De sztm a legfontosabb az m0 forgalmának csökkentése."
Annyira azért nem kell kapkodni azzal az M100-zal.
Pl. a nálunk kissé előbbre járó Bécs körül sincs, sőt a mi M0-nk párja is csak tavaly készült el.
Az M0 forgalomcsökkentése viszont tényleg fontos. Meg kell nézni, hogy kik is a legnagyobb használók (egy kamion = sok személyautó!!!), aztán már a megoldás adja magát.
De sztm a legfontosabb az m0 forgalmának csökkentése. Itt ugye nem feltétlen a sávok ésszerűtlen megnövelése lenne a hosszútávú megoldás, hanem a korábbi járműosztályozás - - - > Budapestet nagy ívben elkerülni :)
Ez a nagyíveben kerüljük pestet el már komoly nyomás alatt van itt a fórumon... Szerintem a GKM elé kellene terjeszteni! Az M0-al kapcsolatosan véleményem szerint jobb lenne, ha a nagy ívű elkerülés meglenne 2013 ig és lássunk akkor csodát, hogy mennyi egység el fog tűnni az m0-ról... Így meg az egész ország járhatatlan lesz Mert mivel pestközpontúak vagyunk így a budapesti forgalmi helyzet kihat máshova is... Így hogy még alsóbbrendű alternatíva sincsen az m0-nak rohadt nagy szívás lesz az M1-M5 közötti szakasz felújítása. Mindeközben a 2 vadi új délebbre fekvő duna hidak kihasználatlanok lesznek... :S:S
Győr felé az M81 vezetne, mint egy kiegészítő elem (lásd: M44)
a legfrissebb OTrT-ben az M44 autóút, az M81 meg csak kiemelt főút, ami egyelőre nem is világos, hogy pontosan mit takar.
de miért ez lenne a kiegészítő, miért nem az M80?
A térképen meg még mindig azt mondom: húzd le Ercsi alá azt az M100-at, mert esélyed sincs Százhalombatta és a DuFi közé autópályát építeni (tudom, a térkép sokmindent elbír).
szerintem ezt úgyse mi döntjük el...
(azért ha országos népszavazást tartanak róla, akkor én a batta-dufi változatra szavazok... :-))
Győr felé az M81 vezetne, mint egy kiegészítő elem (lásd: M44)
A térképen meg még mindig azt mondom: húzd le Ercsi alá azt az M100-at, mert esélyed sincs Százhalombatta és a DuFi közé autópályát építeni (tudom, a térkép sokmindent elbír).
biztos hogy változott a felmérés módszertana 99-ről 2000-re, mert pont nemrégiben csináltam én is egy hasonló grafikont egy teljesen máshol levő főúti átkelési szakaszra, és 99-ről 2000-re a forgalom ott is leesett 19000-ről 14000-re.
Lehet el kellene olvasni a forgalomszámlálási könyv elejét :)
a niked alapján gyanítottam, hogy M4-M8 hívő vagy... :-))
nekem ebben az M4-M8 koncepcióban leginkább az nem klappol (mármint azon kívül, hogy minek annyira siettetni, mikor az M100 fontosabb... :-), hogy mi a bánatért nincs elkanyarintva győr felé?
szépen meg kéne közölni a 81est és 82est, és a 2 között elvinni győr felé, kialakítva egy frankó félkört.
ezzel veszprém és fehérvár is közel lenne az M8hoz, meglenne a pályás kapcsolat győrrel, és a tranzit azon része is nagy ívben tudná elkerülni pestet, amelyik pozsony, és a csehek felé tart...
a felfejlesztett 8as út meg csak egy fellékág lenne monnyuk M80 néven...
A támfalakra valóban nem gondoltam. Tudsz valami konkrétat? :) Egyébként az országban több helyen is építettek ilyen technológiával támfalat, amik szintén alá voltak dúcolva egy darabig, de ahogy látom, sikerült végleges megoldásokat találni. Pl. M2.
A töltéssüllyedés kijavítása (műtárgyak közelében) szerintem bele kell férjen egy hétvégébe, annyira azért nem bonyolult munka. Persze simán lehet, hogy itthon sikerül elnyújtani, mint a rétestésztát...
De a burkolatfelújítás egy híd esetében tipikus hétvégi meló, ld. Árpád híd a nyáron.
Fricy: Igen, az ránézére látszik, hogy a festés ráférne, de az nem (sem) olyan munka, ami miatt az egész hidat le kell zárni.
Roppant egyszerü, elkezdtek dollártizmilliárdokat beruházni főleg Romániába az elmúlt néhány évben és az ottani fogyasztás is ugrásszerüen megnött (tehát mindkét irányba nőtt a szállitás), emellett a török export volumene is folyamatosan nö, plusz a bolgárok is növögetnek. És ez csak tovább fog nöni, emellett túl sok alternativája az M5-M0-M1-nek nincs a balkáni forgalom részére az ex-jugo régiót kivéve. Ezért bátorodtam a fórumon az M4-M8 mielőbbi megépitését szorgalmazni, mégha félpályán is, persze a dunaujvárosi hidon keresztül.
