Őszintén, nem méricskéltem, csak szóltam, hogy Nagylaknál is ugyanez a szitu, hogy bizonyos árutípusokkal a kis határra terel. :)
De amúgy igen, amíg a román oldalon nemigen lesz komoly folytatása az A3-nak, addig sok értelme nincs, főleg, ha ehhez hozzávesszük a kamionokat akiket a spúr főnök biztos Szolnok felé küld majd, illetve a Nagylak-Tornyiszentmiklós/Letenye tranzitáló személyforgalom sem fog a határól Berettyóig pályázni.
Szerintem abbol ott egyszer komplex pihenőhely lesz. Legalábbis a 241-es kilométernél van tervezve egy. Ahogy irtam, az egész mizéria arra vezethető vissza hogy nem akarnak új infrát kiépiteni amely lehet hogy pár év mulva már nem kell. (viszont ahogy a dolgok állnak az EU-ban, lehet valóban jobb lenne kiépiteni)
Az M43 - 43-as főút esetében ugyanez a helyzet, az ADR, élőállat, virág & élelmiszer rakományú kamionok a régi átkelőn lépnek határt mindkét irányban.
Más kérdés azonban, hogy az M43 teljes átadását követően hosszú ideig Makó keletnél le kellett térni a rozoga főútra. Úgy másfél éve jöttek rá hogy a határral párhuzamosan ha építenek egy összekötő utat, akkor az Apátfalva-Magyarcsanád mentesülne a tranzitforgalom alól. Nem kell izgulni, lesz így is elég kamion az új nagykereki határon. Nagylak 2-nél is van, hogy 30-40 perc az átjutási idő.
Az M4 berettyóujfalui lehajtójánál már kitéve a táblák,hogy ADR és élő állat szállítmány kontroll placchoz le kell hajtani az autópályáról.A 47-esen nincs semmiféle kontrollplatz egyébként.Nemes egyszerűségel az autópályáról a 47-42-es főútra terelik a teherforgalmat. Ki van téve egy rahedli tábla, hogy milyen szállítműányokkal nem lehet igénybe venni az autópályát. Akkor mégis ki a fenének építették? Ez is olyan jó magyaros megoldásra sikerült.
Általában is: azt várná az ember, hogy a környezetvédelmi engedélyek foglalkoznak az átadások lehetséges sorrendjével: minek az átadásához milyen másik legkésőbb egyidejű átadás az előfeltétel.
Anélkül szerény véleményem szerint igénytelen a hatósági eljárás...
"Elég régóta Veszprémben lakom és a Látó-hegy környékén én még 2 embernél többet nem láttam egyszerre. Néha-néha átsurran a tilosban az úton egy-egy kutyasétáltató."
Ez utóbbi nem okozhatja az előbbit? Mármint mennének oda emberek, csak életveszélyes - és vannak, akik ennek ellenére bevállalják?
Nagyon úgy néz ki, hogy tetszettek volna előbb ébredni és szólni. De talán még nem késő a Látó-hegy felé a Boglárka utcánál egy gyalogos és kerékpáros aluljárót betervezni és megépíteni. Vagy a későbbiekben egy gyalogos és kerékpáros felüljárót. Mindkét esetben szvsz a városnak kellene ezt megfinanszírozni.
A 710-es úton sikerült Papkeszinél a 2x1 sáv fölé olyan felüljárót építeni, amit az útszélesítésnél szét kell majd bontani. Az előrelátás teljes hiánya, pedig ez elvileg az M8-as autópálya részeként épült meg.
Nyilván elég, ha az átjáró ügyében 10 ember csinálja a hisztit, valami hülye politikus rögtön belekapaszkodik. De.
1., A Látó-hegyre azért kettőnél több ember járt át. Egy ekkora beruházásnál tök semmi lett volna egy alul- vagy felüljárót odatenni. Ezt valós igénnyel indokolni lehetett volna.
2. Az Almádi úti körforgó vs. Kalmár tér vita hasonlóan nem jelentős, szerintem sem, de mégiscsak érint pár száz embert. Némi odafigyeléssel biztos lehetett volna kedvezőbb megoldás, egy átjáró a Shop-Stop felé, egy zebra, vagy hasonló. Egy tervezési kört megért volna.
(Megjegyzem, ugyanilyen elcseszett útrész a Tesco felé, az autószalonok megközelithetősége gyalogosan. Ez nem kényelem kérdése, egyszerűen megoldatlan ott a biztonságos gyalogosforgalom).
3. De a legfontosabb, a 0. számú elkúrás az elkerülő nem-megépitése a jelenlegi nyomvonaltól kifelé eső területen. Akár a felmerült M8-féle nyomvonalon is. Ezzel ezen az oldalon szépen beszorult a város a jelenlegi területére, ezen az oldalon.
Ezeknek a kilobbizása klasszikusan egy helyi agilis önkormányzati vagy ogy-i képviselő feladata lett volna, pártállástól függetlenül. De ennyi már nem szorult beléjük...