szerintem ezt a marhaságot sürgősen el kéne felejteni...
Az M100(M11) NEM az M6 meghosszabítása, ez csak néhány arachnophóbiás ember fejéből pattant ki, akik már annak gondolatától is rosszul vannak, hogy az ország úthálózati közepe böpö.
márpedig az, így a sugárirányú elemek induljanak(számozódjanak) csak onnan...
a gyűrűirányúaknak meg legyen külön becsületes nevük...
Nyilvánvalóan az M6-os északra, Nyitra felé terelése nem oldja meg a gyorsan növekvő román stb. kelet-délkeletről jövő balkáni átmenőforgalom nyugatra történő, a budapesti agglomeráció érintése nélküli elvezetését. Ez ebben a verzióban ugyanúgy terheli az M5- déli M0-M1 már most is telitett szakaszokat.
A M6 északi meghosszabitása viszont jól ki tudja szolgálni az adriai kikötők / Adria - Lengyelország viszonylat szintén dinamikusan növekvő átmenőforgalmának egy részét (főleg hogy erre tervezték).
Apropó 11-es, a minap ráakadtam a neten egy régi térképre, amin még gyorsforgalmiként ábrázolják a St.endréig tartó szakaszt. Kár, hogy végérvényesen feladják az M11 nevet...
(engem most sem zavar, különösen, hogy nem járok arra... :-))
annyi szépséghiba van a dologban, hogy a 6oson lévő 2 körforgót már régesrég össze kellett volna kötni (monnyuk az M6 átadásakor), így 6-6 viszonlatban csak 2 körforgón kellene átforogni a négy helyett...
készítettem neked egy móriczka ábrát, remélem tecceni fog... :-))
Sztem abban sokan egyetértenek - itt is - hogy ap-t az únión kívül egyszerűbb előkészíteni, mint azon belül (kisajátítások, zöldek, kibaszott demokrácia stb stb), és ha nem vagy spanyol, akkor különösebben sok támogatást sem kapsz rá. :-/
Szerintem is megvalósithatatlan ennyi út megépitése az elkövetkező 8-10 évben, de ha csak a legszükségesebbeket épitenék meg megfelelő minöségben (tehát a budapesti agglomerációt az átmenőforgalomtól részben tehermentesitő rendszert), az már elég is lenne.
Csak vannak ennek buktatói: - rohadt pici idő áll rendelkezésre a tervezési fázisban, így a tervezési minőség rovására fog menni. Noha komoly tervbírálat van újabban a nifnél, de az csak a kész tervek formai követelményeit vizsgálja. Az átgondolt és pontos műszaki tartalom hiányozni fog a tervekből! - mivel a tervek "pöpec" jelleget kell öltsenek, a kalkulált árak is magasak lesznek. - ebből fakad, hogy a pályázatra elsőkörben beadni kívánt útszakaszok 50-60%-ára jut pénz, a többi beruházás elmarad. Vagy a szokásos recept szerint valósulnak meg: tervtől eltérően csökkentett műszaki tartalommal...
A meglévő fő és mellékúthálózat felújitására és teherbirásának növelésére 1.5 milliárd eurót kapunk az Uniótól, tehát ez sinen van. Ha kb. 10 évben gondolkodunk az autóúthálózat kiépitésében, akkor az általad emlitett 4-5 év belefér (pl. az M6-M60 előkészitése is gyorsan ment).
napersze, horvátország majd ugyanezt feleekkora népességgel csinálta meg.
(azzal az apró különbséggel, hogy támogatás nélkül...)
demint írtam: nem a kivitelezési munka volumenével van a gond, ennyi kivitelezői kapacitás van házon belül is, hanem azzal, hogy ezek a nyomvonalak nagyrészt még csak tanulmánytervi szinten vannak...
abból meg 4-5 év mire megkötött kivitelezési szerződés lesz...
(a másik problemma, hogy a fő- és mellékúthálózat borzasztóan el van hanyagolva, promomento sokkal fontosabb lenne ennek a rendberakása, meg elkerülők építése...)