Nem csak a 60-as, az egész siralmas, még rosszabb, mint az idei...
A koncepció a rossz, mert nem a pénz kéne, hogy meghatározza a menetrendet, mennyi vonat és milyen vonalon, milyen időközönként közlekedjen, hol álljon-ne álljon meg, hanem először kellene kialakítani egy valóban kínálati menetrendet, amiről ma oly sokat beszélnek, – hogy a vasútra terelni minél több embert, a vasút priorítást élvez... stb – és ehhez hozzárendelni a szükséges anyagi forrásokat.
És kellene végre egy olyan vasúti vezető vagy olyan miniszter, államtitkár, aki nemcsak a szavak szintjén küzd a vasút fejlesztéséért, hanem a gyakorlatban is, nemhogy kihúzna vonatokat a menetrendből, hanem keményen és határozottan kiállna – akár a gazdasági miniszterrel szemben is – azért, hogy minél bőségesebb legyen a vasúti kínálat, hogy az emberek számára vonzó legyen vasúttal utazni autó helyett és busz helyett is.
Ha valakit érdekell 2012-es menetrendtervezet akkor írjon emailt. sanyijani75@citromail.hu -ra. Cserébe ha tud valaki akkor 2012-es szvört küldeni azt nagyon megköszönném.
Én csak egy egyszerű földi halandó vagyok, DE ettől függetlenül megoldható, hogy hozzájussak valamilyen módon az éppen aktuális 2012-es menetrendi tervezethez? Igazából csak az 1-es vonal konkrét menetrendje érdekelne (az alapelveket már olvastam más topikokban).
Ha nem szigorúan topszikret, akkor nagyon örülnék, ha valaki lenne olyan kedves és átküldené az adatlapomon megadott e-mail címre /pdf-ben, lefényképezve, beszkennelve- bárhogyan jó/. Természetesen nem adom tovább harmadik fél számára és a topikokban sem fogom reklámozni, hogy a birtokomba jutott.
Megkaptam a 2012-es menetrend-tervezetet.. A 35, 36, 41 vonalon nem lesz sok változás.. Sajnos Kaposvár nem kap új vonatot... Sem Pest, sem Pécs, sem Szombathely felé...
:(
Persze, találhatsz a neten mást is, de hogy melyik a jó, az igényeidtől függ. Tehát pl. a menetidőket / érkezéseket kézzel akarod-e beírni, vagy a programra bíznád a kiszámítást? Vagy mindkettő felváltva?
Nincs esetleg a TAKT-ból vagy egyébb magyar nyelvű programból egy szabadon letölthető változat?
Sok milláért kifejlesztett szuperprofi programot aligha osztogatnak ingyen :-(
Két éve a VEKE készített egy tervezetet, az milyen progival készült?
Ezt a VEKÉ-től kéne kérdezni. Ámbár: a publikált anyagban nincsenek grafikus menetrendábrák.
Magam is fejlesztek egyet, 99%-ban készen van, működik, de még vannak benne bugok.
Ebben lehet a menetvonalakat számítani is és kézzel bepötyögni is az adatokat; és természetesen eltolhatók és másolhatók a menetvonalak.
A progi MS-Access adatbázist használ, egyelőre angol nyelvű. Ha Neked így megfelel, felteszem a netre ha majd érkezésem lesz rá, (először is illene valami súgót vagy dokumentációt írni hozzá) és írok majd ide linket. Ellenkező esetben jöhet a magyarosítás...
A magyar fordítás kissé tökéletlen, alapszintű angol és cseh nyelvismeret, illetve vasúti szakkifejezések ismerete ajánlott a használatához.
Én mikor először próbáltam végigszenvedtem hogy kitaláljam, de hogy Nektek ne kelljen, leírom röviden a beállításokat.
Tehát ha új hálózatrészt (fájlt, vonalcsoportot) kezdünk, bekéri a méretarányt és valami gyorsítási faktort. A mératarányt (ha csak nem valami modellvasuti pálya menetrendjét szerkesztjük) állítsuk "1:1"-re, ez a listából kiválasztható. A "gyorsulási faktor"-t pedig üssük ki, és írjunk a helyére 1-et.
Ezek után, ha realisztikus indítási és megállási menetidőpótlékokat akarunk kapni, a finombeállításoknál (főmenu második oszlopa, legalsó menüpont) másszunk le az ablakban programrészlet aljára, és a "0.18"-as szorzót állítsuk 0,5-re, azaz "0.5d"-re.
Ezután lehet a hálózatot kiépíteni.
A proginak egy hátránya van, hogy az érkezési adatokat kizárólag számítani hajlandó, nem lehet azokat direktben bepötyögni.
Elvira érdekesen utaztat az uj menetrendben Györ- Bécs között az EUreg-eken. Parndorf átszállással meg hosszu várakozással. A valóság meg Bruck-i átszállás 6 perc csatl. idövel. -Pozsonyi vonathoz. Amelyik direktbe elmegy bécsig azt is átszállósitja.
Akkor sem jók, nagyon kevesek a vonatok, mindig késnek, mindig késő este érek vissza Sárosdról, Sárbogárdról, Tolnanémediből vagy Pincehelyről, a Déliből még pluszban Kőbányára érni, anyukámék is mindig aggódnak ez miatt. Más időpontokban kéne indulni, érkezni a vonatoknak, nem állandóan késniük fél órkákat, háromnegyed órákat.
Akkor is nagyon rossz így a közlekedés Sárbogárd és BP között, IC-re meg helyi pótjegyet kell váltani, ami iszonyat drága, a bérlet sem lehet arra olcsó, tehát nem éri meg, aki pl. Sárosdon vagy Szabadegyházán lakik és csak vonattal tud bejárni pl. Pestre dolgozni, azu nagyon megszívja, hogy pl. 1 nap négyszer megy vonat Pestre, 5-ör meg jön vissza fele. Akkor volt jobb a vonalon a közlekedés, amikor Sárbogárdig mentek az elővárosi személyvonatok.