Csak az útpályát kellene felújítani, a töltéssüllyedéseket megcsinálni, oldalfal-beomlásokat megelőzni. Szerintem nem néhány hétvégés meló... Meddig szokott nálunk egy ilyen tartani?
igen, olvastam és egyetértek. A forgalmi ábra sem gyenge... Hat év (2000-2006) alatt majdnem megduplázódott és stabilan emelkedik évről évre úgy, hogy semmi rendkívüli nem történt az új 4-es főutat és a hozzá kapcsolódó M0-t leszámítva (ez is csak a 2006-os adatra volt hatással).
...és akkor a közeljövőben jönnek még hozzá olyan hatások, mint M6 bevezető, M0 keleti szektor, új tranzitszabályozás és persze a normál forgalom növekedése, már ameddig tud.
Tartósan be kell rendezkedniük az autósoknak a kaotikus állapotokra az M0-áson: 2013-ig ugyanis biztosan marad a zsúfoltság. Az M1-es és az M5-ös autópálya közti autóút eredetileg 2006-ra ígért fejlesztése több év késéssel elvben az idén decemberben megkezdődhet. A várhatóan három évig tartó munkálatok ideje alatt az amúgy is balesetveszélyes úton - a román és török kamionok áradata mellett - az autópálya építési anyagait szállító teherautók tovább növelik majd a zsúfoltságot. A közlekedőknek a "feketelevest" azonban csak az új pályaszakasz 2011 év végére várható avatása után szervírozzák.
Legalábbis óriási csalódást okozhat, hogy a kétszer három forgalmi, plusz irányonként egy-egy leállósávos autópályát az autósok a szalagátvágás után még egy-másfél évig nem vagy csak szakaszosan használhatják majd teljes szélességben. Az új pálya megépítését követően ugyanis a régit lényegében azonnal le kell zárni.
...a XXI. században ez csak nálunk lehet bonyolult, ha hagyjuk. Persze nyilván egyszerűbb, ha végig egy oldalon lenne az új pálya, de nehogy már egy ilyen dolog komoly gondot okozzon, főleg úgy, hogy azt a részt, ahol az oldalváltás történik még idén befejezik és egy háromszintes csomópont lesz, ahol át is mászhatnak a túloldalra ha már mindenképp ott akarnak átmenni.
Lágymányosi hidat ahogy kinéz, valószínűleg fel kell újítani, mire kibővítik az M0-t, szóval még másfél év rendkívüli forgalom lesz az M0-n azután is, ha elkészül minden. Utána is, csak azt már normál forgalomnak mondhatjuk. Addig maradnak a kezdetek óta fekvőrendőröket kialakító süllyedések is a Lágymányosi híd budai oldalán. Ha kibírja ez a pálya egyáltalán.
szerintem igaza van abban, hogy ez az oldalváltás elég komplikált feladatot jelent, különösen, hogy ilyen baromi nagy forgalom mellett kell megcsinálni.
a bibi ott van, hogy ezt az M6xM0 csp. kialakítása kapcsán már megcsinálják.
az M0 bővítésnél már ezzel nem kell foglalkozni...
Gondolom a beruházó nem vette át az utat a kivitelezőtől... Biztosan több baki is felmerült. Mikor láttam, hogy a padka csak "lepelszerűen" nemesített és alatta nagy dzsuva van, akkor gyanússá vált a padka teherbírási elégtelensége, holott leállásra is alkalmas kellene, hogy legyen... Majd megjelent egy mechanikai stabilizációt készítő géplánc és a padkát átkeverték, mely akár folyamatos forgalmat is kibírna ;) szerintem a mintavételek bevizsgálása után átadják a forgalomnak. Cirka március közepe.
Az ilyen szövegekről még mindig nem tudom, hogy keletkeznek: "A (...) pályaszakasz kivitelezését és forgalomba helyezését ugyanakkor bonyolítja az is, hogy a nagytétényi Barackos után az M0-ás új pályája a bal helyett a jobb oldalon épül tovább." Igen, bal és jobb, nagyon bonyolult. Itt inkább lehet szó, hogy e rendkívül összetett probléma megértését bonyolítja csak, feltéve, hogy mindösszesen néhány agysejttel rendelkezünk. Laikusok vagyunk mi is, de nem hülyék.
Jót kérdezel, de ennél bővebbet én se tudok. Így is elég szószátyárak voltak a cikkben. Végülis csak hárommilliárdnyi közpénzről van szó, ilyen ínséges időkben elég rá egy mondat is, sokba kerül a kommunikáció.