremi (9322)
Fricy Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9326
Ebben az a bonyolult, hogy a pálya építése így érinti mindkét oldalt, ahol meg az átmenet van, ott komoly fennakadások lesznek a forgalomban.

Megint van valami baleset, a 138-as buszok a Lágymányosi híd felé mennek.
Előzmény: _roadrunner_ (9325)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9325
Az ilyen szövegekről még mindig nem tudom, hogy keletkeznek:
"A (...) pályaszakasz kivitelezését és forgalomba helyezését ugyanakkor bonyolítja az is, hogy a nagytétényi Barackos után az M0-ás új pályája a bal helyett a jobb oldalon épül tovább."
Igen, bal és jobb, nagyon bonyolult. Itt inkább lehet szó, hogy e rendkívül összetett probléma megértését bonyolítja csak, feltéve, hogy mindösszesen néhány agysejttel rendelkezünk. Laikusok vagyunk mi is, de nem hülyék.
M8 Creative Commons License 2008.02.15 0 0 9324

Végre, és legalább az M5-ig 2x3 sav + leállósáv.

 

Előzmény: Fricy (9320)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.14 0 0 9323
Jót kérdezel, de ennél bővebbet én se tudok. Így is elég szószátyárak voltak a cikkben. Végülis csak hárommilliárdnyi közpénzről van szó, ilyen ínséges időkben elég rá egy mondat is, sokba kerül a kommunikáció.
Előzmény: Rooger Preed (9317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!